Rok výroby:2001Typ motoru:R4, 1400 ccmStav km při koupi:90 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:17. 9. 2010
Jen drobnosti. Jednou porucha motorku zámku v zadních dveřích (ponecháno - jezdil jsem většinou sám nebo ve dvou). Jednou porušením kabeláže mezi dveřmi řidiče a A-sloupkem došlo ke zkratování centrálu a auto se permanentně samo odemykalo... Po novém zaizolování vše v pořádku. Těsně před prodejem začala svítit kontrolka diagnostiky - po výměně lambda sondy vše v normálu. Jinak žádné problémy nebyly.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz jsem koupil jako 7-let starý a kdyby mi v něm nechyběla klimatizace, jezdil bych s ním dosud. Dostatek prostoru (v provedení kombi skvělý kufr) a dobrý podvozek (na francouze velmi tvrdý) z něj dělají dobrého partnera. Koncepčně starší vůz byl ve skvělém stavu (koupil jsem ho od bratra), takže jedna radost. Interiér je samozřejmě vzhledově poplatný své době zniku, ale pohodlé bylo skvělé.
K pozitivům řadím následující vlastnosti: Relativně nízká spotřeba (na starý 55 kW motor a jen 5-stupňovou převodovku...) Velmi prostorný interiér a kufr Levné náhradní díly Nezájem zlodějů Skvělé jízdní vlastnosti V posledním faceliftu a tmavém laku pořád pěkný vzhled Spolehlivost - opravdu žádná nepříjemná překvapení. Ach: Poté, co jsem přesedlal na Fiat Stilo si vybavuji jeden podstatný detail: P306 má spoustu místa okolo světlometů - výměna žárovky je bezproblémová - narozdíl od novějších vozů. Na dobu svého vzniku měl vůz dobrou výbavu - el. okna, abs, servo, centrál na dálku, dešťový senzor, mlhovky... Škoda, že ten vůj neměl klimatizaci... Spotřeba: na prostorný kombík to bylo opravdu dobré - jezdil jsem pořád do 7 l/100 km (a to jsem na dálnici docela i spěchal - v rámci možností 1400 ccm, samozřejmě). Příjemný detail: kapota motoru na plynových vzpěrách.
Negativa: Na dálnici hlučný motor. Starý 8-ventiový motor je spolehlivý a takřka nezničitelný (má také dost nízký výkon), ale svým charakterem se blíží dieselu... Vytáčení nad 4000 ot./min. nemá smysl, motor řve a nepředvádí vůbec nic. O to lepší je to ale v nízkách otáčkách. Prostě stará klasika... Proto byl na na dálnici taky nepříjemně hlučný... To mi docela vadilo.
Mám-li to shrnout, rád na P306 vzpomínám. Asi jsem měl výjimečně zachovalý kus, protože opravdu neměl žádnou vážnější závadu....
Pokud si jej dnes někdo koupí a bude mít stejně štěstí jako já, myslím, že udělá skvělou službu...
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 306