Rok výroby:1995Typ motoru:1,2Stav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:10. 6. 2009
Po roce začal motor v zátahu neúměrně vibrovat. Výměna pravé poloosy tento problém vyřešila (vadný kloub). Kompletní výměna brzd. Nejdříve přední po dvou letech i zadní. Dvakrát výměna stabilizátorů a jendou čepy řízení. Standardní výměna výfuku. Zoxidovaní motorek ostřikovaču (po vyčištění OK).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval ojeté s 123 tis. km jako přibližovadlo na kratší vzdálenosti v roce 2004. Design 306 byl tehdy ještě vcelku líbivý a ani dnes nevypadá 306 v tmavě zelené metalíze jako nějaký prehistorický vrak. Všechny závady, které bylo nutno opravit přičítám spíše standardnímu opotřebení a chování předchozích majitelů než špatnému zpracování. Navíc 123tis. km proklamovaných při prodeji nebylo určitě pravda. Já osobně to typoval tak na 200tis. Stočené km jsou bohužel v našich bazarech běžné.
Vcelku je 306 spolehlivé auto. Motor je tařka nezničitelný a nikdy mě nenechal na holičkách. Taktéž elektroinstalace. Žádný problém, ani prasklá žárovka a to už s ním jezdím každý den 6tý rok. Jedničku zasluhuje i antikorozní ochrana. Auto jsem kupoval s odřeným levým bokem (výrazně snížilo cenu ) za celou dobu se stav nezměnil. Tedy žádné odlupování, žádná koroze ani na odřeném boku ani nikde jinde.
306tku jsem kupoval jako přibližovadlo na kratší vzdálenosti a pro popojíždění po městě. Přesně tyhle nároky splňuje beze zbytku. Motor 1,2 není žádný tahoun (předjíždění jen z kopce :o)), ale také spotřeba není hrozivá. Při normálním ježdění se v pohodě vejdu do 6l/100. Jízdní vlastnosti jsou ovlivněny slabým motorem a hodně měkým nastavením podvozku, takže závodit a řezat zatáčky se s tímhle autem opravdu nedá. Je však nutné si připomenout za jakým účelem auto kupujeme. Dojíždění do práce, nákupy atd nepotřebují F1čku.
Celkově hodnotím jako spolehlivé auto. Asi poslední od Peugeotu. Novější modely se už takovou spolehlivostí chlubit nemohou.
Pánové, samozřejmě, že máte pravdu. Motor se oficiálně uvádí jako 1,1. Jen já ho přirovnávám ke staré 120cítce s kterou jsem mimo jiné začínal . Tohle auto bylo dovezeno z Neměcka (tedy podle techničáku). Jinak ten motor není zase taková hrůza a slabota. Na dálnici dokáže 130 km/h také utíkat. Samozřejmě hladina hluku a spotřeba je pak trochu někde jinde. V kopečku je ale slabý motor znát = je třeba ho držet v otáčkách. Jeho přednosti jsou spíše znát ve městě. Kde je spotřeba fakt ligová. Jinak s ním jezdím dost často na ryby kam bych si s novým bourákem rozhodně netroufl. Prostě 306 je pro mě spolehlivé užitkové vozidlo. Na nějaký ten škrábanec nehledím a ten spotřební materiál jako, stabilizátory, výfuk atd čeká na každého a je jedno co má za auto. Možná že je můj úsudek ovlivněn těmi roky co s ním jezdím, holt tohle autíčko vás dostane. Přes všechny ty opravy se ho budu vzdávat dost těžko.
Oproti HTP to má aspoň 4 hrnčeky, takže porovnávať s kosačkou sa to nedá. Ale súhlasím s tým, že do 306-ky je to o ničom, ale v Peugeote 106 vcelku fajn motorček. Dokonca sa dával aj do Citroena C3, ale to bola taká hovadina, ako do tej 306-ky.
Tenhle motor je taky des, stejne jak HTP.Ale Fabie HTP se zacala vyrabet asi 5 let pote co se zacal vyrabet tenhle Francouz.A to je taky asi duvod, proc se na HTP nadava vice nez na tohle.Ovsem to, ze samotnej motor HTP je starej konstrukcne jiz nekolik desitek let, nato uz nikdo nehledi.Ale kdovi, presne tak starej muze bejt i motor v tomhle Peugeotu.
Ahoj, ta 1.1 je opravdu vzácná motorizace, do CZ ani D (odtud většina ojetin pochází) se nedovážela, ale v B, I a F je běžná. Sám mám P306 1.4 Break r. 2001 a nemůžu si stěžovat, podvozek je na Francouze tvrdší, ale zase dobře sedí v zatáčkách. Je to spolehlivé, prostorné auto, s nímž není problém jezdit delší trasy a i kolem 150 km/h má rozumnou spotřebu. Obecně mi bere mezi 6,0 a 8,5 podle stylu jízdy. Přeju, ať ještě poslouží...
peugeot 306 1,2 neexistuje. Ten motor je 1,1 44kw. a je to dost slabe, ked tak tak uz radsej 1,4 55 kw zerie tak isto. Ale ak staci tak to respektujem. nech sluzi este dlho. 306 - su este tie klasicke dobre a spolahlive peugeoty, co sa o tych dnesnych uz povedat neda. ahoj
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 306
motor 1,1
Pánové, samozřejmě, že máte pravdu. Motor se oficiálně uvádí jako 1,1. Jen já ho přirovnávám ke staré 120cítce s kterou jsem mimo jiné začínal . Tohle auto bylo dovezeno z Neměcka (tedy podle techničáku). Jinak ten motor není zase taková hrůza a slabota. Na dálnici dokáže 130 km/h také utíkat. Samozřejmě hladina hluku a spotřeba je pak trochu někde jinde. V kopečku je ale slabý motor znát = je třeba ho držet v otáčkách. Jeho přednosti jsou spíše znát ve městě. Kde je spotřeba fakt ligová. Jinak s ním jezdím dost často na ryby kam bych si s novým bourákem rozhodně netroufl. Prostě 306 je pro mě spolehlivé užitkové vozidlo. Na nějaký ten škrábanec nehledím a ten spotřební materiál jako, stabilizátory, výfuk atd čeká na každého a je jedno co má za auto. Možná že je můj úsudek ovlivněn těmi roky co s ním jezdím, holt tohle autíčko vás dostane. Přes všechny ty opravy se ho budu vzdávat dost těžko.
16.06.2009 | 08:04:55 | JohnyMad Reagovat
Peugeoty jsou celkově DES..
14.06.2009 | 21:32:07 | Reagovat
Oproti HTP to má aspoň 4 hrnčeky, takže porovnávať s kosačkou sa to nedá. Ale súhlasím s tým, že do 306-ky je to o ničom, ale v Peugeote 106 vcelku fajn motorček. Dokonca sa dával aj do Citroena C3, ale to bola taká hovadina, ako do tej 306-ky.
14.06.2009 | 21:28:29 | Svoro Reagovat
Hlavně, tento motor je vzácnost, rozhodně se toho nevyrobilo tolik jako HTPéček. Kupující peugeotu měli více rozumu než zabednění škodovkáři:-)
13.06.2009 | 17:34:25 | Vláďa Reagovat
Tenhle motor je taky des, stejne jak HTP.Ale Fabie HTP se zacala vyrabet asi 5 let pote co se zacal vyrabet tenhle Francouz.A to je taky asi duvod, proc se na HTP nadava vice nez na tohle.Ovsem to, ze samotnej motor HTP je starej konstrukcne jiz nekolik desitek let, nato uz nikdo nehledi.Ale kdovi, presne tak starej muze bejt i motor v tomhle Peugeotu.
13.06.2009 | 17:30:56 | jamieson Reagovat
tak to musi byt pekne delo
kurva ja nechapem ze v druhej recenzii sa nadava na htp 51kw a tu je v pohode 1.1 306 44kw
sak to jak golf IV s 1.1... co by to bolo
13.06.2009 | 15:22:53 | nstar Reagovat
P 306
Ahoj, ta 1.1 je opravdu vzácná motorizace, do CZ ani D (odtud většina ojetin pochází) se nedovážela, ale v B, I a F je běžná. Sám mám P306 1.4 Break r. 2001 a nemůžu si stěžovat, podvozek je na Francouze tvrdší, ale zase dobře sedí v zatáčkách. Je to spolehlivé, prostorné auto, s nímž není problém jezdit delší trasy a i kolem 150 km/h má rozumnou spotřebu. Obecně mi bere mezi 6,0 a 8,5 podle stylu jízdy. Přeju, ať ještě poslouží...
12.06.2009 | 14:04:53 | Filip Z Reagovat
motor
peugeot 306 1,2 neexistuje. Ten motor je 1,1 44kw. a je to dost slabe, ked tak tak uz radsej 1,4 55 kw zerie tak isto. Ale ak staci tak to respektujem. nech sluzi este dlho. 306 - su este tie klasicke dobre a spolahlive peugeoty, co sa o tych dnesnych uz povedat neda. ahoj
12.06.2009 | 08:48:20 | visna Reagovat