Rok výroby:1995Typ motoru:1.9 DStav km při koupi:151 000 kmStav km nyní:161 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:7. 4. 2007
Zatím jsem nic nemusel opravovat. Jen běžné věci - náplně, filtry.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem si kupoval kvůli pozinkované karosérii. Ta mě nezklamala. Po dvanácti letech jsem našel jen pár drobných rezavějících flíčků, které se nijak zvlášť nešíří dál. Před tím jsem měl starou Vectru a to byla katastrofa.
Dále jsem si auto kupoval kvůli nákladům na provoz. Je to nafta a bere si do šesti litrů. Musím říct, že jsem čekal trochu méně, je to jedna devítka, ale nejsem nijak zklamaný. Moc dobrá věc je nádrž, do které se vejde šedesát litrů po okraj. To je hodnota aut o třídu větších. Dá se ujet kolem tisíce kilometrů na jedno natankování, při dlouhých tratích i více. Jinak motor má najeto 161.000 a je zatím v dobrém stavu. Neztěžuju si.
Abych ale jenom nechválil, toto auto má i své zápory. Je to zadní náprava. Ta je náchylná k poruchám. Při koupi tohoto auta dejte dobrý pozor na stav zadní nápravy. Jakmile jsou kola do,,A", raději auto nekupujte. Oprava sice není drahá, ale pokud toto áčkovatění přeleze určitou mez, už je oprava možná jen s obtížemi. A poleze i do peněz. Další věc, která se týká zadní nápravy je zkrutná tyč. Celá náprava je podobná s nápravou z Peugeotů 405. A u těchto aut, už starších, se stává, že tyto zkrutné tyče praskají. V tomto případě se náprava musí vyměnit a nevejdete se do dvaceti tsíc. To je u dvanáct let starého auta moc.
Zadní náprava je jediná věc, ze které mám trochu vrásky, jinak jsem moc spokojený.
Další kapitola jsou náhradní díly. Těch je tolik druhů, že musíte mnohdy vyzkoušet dva nebo tři, než některý z nich sedne. Náhradní díly se u Peugeotů mění velice rychle a je problém sehnat ten vhodný. (Zkušenost osobní i mého automechanika.)
Drobná rada na závěr:
Kdybych přemýšlel o koupi dalšího cenově dostupného auta od Peugeotu, přemýšlel bych o 406. Tam je jiná zadní náprava. Nezávislé zavěšení plus tlumiče a pružiny se stabilizátorem. Jinak karosérie taky pozinkovaná a motory stejné. I nádrž je větší a u čerpací stanice se můžete zastavit až po cca 1100 km. To mi připadá rozumnější. Ale nemám žádné osobní zkušenosti, tak to berte s rezervou.
Dobrý den k te 406 ma jiné zavěšení ale odchazejí sppojovací tyče a take tyče na geometrii kde po dlouhe době už nejde seřídit geometrie-sjíždí se totalně pneu.takže také nic moc.306 v tomhle je spolehlivější a také levnější díly.díky
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 306
Dobrý den k te 406 ma jiné zavěšení ale odchazejí sppojovací tyče a take tyče na geometrii kde po dlouhe době už nejde seřídit geometrie-sjíždí se totalně pneu.takže také nic moc.306 v tomhle je spolehlivější a také levnější díly.díky
13.10.2007 | 10:39:40 | pepa Reagovat