Rok výroby:1998Typ motoru:NFZStav km při koupi:90 000 kmStav km nyní:266 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:17. 7. 2013
Výměna zapalovacího modulu Výměna tlumičů Repase zadní nápravy Repase přední nápravy Výměna výfukových ventilů a vylapování sedel sacích ventilů Výměna posilovače řízení Výměna lanovodů ruční brzdy Výměna výfuku-střední část 2x, Zadní část 3x Výměna Lambda sondy
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil s papírovým nájezdem výše uvedeným, počítám,ale jak je v kraji zvykem,že je tak o cca 50tis km stočené, nicméně nemusí být. Vůz byl prodán jako nehavarovaný-byl bourán ze předu na světlo levý blatník a ještě část dveří u řidiče. Kapota je pravděpodobně z dieselu, protože určitě byla měněná (byla po laku) a protihlukový filc benzíňák neměl. Vzhledem k tomu co bylo za hnůj v klapce sání tak to vypadá, že vůz byl někde v Itálii na vrakáči-auto mě prodali jako z Německa, ale našel jsem pod koberečkem pozvánky na svatbu v italštině).Auto šlo ihned do LPG přestavby-Tartariny sequenční vstřik.Měl jsem problémy s přehříváním při zvětšené zátěži v otáčkách-povolené spony na chladím okruhu-napojení na LPG zplynovač. Zvýšená spotřeba oleje: cca 0,3L-0,5 při vyšších ot. na 1000km. Po 250tis.km začal motor lehce vibrovat a nad 4tis ot. přehřívat. Byl vyštípnutý kus výf. ventilu. Po výměně ventilů a gufer spotřeba oleje 0.Takže to vypadá, že prasklina na něm byla od začátku. Motor je 8v jednoduchý ingot a tudíž bez problémů. Jen na starý motor naroubovaly trochu elektroniky.Zapalovací modul SAGEM odešel jako první po výměně za jiný origo v servisu zakoupený,bez problémů.Motor má extra servo na volnoběh-bypass od vzduch filtru, což je super,protože stejné motory s jiným sacím potrubím-volnoběh klapka, občas mívají potíže. Výměna snímače tlaku v sacím potrubí v pohodě-replika FACET za 800kč. S plynem bez problémů-po 50 tis.odešly vstřiky LPG,Nové za 5tis od té doby (120tis km) OK.Repase zadku-klasika u tohoto typu. Přední náprava-neustálé klepání-vyměněno vše,včetně serva (z vrakáče) bez úspěchu,servo bylo stejně načatý-nepřesouvalo se šoupátko jak mělo-tuhé řízení.Tyčky stab.jsem měnil osobně-bez úspěchu,nicméně po 260tis už to bylo neúnosné-opět výměna tyček stab. (osobně) a přestalo to-nechápu nic neboť předtím se měnilo vše včetně tlumičů a horního uložení-bez úspěchu.Jen pro zajímavost-nevěřil bych kolik je u nás ,,antiplynařů". Co jsem vyslechl keců od servisáků: jo to vyměňte (snímač tl. v sacím potrubí např.),ale stejně vám to odejde když máte LPG. ??Vy máte plyn? no tak to vám odejde vačka, měl jsem tady oktávku ta ji měla úplně vydřenou.-Jasně pokud si někdo nechá nakecat, že LONG Life olej je pro jeho auto to pravý. Určitě min. po 15tis, ale lépe po 10 tis.Obyč. polosyntetyka navíc jen 3,15l to je vzhledem k ceně plynu proti benálu skvělý. Kecy typu plyn je na vaření mě nechávají chladný,neboť tan kdo platí z vlastní peněženky a ne z firemní tak ví své.Snad jen, že více trpí Lambda nicméně i to se dá vzhledem k její ceně cca 28OOkč-NGK překousnout.Navíc diagnostika říká, že Lambda nekomunikuje s Řj motoru,ale nic nesvítí a startuje a jede v poho.Ventilátory chlazení si občas dělají co chtějí-spustí se vždy když mají, ale někdy také jen tak...prý závada tohoto typu-porucha modulu chl. okruhu v Řj.Dělá to posledních 50tis.km.Je to jen 65kw tak žádná sláva-na rychlé předjíždění to opravdu není, ale má klimu a super topí ,takže pohodlí v téhle třídě OK.Stále čekám, kdy-že to zcela ,,klekne" a stále nic. I když se to asi vzhledem k skutečnému nájezdu blíží.Auto vypadá stále pěkně-až na pár oděrek z parkovišť tak mi to bude celkem líto, ale větší investice se už opravdu nevyplatí.Nikdy mě nikde nenechalo, ale jednou to přijde.......
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 306