Recenze Peugeot 307 1,4
“Hezké, prostorné, ale plné drobných nemocí”

Autor recenze: Festr (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,4i Stav km při koupi:50 000 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 30. 8. 2013

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

prostor pro posádku
dobrá sedadla

Slabé stránky

poruchovost všeho možného
praskání čelního skla

Závady a opravy na autě

Praskající čelní sklo vlivem malé tuhosti karoserie - hodně velké mínus.
Výfuk - velmi slabé místo.
Občas jízda na 3 válce. Příčinu jsme nezjišťovali. Samo to přestane a pak je dlouho pokoj. Stává se to v zimě.
Brzdové destičky vychozené. Časem se uvolní, pískají a drhnou. Dost častá výměna za nové, vzledem k tomu, že kotouče jsou stále ve velmi dobrém stavu a za celých 50tis. km ještě nebyly měněny.
Ovládání zrcátek manuální - nicméně nefunkční a zrcátka už nejdou nastavit ani ručně přímo tlakem na zrcátko.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to auto s velkorysým prostorem pro cestující, nicméně plný levných součástek, kvůli kterých si při jízdě připadáte jako když z oktávie sednete do hodně vylítané felcky.
Začnu pochvalou, a to jsou sedadla a výhled. Osobně vlastním F.focus1 a tento peugeot, ve své době velký konkurent focuse, má mnohem lepší boční vedení. Výhled z auta je také výborný, ačkoliv není vidět přední kapota, což mi osobně vždy vadí, s orientací ve smyslu kde vám začíná a končí auto problém není. Tím ale končí pozitivní dojmy.
Volant má na můj vkus velký průměr, ačkoliv to dobře koresponduje s budíky palubovky, mohl být menší.
Jak jsem již zmínil, po letech už nefungují páčky na zrcátka. Také je problém s páčkou pro blinkry. Když blikáte vpravo a páčka se pak vrací zpět, vzledem k tomu, jak je volná, spadné rovnou do pozice na blikání vlevo a řidiči před vámi a za vámi si musí ťukat na čelo.
U řadící páky mám dojem, že mi jednou skončí v ruce. Má hroznou vůli a když řadíte, máte pocit, že při dalším pohybu se táhla musí rozpadnout. Je to dáno tím, že jsou od výroby plastové. Je to pravidelný problém a mnohým už se to skutečně za jízdy rozpadlo. Pozitivní je, že servisu už jsou náhradní díly kovové. Navzdory tomu všemu není až tak velký problém s tím, že by řidič nemohl najít správnou polohu pro zařazení rychlosti.
Motor 1,4 je pro tento vůz holý základ. Starý 8 ventilový motor netrpí žádnými pravidelnými problémy, ale výkonem pro tak velký vůz je opravdu vhodný jen pro převážně městský provoz a trpělivé řidiče. V žádném spektru otáček není cítit, že by nějak zabral. Prostě se vlažně pomalu rozjíždí. Při zařazení pětky už nečekejte opravdu nic jiného, než úsporu paliva. V papírech je maximálka 167km/h, ale upřímně si nedovedu představit, jak se tam ta ručička dostane, když má problém s pohybem už kolem 130km/h. Jestli máte auto na pravidelné cestování v plném počtu, pak se tomuto motoru vyhněte. Nicméně pokud chcete prostor a pohodlí a budete 90% cest jezdit po městě, je to dobrá volba. Vzhledem k výkonu to na dlouhých cestách není šetřílek, protože vás nutí ho vytáčet, ale v městském provozu si taky nevezme o moc více a vždy se vejdete do 7,5 litrů. Navíc krátké převody umožňují řadit při padesátce pětku (na rovince) motor je cca na 1600ot/min a rozhodně není slyšet, že by se snad trápil. Jen k rozjezdu a do kopce je pak rozumné přeřadit na čtyřku.
Ač peugeout nenese žádný titul skvělého podvozku a tuhost karoserie je špatná, klidný řidič si stěžovat nebude. Stopu to drží, náklon malý, jede se s tím dobře a pohodlně.
Pokud na dovolenou nejezdíte s PETlahvemi a konzervami jídla, s ploutvemi a lehátky, pak vám hatchback bude stačit svým zavazadelníkem i pro 5 cestujících.
Závěrem: Vůz je to na pohled pěkný, nestárnoucí, po 12 letech téměř žádná rez, prostor pro posádku perfektní, ale levné méně kvalitní díly dojem značně kazí a jsou zdrojem nečekaných potíží a servisních nákladů. Naštěstí díly podvozku a motor jsou ty části, které se při slušném zacházení udrží bez poruch dlouho. KAzí se vše ostatní kolem. Doporučit toto auto nemohu.


Doplnění recenze ze dne 26.12.2015

Auto mělo nekonečné problémy s chodem motoru. Zhasínání při volnoběhu, pokles výkonu, jízda jakoby na 3 či 2 válce. A příčina? Rezavý první díl výfuku měl tolik drobných dírek, že lambdasonda zkrátka posílala do ŘJ úplně jiné údaje o výfukových plynech, než co ve skutečnosti vycházelo z motoru.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 307

Vložit komentář

Recenze P307

Recenzent neví o čem blábolí. Že by to byl zakomlexovaný Focusák. P307 mám 10let bez jediného problému. Taková pseudoznalce potřebujeme.

02.04.2017 | 21:08:01 | pelu  | 79.170.254.* Reagovat

Nesmyl srovnávat škoda s peugeot!!!

Levné součástky od Peugeot.Až na vyjímky nesmysl.Kdo pracoval ve škoda auto,tak nekonečkná hladovost a touha po nejvyšším zisku dovedla WW k kauze dieselgate. Třeba při montáži nožní podpěry vám seberou jednu matici m6,aby se ušetřilo a pak se kroutí a nelícuje to!Kdo tam nedělal neuvěří a těch dovolím si říci prasáren co se tam dělalo je opravdu dost.Myslím si kdo si tohle přečte a dělal tam mi dá za pravdu!Honem honem ať je z den splněno a kvalita jen na papíře.Pamatuji si,že pracovník lakovny lepil zapomenutou zvukovou izolaci podlah papírovou páskou za cca 15 kč-hnus a to bych se mohl rozpovídat více zajímavostech kvality WW,hlavně,že platí auditory s průměrným platem 45000 kč.Vše je o marketingu značky.Kdo nedělal už ve zmíněné škoda auto tak neuvěří a to si myslím,že škodovka jsou relativně dobré vozy.Mimochodem technik na STK mi nedávno řekl,že škoda už žádný dobrý benzínový motor nevyrábí.Přečtěte si něco o prvních 1.2 TSI,nemusím o tom ani nic psát,je toho na internetu dosti!Přesednutí z octavia 1 do peugeot 307,to je jako z škoda 120 do do když to přeženu do fabie,do které vám začne po letech téci dveřmi na podlahu a pak plesnivět,ptotože inženýři z WW tam dali těsnění za pár haléřů!!!Mne osobně přesednutí do vozů peugeot z třeba škoda fabia jak jízda s mercedesem.Shrnuto- češi jsou po škodovkách ujetí!!!

11.12.2016 | 22:54:55 | Tony  | 62.240.163.* Reagovat

U Fábie 1,0 sklo čelní sklo také praskalo, patrně z týchž důvodů. Škoda ani Peugeot nejsou značky, kde by se na solidnost konstrukce dalo jakžtakž spolehnout (tedy kromě Peugeotu 107 nebo asi i dalších, které mají základ odjinud). Minikolíně chronické problémy nemá, vlastně asi žádné, co by stály za řeč, ale je to jen nákupní taška (ovšem se sportovními geny a úsporná i na dálnici).

30.08.2013 | 15:59:23 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 307