Rok výroby:1988Typ motoru:1897/benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:140 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:12. 8. 2007
Auto jsem kupoval s vědomím všech možných poruch, napíšu v textu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
P405 jsem koupil v roce 2003 za jednu z nejnižších cen a byl jsem si vědom, že cena odpovídá stavu. Pro představu dodám, že při přepisu jsem mi museli vydat nový velký techničák, protože původní byl popsaný (tj. 8 majitelů v Čechách) a vůz byl dovezen do Čech v roce 1993 z Německa. Jednalo se o top model, protože měl kotoučové brzdy i na zadní nápravě, elektrický šíbr, posilovač řízení, otáčkoměr. Jednoznačně neudržované vozidlo pravděpodobně nikým přede mnou. Po předchozím majiteli byl vůz v následujícím stavu:
- zalomené zámky od dveří, které jsem později měnil za nové
- brzdy v docela podivném stavu, po kontrole zadní brzdy zarezlé, nefunkční omezovač brzdného tlaku, nefunkční ruční brzda, letos jsem provedl kompletní výměnu brzdového potrubí, brzdového válce a zadních brzd
- stěrače vyluzovaly prapodivní zvuk, později jsem vyměnil ložiska v uchycení stěračů
- motor 20 000km po GO
Během 4 let jsem provedl kompletní obnovu náprav (zadní jsem vyhodil na šrot, protože jehlicová ložiska byla po smrti asi hodně dlouho, takže zadní kole pěkně ležela), obnova kompletního brzdového vedení, výměna kulových ložisek v přední nápravě, výměna prachovek v předních poloosách, výměna palivových rozvodů, výměna přepínače světel (nepřepínal potkaváčky a dálková světla, později nezapínal vůbec nic). Za všechny uvedené opravy jsem dal něco málo přes 15000Kč!
Peugeot 405 je velice komfortní automobil, který na svůj rok výroby je nesrovnatelný s žádným jiným vozem stejného stáří. Jelikož je to model s benzínovým motorem, údržba je nulová, jenom se dolívá benzín a olej. Motor startuje napoprvé za všech okolností a táhne už od 1500 ot/min, takže není problém jet 50 na pátý stupeň! Velkou slabinou 405 je zadní náprava, u které se musí měnit cca každých 100 000 km jehlicová ložiska (vada konstrukce), tato ložiska se možná tak hodí na lehčí auta (P205,P309), ale na 1150kg těžkou 405 jsou nevhodná. Musím říct, že toto auto je první auto, které s tak velkým motorem vezme ve městě pod 10l/100km v historii naší rodiny.
Přesně tak,já o hydru nevěděl nic.Jenže když se něco rozbilo,tak jsem lovil info co a jak.A teď už zvládám vše sám. link na dva kluby: www.bxclub.cz a www.bxclub.com
btw:když to hydro trochu pochopíš,tak zjistíš jak je to jednoduché
Tak, teď už víš, který má, stačí si jen vybrat :-)) A že nevíš "kam šáhnout"? To ze začátku neví nikdo... a v případě potřeby pomůžou lidi z citroen klubů.
Martine, Citroen nedělal hydro u AX,ZX,Xsaře,C4,C3,C2,Saxo, a asi pár dalších,Xantia má hydro buď klasiku nebo activu,která má i sportovní mód podvozku :-)
Loser: Vím, že Citroen dělá hydrauliku pořád, ale nikdy jsem ji neměl a tedy nevím, kam šáhnout jako Ty:o) Mám ale takový pocit, že některé modely ji neměly (třeba ZX nebo Xantie (Xsara))? Fakt nevím, proto bych do Citroena nešel.
Citroen robí hydrauliku od 50.let až dodnes(CX,BX,XM,SM,DS,C5..).Hydraulika je o tom jak se o ni člověk stará,sám jsem měl několik těhlech hydroidů a ještě jeden mám a nemůžu si stěžovat,když se člověk v hydrauliice vyzná a ví kam sáhnout,tak náklady na opravy a údržbu jsou minimální. K té bezpečnosti:P405 je odolný vůči nárazu zezadu,vidl jsme na vlastní oči. R21 combi se po nárazu zezadu zkroutí do vrtule a při čelním se láme. Z této trojkice vychzí nejbezpečnější BX,mám to odzkoušené jak při nárazu zpředu,zezadu a i zboku.Vždy jsem po bouračce odjel po vlastní ose a auto šlo lehko na stolici spravit. Loni mě naboural Passat B5 z boku v cca 45-55km/h,auto bylo plně obsazeno a až na dvě boule a hnuté sloupky,KO blatníky(P+Z) a dveře s nárazníky OK
Loser: Máš pravdu v tom, že v Citroenu jsem se nesvezl, ale do něj bych moc nešel, protože se čert vyzná v tom, které modely měly hydraulické pérování a které ne, a když nefunguje, máš pěkný průvan v peněžence, každopádně bych do hydrauliky u vozu z roku 1988 nešel. Renaultem jsem se vozil naposled v R21 z roku 1987, komfortem a prostorem vynikající vůz, vnitřním designem hrůza, bezpečností taky nic moc, byl to větší "papír" oproti 405. Osobně jsem měl možnost pro srovnání vozit se v Alfě 33, BMW E30 316, 318, Escortu, nic z toho se nedalo srovnat co do spotřeby nebo komfortu se 405. Snad jen Audi 80. Giotto: Zadní náprava je fajn, pokud vyměníš ložiska každých cca 100.000km, čím těžší auto, tím kratší interval, u mého vozu se neměnily asi nikdy, tak jsem je vyměnil kompletně i s nápravou.
Pravdou je,že slabinou P405 byla zadní náprava a pohodlím moc neoplývá.To bratříček Citroen je pohodlnější,motory srovnávat nemůžeme jelikož Peugeot a Citroen jsou v koncernu a Peugeot dáva motory nejen sobě,ale i Citroenu. A ještě je tu bratranec Renault,který je na pohodlí a místo nejlepší.Jízdní komfort má lepší jen Citrouš díky hydraulice,která,ale musí fungovat. Takže jen pro srovnání:Renault-hodně místa pro osádku,vinikající pohodlí,výborná 4bod stříkačka 1,8GTS,verze kombi se ráda přetáčí,malý rejd Citroen-jízdní komfort a vlastnosti super,zajímavý vzhled a kvalitní motory od Peugeota kromě 1,6 jednobod a 1,9jednobod, Peugeot-ucházející pohodlí,jízdní vlastnosti průměrné,výborné motory krom výše zmíněných u Citroena
jen mé zkušenosti,které byly dány cca 30 000km u každého vozu
Nekritizuju, jen mě nesedí tvrzení, že 405 není z hlediska komfortu srovnatelná s žádným jiným vozem. A co např. bratříček Citroen? Svezl jsi se? Řekl bych, že ten se o ledviny pasažérů stará lépe. Peugeot si patrně nemyslí, že by zadní zastaralá náprava s jehlovými ložisky nebyla vhodná na težší auta. Dodnes ji dávají do náklaďáčku Partner...
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405
Přesně tak,já o hydru nevěděl nic.Jenže když se něco rozbilo,tak jsem lovil info co a jak.A teď už zvládám vše sám.
link na dva kluby: www.bxclub.cz a www.bxclub.com
btw:když to hydro trochu pochopíš,tak zjistíš jak je to jednoduché
14.08.2007 | 15:26:22 | Loser Reagovat
Tak, teď už víš, který má, stačí si jen vybrat :-)) A že nevíš "kam šáhnout"? To ze začátku neví nikdo... a v případě potřeby pomůžou lidi z citroen klubů.
14.08.2007 | 13:43:33 | Giotto Reagovat
Martine,
Citroen nedělal hydro u AX,ZX,Xsaře,C4,C3,C2,Saxo, a asi pár dalších,Xantia má hydro buď klasiku nebo activu,která má i sportovní mód podvozku :-)
14.08.2007 | 12:16:05 | Loser Reagovat
Loser: Vím, že Citroen dělá hydrauliku pořád, ale nikdy jsem ji neměl a tedy nevím, kam šáhnout jako Ty:o) Mám ale takový pocit, že některé modely ji neměly (třeba ZX nebo Xantie (Xsara))? Fakt nevím, proto bych do Citroena nešel.
14.08.2007 | 11:43:47 | Martin Reagovat
Citroen robí hydrauliku od 50.let až dodnes(CX,BX,XM,SM,DS,C5..).Hydraulika je o tom jak se o ni člověk stará,sám jsem měl několik těhlech hydroidů a ještě jeden mám a nemůžu si stěžovat,když se člověk v hydrauliice vyzná a ví kam sáhnout,tak náklady na opravy a údržbu jsou minimální.
K té bezpečnosti:P405 je odolný vůči nárazu zezadu,vidl jsme na vlastní oči.
R21 combi se po nárazu zezadu zkroutí do vrtule a při čelním se láme.
Z této trojkice vychzí nejbezpečnější BX,mám to odzkoušené jak při nárazu zpředu,zezadu a i zboku.Vždy jsem po bouračce odjel po vlastní ose a auto šlo lehko na stolici spravit.
Loni mě naboural Passat B5 z boku v cca 45-55km/h,auto bylo plně obsazeno a až na dvě boule a hnuté sloupky,KO blatníky(P+Z) a dveře s nárazníky OK
13.08.2007 | 22:30:37 | Loser Reagovat
Loser: Máš pravdu v tom, že v Citroenu jsem se nesvezl, ale do něj bych moc nešel, protože se čert vyzná v tom, které modely měly hydraulické pérování a které ne, a když nefunguje, máš pěkný průvan v peněžence, každopádně bych do hydrauliky u vozu z roku 1988 nešel. Renaultem jsem se vozil naposled v R21 z roku 1987, komfortem a prostorem vynikající vůz, vnitřním designem hrůza, bezpečností taky nic moc, byl to větší "papír" oproti 405. Osobně jsem měl možnost pro srovnání vozit se v Alfě 33, BMW E30 316, 318, Escortu, nic z toho se nedalo srovnat co do spotřeby nebo komfortu se 405. Snad jen Audi 80.
Giotto: Zadní náprava je fajn, pokud vyměníš ložiska každých cca 100.000km, čím těžší auto, tím kratší interval, u mého vozu se neměnily asi nikdy, tak jsem je vyměnil kompletně i s nápravou.
13.08.2007 | 22:04:49 | Martin Reagovat
Pravdou je,že slabinou P405 byla zadní náprava a pohodlím moc neoplývá.To bratříček Citroen je pohodlnější,motory srovnávat nemůžeme jelikož Peugeot a Citroen jsou v koncernu a Peugeot dáva motory nejen sobě,ale i Citroenu.
A ještě je tu bratranec Renault,který je na pohodlí a místo nejlepší.Jízdní komfort má lepší jen Citrouš díky hydraulice,která,ale musí fungovat.
Takže jen pro srovnání:Renault-hodně místa pro osádku,vinikající pohodlí,výborná 4bod stříkačka 1,8GTS,verze kombi se ráda přetáčí,malý rejd
Citroen-jízdní komfort a vlastnosti super,zajímavý vzhled a kvalitní motory od Peugeota kromě 1,6 jednobod a 1,9jednobod,
Peugeot-ucházející pohodlí,jízdní vlastnosti průměrné,výborné motory krom výše zmíněných u Citroena
jen mé zkušenosti,které byly dány cca 30 000km u každého vozu
13.08.2007 | 21:07:07 | Loser Reagovat
Nekritizuju, jen mě nesedí tvrzení, že 405 není z hlediska komfortu srovnatelná s žádným jiným vozem. A co např. bratříček Citroen? Svezl jsi se? Řekl bych, že ten se o ledviny pasažérů stará lépe.
Peugeot si patrně nemyslí, že by zadní zastaralá náprava s jehlovými ložisky nebyla vhodná na težší auta. Dodnes ji dávají do náklaďáčku Partner...
13.08.2007 | 16:16:14 | Giotto Reagovat