Recenze Peugeot 405 1.9 SRI 4x4
“Celkem spolehlivé vozidlo s pohonem 4x4.”

Autor recenze: Karel (33 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1905 Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:210 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 97 let Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 20. 1. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 323 F

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vyskytl se problém se zadní hydraulickou nápravou, kdy přestal fungovat elektromechanický snímač světlé výšky vozidla umístěný pod zadní nápravou


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo jsem kupoval jako ojeté od prvního majitele v roce 1997, který si ho nechal v roce 1992 dovézt z Německa. Za tehdy 8 let staré auto jsem zaplatil tehdy celkem slušnou cenu 90000,-Kč. Počítal jsem s tím, že ze začátku nebude auto potřebovat investice. Nicméně hned po koupi jsem nechal vyměnit rozvody a náplně a musel jsem nechat vyměnit synchron na druhém rychlostním stupni. Nic jiného nebylo potřeba.

Vzhledem k pohonu 4x4, který je u tohoto vozidla stálý a zadní náprava je poháněna kardanem, očekával jsem vyšší spotřebu paliva. Nicméně mě velmi mile překvapilo, když jsem s vozidlem absolvoval trasu kolem 900 km, vesměs po dálnici a rychlostí kolem 120 km/h, že mě na to stačilo 70 litrů benzínu natural v nádrži. Takže průměr na delší trasy byl kolem 7,2 litru benzínu, jízda ve měste kolem 8,5 litru.

Spotřeba benzínu však s počtem najetých kilometrů narůstala a časem dosáhla hodnoty kolem 9,5 litru, ať jsem jezdil po městě nebo delší trasy.
Co se týče jízdních vlastností vozidla, tak těm jsem snad nemohl nic vytknout. Vozidlo krásně drželo stopu, do zatáček jsem vzhledem k pohonu 4x4 mohl vjíždět rychleji a vůz se při tom vůbec nenakláněl. Vždy jsem se těšil na zimu, jak vůz protáhnu na sněhu. Nikdy se nestalo, že bych někde uvízl, nebo zapadl.
Vůz byl vybaven el. uzávěrkou diferenciálu, která se aktivovala spínačem umístěným v panelu u řadicí páky. závěrka se automaticky vypínala při rychlosti vyšší 20 km/h. Vůz měl hydraulickou zadní nápravu s aktivním elektromechanickým snímačem. Díky tomuto bylo svezení velice komfortní. Po zatížení vozidla se zadní náprava sama zvedla do světlé výšky vozidla, a to bez potřeby mít nastartovaný vůz. V zavazadlovém prostoru pak byl spínač, po jehož stisknutí se zadní náprava zvedla na maximum, odhadoval byl tak o 35 cm. Celkem praktické pro případ, že s vozidlem někam zapadnete, ale umístění spínače dost nešťastné. Takže při první příležitosti autoelektrikář spínač přemístil k ovladačům na palubní desce.

Na vozidle jsem prováděl běžnou pravidelnou údržbu, výměnu oleje, kapalin, kontrola stavu brzd atd. Vozidlo se odměňovalo poslušností. Nicméně nebylo bez chyby. Časem se stávalo, že vypadávaly za jízdy rychlosti. To jsem pak musel nasazovat tyčku táhla řazení. Bylo pouze vyběhané plastové pouzdro tyčky táhla, nicméně samostatně se to neprodává, tak jsem musel do servisu koupit novou tyčku. Také se mi stávalo, že po nastartování zůstala rozsvícená kontrolna závěrky difernciálu, a já musel čekat, pakliže jsem nechtěl rozthat rozvodovku, než kontrolka zhasne. To trvalo několik minut. Stávalo se také, že kontrolka začala za jízdy blikat, a blikala několik minut, než zhasla. Přitom mi za jízdy nepřipadalo, že by závěrka byla aktivní. Toto jsem se snažil vyřešit tím, že jsem vůz svěřil značkovému servisu, kde mi po nodině bádání sdělili, že se jedná asi, pravděpodobně, možná, snad, o snímače závěrky, jeden stojí 4.500,-Kč a jsou tam čtyři. Auto jsem odvezl. Sám jsem pak vlezl pod auto a celkem logicky jsem usuzoval, že závada by mohla být způsobena v elektrickém vedení. Vyčistil jsem a prostříkal kontaktolem kontakty el. vedení na rozvodovce. Výsledek? Závěrka fungovala opět tak jak má a kontrolka přestala blikat.

Po deseti letech provozu vozidla, tedy někdy kolem r.1999, jsem musel vyměnit již několikrát zavařovaný poslední díl výfuku. Ovšem ta cena. Jinak celé vedení výfuku bylo snad původní a neprorezlé.
Úniky oleje z motoru ani převodovky jsem nezaznamenal. Do doby, asi tak r.2000, kdy jsem si povšiml, že mám olej na zadním nárazníku. Když jsem pátral po příčině, zjistil jsem, že olej uniká těsněním u kardanu, takže další oprava, výměna 2 symerinků.

Co se týče dalších oprav a závad tak je pouze vyjmenuji.
Velice brzy(r.1997) se oběhalo zavěšení dvěří, především u řidiče, kdy dveře byly svěšené a tím je šlo velmi špatně zavírat, takže se dveřmi muselo pořádně bouchnout. Prasklo mi lanko el. stahování levých předních dveří. Mechanismus jsem opravil, nicméně mi toto prasklo ještě několikrát. Musel jsem koupit novou baterii(r.2000), ale to je běžné snad u všech starých aut, zvláště, když ta původní vydržela ve vozidle 11 let. Opravu česem musel podstoupit i věkem unavený startér a alternátor(r.2001). Vůz dostal časem také nové všechny 4 brzdové kotouče, destičky, brzdové hadičky, ložiska i čepy řízení a čepy přední nápravy, prachovky, přední tlumiče, středové uložení kardanu. Vyměnit jsem musel i slepnoucí přední světla(vše r.2003). Je pravda, že výměna některých dílů nebyla nutná, nicméně jsem chtěl mít vůz v perfektním stavu.

Dost závažná závada, která vyřadila auto v roce 2001 téměř na rok z provozu, byla právě ta hydraulická zadní náprava, respektive malá černá krabička s elektromechanickým snímačemsvětlé výšky, umístěná pod zadní nápravou, která zajišťovala, že zadní náprava se udržovala na světlé výšce. Jednoho dne se prostě stalo, že zadní náprava si sedla na zem, jak to známe třeba z citroenu BX. Takže se s tím nedalo jezdit, neboť bych drhnul spodkem při větší nerovnosti o silnici. Snímač jsem sháněl u několika autorizovaných prodejců Peugeot, a dost mě šokoval fakt, že někteří ani nevěděli, že se takový model vyráběl. Auto jsem tedy dal do jednoho ze značkových servisů, kde o uvedeném modelu auta věděli a podle VIN objednali od výrobce uvedený snímač, za který jsem byl ochoten zaplatit nekřesťanských 10.000,-Kč. Ale ouha, snímač už Peugeot nedodává a tak putovala objednávka do Japonska, kde se snímač pro Paugeot vyrábí pouze na objednávku. Nicméně po dvou měsících neustálého ujišťování, že objednaný díl určitě přijde mi došla trpělivost a auto jsem si odvezl. V servisu mi sice nabídli, že mi namontují klasickou nápravu,ovšem bez zachování pohonu 4x4, což jsem zavrhl. Obvolal jsem snad dvacet vrakovišť a pouze na dvou jsem pochodil. Takže snímač jsem nakonec koupil za 1.000,-Kč a mohl jsem opět jezdit. Ale žádný díl, konkrétně těžce sehnatelný snímač, nevydrží věčně. Začátkem roku 2007 se závada objevila znova s tím rozdílem, že prázdné auto bylo na světlé výšce, zadek auta sice nespadl dolů, ale po zatížení zadní náprava vůbec nereagovala. Takto se nedalo jezdit, neboť zadní část při přejezdu nerovností neskutečně poskakovala a cestující na zadních sedadlech skákali až ke stropu. To jsem již neměl chuť absolvovat anabázi se sháněním dílu - opět té černé krabičky. Kdyby šla opravit, ale veškerá elektronika byla zatavená ve speciální hmotě. A aby toho nebylo málo, začaly zlobit brzdy, kdy při mrazivém počasí a po sešlápnutí brzdového pedálu, se tento nevracel zpět nebo se brzdový pedál po nastartování sám propadl a auto tak bylo zabržděné, opět mě zradil alternátor, který zčistajasna přestal dobíjet a já si pak zničil autobaterii, vlivem vlhka se začala odlepovat látka z polstrování stropu a začal se ozývat i korodující výfuk.
To už jsem neunesl a auto jsem prodal, řekl bych za symbolickou cenu i s téměř plnou nádrží. Třeba bych vůz dal do pořádku, ale za investice, které by přesáhly cenu auta.

Ale bych hodnocení shrnul. Peugeot byl pro mě symbolem spolehlivosti. Nikde mě nenechal a vždy mě dovezl bez problémů. Do motoru jsem doléval vždy tak 1,5 litru 15W-40 na 15000km. Motor byl v dobré kondici, ovšem občas pěkně zakouřil. LHM olej v zadní nápravě jsem měnil asi dvakrát. Pod autem nikdy nebyla ani kapička oleje. Auto si občas jenom řeklo o nějaký nový díl. Opravy nebyly nákladné, a ani co se týče běžných náhradních dílů si na ceny nemůžu stěžovat. Ale čím je auto starší, tím si žádá více a pak už je jen otázkou, zda se případná oprava vyplatí či nikoliv, zda nepřekročí hodnotu vozidla.

405ku bych si troufl znova koupit, ale pouze v perfektním stavu bez nutných investic. Dost bych se asi rozmýšlel nad verzí 4x4, neboť sehnat nějaký atypický komponent k vozidlu, které se vyrábělo pouze v omezené serii a pouze krátkou dobu, je umění hodné kouzelníka. Ledaže by šla předělat zadní hydraulická náprava na klasickou, ovšem se zachováním pohonu 4x4.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405

Vložit komentář

405 1.9 SRI 4x4

Zdravím, mám malý problém se svou 405kou.Pohon 4x4 si můžu libovolně zapínat tlačítkem na panelu u řídící páky,ale potom co jsem pomocí hydraulické zadní nápravy zvedal zadek nejde 4x4 zapnout.Na palubce mi jen bliká kontrolka ale nesepne to.Vzadu v kufru za nádobkou na hydrauliku je taková černá krabička (nejspíš řídící jednotka k téhle srandě) a v ní to celou dobu cvaká.Po odpojení téhle krabičky přestala blikat i kontrolka.Kamarád tvrdí že může být jen upadlí drátek u čidla.Pomůže někdo?Má někdo podobnou zkušenost?Předem děkuji za rady...

24.03.2008 | 11:52:07 | Brojťa Reagovat