Rok výroby:1995Typ motoru:XUD9Stav km při koupi:93 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:26. 11. 2012
Na svoji valikost nadprůměrně pohodlná Držáky motory 1,9D Na svoji velikost celkem variabilní prostor
Slabé stránky
Nepřesné řazení Poruchové zadní nápravy U dieselu rychleji odchází čepy
Závady a opravy na autě
Koupil jsem 205 v rakousku,takže při dovozu prošla běžnou prohlídkou. Nutná byla výměna olejů, filtrů a rozvodů. Jinak byla provozně ok.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k tomu, že jsem byl deset let majitelem dvou Peugeotů 309 s tím samým motorem 1,9 D (XUD9), tak jsem si ho vybral znovu. Na první 309 jsem měl najeto 398000km s jednou výměnou vstřikovacích trysek, těsnění pod hlavou a jinak běžná údržba (olej, rozvody). Auto bylo zkorodované a skončilo po sedmi letech provozu ve šrotu. Druhá 309 měla najeto 248OOOkm, když jsem ji prodal kolegovi z práce. Kolega jí má dodnes a má na ní najeto 310000km a bez vážnějších závad. Když jsem dostal možnost koupit nynější dvěstě pětku tak jsem neváhal ani minutu. Koupil jsem ji jako dvanáctiletou a mám ji již pět let. Měla najeto 94000km a během pěti let se samozřejmě nejaká ta závada objevila. Auto má dnes najeto 155000km a prošlo go přední nápravy, go zadní nápravy, go altíku a předních brzd - nic co by se na takhle starých běžně neměnilo.
RE: je to iba zanedbanou udrzbou. staci v skutocnosti obcas pozriet zadne
Vzadu odchází jehlové uložení nápravy, což není defacto ložisko, ale hřídel nápravy koná kyvný pohyb v jehlách. Měnit se to nedá, pouze zgenerálkovat (soustruženám hřídelů a jinými jehličkami). Originální servisy rovnou měnily celou zadní nápravu za novou. Opravy provádějí většinou neznačkové a garážové servisy. Je to pracné a nákladné a je to bolest všech 205tek a ostatních peugeotů a citroenů z té doby, které používaly stejnou zadní nápravu. Přední náprava byla přetěžována těžkým motorem, u benzinů tolik netrpěla.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 205
dělat na tak starém autě go nápravy je nestandartní věc s tak malým nájezdem kilometrů. To musí býti teda pěkná šlupka.
27.11.2012 | 18:24:39 | jirka | 88.83.173.* Reagovat
RE: je to iba zanedbanou udrzbou. staci v skutocnosti obcas pozriet zadne
Loziska. Komfortom sxova 205 aj dnes hocijaku fabiu do vrecka...
27.11.2012 | 21:54:28 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: je to iba zanedbanou udrzbou. staci v skutocnosti obcas pozriet zadne
Vzadu odchází jehlové uložení nápravy, což není defacto ložisko, ale hřídel nápravy koná kyvný pohyb v jehlách. Měnit se to nedá, pouze zgenerálkovat (soustruženám hřídelů a jinými jehličkami). Originální servisy rovnou měnily celou zadní nápravu za novou. Opravy provádějí většinou neznačkové a garážové servisy. Je to pracné a nákladné a je to bolest všech 205tek a ostatních peugeotů a citroenů z té doby, které používaly stejnou zadní nápravu. Přední náprava byla přetěžována těžkým motorem, u benzinů tolik netrpěla.
27.11.2012 | 22:13:47 | | 89.102.162.* Reagovat