Rok výroby:2003Typ motoru:KGRGStav km při koupi:135 000 kmStav km nyní:220 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:10. 7. 2015
Předchozí auto:Ford Escort 1,8 TDŠkoda Favorit 1,3Nissan Almera 1,4
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Silné stránky
Stabilní spotřeba kolem 6l/100km Spolehlivé auto (aspoň to moje) Pohodlné i na delší cestování
Slabé stránky
Karta, tzv. kurvítko, namísto klíčku do zapalování Trochu líné, ale nejsem závodník
Závady a opravy na autě
cca 175000km - začalo pouštět gufero pravé poloosy => přidřená převodovka = repase (docela odfláknutá, ale odhaleno až po záruce - při řazení čtyřky občas počítám zuby v převodovce) Následující neberu jako velké závady - jde o spotřební materiál, který odejde na každém autě: cca 185000km - zadní brzdné kotouče = výměna včetně obložení cca 190000km - čepy táhel řízení = výměna, zvlněné přední brzdné kotouče = výměna včetně obložení Nyní, cca 220000km - vůle převodky řízení, asi budu muset měnit. Zatím na tom pracuji
Hodnocení a zkušenosti s autem
Lagy mám asi šest let, takže můžu soudně o tomto autě napsat pár řádek. je to sice už "staré auto", ale pořád jezdí, nezlobí, slouží. Auto jsem koupil jako zhruba petileté, přivezené z Itálie. Původně jsem chtěl Ford Mondeo, stejný ročník, kombík, naftu, ale podlehl jsem přítelkyni, které se líbila barva Laguny :-) Nejprve se měnil olej a filtry, ale říkám tomu rituál, který dělám u každého "nového" auta bez ohledu na údaje servisky. Přední sklo mělo fleky nebo jak to nazvat - údajně nějaká vada skla, kdy jsou dvě vrstvy skla na sebe nalepené a tyto fleky se začaly dělat právě mezi skly. Už v bazaru mi přímo do kupní smlouvy uvedli, že to na jejich náklady vymění. Vyměnili - po dlouhých dohadech, uhánění, trestním oznámení na bazar ... a nakonec jsem doplácel asi 1500,- No ale jinak navzdory pomluvám Renaultů celkově mi auto složí pořád k mé spokojenosti.
Interiér je uhlazený, přehledný, jen sklon světel a intenzita osvětlení přístrojovky je umístěná tak, že při jízdě na to není vidět a člověk se musí naklonit, aby na to viděl. Ale zase jak často to potřebujete?! Sedadla jsou pohodlná, dobře drží do zatáček při ostřejší jízdě, ale kdo se už hůř hýbe, tomu bude dělat hlavně vystupování problémy, protože sedadla jsou docela hluboká a nízko položené. Řízení je při nižších rychlostech trochu tuhé, ale možná jen můj pocit. Přes léto, když má obuté 225/45 R17 jdou cítit nerovnosti na silnici. Na zimu mám 205/55 R16 a to je lepší. Na spotřebě změnu pneumatik moc necítím. Řazení je docela v pohodě. Mohlo by být kratší. Brzdy jsou líné, nástup pomalý, ale celkově bych to viděl jako průměr. Motor má sice 120PS, ale mohl by táhnout trochu víc. Hlavně na dálnici při předjížděni je to trochu líné, ale bavíme se o rychlostech 120km/h a víc. Nicméně auto je spíš usedlé a pro rodinu, takže ne pro závodníky. Na německých dálnicích se proto raději dívám dvakrát za sebe než začnu předjíždět. Kufr je poměrně velký, ale záď auta jde už od zadních sedaček dolů, krásným elegantním obloukem, který ovšem ubírá zavazadlovému prostoru, kdy se nedá tolik skládat nahoru.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna