Rok výroby:2009Typ motoru:1.6 vtiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:40 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:12. 7. 2011
Těsně po převzetí váhavé starty a po dobu dvou minut za studena škubavý zátah motoru. V servisu vyřešily výměnou svíček. Dále zatékání do zavazadelníku, vyřešeno až po četných návštěvách servisu - vada těsnění 3. brzdového světla, no koho by to napadlo. Dvakrát se po uzamknutí vozidla rozběhly stěrače a světla, přičemž podruhé vozidlo nikterak nereagovalo a nešlo nastartovat, pomohlo až odpojení baterie. V servisu vyřešeno přehrátím softwéru. Dále po několik měsíců mírný úbytek chladící kapaliny, který posléze vyústil až ve velmi masivní únik z vodní pumpy - řešeno výměnou. A ještě špatně nainstalovaný panel obložení 5. dveří, který byl tímto poškozen- řešeno výměnou. V poslední době se ještě ke všemu ozývá pískání od zadní nápravy a zcela čestvě i občasné podivné zvuky snad od převodovky či spojky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pokud bych přehlédl řadu závad, pak je auto velmi vhodné pro svůj účel rodinného přibližovadla, zejména prostornost je vynikající. Krásně navržený je i celý interiér. Odpružení bych rozhodně nenazval tvrdým, ovřem větší výmoly prozradí velké rázy od zadní nápravy. Ty jediné narušují dobrý cestovní komfort, zejména akustický. Motor je velmi dobrý, s 1,5 t těžkým vozem sice nijak razantně nezrychluje, ovšem krásně a plynule táhne z nízkých otáček, zcela bez vibrací. Velmi dobře musím též hodnotit brzdy. Zato řízení opravdu přenáší nemalé rázy od kol na nerovnostech, je dobré s tím počítat. Řazení není taková katastrofa jak je možno se občas dočíst, pro plynulou i svižnější jízdu bez problémů.
až na to že to funguje recipročne BMW dáva benzín a PSA dízel pre BMW takže s pozdravom
25.03.2012 | 22:08:17 | andrej
| 95.102.89.*Reagovat
BMW ci PSA ?
BMW ma vyborne motory - vykon / spotreba / hlucnost atd. Kto o tom pochybuje je trdlo. To co dostalo PSA, by som nazval skor derivat. PSA dostalo mechaniku, nie elektroniku (ECU ...), takze z blizkeho okolia viem o zapekoch hlavne na elektronike motora, nie mechanike. PSA si vraj za to moze samo, neviem co sa tam presne stalo ... O zivotnosti BMW motorov je dnes tazke hovorit, a to aj z dovodu, ze uz aj BMW zistilo, ze su akciova spolocnost v prvom rade a az potom vyrobca aut ...
jens: 100% súhlas... Lebo na motoroch od PSA mám státisíce km, bez poruchy s nejakou vodnou pumpou, o čom si majitelia 1,6 vyvýjaných v kooperácii s BMW môžu nechať iba zdať..../stačí sa opýtať v servisoch, UPRIMNEHO mechanika, nie nejakých kecalov v oblekoch.../ a o kiksoch vodných púmp, či kolapsov motorov BMW je toho dosť veľa medzi ľuďmi, teda, ak stačia najazdiť aspoň 300-400.000 km.
je úsměvné, jak někdo píše, že BMW mělo problém s pumpami a že mechanici v pežotu považují motor BMW za za haraburďu. řekl bych to asi takhle, peugeot je sám o sobě haraburdí a ten dotyčný asi blázen, nebo má doma peugeota s hromadou km.
proste je to tak,japan je špička v autách aj v elektronike aj v motocykloch takže o tom je zbytočné polemizovať.francúzi a taliani sú asi na rovnakej úrovni čiže na chvoste tak nech sa porovnávajú medzi sebou.a ak niekto napíše že je z francúzom spokojný tak ja som z japoncom ešte spokojnejší,a pokiaľ na to budem mať,vždy výber padne na japonca pretože ešte nikdy neslamali.mal som aj franc. ale nič moc to som bol mladý a blbý a dal som na porekadlo japonec až na konec,a taká bachorka bola aj že wv sú najspolahlivejšie na svete ale s toho som už vyrástol.
12:04, Jiří: niekde som tu už písal, na tie nové motory
1,6 od BMW dávajú mechanici ruky preč. Takú haraburdu ešte v P nemali.
Zatiaľ čo v diesli vydrží vodná pumpa u PSA 300-400.000 km, mením ju skôr preventívne, tak v 308 už menia aj po 10-15.000 km...motor 1,6 BENZIN.
Mimochodom, BMW mali už svojho času problémy s vodnými pumpami, kedy mali plastové lopatky, príp. do sania padali plastové úlomky, motor KO, ale ako vidno, reklama je silnejšia ako poctivá mechanika....
RE: 12:04, Jiří: niekde som tu už písal, na tie nové motory
mám 1,6 benzin tři roky má najeto 58000km a zatím bez problémú s vodní pumpou nebo něčím jiným,jediný pproblém jsem měl s nepatrným únikem chladící kap. a to z teplotního čidla v letošních mrazech (-22).jinak zatím spokojenost
Milý anonym, ja som už toľko recenzií, alebo fóra , či nejaké testy spoľahlivosti už čítal, že mi nič nevychádza len, že najmenej spoľahlivé autá sú Francúzske. To, že si ty s tvojím autom spokojný buď rád, ja som jazdil, jazdím a budem jazdiť len japonským autom...
Já z francouzema problém nemám.Myslíš si snad že že francouzi si pro sebe vyrábějí auta pod úroveň v takovém množství jen proto aby to zkritizoval kdejaký hlupák.
mam p 308 1.6 Hdi 80 kw 6.prevodovku, auto bolo nove kupene v SR. má skoro 120 000, pravidelne vymeny oleja a filtrov, brzdova kvapalina raz, preventívne vymenená ocelova trubka do turba(40Eur bez DPH), výmena prevodového oleja v prevodovke (45 Eur bez DPH), výmena gumyčiek stieračov, pri tankovaní davam do nafty VIF aditívum. riadenie je presne s vyššími rýchlostami tuhne, podvozok tvrdší, ak je vacsia jama na ceste, počuť to viac v kabíne, nie je to problem auta, ale našich ciest. Pri 140km/h je hluk v kabíne vyšší, čo pokladam za jediné mínus. Predovovka nie je taka ako v škodovke, no ak máte cit v ruke, tak ide veľmi dobre. A este jedna vec, predný nárazník je dosť nízko, čo ho stálo skoro život, a to o5 nie je chyba auta. Na porsche by to bolo horsie.
No veď to je smutné že 120 000km akože bez problému berieme ako super vec a to by malo byť pri takomto aute samozrejmosť lebo 120 000km je takpovediac auto po zábehu....
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 308
potize s diagnostikou
Auto mi stále Pise aerbox fauty.co to znamená?
13.11.2013 | 14:59:02 | fionna | 85.237.224.* Reagovat
RE: potize s diagnostikou
Mělo by to být něco se vzduchovým filtrem ale není to náhodu psáno Airbox Faulty??:ú
13.11.2013 | 16:24:28 | | 94.112.170.* Reagovat
až na to že to funguje recipročne BMW dáva benzín a PSA dízel pre BMW takže s pozdravom
25.03.2012 | 22:08:17 | andrej | 95.102.89.* Reagovat
BMW ci PSA ?
BMW ma vyborne motory - vykon / spotreba / hlucnost atd. Kto o tom pochybuje je trdlo. To co dostalo PSA, by som nazval skor derivat. PSA dostalo mechaniku, nie elektroniku (ECU ...), takze z blizkeho okolia viem o zapekoch hlavne na elektronike motora, nie mechanike. PSA si vraj za to moze samo, neviem co sa tam presne stalo ...
O zivotnosti BMW motorov je dnes tazke hovorit, a to aj z dovodu, ze uz aj BMW zistilo, ze su akciova spolocnost v prvom rade a az potom vyrobca aut ...
18.07.2011 | 11:40:55 | MickeyMon Reagovat
jens: 100% súhlas... Lebo na motoroch od PSA mám státisíce km, bez poruchy s nejakou vodnou pumpou, o čom si majitelia 1,6 vyvýjaných v kooperácii s BMW môžu nechať iba zdať..../stačí sa opýtať v servisoch, UPRIMNEHO mechanika, nie nejakých kecalov v oblekoch.../ a o kiksoch vodných púmp, či kolapsov motorov BMW je toho dosť veľa medzi ľuďmi, teda, ak stačia najazdiť aspoň 300-400.000 km.
17.07.2011 | 16:45:12 | ľuboš Reagovat
je úsměvné, jak někdo píše, že BMW mělo problém s pumpami a že mechanici v pežotu považují motor BMW za za haraburďu. řekl bych to asi takhle, peugeot je sám o sobě haraburdí a ten dotyčný asi blázen, nebo má doma peugeota s hromadou km.
17.07.2011 | 16:04:48 | jens Reagovat
lexus má pravdu
proste je to tak,japan je špička v autách aj v elektronike aj v motocykloch takže o tom je zbytočné polemizovať.francúzi a taliani sú asi na rovnakej úrovni čiže na chvoste tak nech sa porovnávajú medzi sebou.a ak niekto napíše že je z francúzom spokojný tak ja som z japoncom ešte spokojnejší,a pokiaľ na to budem mať,vždy výber padne na japonca pretože ešte nikdy neslamali.mal som aj franc. ale nič moc to som bol mladý a blbý a dal som na porekadlo japonec až na konec,a taká bachorka bola aj že wv sú najspolahlivejšie na svete ale s toho som už vyrástol.
16.07.2011 | 15:04:11 | Reagovat
12:04, Jiří: niekde som tu už písal, na tie nové motory
1,6 od BMW dávajú mechanici ruky preč. Takú haraburdu ešte v P nemali.
Zatiaľ čo v diesli vydrží vodná pumpa u PSA 300-400.000 km, mením ju skôr preventívne, tak v 308 už menia aj po 10-15.000 km...motor 1,6 BENZIN.
Mimochodom, BMW mali už svojho času problémy s vodnými pumpami, kedy mali plastové lopatky, príp. do sania padali plastové úlomky, motor KO, ale ako vidno, reklama je silnejšia ako poctivá mechanika....
16.07.2011 | 10:37:11 | ľuboš Reagovat
RE: 12:04, Jiří: niekde som tu už písal, na tie nové motory
mám 1,6 benzin tři roky má najeto 58000km a zatím bez problémú s vodní pumpou nebo něčím jiným,jediný pproblém jsem měl s nepatrným únikem chladící kap. a to z teplotního čidla v letošních mrazech (-22).jinak zatím spokojenost
11.04.2012 | 20:58:47 | | 89.190.50.* Reagovat
Taktéž nemám problém s francouzi - tedy s peugeotem a citroenem. renaulta nemusím.
15.07.2011 | 23:03:07 | Reagovat
anonym
Milý anonym, ja som už toľko recenzií, alebo fóra , či nejaké testy spoľahlivosti už čítal, že mi nič nevychádza len, že najmenej spoľahlivé autá sú Francúzske.
To, že si ty s tvojím autom spokojný buď rád, ja som jazdil, jazdím a budem jazdiť len japonským autom...
15.07.2011 | 22:56:25 | lexus Reagovat
Já z francouzema problém nemám.Myslíš si snad že že francouzi si pro sebe vyrábějí auta pod úroveň v takovém množství jen proto aby to zkritizoval kdejaký hlupák.
15.07.2011 | 22:18:01 | Reagovat
Od francúzov ruky preč
15.07.2011 | 14:23:45 | lexus Reagovat
Proč jako,furt lepší než nafta.
14.07.2011 | 12:04:03 | Jiří Reagovat
Ak je to ten "slávny" BMW motor...., ešte si užijete.
14.07.2011 | 12:00:10 | ľuboš Reagovat
joooo Pežot, paráááda
nove benzinove auto a taketo radosti? Asi mozete byt rad ze ste nezobrali 1.6hdi... to by "teprv byla nervovačka"...
14.07.2011 | 11:17:54 | Reagovat
RE: joooo Pežot, paráááda
mam p 308 1.6 Hdi 80 kw 6.prevodovku, auto bolo nove kupene v SR. má skoro 120 000, pravidelne vymeny oleja a filtrov, brzdova kvapalina raz, preventívne vymenená ocelova trubka do turba(40Eur bez DPH), výmena prevodového oleja v prevodovke (45 Eur bez DPH), výmena gumyčiek stieračov, pri tankovaní davam do nafty VIF aditívum. riadenie je presne s vyššími rýchlostami tuhne, podvozok tvrdší, ak je vacsia jama na ceste, počuť to viac v kabíne, nie je to problem auta, ale našich ciest. Pri 140km/h je hluk v kabíne vyšší, čo pokladam za jediné mínus. Predovovka nie je taka ako v škodovke, no ak máte cit v ruke, tak ide veľmi dobre. A este jedna vec, predný nárazník je dosť nízko, čo ho stálo skoro život, a to o5 nie je chyba auta. Na porsche by to bolo horsie.
25.01.2014 | 17:40:11 | Miro | 212.5.222.* Reagovat
RE: joooo Pežot, paráááda
No veď to je smutné že 120 000km akože bez problému berieme ako super vec a to by malo byť pri takomto aute samozrejmosť lebo 120 000km je takpovediac auto po zábehu....
10.11.2014 | 00:30:58 | miki | 85.159.106.* Reagovat