Rok výroby:2007Typ motoru:1,6 HDIStav km při koupi:124 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,4 l/100 kmVloženo:18. 9. 2016
Předchozí auto:Volkswagen Sharan 1,9 TdiCitroën Xsara 1,9 TD
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Pohodlí Relativně slušná spotřeba při normálním provozu Povrchová úprava, nikde nic nerezne ani výfuk Hliníková kapota a plastové blatníky.
Slabé stránky
FAP, resp moderní nesmysly na emise sem tam drnčí nějaký plastík v interiéru rezerva pod autem je magořina
Závady a opravy na autě
Po zakoupení běžná údržba nutná při koupi ojetiny, výměna rozvodů včetně vodní pumpy. Dle slov servisáka, rozvody by deklarovaných 200tis asi vydržely, ale pumpa byla na hraně, již si občas kápla dle sedimentu. Při 125 tis. odešlo ložisko spojky, takže se udělala celá spojka nová. Opět podle slov servisáka, jednak poddimenzované ložisko a pak předchozí majitel prý zřejmě na křižovatkách nevyřazoval ale stál na spojce. Takže suma sumárum chyba jak u Peugeotu tak uživatele. Při cca 140 tis výměna chladiče klimy, byl silně zoxidovaný a nevydržel tlak.
Při 170 tis. se rozsvítila kontrolka výstrahy a hlásí to "nebezpečí poškození filtru částic", při diagnostice nenalezena závada, respetive servisák řekl, že když diag nevyhodí chybu tak neví na co se zaměřit a co opravit. FAP je za trest, vše funguje, regenerace probíhá, sice již po kratším nájezdu, ale funguje. Kontrolka svítí již 10tis. km a auto jezdí bez negartivních projevů.
Při 175 tis. výměna brzdových kotoučů, zadní podle servisu byly originální včetně destiček.
Jinak průběžně výměny oleje a filtrů, jednou výměna stabilizačních tyček, provozní opotřebování.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Suma sumárum, krom výměny spojky kdy za závadu zřejmě mohl z velké části předchozí uživatel, jsem s autem vcelku spokojený. Nějaké mouchy se najdou na každém autě, u mne "zatím" nic vcelku zásadního a až na tu spojku mě nikde auto nikdy nenechalo. Spojka klekla doma v garáži, celkem klika.
Pohodlné auto, zvlášť v porovnání s předchozím WV Sharan, jizdní vlastnosti dostačující, nejsem žádný závodník a když je třeba tak to jede. Sílu jako 1,9 TDi z toho nikdo nevyštrachá, pokud člověk chce jet živě, nutno držet v otáčkách. Prostoru uvnitř na rozdávání, vzhledem k verzi SW, stačí vykopnout sedačky a dá se tam nacpat i menší skříň.
Bohužel již mám model s FAP, který jednak zvyšuje provozní náklady a pak i problémy. Otec jezdí totožné auto ročník 2005 bez FAP a jezdí s o litr menší spotřebou. Jinak co se oprav a nedostatků týče, tak je na tom obdobně, dá se říci, že krom výměny běžně opotřebovaných dílů (brzdy, stabilizátory, filtry, olej, pneu...) jezdí bez problémů také již cca 50tis.
Čekám co se vyvrbí s tím jak svítí výstraha a pak se uvidí. Pokud někdo ze zkušenějších ví a poradí co s tím, tak v diskuzi vítám jakoukoliv pomoc.
Mám 1.6 HDi 80kW bez FAP, najeto 200tis. Při záběru z nízkých otáček občas cukne, někdy chcípne. Diagnostika hlásí pokaždé jinou závadu - EGR, snímač polohy lopatek, vstřiky atd. EGR a snímač měněn, stejně závadu hlásí dál, proto už do vstřiků nechci investovat. Má někdo tip, kde hledat závadu?
... už šiesty rok. Aktuálne sa chystám na prehliadku po 220.000 km. Okrem spotreby bez problémov. Filter pevných častíc sa ohlásil na 200.000 km. Urobili repas, vyklepali, vyčistili chémiou, zatiaľ bez problémov. Je to super sťahovák, do O3 som toľko nenaložil, využiteľnosť priestoru lepšia.
19.09.2016 | 15:41:05 | Richard
| 195.28.86.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 307
1.6 HDi cuká, chcípá
Mám 1.6 HDi 80kW bez FAP, najeto 200tis. Při záběru z nízkých otáček občas cukne, někdy chcípne. Diagnostika hlásí pokaždé jinou závadu - EGR, snímač polohy lopatek, vstřiky atd. EGR a snímač měněn, stejně závadu hlásí dál, proto už do vstřiků nechci investovat. Má někdo tip, kde hledat závadu?
17.07.2017 | 21:46:22 | sidi | 46.218.175.* Reagovat
Jazdím 308 SW...
... už šiesty rok. Aktuálne sa chystám na prehliadku po 220.000 km. Okrem spotreby bez problémov. Filter pevných častíc sa ohlásil na 200.000 km. Urobili repas, vyklepali, vyčistili chémiou, zatiaľ bez problémov. Je to super sťahovák, do O3 som toľko nenaložil, využiteľnosť priestoru lepšia.
19.09.2016 | 15:41:05 | Richard | 195.28.86.* Reagovat