Rok výroby:2011Typ motoru:1,6 VTIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:9 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,9 l/100 kmVloženo:25. 3. 2012
Pro mě vzhled -prostorný interiér -kvalitní materiály
Slabé stránky
Pro mě rezerva pod autem -absence 6 stupně -momentální spotřeba
Závady a opravy na autě
Výměna navijáku na rezervní kolo.Klika že je auto v záruce jinak 3500kč i s prací.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Naše požadavky před koupí auta.Protože jsme čtyřčlenná rodina,chtěli jsme vetší vůz.Bohužel naše garáž nás limitovala svými rozměry.Tak padlo rozhodnutí koupit větší combi.Vzhledem k tomu,že auto potřebuji na každodenní dojíždění za prací.Byl můj požadavek čekat na auto co nejkratší dobu.Což u nového vozu pokud si chcete vybrat barvu a výbavu je trošku problém.V té době nám vyšel v tomto nejlépe Peugeot s modelem 308 SW.Auto jsme měli do 10 dnů doma.
Jedná se už o faceliftovaný model.A co se změnilo? Kombi, tak jako všechny karosářské verze, si i nadále zachová charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.
Spodní část nárazníku byla kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístila ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení. I přes designové změny se však vnější rozměry Peugeotu 308 nemění.
Motor a spotřeba-Motor 1.6 VTI 120 k (Variable Valve Lift and Timing injection Proměnný zdvih sacích ventilů a časování vstřikování), poprvé zabudovaný do modelu 207, je atmosférický motor se systémem nepřímého vstřikování, který dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 6 000 ot/min a vyvíjí maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min. Disponibilita točivého momentu je rovnoměrně rozložena od nízkých (při 2 000 ot/min je dosaženo již 140 Nm) až do vysokých otáček (stále 140 Nm při 6 000 ot/min). Díky tomuto širokému rozpětí použití je jízda s motorem 1.6 velmi komfortní a se sníženými hodnotami spotřeby paliva.Jízda s tímto motorem je sice komfortní,ale na žádný závodění to není.Hmotnost auta bez osádky činí 1,5 tuny.Peugeot tento model dodává ještě s motorem 1,4 VTI.Nedovedu si představit po mé zkušenosti s 1,6 předjíždění s čtyřčlennou osádkou u 1,4.To musí být docela dobrý adrealinový zážitek.Pravdou ale je,že mám zatím najeto necelích 10 tisíc.Takže pružnost motoru by se mohla s přibívajícími km.ještě zlepšit.To platí i pro spotřebu počítač mě ukazuje momentálně spotřebu 7,5L skutečnost ale je 7,9L.Dle mého je na vině absence 6 stupně.Proto si do budoucna,pohrávám s myšlenkou přestavby na LPG.
Interiér a výbava-Měřím na výšku 186 cm.a nemám problém na předních ani zadních sedačkách.Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná a mají slušné boční vedení.Zadní jsou dělená a vyjímatelná.Interiér vozu alespon na mě působí o třídu výše.Nikde nic nevrže ani neskřípá.Interiér je dost dobře odhlučněn.Palubní deska je potažena materiálem který je na dotek měkký.Budíky a výdechy ventilace jsou lemovány imitací chromu.Automatická duální klimatizace má výduchy i pro zadní sedadla.Loketní opěrka je nastavitelná podélně i svisle.Po otevření najdete menší úložný prostor s výstupem na USB.Další úložný prostor je pod palubní deskou u spolujezdce,ten je dokonce klimatizovaný.Možnost deaktivace předního erbegu.Velkým plusem pro děti je panoramatická střecha která interiér vozu dobře prosvětlí.V zadních dveřích jsou výsuvné roletky proti sluníčku.Kladně též hodnotím elektronickou dětskou pojistku.Přední i zadní okna jsou v elektrice.Volant je potažený kůži,na volantu nenajdete žádné tlačítka.Pod volantem se nachází ovládání rádia i telefonu.Dále se zde ovládá palubní počítač,který je umístěn v prostředku palubní desky.Který vám v základním režimu ukazuje datum,čas,venkovní teplotu a navolenou stanici rádia.Podsvícení palubního počítače a budíků je v oranžové barvě.Nastavení svítivosti se dá regulovat.Velikost kufru je 674 litrů. Pokud je posunutá druhá řada sedaček dozadu, pak se zavazadelník zmenší na 600 litrů.Kufr se dá zvětšit vyjmutím horního krytu, pak má mezi 911 až 1031 litry, to podle polohy sedadel. Po vyjmutí sedaček v druhé řadě dostanete gigantických 2 149 litrů.
Rezervní kolo je umístěno společně s hevérem pod autem.Zadní dveře se za nepříznivích klimatických podmínek dost špiní.A to i přes to,že jsem si nechal namontovat přední i zadní zástěrky.
Podvozek-Protože je Peugeot 308 SW větší než Peugeot 308, podvozek oproti menšímu hatchbacku prošel změnamy. Změnilo se zavěšení kol a nastavení tlumičů. Elektrohydraulický posilovač ve spojení s přední nápravou pseudo McPherson poskytuje přesné řízení a dobrý pocit z něho. U zadní nápravy byla použita torzní tyč. Rozchod kol přední i zadní nápravy byl zvětšen. Pneumatiky lze použít až do velikosti 18“. Dalším vylepšením oproti svému předchůdci 307 SW je nižší těžiště, které zlepšuje celkovou stabilitu vozu. To vše ve spojení s tuhou karoserií dává řidiči pocit, jakoby řídil hatchback.Kupodivu na Francouze je nastavení podvozku tvrdčí.
Závěr Auto je určené zejména pro rodiny s dětmi, popř. pro lidi, kteří potřebují auto s velkým prostorem uvnitř.
Doplnění recenze ze dne 10.08.2012
Stav km nyní: 15 800 km
Tak po roce jsem našeho Pežotka,vzal na první servisní prohlídku. Máme s ním najeto 15800km.Sice bych nemusel,ale nechal jsem vyměnit i olej.Překvapivě jsem nemusel dolít za ten rok ani kapku.Celé to vyšlo na 4540kč.Spotřeba za ten rok klesla na 7,1L.Zatím nám Pežotek děla jenom radost.
Doplnění recenze ze dne 20.04.2013
Stav km nyní: 25 730 km
Odešlo čidlo ABS,dnes vyměněno společně s čidlem chladící kapaliny na které byla svolávačka.Vše v rámci zaruky zdarma,plus vystříkání spodku auta po zimě.Skvělí přístup v servisu Peugeot Choustníkovo Hradiště.
Doplnění recenze ze dne 15.07.2014
Stav km nyní: 43 800 km
Včera jsem odvezl auto na druhou garanční prohlídku.Od první jsem najel 28000km.Krom klasiky jako celkova kontrola auta,olej,filtry se provedla diagnostika a výměna svíček.Nechal jsem vyčistit a doplnit klímu promazat zámky dveří,platil jsem 5424kč.Za těch zmíněných 28000km jsem dolil 0,75l.oleje do motoru a 0,40l. destilované vody do chladiče.Průměrná roční spotřeba je 7,6 l.benzínu.S autem jezdím 7 dní v týdnu,zatím dělá jenom radost.
S NEJVĚTŠÍ PRAVDĚPODOBNOSTÍ BUDETE MÝT ZANESENÝ RADIJATOR TOPENͨ.U TOHOTO VOZU SE JEDNÁ O ČASTOU ZAVADU.NAŠTĚSTÍ JDE RADIJATOR VYMĚNIT BEZ DEMONTAŽE PŘÍSTROJOVE DESKY Z BOKU OD ŘIDIČE. https://www.peugeot-club.com/topic/98087-radiator-topeni/?page=2
Mám 308SW zhruba rok, najeto těsně pod 10 tkm. Auto jsem koupil v době, kdy byla ohlášena nová 308 (takže sleva), ale ještě jsem měl šanci si vybrat barvu a motorizaci (pro mě benzín, 1.6 VTi) a variantu s 3 sólo sedačkami vzadu + prosklená střecha a alu kola 16". 308 jsem vybral jako rodinné auto akceptovatelných rozměrů - 2 dosp. a 3 prcci ... tři autosedačky dozadu se vejdou (36 kg + 36 kg + vajíčko), snad jen některé extrémně široké autosedačky by mohly mít problém na vnějších sedadlech u boku hlavy. V kufru je stále dost místa na hluboký kočár a další obvyklé věci při cestě na dovolenou. Zkušenosti: 120k je tak na klidnou jízdu při plném osazení, podřazením se dá něco získat, ale v kopci to na nějaké svižné předjíždění určitě není (je to prostě těžký auto) na dálnici chybí 6. stupeň, motor pak jde zbytečně k 5 tis. ot/m a dělá hluk spotřeba tak někde mezi 7,5 a 8 litry, podle toho zda dálnice nebo okresky/město a jaké jsou pneu, "na důchodce" se dá zajet i za 7, ale to Vás asi v takovém autě bavit nebude rezerva dole je fajn, když máte kufr plný, ačkoliv ten naviják mě z počátku trochu strašil (co tam měl kolega za závadu?) občas jde špatně zařadit zpátečka (ostatní stupně OK, velmi zlehka), prostě úplně nedosedne, v kulise to není - teď už to poznám a zařadím ještě jednou s motorem se to chce trochu sžít, ten točivý moment dole a setrvačnost 1,5 tunového auta dovolí jezdit město skoro stále na 5ku, ale pod 1500 ot/m jde moment rychle dolů, takže pozor
K dnešnímu dni mám najeto 56000 km.Co se týče motoru je od koupi znatelně živější,chce to ho trochu vytáčet.Já ho moc nešetřím a mám průměrnou roční spotřebu 7,5L.Ale je pravdou že pět dní v týdnu v něm sedím sám.Rezerva dole pod autem je pro mě osobně neštěstí.Mám zadní zástěrky i tažný.Proto je to skoro porod rezervu z pod auta vydolovat.Ten naviják se měnil protože přestal navíjet.Co se mu stalo netuším,protože to bylo v záruce tak objednali nový a vyměnili mě ho.To s tou zpátečkou neznám.Pamatuju si to ale z rencka,tam mě to dělalo též.Překvapivě sem tam pouze ráno,stačilo zařadit jinou rychlost a pak tam už zpátečka šla.Letos v srpnu auto budem mít už čtyři roky,zatím šlape bez problému.Tak přeji at dobře slouží.
Môj takmer 4-ročný Peugeot 308 SW HDI má odjazdených 150.000km. Mám ho odnova, takže km sú reálne. Za celý čas som nemal s autom žiaden problém. Absolvoval som len pravidelné servisné prehliadky po 30.000km. Rok sme mali doma súbežne aj Octaviu III combi 1,6 Tdi. S autami som absolvoval cesty po D1 Brno-Praha. S Octaviou po panelke D1 bola cesta utrpením. Peugeot to zvládal ďaleko komfortnejšie. Kufor má litrovo Octavia väčší,no jeho využiteľnosť je oproti P 308 SW horšia. Nerovná podlaha-schod a malá výška kufra pri preprave väčších predmetov vadia. Peugeot je tichší, no má mierne vyššiu spotrebu, cca o 3/4 l/100km. Osobne si myslím, že nie je dôvod preplácať u oktávky cca 5.000 € oproti Peugeotu.
Mam P308 1.6vti 2011 a mozem zodpovedne povedat, ze taketo auto by som uz v zivote NEchcel - spolahlivost je nulova, za tri roky sa na nom pokazilo takmer vsetko od alternatoru, stieracov, snimacu teploty, snimacu oleja, odpadol tepelny stit, zerie 1l oleja na 15000km a po 10tisic km zacalo zrat aj chladiacu kvapalinu cca 1deci na 5000km. Tachometer ma nepresnost 7km/h, ak vypnem kompresor klimatizacie tlacidlom A/C tak zacne kurit a kuri tym viac, cim nastavim nizsiu teplotu - s tym sa vraj neda nic robit. V zime mozem nastavit lubovolnu teplotu na klime , ale po dvoch hodinach v aute bezproblemu vykuri aj na 35stupnov! Vraj klima nema vnutorny teplomer ale teplotu odhaduje podla casu jazdy, vonkajsej teploty, teploty vody a rychlosti ventilatora. Tiekol olej cez tesnenie olejovej vane, obcas mi neslo vyradit rychlost ak som zastal so zaradenou rychlostou a slapnutou spojkou alebo sa nedala vyradit spiatocka , co po viacerych kontrolach zistili, ze sa zasekava spojkovy kotuc na hriadeli prevodovky - demontaz prevodovky, premazanie. Vydrzalo to 4 mesiace, musim do servisu znovu. Radio hra horsie ako cinska hracka, lebo na kazdej druhej krizovatke zacne sumet, bol pokazeny modul USB prehravania. Auto ma 36000km a tri a pol roka, kazde tri az styri mesiace v servise. trafil som taky kus nad ktorym sa pozastavuju aj technici a pritom vedia ze tie auta niesu extra spolahlive , ale moje je extrem. Cena auta klesla o polovicu a pritom auto je s desiatimi docela vyznymi servisnymi zasahmi nepredajne po prestudovani servisnej historie. za tych 7000€(= kupna cena - dnes predajna cena) co som doteraz prerobil kupou noveho auta som sa pri takom malom najazde mohol vozit v taxiku, alebo poziciavat auto z pozicovne a nemusel som sa takto trapit. Alebo som si mohol zakazdym kupovat z bazaru felicie a po kazdej poruche aktualnu nechat zosrotovat aj tak by to vyslo lacnejsie. PS predtym som 6 rokov P206 1.6, ktore som predal ako 12 rocne a za tie roky som v servise nebol viac ako 5 krat a to pocitam aj vymeny oleja a brzd! Vediet ako to dopadne tak jazdim dodnes na 3 dverovej 90konovej 206ke a nic by ma netrapilo. Inak na 206ke som mal z 0-100 za 11.2s a s touto 120konovou nepodarenou 308 je to za 11s. Vsadil som do loterie (rozumej kupil si noveho peugeota) a prehral som polku vkladu a odkedy sa to auto pokazilo druhy raz tak som ho ani raz nezobral previezt len tak pre zabavu a aj autoradio som sa odnaucil pocuvat. A auto by malo byt okrem praktickeho vyuzitia vhodne aj pre istu mieru pozitku. Ano, ale nie to moje - s 206kou, co mala 160000km som jazdil kade tade a nebol problem rano sadnut do nej a o 4 hodiny byt niekde na opacnom konci Slovenska. Teraz sa bojim, ci pridem s nim do obchodu... Dakujem
Tak to je docela síla.Naštěstí pro mě se u mého vozu to co tu popisuješ neprojevilo.Jezdím s ním 6 dní v týdnu,najeto mám 42000km.též 2011 1,6 VTI.Zatím jsem s autem stále spokojen a doufám že ještě dlouho budu.
MĚL JSEM JEDNU Z 1.308 sw 1,6 hdi, NAJEL JSEM Cca 76000 km za 3,5 roku a krom pojistky ventilátoru mě nikdy nezklamala. Drobné mouchy jako vrzání a podobné se časem objevily, olej jsem nikdy nedolíval a chladicí kapalinu taky ne. Olej jsem měnil po cca 22 000 km. Uvedené svědčí spíše pro vadný kus či pro drastické zacházení
14.03.2015 | 18:13:15 | sTANDA
| 88.100.124.*Reagovat
Moje poznatky... koupě 4.5.11, 6.5.11 "cosi" viselo z podvozku. Dle servisu se jedná o jakýsi uhlíkový filtr na vyrovnání tlaků v nádrži. Jelikož byl poškozený (pár kilometrů jsem najel, než si toho všiml a škrtal o vozovku) nelze uznat na záruku. Cena 3.500,- Kč (sám jsem ho přišrouboval a jezdím s tím dodnes). 1. garanční prohlídka ve 30. tis. km - výměna oleje, doporučena výměna předních destiček včetně brzd. kotoučů (styl brzda plyn mi toho moc neříká a tak si myslím, že celkem brzo). Výměna v cca 45. tis. za "feroďácký". 2. GP v 60. tis. km - doporučena výměna filtrů... V cca 82.tis. km (únor 2013) olejové fleky pod autem - servis opravil zdarma, dle servisu odešlo těsnění pod napínákem řemenu. Po této opravě se začla ztrácet chladící kapalina. Za cca 14 dní dolívání kapaliny (koupil jsem originál 1l za 670,- Kč, dolil, odteklo, na doporučení jsem začal dolívat fridex pro Peugeot 3l za 350,- Kč) jsem dolil celkem 5 litrů... Co se spotřeby týče, jsem na cca 7 - 7,5 l/100 km. Velké plus - velký zavazadlový prostor. Velké mínus - minulé auto byla fabia - starý model... jak v tom někdo může jezdit a jak jsem to s ní 3 roky vydržel? :) Závěrem. Vím, dle počtu najetých kilometrů by byl stopro lepší diesel, leč v době koupě nebyl skladem, auto bylo potřeba rychle a tak "drandím" s benzínem... diesel bude hned další... osobně však nevím, jestli Peugeot :)
Výměny olejů po 15 tis.nebo 30 tis.km se tu už řešily.Já měním od novoty po třiceti tisících a jak to má kolem 100 tis.šup s tím do bazaru a když to nějaký ňouma koupí tak je mi to srdečně jedno zda to mělo vliv na životnost motoru.U ojetého auta si totiž nemůžeš být jistý tím jak se o auto kdo staral.Pokud to auto pochopitelně neznáš.Nový majitel ať mění olej třeba co deset tis.Já potřebuji jezdit tři roky pokud možno s co nejmenšími investicemi a nevidím jediný důvod cpát peníze do olejů.Tak to možná podle někoho oprcávám zhruba patnáctou sezónu.Problémy které by mohly být spojené s intervaly výměny olejů jsem u žádného z motorů neměl.Co bylo pak už šlo mimo mě.
Doprčic, co tu člověk čte. Rozdíl diesel a benzín je OBROVSKÝ. Výměny olejů se řešily jen pro TURBODIESEL motory. Pokud máte pod kapotou benzínový motor, tak vůbec nechápu proč se nedržet doporučení udávané výrobcem. Pokud v tom není turbo, nebo proměnlivé časování ventilu, vůbec bych se nebál tam nechávat na 30tkm klasický olej a na 50tkm longlife olej. Tam není žádný Turbo, nebo dvojnásobný tlaky atd. Navíc v benzínu se běžně ztrácí olej a přilívá se tam, takže za dob výměny tam je stejně ten olej pořád skoro jako novej, jen se vymění filtr a pohoda jazz. U benzínu když se ztrácí olej, tak je to pohoda, u dieslu, tak je BIG problém, turbo, olej v sání atd. A pak třeba není divu, že po nárazu celý auto vzplane jak v americkým filmu, jako kdyby jste tam měl v autě bombu a vy tam můžete uhořet. To u benzínu se stane vyhoření málokrát, většinou spíš od děravýho výfuku atd. Vyhoření elinstal, to se stane spíš při stojícím autě... Jinak ztráta vody u benzínu jak tu někde čtu, no jak jsem psal jinde, jen si jezděte, zatím je to asi "jen" fouklý těsnění, až vám to bude bíle kouřit, tak si sežeňte novou hlavu(né tu vaši, ale na motor :D), takže s opravou se dostanete ke 20t, pokud na to nemáte kamarády a klidně vás můžou natáhnout jak se jim zachce. :o)
Olej sa straca iba v Tvojich vrakoch...v benzine som NIKDY nedolieval ani kvapku oleja,prave preto,ze nema turbo.
Diesel nejaky olej spapa...,to je uplne normalne, ale na hdi som za vyse miliona km dolial max 0,5-1 liter CELKOVO medzi vymenami, aj to iba tesne po vymene oleja, ked som xcel doliat pod rysku.
V nemeckyx vrakoch sa pise, ze 1 liter oleja na 1000 km je " gut"...
Nemci este nevyrobili dobre auto pre majitela, ale iba pre automobilku a servis.
Každý motor má v normě spotřebu oleje min 0,2-0,5l na 10tkm bez vyjímky diesel i benzín. Někteří výrobci uvádí až 1l, je to ochrana. Ale u benzínu se nic takového neděje, benzín prostě spotřebuje olej, pokud nemá hliníkovou hlavu, nebo z nějakých slitin, které udrží film už v molekulární struktuře. Takže ten spotřebovaný olej je z 90% spálený a nemusí se nic řešit, dolije se a pohoda jazz. U dieslu se spotřeba oleje měří opotřebením motoru, Turbo, gufera, atd. Takže většinou ten olej co se ztratí, tak se neztratí je v sání, ve výfuku, možná v DPF(FAP) filtru. A teď mluvím, kde ten olej nadělá větší škodu. Čím vyšší spotřeba tím větší riziko vyhoření auta, u benzínu to hrozí pouze, když má nekovové sání... Takže u benzínu se nemusíme bát výměny oleje, může se měnit méně často, protože benzín, který má spotřebu oleje(kterou samozřejmě spálí pracovním procesem), nemá zpravidla hliníkovou hlavu, což je taky dobře, nepraská při náročných podmínkách, nebo nemá jinou slitinu, což je taky dobře, protože cena auta nepřekračuje cenu, za kterou je člověk ochotný platit. Není třeba do auta strkat extra motory pro obyčejné ježdění...) Neřeším Peugeot, je to předražená značka, za kterou můžu mít vždycky 2 auta, ojetý Peugeot je srovnatelně drahý jako BMW, A ŘEKNĚTE MI CO SI ČLOVĚK RADĚJI VYBERE BMW nebo Peugeot? :D
Ach Boze, necitaj a Ty Svlastik uz tolko nedristaj, lebo to uz nie je vari mozne.
A iba pre Tvoju informaciu, Peugeot, do nejakeho 2004-5 bol absolutna spicka v diesloch, kym nepresiel na inych dodavatelov systemov a na piezovstrekovace.
A bud si isty, te s Peugeotom sa vzdy doplazis domov, hoci aj v nudzovom rezime, ale ten slaaavny hnoj BMW.., ked Ti odide vstrekovac, alebo zhavic....ostane stat na ceste a mozes volat odtahovku.
Jedine, co na DE vrakoch funguje, je cislo asistencnej sluzby.
O debilinach.typu absencie rezervy, ci nemoznosti nastavenia hocicoho bez citania navodu a 300-500 stran, ani nehovoriac.
Ale motoricky, na rozdiel id Peugeota sa s Bawom bojim jazdit niekam dalej ako hranice SR.
A o konstrukcnych vadach BMW motorov..., ach jaj, ani nehovorim.
Zi si vo svojej iluzii, ale peugeot je neuveritelne lacne a ludove auto.
Bmw je predrazeny srot. Teda, ked beriem do uvahy pomer cena verzus kvalitaa a komfort.
Kdo umí kupovat BMW tak ví, že BMW se kupuje benzínová R6, jinak ekonomická sebevražda. :D A právě, že těch fajnšmejkrů, kteří takovou R6 kupují je málo, bo ostatní koukaj na pojistky atd. proto ty ceny jdou závratně dolů. Takové auto koupíš na foru, máš k němu i historii atd. prostě pohoda jazz. A ty žes koupil auto v dražbě, takhle jsem taky jednou koupil, též zkouška, jednou se povedla, jednou ne, šul nul, ale BMW kupovat v dražbě a ještě diesel a ještě ten určitý model? hmm, odvaha. :D
Nikdy som nekupoval pre seba auto v drazbe, ani s autami neobchodujem.
O " kvalite" nemeckych zazrakov svedci najma priam sialeny prepad ceny, kedy auto za 100-130.000 eur strati za 2-4 roky aj 80% z " hodnoty"..
Ked potrebujes jazdit, normalny clovek so rozmysli, ci bude zivit 6 valec 10 litrov a viac, alebo 7,5-8, o xDrive ani nehovoriac, tam to vo vyssich objemoch stupa raketovo.
Aby nedoslo k omylu, Bawa su ok auta, vynikajuce bixenony, skvela tuhost podvozka, riadenie na x5 je take nemastne- neslane, xtrail 1.generacie mal podobne, ci skor lepsie.
Famozne brzdy, vsetka cest, hladulinka prevodovka,dobre fungujuci asistent dialkovyx svetiel a skutocne " normalne" fungujuce stierace... a priestor pre zivot.
Jojo taky nechápu za kolik to člověk může prodat, když ty auta za posledních 5 let klesly tak o 50% od novoty, a počítám-li inflaci, kdy hodnota peněz nemá vůbec žádnou cenu vůči jinému zboží, tak spíše o 70%. :D
Jinak tento model je docela úspěšný. Pokud člověk najede 100tkm za 3 roky, nevidím důvod nekupovat diesly. Když se to prodá jen dobře, jen ať ty bazary pak dokážou tohle prodat, je to jejich práce a koloběh života takhle funguje. Však existuje spousta lidí, kteří prodávají auto s nějakými problémy a novopečený majitel se jen diví a zírá. Jojo, takhle to funguje a těch ňoumů je v ČR dost, ale poslední dobou to nějak začíná chytračit, dokonce i AAA už přestávají být úspěšné a krachuje to jak jen jde. Auta prodávaj virtuálně, zatímco majitelé s nimi ještě jezdí jojo. Takové kšeftíky jsou známé. A lidi jsou nepoučitelní. :D Zlatá nová Renault Thalia už od 100tisíc. :D Jen hlupáci kupují přes bazar, já ze svých 12 aut jsem koupil 2x a to jednou když se používali šrotovné, tak dávali do bazarů veteránské kousky a to se nedalo takovým autům odolat, luxusní stav. A většinou od známých, kdyby náhodou abych jim mohl rozbít hubu. :D
Za necelé dva roky slušnej nájezd,určitě to chtělo naftu.Před 308 jsem pět let jezdil v Thálii.Také se mi už nechce věřit že jsem se tam vešel.Na Thálii mě měnili před.destičky s kotoučema po 40 tis.Jak ty Feroďácký?Olej jsem měnil kolem 17 tis.těm jejich 30 nevěřím.Jinak krom toho pazmektu na navíjení rezervy zatím spokojenost.Najeto zatím 25 tis.spotřeba mě stoupla na 7,6l.
heh, je tu toho celkem dost :) ani jsem to nečekal :) jj, diesel by byl dobrej... příště :) ted přemejšlim o 4x4 a zatim jsem nalomenej na subaru freelander. Soused ted koupil fiat freemont, tak uvidíme, jak dlouho mu vydrží :) Já jsem holt typ člověka, kterýmu řeknete kam lejt benzín, kam vodu do ostřikovačů a kdyby něco tak volejte hot linku... typickej hňup = oblíbenej zákazník :D olej je fakt že to lehce žere... po garančce dolejvám, bo podle mě i šetřej, tak ho tam nelejou kolik by měli. Během provozu po cca 15-20.tis. mi to hodí hlášku, že hladina je "low", tak tam lehce doleju a čekám na další GP :)
Chtěl bych také pořídit 308 sw, ale jediné co mě zatím brzdí je odpověď na to, jestli se do druhé řady sedadel vejdou pohodlně 3 dospěláci. Nejde mi ani tak o místo pro ramena, ale o šířku sedaček, která (jak jsem někde vyčetl)je 41cm. Pár článků už jsem prošel, ale informace se liší. Může mi někdo napsat jak to je ve skutečnosti??? Děkuji
Tak na to zapomeň. Pohodlně určitě ne. Už i nová škoda Rapid je pojata jako čtyřmístná. Tři dospěláci nebo tři dětské sedačky - na to potřebuješ auto minimálně o třídu vyšší. Móda oblbování zákazníků tzv. pětimístnými auty velikosti fabie, či dokonce daewoo matiz je už zaplaťpánbů pryč.
"Pohodlne" 3 dospelí...záleží akí dospelí, t.j. hmotnosť, výška, na aké dlhé trasy a ako sú rozmaznaní...)
Voľakedy sa v Š 100 tlačilo 5 ľudí,aj v C 1 sa zmestia, akurát,že sa dotýkajú pleciami,čo poniektorým netýkavkam nie je 2x príjemné...,inak ani v Meredes S sa nesedí 3 DOSPELYM pohodlne,to už treba riešiť auto typu van: Sharan,807 S-Max a podobne.
ale ak sa majú tí traja viezť iba občas, tak to vydržia, ak ako taxík, pravidelne, tak to je problém.
Děkuji za rychlé odpovědi a zároveň se tak trochu omlouvám za nepřesně formulovanou otázku. Už jsem ,,přemýšlel" tak trochu dopředu, protože v současnosti mám 2 děti 8 a 10 let (a už teď to nejsou žádní drobečci) a občas s nimi vzadu jezdí babička. Jsem konzervativní typ a auto by mi určitě mělo sloužit více jak 10 let, takže proto jsem počítal ty 3 dospěláky. Jezdím převážně krátké trasy (tak od 5 do 20km + dovolená 1xročně) a ve třech na zadních sedačkách to zatím opravdu není zase tak často - zatím. Chtěl bych příští týden zkusit využít akci ,,7 dní Peugeot" a pořídit tu 308 SW v benzínové verzi. Jenom mi ještě v hlavě trochu straší tzv. rady přátel, kteří mě doslova tlačí k naftě (stejně jako prodavač v autosalónu Peugeot) a na můj argument, že najedu jenom 10000 km ročně říkají, že dnes to už je jedno, že to těm dnešním nafťákům už tolik nevadí.
Osobně bych s nájezdem do 10000km.do nafty nešel.Ale určitě bych se před koupí svezl jak s benzínovým tak i s naftovým motorem.Vezměte si sebou celou rodinu at víte jak se auto po zatížení chová,benzínák je po zatížení línější.Sám si udělejte obrázek o tom co chcete,od prodejce si nenechte radit.Pokud jezdíte krátké vzdálenosti tak bych do nafty určitě nešel.
Nechtěl jsem původně na toto reagovat.Nicméně dost by mě zajímalo jestli to o čem píšete je z vlastní zkušenosti,nebo jenom papouškujete to co jedna bába povídala?
Mám téměř totožné auto - před faceliftem (má ten malý převis na kapotě), stejný motor. Vypíšu mínusy: 1. Na papíře vypadá 120 koní pěkně, v praxi je to docela lenoch. Když jedu jako důchodce, je spotřeba 6,5, při jízdě na dálnici ve 130 km/h to jde i k osmi. Od 110 km/h už je motor docela slyšet (fakt mě ta hlučnost překvapila). V nízkých otáčkách při přidání plynu zaznamenávám chvění od motoru, které zmizí až v ca 2500 ot. 2. Hrozné jsou přední sloupky - jsou široké a navíc stěrače za deště nedoléhají ke kraji, tzn. máte tam dalších 5 cm přes které nevidíte. Plus, při návratu stěrače stáhnou část vody podtlakem zpět na sklo. 3. Přední sklo je jako úlitba designu tažené hodně dopředu (jako u 407), takže na navigaci nemáte šanci dosáhnout. Jinak pěkné auto, moc jich nejezdí, je to designově nejzajímavější alternativa k Focusu, Octavii či Ceedu.
S Vašemi zkušenostmi s tímto autem ve směs souhlasím.Krom toho chvění motoru to nepocituji.A zas takovej lenoch to není.Pokud v tom sedím sám což je u mě pětkrát v týdnu,tak s tím ten motor dokáže pěkně pohnout.Pravdou je že těch papírovích 120 koníků,tam po zatížení auta není moc znát.No a s tím zbytkem co jste napsal se dá žít.Za mě má 308 + za prostor a vzhled.
Tak spotřeba na auto co má 120HP...docela dost slušná.Já bych jí bral.Taky mám Peugeot 2.0 16V mám 135HP(koní) průměrná 8.5l..ale nejvíce jezdím po městě tak je to kolem 11-12L.S takovou spotřebou co máte se člověk nedostane někdy i s 1.4 nebo 1.2.S Feldou 1.6 jsem jezdil za 9-10L.S Fabii 1.0 kolem 8l a to měla 37Kw.Takže si myslím že vaše spotřeba je na ten výkon dost slušná...hlavně na benzinový motor:))Třeba 1.8 16V starší 406 má průměrnou kolem také 8l a to má ještě o 7KW méně jako vaše auto.Takže já být a vašem místě ta jsme spokojen.:)Pak už je další volba a to HDI.Benzín nebude nikdy jezdit se stejnou spotřebou jako Diesel.:)Přeji hodně štastných a bezporuchových kilometrů.:)
V současný době mě ani tak netrápí spotřeba jako spíš cena benzínu.Pakliže cena stoupne,na pro mě magickou hranici 40 kč za litr benzínu.Což je velmi pravděpodobné,tak jdu do té přestavby na LPG.Nafta pro mě není ale nic proti,jsem dost zimovřivej a v těch mrazech benzín přece jenom zahřeje dřív.
To mě taky začíná dosti vadit.Poslední dobou už jezdím s mírnou nohou na plynu.Navíc jak jsem říkal těch 11-12 litrů si to vezme.A při těch dnešních cenách je to v celku dosti velká spotřeba.Nad LPG jsem taky přemýšlel ,ale nějak se mě do toho pořád nechce.Navíc když vezmu že montáž vyjde na zhruba 35 000Kč.A já projedu za rok tak 25 000Kč.Tak na tom ani moc neušetřím.A navíc tomu LPG nemůžu pořád přijít na chut.:)
Tak s mím nájezdem kolem 20 tisíc km. za rok by se mě to vrátilo za chvilku.Problém je v tom že mě v Peugeotu řekli jestli půjdu do LPG tak příjdu o záruku.Což teda nehodlám.Další věc je,že dost trpěj ventily.Přečetl jsem si zkušenosti s LPG na Ford foru.Tam prej nepomáhá ani to přimazávání ventilů.
No někdo tvrdí že co se týče těch ventilů.Je blbost...viděl jsem Lagunu II LPG..a ta na to doplatila.Ve většině aut co jsem se vezl na LPG..to mělo i dost velký vliv na výkon.Já osobně bych do toho pokud by to nebyla poslední šance jak jezdit.Nikdy nešel:)
Milý Luke, musíš si ujasnit priority. Buď budeš za kinga s 135 koňovým "fárem", nebo chceš jezdit úsporně. Na trhu jsou kupodivu i auta, která jezdí za 4-5 litrů benzínu. Ale holt mají jen polovinu koní. Nemůžeš chtít být kápo a jezdit zadarmo. Potřebuješ takový výkon? Nezkusil jsi někdy něco jiného? Ono i 70 koní umí s lehkým autem hýbat, a za poloviční spotřebu.
Tak nejde o to že je člověk king..:)Ono dneska 135 koní není už skoro nic,jsou obsahy i slabší mají větší výkon a i třeba menší spotřebu.Nebo i taková 2.0 TDI nebo 2.2 HDI taky jedou slušně. Ale mě se to líbí..proto mám momentálně 4 kandidáty 607 3.0 V6 nebo poslední ročníky 406 V6,pak Accord 2.0i V-tec,a jako poslední 735i E38.I když vím že se dá běžně jezdit v celku svižně s 1.2 TSI za skoro poloviční spotřebu. Jak se říká nechtěj si splnit všechny sny..:D ale v dnešní době pokud člověk může,tak by si to splnit měl.
RE: No,nechcem kaziť ilúzie Luke, ale momentálne sme v NAJväčšej sračke od 1929 roku,
takže,ak budeš kupovať auto,tak by som sa objemom,aké popisuješ zďaleka vyhol..., pretože už o 2-5 rokov bude auto luxusom, bude zdaňované, vyššie poistky,cestné a iné dane pôjdu hore...
Doba hojnosti sa skončila,pre väčšinu z nás,takéto autá budú o pár rokov doslova darované za 1 výplatu..:),ale ak budeš mať 2 autá,jedno na robotu a jazdenie z nutnosti... so spotrebou 5 litrov.., tak potom si hádam budeš môcť dovoliť auto na víkendové jazdenie, ale osobne by som si radšej šetril na vlastné bývanie.
P.S. Dnes Nemci de facto súhlasili so znehodnotením eura, Ustavny súd/, ktoré postihne VŠETKY meny, bez rozdielu, tak aby si sa nečudoval,ak budeš zarábať iba na to najnutnejšie..:(
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 308
peugeot 308sw
Nevie mi niekto poradit,menil som termostat v servise a auto mi prestalo topit.Nemožem prist na chybu ,termostat je ok.dakujem.
25.01.2017 | 17:42:04 | jozef | 95.103.18.* Reagovat
RE: peugeot 308sw Treba sa vrátiť do servisu. vodná pumpa je ok ?
radiator kúrenia netečie ?,
27.01.2017 | 20:29:08 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: peugeot 308sw
S NEJVĚTŠÍ PRAVDĚPODOBNOSTÍ BUDETE MÝT ZANESENÝ RADIJATOR TOPENͨ.U TOHOTO VOZU SE JEDNÁ O ČASTOU ZAVADU.NAŠTĚSTÍ JDE RADIJATOR VYMĚNIT BEZ DEMONTAŽE PŘÍSTROJOVE DESKY Z BOKU OD ŘIDIČE.
https://www.peugeot-club.com/topic/98087-radiator-topeni/?page=2
04.07.2017 | 11:27:56 | petr | 93.99.78.* Reagovat
Zkušenosti
Mám 308SW zhruba rok, najeto těsně pod 10 tkm. Auto jsem koupil v době, kdy byla ohlášena nová 308 (takže sleva), ale ještě jsem měl šanci si vybrat barvu a motorizaci (pro mě benzín, 1.6 VTi) a variantu s 3 sólo sedačkami vzadu + prosklená střecha a alu kola 16". 308 jsem vybral jako rodinné auto akceptovatelných rozměrů - 2 dosp. a 3 prcci ... tři autosedačky dozadu se vejdou (36 kg + 36 kg + vajíčko), snad jen některé extrémně široké autosedačky by mohly mít problém na vnějších sedadlech u boku hlavy. V kufru je stále dost místa na hluboký kočár a další obvyklé věci při cestě na dovolenou.
Zkušenosti: 120k je tak na klidnou jízdu při plném osazení, podřazením se dá něco získat, ale v kopci to na nějaké svižné předjíždění určitě není (je to prostě těžký auto) na dálnici chybí 6. stupeň, motor pak jde zbytečně k 5 tis. ot/m a dělá hluk spotřeba tak někde mezi 7,5 a 8 litry, podle toho zda dálnice nebo okresky/město a jaké jsou pneu, "na důchodce" se dá zajet i za 7, ale to Vás asi v takovém autě bavit nebude rezerva dole je fajn, když máte kufr plný, ačkoliv ten naviják mě z počátku trochu strašil (co tam měl kolega za závadu?) občas jde špatně zařadit zpátečka (ostatní stupně OK, velmi zlehka), prostě úplně nedosedne, v kulise to není - teď už to poznám a zařadím ještě jednou s motorem se to chce trochu sžít, ten točivý moment dole a setrvačnost 1,5 tunového auta dovolí jezdit město skoro stále na 5ku, ale pod 1500 ot/m jde moment rychle dolů, takže pozor
31.03.2015 | 10:57:37 | mates | 147.32.198.* Reagovat
RE: Zkušenosti
K dnešnímu dni mám najeto 56000 km.Co se týče motoru je od koupi znatelně živější,chce to ho trochu vytáčet.Já ho moc nešetřím a mám průměrnou roční spotřebu 7,5L.Ale je pravdou že pět dní v týdnu v něm sedím sám.Rezerva dole pod autem je pro mě osobně neštěstí.Mám zadní zástěrky i tažný.Proto je to skoro porod rezervu z pod auta vydolovat.Ten naviják se měnil protože přestal navíjet.Co se mu stalo netuším,protože to bylo v záruce tak objednali nový a vyměnili mě ho.To s tou zpátečkou neznám.Pamatuju si to ale z rencka,tam mě to dělalo též.Překvapivě sem tam pouze ráno,stačilo zařadit jinou rychlost a pak tam už zpátečka šla.Letos v srpnu auto budem mít už čtyři roky,zatím šlape bez problému.Tak přeji at dobře slouží.
04.04.2015 | 12:48:37 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
P-308 SW HDI
Môj takmer 4-ročný Peugeot 308 SW HDI má odjazdených 150.000km. Mám ho odnova, takže km sú reálne. Za celý čas som nemal s autom žiaden problém. Absolvoval som len pravidelné servisné prehliadky po 30.000km. Rok sme mali doma súbežne aj Octaviu III combi 1,6 Tdi. S autami som absolvoval cesty po D1 Brno-Praha. S Octaviou po panelke D1 bola cesta utrpením. Peugeot to zvládal ďaleko komfortnejšie. Kufor má litrovo Octavia väčší,no jeho využiteľnosť je oproti P 308 SW horšia. Nerovná podlaha-schod a malá výška kufra pri preprave väčších predmetov vadia. Peugeot je tichší, no má mierne vyššiu spotrebu, cca o 3/4 l/100km. Osobne si myslím, že nie je dôvod preplácať u oktávky cca 5.000 € oproti Peugeotu.
20.07.2014 | 20:59:37 | Rick | 195.91.8.* Reagovat
308 spolahlivost
Mam P308 1.6vti 2011 a mozem zodpovedne povedat, ze taketo auto by som uz v zivote NEchcel - spolahlivost je nulova, za tri roky sa na nom pokazilo takmer vsetko od alternatoru, stieracov, snimacu teploty, snimacu oleja, odpadol tepelny stit, zerie 1l oleja na 15000km a po 10tisic km zacalo zrat aj chladiacu kvapalinu cca 1deci na 5000km. Tachometer ma nepresnost 7km/h, ak vypnem kompresor klimatizacie tlacidlom A/C tak zacne kurit a kuri tym viac, cim nastavim nizsiu teplotu - s tym sa vraj neda nic robit. V zime mozem nastavit lubovolnu teplotu na klime , ale po dvoch hodinach v aute bezproblemu vykuri aj na 35stupnov! Vraj klima nema vnutorny teplomer ale teplotu odhaduje podla casu jazdy, vonkajsej teploty, teploty vody a rychlosti ventilatora. Tiekol olej cez tesnenie olejovej vane, obcas mi neslo vyradit rychlost ak som zastal so zaradenou rychlostou a slapnutou spojkou alebo sa nedala vyradit spiatocka , co po viacerych kontrolach zistili, ze sa zasekava spojkovy kotuc na hriadeli prevodovky - demontaz prevodovky, premazanie. Vydrzalo to 4 mesiace, musim do servisu znovu. Radio hra horsie ako cinska hracka, lebo na kazdej druhej krizovatke zacne sumet, bol pokazeny modul USB prehravania. Auto ma 36000km a tri a pol roka, kazde tri az styri mesiace v servise. trafil som taky kus nad ktorym sa pozastavuju aj technici a pritom vedia ze tie auta niesu extra spolahlive , ale moje je extrem. Cena auta klesla o polovicu a pritom auto je s desiatimi docela vyznymi servisnymi zasahmi nepredajne po prestudovani servisnej historie. za tych 7000€(= kupna cena - dnes predajna cena) co som doteraz prerobil kupou noveho auta som sa pri takom malom najazde mohol vozit v taxiku, alebo poziciavat auto z pozicovne a nemusel som sa takto trapit. Alebo som si mohol zakazdym kupovat z bazaru felicie a po kazdej poruche aktualnu nechat zosrotovat aj tak by to vyslo lacnejsie. PS predtym som 6 rokov P206 1.6, ktore som predal ako 12 rocne a za tie roky som v servise nebol viac ako 5 krat a to pocitam aj vymeny oleja a brzd! Vediet ako to dopadne tak jazdim dodnes na 3 dverovej 90konovej 206ke a nic by ma netrapilo. Inak na 206ke som mal z 0-100 za 11.2s a s touto 120konovou nepodarenou 308 je to za 11s. Vsadil som do loterie (rozumej kupil si noveho peugeota) a prehral som polku vkladu a odkedy sa to auto pokazilo druhy raz tak som ho ani raz nezobral previezt len tak pre zabavu a aj autoradio som sa odnaucil pocuvat. A auto by malo byt okrem praktickeho vyuzitia vhodne aj pre istu mieru pozitku. Ano, ale nie to moje - s 206kou, co mala 160000km som jazdil kade tade a nebol problem rano sadnut do nej a o 4 hodiny byt niekde na opacnom konci Slovenska. Teraz sa bojim, ci pridem s nim do obchodu... Dakujem
19.05.2014 | 15:56:09 | ml | 91.127.175.* Reagovat
RE: 308 spolahlivost
Tak to je docela síla.Naštěstí pro mě se u mého vozu to co tu popisuješ neprojevilo.Jezdím s ním 6 dní v týdnu,najeto mám 42000km.též 2011 1,6 VTI.Zatím jsem s autem stále spokojen a doufám že ještě dlouho budu.
24.05.2014 | 15:49:23 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
RE: 308 spolahlivost
MĚL JSEM JEDNU Z 1.308 sw 1,6 hdi, NAJEL JSEM Cca 76000 km za 3,5 roku a krom pojistky ventilátoru mě nikdy nezklamala. Drobné mouchy jako vrzání a podobné se časem objevily, olej jsem nikdy nedolíval a chladicí kapalinu taky ne. Olej jsem měnil po cca 22 000 km. Uvedené svědčí spíše pro vadný kus či pro drastické zacházení
14.03.2015 | 18:13:15 | sTANDA | 88.100.124.* Reagovat
RE: 308 spolahlivost
auto P 308 a předtím 307 mě nikdy nesklamalo
23.11.2016 | 13:59:06 | Palkovič | 62.197.230.* Reagovat
Za učeným úvodem série hrubých pravopisných chyb... Článek je slepenec, nevěřím mu.
Článek je slepenec, nevěřím mu.
26.05.2013 | 18:26:00 | jk | 109.80.33.* Reagovat
RE: Za učeným úvodem série hrubých pravopisných chyb... Článek je slepenec, nevěřím mu.
Velice rád si přečtu Vaši,nevěříte čemu?
26.05.2013 | 21:47:05 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Moje poznatky... koupě 4.5.11, 6.5.11 "cosi" viselo z podvozku. Dle servisu se jedná o jakýsi uhlíkový filtr na vyrovnání tlaků v nádrži. Jelikož byl poškozený (pár kilometrů jsem najel, než si toho všiml a škrtal o vozovku) nelze uznat na záruku. Cena 3.500,- Kč (sám jsem ho přišrouboval a jezdím s tím dodnes).
1. garanční prohlídka ve 30. tis. km - výměna oleje, doporučena výměna předních destiček včetně brzd. kotoučů (styl brzda plyn mi toho moc neříká a tak si myslím, že celkem brzo). Výměna v cca 45. tis. za "feroďácký".
2. GP v 60. tis. km - doporučena výměna filtrů...
V cca 82.tis. km (únor 2013) olejové fleky pod autem - servis opravil zdarma, dle servisu odešlo těsnění pod napínákem řemenu. Po této opravě se začla ztrácet chladící kapalina. Za cca 14 dní dolívání kapaliny (koupil jsem originál 1l za 670,- Kč, dolil, odteklo, na doporučení jsem začal dolívat fridex pro Peugeot 3l za 350,- Kč) jsem dolil celkem 5 litrů...
Co se spotřeby týče, jsem na cca 7 - 7,5 l/100 km.
Velké plus - velký zavazadlový prostor. Velké mínus - minulé auto byla fabia - starý model... jak v tom někdo může jezdit a jak jsem to s ní 3 roky vydržel? :)
Závěrem. Vím, dle počtu najetých kilometrů by byl stopro lepší diesel, leč v době koupě nebyl skladem, auto bylo potřeba rychle a tak "drandím" s benzínem... diesel bude hned další... osobně však nevím, jestli Peugeot :)
05.03.2013 | 23:16:00 | Misak | 90.176.12.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Hmm, 1,6 l motorcek a 30.000 km vymena oleja.
Zena ma 1,4, kde je tiez " odporucana" vymena po 30.000 km, ale uz 15.000 km je strop, tusim, ze tam ide cosi vyse 3 litrov.
Ak by si menil po 15.000, tak ovela skor zistis nejaky problem, nehovoriac o tom, ak si v zaruke.
Automobilky najviac zarabaju na firemnyx autax, ani nie tak na aute, ako na naslednom servise.
Preto natahuju serv.intervaly ako gumu trenirok...az praskne a auto so 150.000 km v dnesnej dobe je skoro nepouzitelny srot
Ale na zaciatku majitel" usetril":(:(
06.03.2013 | 07:10:21 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Výměny olejů po 15 tis.nebo 30 tis.km se tu už řešily.Já měním od novoty po třiceti tisících a jak to má kolem 100 tis.šup s tím do bazaru a když to nějaký ňouma koupí tak je mi to srdečně jedno zda to mělo vliv na životnost motoru.U ojetého auta si totiž nemůžeš být jistý tím jak se o auto kdo staral.Pokud to auto pochopitelně neznáš.Nový majitel ať mění olej třeba co deset tis.Já potřebuji jezdit tři roky pokud možno s co nejmenšími investicemi a nevidím jediný důvod cpát peníze do olejů.Tak to možná podle někoho oprcávám zhruba patnáctou sezónu.Problémy které by mohly být spojené s intervaly výměny olejů jsem u žádného z motorů neměl.Co bylo pak už šlo mimo mě.
06.03.2013 | 20:01:00 | D | 90.180.75.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Doprčic, co tu člověk čte. Rozdíl diesel a benzín je OBROVSKÝ.
Výměny olejů se řešily jen pro TURBODIESEL motory. Pokud máte pod kapotou benzínový motor, tak vůbec nechápu proč se nedržet doporučení udávané výrobcem. Pokud v tom není turbo, nebo proměnlivé časování ventilu, vůbec bych se nebál tam nechávat na 30tkm klasický olej a na 50tkm longlife olej.
Tam není žádný Turbo, nebo dvojnásobný tlaky atd. Navíc v benzínu se běžně ztrácí olej a přilívá se tam, takže za dob výměny tam je stejně ten olej pořád skoro jako novej, jen se vymění filtr a pohoda jazz.
U benzínu když se ztrácí olej, tak je to pohoda, u dieslu, tak je BIG problém, turbo, olej v sání atd.
A pak třeba není divu, že po nárazu celý auto vzplane jak v americkým filmu, jako kdyby jste tam měl v autě bombu a vy tam můžete uhořet. To u benzínu se stane vyhoření málokrát, většinou spíš od děravýho výfuku atd. Vyhoření elinstal, to se stane spíš při stojícím autě...
Jinak ztráta vody u benzínu jak tu někde čtu, no jak jsem psal jinde, jen si jezděte, zatím je to asi "jen" fouklý těsnění, až vám to bude bíle kouřit, tak si sežeňte novou hlavu(né tu vaši, ale na motor :D), takže s opravou se dostanete ke 20t, pokud na to nemáte kamarády a klidně vás můžou natáhnout jak se jim zachce. :o)
07.03.2013 | 05:12:16 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: můj
Olej sa straca iba v Tvojich vrakoch...v benzine som NIKDY nedolieval ani kvapku oleja,prave preto,ze nema turbo.
Diesel nejaky olej spapa...,to je uplne normalne, ale na hdi som za vyse miliona km dolial max 0,5-1 liter CELKOVO medzi vymenami, aj to iba tesne po vymene oleja, ked som xcel doliat pod rysku.
V nemeckyx vrakoch sa pise, ze 1 liter oleja na 1000 km je " gut"...
Nemci este nevyrobili dobre auto pre majitela, ale iba pre automobilku a servis.
07.03.2013 | 06:09:41 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj
Každý motor má v normě spotřebu oleje min 0,2-0,5l na 10tkm bez vyjímky diesel i benzín. Někteří výrobci uvádí až 1l, je to ochrana.
Ale u benzínu se nic takového neděje, benzín prostě spotřebuje olej, pokud nemá hliníkovou hlavu, nebo z nějakých slitin, které udrží film už v molekulární struktuře. Takže ten spotřebovaný olej je z 90% spálený a nemusí se nic řešit, dolije se a pohoda jazz.
U dieslu se spotřeba oleje měří opotřebením motoru, Turbo, gufera, atd. Takže většinou ten olej co se ztratí, tak se neztratí je v sání, ve výfuku, možná v DPF(FAP) filtru. A teď mluvím, kde ten olej nadělá větší škodu. Čím vyšší spotřeba tím větší riziko vyhoření auta, u benzínu to hrozí pouze, když má nekovové sání...
Takže u benzínu se nemusíme bát výměny oleje, může se měnit méně často, protože benzín, který má spotřebu oleje(kterou samozřejmě spálí pracovním procesem), nemá zpravidla hliníkovou hlavu, což je taky dobře, nepraská při náročných podmínkách, nebo nemá jinou slitinu, což je taky dobře, protože cena auta nepřekračuje cenu, za kterou je člověk ochotný platit. Není třeba do auta strkat extra motory pro obyčejné ježdění...)
Neřeším Peugeot, je to předražená značka, za kterou můžu mít vždycky 2 auta, ojetý Peugeot je srovnatelně drahý jako BMW, A ŘEKNĚTE MI CO SI ČLOVĚK RADĚJI VYBERE BMW nebo Peugeot? :D
07.03.2013 | 07:04:17 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: můj
Ach Boze, necitaj a Ty Svlastik uz tolko nedristaj, lebo to uz nie je vari mozne.
A iba pre Tvoju informaciu, Peugeot, do nejakeho 2004-5 bol absolutna spicka v diesloch, kym nepresiel na inych dodavatelov systemov a na piezovstrekovace.
A bud si isty, te s Peugeotom sa vzdy doplazis domov, hoci aj v nudzovom rezime, ale ten slaaavny hnoj BMW.., ked Ti odide vstrekovac, alebo zhavic....ostane stat na ceste a mozes volat odtahovku.
Jedine, co na DE vrakoch funguje, je cislo asistencnej sluzby.
O debilinach.typu absencie rezervy, ci nemoznosti nastavenia hocicoho bez citania navodu a 300-500 stran, ani nehovoriac.
Ale motoricky, na rozdiel id Peugeota sa s Bawom bojim jazdit niekam dalej ako hranice SR.
A o konstrukcnych vadach BMW motorov..., ach jaj, ani nehovorim.
Zi si vo svojej iluzii, ale peugeot je neuveritelne lacne a ludove auto.
Bmw je predrazeny srot. Teda, ked beriem do uvahy pomer cena verzus kvalitaa a komfort.
07.03.2013 | 07:42:05 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj
Kdo umí kupovat BMW tak ví, že BMW se kupuje benzínová R6, jinak ekonomická sebevražda. :D A právě, že těch fajnšmejkrů, kteří takovou R6 kupují je málo, bo ostatní koukaj na pojistky atd. proto ty ceny jdou závratně dolů. Takové auto koupíš na foru, máš k němu i historii atd. prostě pohoda jazz.
A ty žes koupil auto v dražbě, takhle jsem taky jednou koupil, též zkouška, jednou se povedla, jednou ne, šul nul, ale BMW kupovat v dražbě a ještě diesel a ještě ten určitý model? hmm, odvaha. :D
07.03.2013 | 08:18:59 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: můj
Nikdy som nekupoval pre seba auto v drazbe, ani s autami neobchodujem.
O " kvalite" nemeckych zazrakov svedci najma priam sialeny prepad ceny, kedy auto za 100-130.000 eur strati za 2-4 roky aj 80% z " hodnoty"..
Ked potrebujes jazdit, normalny clovek so rozmysli, ci bude zivit 6 valec 10 litrov a viac, alebo 7,5-8, o xDrive ani nehovoriac, tam to vo vyssich objemoch stupa raketovo.
Aby nedoslo k omylu, Bawa su ok auta, vynikajuce bixenony, skvela tuhost podvozka, riadenie na x5 je take nemastne- neslane, xtrail 1.generacie mal podobne, ci skor lepsie.
Famozne brzdy, vsetka cest, hladulinka prevodovka,dobre fungujuci asistent dialkovyx svetiel a skutocne " normalne" fungujuce stierace... a priestor pre zivot.
Mizerny kufor, dojazdova rwzerva, alebo runflaty, povrzgavajuce plasty, odchadzajuce vstrekovace 150-200.000 km,plus minus...bez varovania, kopec elektroniky sposobi pomesiaci vybitie baterie, zatekajuce zadne svetla..., iba vymena, najnovsie praskajuce rozvodove retaze, fakt " spolahnutie":):)
Dieslovy motor je neuveritelne usporny, na dlhej trase okolo 8,5-9 litrov, ale ide sa stylom.a la rodina na vylete.
Po meste 13-20, ale benzin by zobral.o 5-10 litrov viac.
Ak by boli drahsie o nejakych 20-30% drahsie ako ostatne....ok, ale o 100% a viac.., to je.vysmech.
07.03.2013 | 10:26:09 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj
jestli diesl za 8,5 je uspora tak si d.... ja jezdim s benzinem za 6l
04.04.2013 | 21:20:54 | | 109.69.211.* Reagovat
RE: můj
Ked zoberies, ze je to 3.0 D, v 2,4 tonovej kraksni, xDrive...., vysoky odpor vzduchu...,siroke gumy,230 konikov pid kapotou...,
Tak je to neuveritelne usporne auto.
Teraz daj, s akym autom jazdis za 6 l benzinu:):), ziadny 2.0 to nebude, a uz vobec nie automat, max.tak 1,6...
Porovnavaj.porovnatelne.
04.04.2013 | 22:35:36 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Skor by som povedal, ze iba " nejaky ňouma", ktory si nevazi svoju robotu, zdravie, pohodlie a peniaze...si kupi jedno z najslabsich aut od Peugeota.
A kazdych 100-150.000 km kupovat nove auto, co je v mojom pripade 2-3 roky, tak robim iba na hlupe auto.
Teda, aj ked 308 je dnes v kategorii lacnych suniek, ale pamatam si casy, kedy 307 v 2.0 HDi s lepsou vybavou stala skoro milion SKK...
Ach, ze to ludia vobec kupuju..:(:(
07.03.2013 | 06:02:57 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Jojo taky nechápu za kolik to člověk může prodat, když ty auta za posledních 5 let klesly tak o 50% od novoty, a počítám-li inflaci, kdy hodnota peněz nemá vůbec žádnou cenu vůči jinému zboží, tak spíše o 70%. :D
07.03.2013 | 08:00:13 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
307 za melon to bylo z marsu ?
04.04.2013 | 21:12:53 | xxx | 109.69.211.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Jinak tento model je docela úspěšný. Pokud člověk najede 100tkm za 3 roky, nevidím důvod nekupovat diesly. Když se to prodá jen dobře, jen ať ty bazary pak dokážou tohle prodat, je to jejich práce a koloběh života takhle funguje.
Však existuje spousta lidí, kteří prodávají auto s nějakými problémy a novopečený majitel se jen diví a zírá. Jojo, takhle to funguje a těch ňoumů je v ČR dost, ale poslední dobou to nějak začíná chytračit, dokonce i AAA už přestávají být úspěšné a krachuje to jak jen jde. Auta prodávaj virtuálně, zatímco majitelé s nimi ještě jezdí jojo. Takové kšeftíky jsou známé. A lidi jsou nepoučitelní. :D
Zlatá nová Renault Thalia už od 100tisíc. :D Jen hlupáci kupují přes bazar, já ze svých 12 aut jsem koupil 2x a to jednou když se používali šrotovné, tak dávali do bazarů veteránské kousky a to se nedalo takovým autům odolat, luxusní stav. A většinou od známých, kdyby náhodou abych jim mohl rozbít hubu. :D
07.03.2013 | 08:12:00 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
Za necelé dva roky slušnej nájezd,určitě to chtělo naftu.Před 308 jsem pět let jezdil v Thálii.Také se mi už nechce věřit že jsem se tam vešel.Na Thálii mě měnili před.destičky s kotoučema po 40 tis.Jak ty Feroďácký?Olej jsem měnil kolem 17 tis.těm jejich 30 nevěřím.Jinak krom toho pazmektu na navíjení rezervy zatím spokojenost.Najeto zatím 25 tis.spotřeba mě stoupla na 7,6l.
06.03.2013 | 20:02:50 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
RE: můj "alex" 308 SW 1.6 16V, 120 koníků
heh, je tu toho celkem dost :) ani jsem to nečekal :)
jj, diesel by byl dobrej... příště :) ted přemejšlim o 4x4 a zatim jsem nalomenej na subaru freelander. Soused ted koupil fiat freemont, tak uvidíme, jak dlouho mu vydrží :)
Já jsem holt typ člověka, kterýmu řeknete kam lejt benzín, kam vodu do ostřikovačů a kdyby něco tak volejte hot linku... typickej hňup = oblíbenej zákazník :D
olej je fakt že to lehce žere... po garančce dolejvám, bo podle mě i šetřej, tak ho tam nelejou kolik by měli. Během provozu po cca 15-20.tis. mi to hodí hlášku, že hladina je "low", tak tam lehce doleju a čekám na další GP :)
07.03.2013 | 14:19:15 | Misak | 90.176.12.* Reagovat
Druhá řada sedadel
Chtěl bych také pořídit 308 sw, ale jediné co mě zatím brzdí je odpověď na to, jestli se do druhé řady sedadel vejdou pohodlně 3 dospěláci. Nejde mi ani tak o místo pro ramena, ale o šířku sedaček, která (jak jsem někde vyčetl)je 41cm. Pár článků už jsem prošel, ale informace se liší. Může mi někdo napsat jak to je ve skutečnosti??? Děkuji
11.09.2012 | 19:53:07 | Rony | 87.249.149.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
Tak na to zapomeň. Pohodlně určitě ne. Už i nová škoda Rapid je pojata jako čtyřmístná. Tři dospěláci nebo tři dětské sedačky - na to potřebuješ auto minimálně o třídu vyšší. Móda oblbování zákazníků tzv. pětimístnými auty velikosti fabie, či dokonce daewoo matiz je už zaplaťpánbů pryč.
11.09.2012 | 20:18:54 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
"Pohodlne" 3 dospelí...záleží akí dospelí, t.j. hmotnosť, výška, na aké dlhé trasy a ako sú rozmaznaní...)
Voľakedy sa v Š 100 tlačilo 5 ľudí,aj v C 1 sa zmestia, akurát,že sa dotýkajú pleciami,čo poniektorým netýkavkam nie je 2x príjemné...,inak ani v Meredes S sa nesedí 3 DOSPELYM pohodlne,to už treba riešiť auto typu van: Sharan,807 S-Max a podobne.
ale ak sa majú tí traja viezť iba občas, tak to vydržia, ak ako taxík, pravidelne, tak to je problém.
11.09.2012 | 21:11:52 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
Děkuji za rychlé odpovědi a zároveň se tak trochu omlouvám za nepřesně formulovanou otázku. Už jsem ,,přemýšlel" tak trochu dopředu, protože v současnosti mám 2 děti 8 a 10 let (a už teď to nejsou žádní drobečci) a občas s nimi vzadu jezdí babička. Jsem konzervativní typ a auto by mi určitě mělo sloužit více jak 10 let, takže proto jsem počítal ty 3 dospěláky.
Jezdím převážně krátké trasy (tak od 5 do 20km + dovolená 1xročně) a ve třech na zadních sedačkách to zatím opravdu není zase tak často - zatím.
Chtěl bych příští týden zkusit využít akci ,,7 dní Peugeot" a pořídit tu 308 SW v benzínové verzi. Jenom mi ještě v hlavě trochu straší tzv. rady přátel, kteří mě doslova tlačí k naftě (stejně jako prodavač v autosalónu Peugeot) a na můj argument, že najedu jenom 10000 km ročně říkají, že dnes to už je jedno, že to těm dnešním nafťákům už tolik nevadí.
12.09.2012 | 15:27:50 | Rony1311 | 87.249.149.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
Osobně bych s nájezdem do 10000km.do nafty nešel.Ale určitě bych se před koupí svezl jak s benzínovým tak i s naftovým motorem.Vezměte si sebou celou rodinu at víte jak se auto po zatížení chová,benzínák je po zatížení línější.Sám si udělejte obrázek o tom co chcete,od prodejce si nenechte radit.Pokud jezdíte krátké vzdálenosti tak bych do nafty určitě nešel.
20.09.2012 | 20:06:15 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
Súhlas,do nejakých 10 km do a z práce je diesel nezmyslom,ak už diesel,takradšej starú klasiku, 1,9 D,bez turba,tá znesie aj krátke štarty.
ale ak sa používa síce málo,zato na dlhšie trasy,tak radšej naftu, aj tých 15-17.000 ,-ušetrených za rok poteší...
21.09.2012 | 18:40:47 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Druhá řada sedadel
Zdravím,šířka sedaček je opravdu v nejširším místě 41 cm.Doporučuji si osobně do 308 sednout,budete překvapen co je uvnitř místa.
20.09.2012 | 19:36:32 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
Francouz
Och jak já nemám rád francouze,vše na ně je předražené a skvalitou nic moc pryč od nich...
12.08.2012 | 10:38:10 | Mark | 77.104.214.* Reagovat
RE: Francouz
Jestli to bude z kvalitou jak s tvojí češtinou tak opravdu pryč od nich ty skvalito.
12.08.2012 | 12:42:20 | AC9 | 88.102.67.* Reagovat
RE: Francouz
Tak si je nekupuj...
12.08.2012 | 14:25:59 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Francouz
Nechtěl jsem původně na toto reagovat.Nicméně dost by mě zajímalo jestli to o čem píšete je z vlastní zkušenosti,nebo jenom papouškujete to co jedna bába povídala?
13.08.2012 | 14:28:30 | | 86.61.164.* Reagovat
moje poznatky
Mám téměř totožné auto - před faceliftem (má ten malý převis na kapotě), stejný motor. Vypíšu mínusy:
1. Na papíře vypadá 120 koní pěkně, v praxi je to docela lenoch. Když jedu jako důchodce, je spotřeba 6,5, při jízdě na dálnici ve 130 km/h to jde i k osmi. Od 110 km/h už je motor docela slyšet (fakt mě ta hlučnost překvapila). V nízkých otáčkách při přidání plynu zaznamenávám chvění od motoru, které zmizí až v ca 2500 ot.
2. Hrozné jsou přední sloupky - jsou široké a navíc stěrače za deště nedoléhají ke kraji, tzn. máte tam dalších 5 cm přes které nevidíte. Plus, při návratu stěrače stáhnou část vody podtlakem zpět na sklo.
3. Přední sklo je jako úlitba designu tažené hodně dopředu (jako u 407), takže na navigaci nemáte šanci dosáhnout.
Jinak pěkné auto, moc jich nejezdí, je to designově nejzajímavější alternativa k Focusu, Octavii či Ceedu.
26.03.2012 | 13:29:58 | tuhyz | 90.182.35.* Reagovat
RE: moje poznatky
S Vašemi zkušenostmi s tímto autem ve směs souhlasím.Krom toho chvění motoru to nepocituji.A zas takovej lenoch to není.Pokud v tom sedím sám což je u mě pětkrát v týdnu,tak s tím ten motor dokáže pěkně pohnout.Pravdou je že těch papírovích 120 koníků,tam po zatížení auta není moc znát.No a s tím zbytkem co jste napsal se dá žít.Za mě má 308 + za prostor a vzhled.
26.03.2012 | 15:17:36 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
Tak spotřeba na auto co má 120HP...docela dost slušná.Já bych jí bral.Taky mám Peugeot 2.0 16V mám 135HP(koní) průměrná 8.5l..ale nejvíce jezdím po městě tak je to kolem 11-12L.S takovou spotřebou co máte se člověk nedostane někdy i s 1.4 nebo 1.2.S Feldou 1.6 jsem jezdil za 9-10L.S Fabii 1.0 kolem 8l a to měla 37Kw.Takže si myslím že vaše spotřeba je na ten výkon dost slušná...hlavně na benzinový motor:))Třeba 1.8 16V starší 406 má průměrnou kolem také 8l a to má ještě o 7KW méně jako vaše auto.Takže já být a vašem místě ta jsme spokojen.:)Pak už je další volba a to HDI.Benzín nebude nikdy jezdit se stejnou spotřebou jako Diesel.:)Přeji hodně štastných a bezporuchových kilometrů.:)
26.03.2012 | 00:47:17 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
V současný době mě ani tak netrápí spotřeba jako spíš cena benzínu.Pakliže cena stoupne,na pro mě magickou hranici 40 kč za litr benzínu.Což je velmi pravděpodobné,tak jdu do té přestavby na LPG.Nafta pro mě není ale nic proti,jsem dost zimovřivej a v těch mrazech benzín přece jenom zahřeje dřív.
26.03.2012 | 15:32:25 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
RE:
To mě taky začíná dosti vadit.Poslední dobou už jezdím s mírnou nohou na plynu.Navíc jak jsem říkal těch 11-12 litrů si to vezme.A při těch dnešních cenách je to v celku dosti velká spotřeba.Nad LPG jsem taky přemýšlel ,ale nějak se mě do toho pořád nechce.Navíc když vezmu že montáž vyjde na zhruba 35 000Kč.A já projedu za rok tak 25 000Kč.Tak na tom ani moc neušetřím.A navíc tomu LPG nemůžu pořád přijít na chut.:)
26.03.2012 | 16:00:52 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
Tak s mím nájezdem kolem 20 tisíc km. za rok by se mě to vrátilo za chvilku.Problém je v tom že mě v Peugeotu řekli jestli půjdu do LPG tak příjdu o záruku.Což teda nehodlám.Další věc je,že dost trpěj ventily.Přečetl jsem si zkušenosti s LPG na Ford foru.Tam prej nepomáhá ani to přimazávání ventilů.
08.04.2012 | 15:45:20 | Jirka | 86.61.164.* Reagovat
RE:
No někdo tvrdí že co se týče těch ventilů.Je blbost...viděl jsem Lagunu II LPG..a ta na to doplatila.Ve většině aut co jsem se vezl na LPG..to mělo i dost velký vliv na výkon.Já osobně bych do toho pokud by to nebyla poslední šance jak jezdit.Nikdy nešel:)
08.04.2012 | 16:08:48 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
Milý Luke, musíš si ujasnit priority. Buď budeš za kinga s 135 koňovým "fárem", nebo chceš jezdit úsporně. Na trhu jsou kupodivu i auta, která jezdí za 4-5 litrů benzínu. Ale holt mají jen polovinu koní. Nemůžeš chtít být kápo a jezdit zadarmo. Potřebuješ takový výkon? Nezkusil jsi někdy něco jiného? Ono i 70 koní umí s lehkým autem hýbat, a za poloviční spotřebu.
11.09.2012 | 21:31:29 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Tak nejde o to že je člověk king..:)Ono dneska 135 koní není už skoro nic,jsou obsahy i slabší mají větší výkon a i třeba menší spotřebu.Nebo i taková 2.0 TDI nebo 2.2 HDI taky jedou slušně.
Ale mě se to líbí..proto mám momentálně 4 kandidáty 607 3.0 V6 nebo poslední ročníky 406 V6,pak Accord 2.0i V-tec,a jako poslední 735i E38.I když vím že se dá běžně jezdit v celku svižně s 1.2 TSI za skoro poloviční spotřebu.
Jak se říká nechtěj si splnit všechny sny..:D ale v dnešní době pokud člověk může,tak by si to splnit měl.
12.09.2012 | 11:42:07 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: No,nechcem kaziť ilúzie Luke, ale momentálne sme v NAJväčšej sračke od 1929 roku,
takže,ak budeš kupovať auto,tak by som sa objemom,aké popisuješ zďaleka vyhol..., pretože už o 2-5 rokov bude auto luxusom, bude zdaňované, vyššie poistky,cestné a iné dane pôjdu hore...
Doba hojnosti sa skončila,pre väčšinu z nás,takéto autá budú o pár rokov doslova darované za 1 výplatu..:),ale ak budeš mať 2 autá,jedno na robotu a jazdenie z nutnosti... so spotrebou 5 litrov.., tak potom si hádam budeš môcť dovoliť auto na víkendové jazdenie, ale osobne by som si radšej šetril na vlastné bývanie.
P.S. Dnes Nemci de facto súhlasili so znehodnotením eura, Ustavny súd/, ktoré postihne VŠETKY meny, bez rozdielu, tak aby si sa nečudoval,ak budeš zarábať iba na to najnutnejšie..:(
dnes by som naozaj nechcel mať 20-22 rokov..:(
12.09.2012 | 19:47:10 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE:
prese tak ale tu je hruza takovejch podobnejch nazoru jako uspornej diesel za 8,5 litru a pod.
04.04.2013 | 21:33:34 | xxx | 109.69.211.* Reagovat
RE:
11-12 litru ? jezdis s privesem
04.04.2013 | 21:29:13 | xxx | 109.69.211.* Reagovat