Rok výroby:1990Typ motoru:1894 (1900) benzínStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:385 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?12 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7-8 l/100 kmVloženo:5. 4. 2006
Ano. Standardní u tohoto typu vozu (koupeno ojeté po 4 letech provozu):
Zhruba po 160-180 tisících km provozu začne vyšší spotřeba oleje v motoru (do té doby téměř ani kapka) - nové těsnění ventilů (cca 3000,- Kč) - údajně standardní závada tohoto typu vozu.
Zhruba po 180-200 tisících km provozu zareznou ložiska v zadní nápravě - pérování (ne v kolech!) - pronikne tam voda (výměna cca 20 tisíc Kč, v akci i za 15 tisíc Kč) - údajně standardní závada u tohoto typu vozu. Zvukově se to projevuje "vrzáním" až pocitem trhání plechu, myslíte si, že to jsou tlumiče, ale ouha.
Tlumiče výfuku (2 a 3 část) odchází za cca 2-4 roky podle způsobu provozu (v autorizovaném servisu 13000,- Kč, sami si ho koupíte a do 20 minut vyměníte za 7000,- Kč, známý v neznačkovém servisu to dokázal i s výměnou do 4000,- Kč)
U zadních brzdových třmenů (kotouče i vzadu!) zcela nešťastně řešeno uchycení ruční brzdy - seshora, na těsnění zatéká voda, v cca 300 tisících km ve své podstatě již nefunkční ruční brzda (autoservis to řeší prostou výměnou celého třemenu jeden za 8000,- Kč, lze najít i blázny, kteří to úspěšně repasují - lze to rozebrat a koupit nové těsnění, ale na dlouho to nepomůže) - údajně standardní nemoc této značky.
Výměna vodní pumpy v cca 200 tisících km - moc utažený klínový řemen. Od té doby klid.
Zadřená kladka u rozvodového řemene v cca 300 tisících km - naštěstí všimnuto včas.
Výměna uhlíků a následný repas alternátoru v cca 350 tisících km.
V 350 tisících km již řada nutných doladění a oprav - prorezlé benzínové trubky (výměna za gumové), repasáž poloos (lze opakovaně za třetinu ceny), výměna benzínového čerpadla, ložiska kol, tlumiče a další.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o typ v elektrické výbavě, dotažený z D po skončení leasingu. Celou dobu mého 12 letého provozu (280 tisíc km) parkování venku před panelákem, s minimální údržbou, s prakticky žádnou preventivní údržbou.
Nadstandardně pohodlné, prostorné, dynamické rodinné auto (s tímto typem motoru), úžasné na dlouhé cesty (ve městě za studena sice spotřeba 9,5 l, ale při zahřátém motoru 8 l, cesty nad 100 km 7 l, na Slovensko jsem jel i za 6 l/100 km! I při rychlosti 130 km na dálnici). Motor je bezkonkurenční "držák" (400 tisíc km bez problémů, maximálně s přetěsněním), ale musí se pochopitelně sledovat a hlídat. Druhým obrovským plusem je karoserie - prakticky nerezne. Určité výhrady lze mít k elektronice - pokud nemusíte, platí u francouzských aut nemýt motor! Vzdušná vhlkost se dostane do elektroniky a stejně skončíte v autorizovaném servisu na odoxidování kontaktů v "počítači". Další určitou výhradou je podvozek, ale zde záleží na způsobu provozu, používám ho často spíše jako SUV a tak je nutno každý rok do podvozku něco investovat.
Po pěti letech stáří vozidla se již nevyplatí lézt do autorizovaného servisu - jen vyměňují celé bloky originálních náhradních dílů, minimální technické zkušenosti, ne zcela korektní chování. Vybrat si menší osvědčenou soukromou dílnu - objednávají levnější díly z velkoskladů v Praze - často dodání do dvou dnů, práce za 1/2 až 2/3 cenu.
Hluk v kabině: do rychlosti cca 110 km/h skvělé, poté rychle stoupne hladina hluku (ne již příjemné pouštění muziky), ale nadále již hluk nevzrůstá, stejný i při 180 km/h.
Větrání, topení: topí to rychle (začne již po 1 km jízdy), ale pravdou je, že ventilace zarosených oken není příliš dokonalá - v tom recenze nelžou.
Po 350 tisísích km provozu již zákonitě narůstají drobné závady, po 400 tisících km již lze uvažovat o výměně.
I přes výše prezentované nedostatky skvělé nadstandardní auto!
Nejen P405, ale všechny modely PSA byly a jsou pozink. Srovnáváš jabka s hruškama. Kvalita karoserie BMW a Mercedesu je vůči ceně auta VÝSMĚCH a vždycky tomu tak bylo!
Tak P405 zas není tak kvalitní technicky jako Bmw e36 či 1.generace C-class Mercedesu.Ále 405 bejvaly docela slušný auta.
25.07.2016 | 12:09:06 | Michal
| 88.100.57.*Reagovat
Oni měly všechny 405 kastli z pozinku?? To mě překvapuje,zajímavý že třeba Bmw e36 nebo Mercedes C-clas 1993-2001 neměly nikdy celou kastli z pozinku....
24.07.2016 | 22:56:43 | Michal
| 88.100.57.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405
Nejen P405, ale všechny modely PSA byly a jsou pozink.
Srovnáváš jabka s hruškama.
Kvalita karoserie BMW a Mercedesu je vůči ceně auta VÝSMĚCH a vždycky tomu tak bylo!
25.07.2016 | 06:43:22 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Tak P405 zas není tak kvalitní technicky jako Bmw e36 či 1.generace C-class Mercedesu.Ále 405 bejvaly docela slušný auta.
25.07.2016 | 12:09:06 | Michal | 88.100.57.* Reagovat
Oni měly všechny 405 kastli z pozinku?? To mě překvapuje,zajímavý že třeba Bmw e36 nebo Mercedes C-clas 1993-2001 neměly nikdy celou kastli z pozinku....
24.07.2016 | 22:56:43 | Michal | 88.100.57.* Reagovat