Rok výroby:2002Typ motoru:1,9 DciStav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:6. 10. 2008
Nefuknční brzdič ruční brzdy na levém zadním kole - při koupi.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupeno jako druhý vůz do rodiny.Rozhodovali jsme se mezi mondeem,passatem a lagunou.Po přečtení zkušeností uživatelů Lagun jsem se této koupi trochu obával,nýbrž zatím mohu říct ,že po najetých 5000Km auto jede bez problémů.Auto je dovezeno ze Švýcarska i se servisní knížkou po 1.majiteli,takže není ani tak zničené z nekvalitních cest.
Popis Auta: jedná se o Lagunu grandtour R.v. 2002 1,9 Dci 88Kw 6tikvalt Výbava:6xAirbag,ASR,ABS,ESP,manuální klimatizace,okna i zrcátka v elektrice,navigace Carminat,rádio s CD s ovládáním na volantě.Alu kola 17" 225/45.
jak jsem již zmínil jedná se o naftový agregát 1,9Dci 88Kw .I takto velké a těžké auto je s tímto motorem velmi živé i s naloženým kufrem a 4mi lidmi na palubě.na předjíždění i na dálnici.Velké plus je 6tý převodový stupeň a spotřeba je také příznivá na dálku 5/100 v městě(Praha) 6,8/100.Celkové jízdní vlastnosti auta bych hodnotil velice kladně.Docela mne překvapila i stabilita auta v zatáčkách.Čekal jsem od Francouze daleko horší držení stopy,ale myslím že to bude způsobeno i tím,že auto je obuto na 17tipalcových nízkoprofilových gumách.
Vnitří prostor není nikterak obrovský ale i člověk větší postavy se vejde na jakékoliv sedadlo a rozhodně netrpí nedostatkem místa. Velmi milým překvapením je pro mne navigace.po stažení map východní Evropy funkuje výborně.je dokonce vybavena i TMC příjmačem.což nemá dodnes i spousty nových GPS. Celkově mi auto přijde jako velmi pohodlné i když je to všemi nenáviděný a pomlouvaný Renault.Je to pohodlné,svižné a zatím mohu říct i spolehlivé auto.(spolehlivost nemohu moc hodnotit,zatim jsem na nem najel 5000tisic Km ,ale nikde mne nenechalo.. uvidím časem).
Klady: + Motor a jízní vlastnosti + 6tikvalt + Komfort + Vnitřní prostor a velikost kufru + Spotřeba (dřív jsem jezdil s benzínem,takže vítaná změna)
Zápory - Občas rezonuje výfuk při rozjezdu(jak jsem se dočetl tak touto závadou prý trpěly i Laguny nově koupené) -Absence tempomatu -uvítal bych tunel na lyže.
Jsem s Lagunou spokojen, mám 1,9 dci, 88 kw, 2002, 160 tis. Najezdil jsem s ní 50 tis. Nikde mě nenechala, pár much sice má, ale zatím bez velkých investic- destičky atd. ERG ventil jsem nikdy nedělal a problém s ním taky nebyl, jak všichni píší.Olej měním každých 10 tis.. Záleží na stylu jízdy,já s ní jezdím okolo 5,6-6 l na 100 km. Asi jsem trefil na dobrý kus.
poradím vám asi to ,. co jsem udelal pri vyberu auta já.Podivejte na profesionalní recenze je jich na netu dost. a tam jsou doporucene modely. ja se timto řídil. a zatím 10tisic Km bez poruchy. nikde me nenechala. ani v mrazech nahorach. startuje napoprve. par veci si pamatuju tak bylo nekupovat motory 2.2Dci,dál pozor na automatickou klimu. pry odchazi podsviceni panelu a to je prej hodne draha vymena.dale odchazi kontrola tlaku v pneu. me zazracnym zpusobem funkuje:),a nejvetsi problemy byvaj komplet s elektroinstalaci.ale to je asi kus od kusu... jestli mate jeste nejake dotaze napiste mi mail
Dobrý den...všem, rozhoduji se mezi zmíněným renault laguna, peugeot 307. Pročítám si Vaše recenze a opomenu-li některé zakomplexované jedince, kteří se jistě chovají jako hovada i na silnici a hájí jen tu svou značku, tak jsem na rozpacích. Už mi prošlo pod rukama vw, audi, bmw a pravda je taková, že jak se k autu chováš, tak ti slouží a jestli někdo koupí vybydlenou hajtru za pár šupů, at si své mindráky léčí u lékaře a nepíše nesmyslné lži jen proto, že je hloupej a naletěl.... Zajímájí mě názory lidí, kteří recenzi o laguně berou, jako pomoc při výběru a rád bych pár rad. Předem děkuji e-mail .
Po přečtení některých názorů, jsem se rozhodla napsat svůj názor také. Sice nemáme Lagunu v dieselu, ani novou, ale jsem s ní velmi spokojena. Rok výroby je sice 1997, a je to benzín 1,8i, takže dost spotřebuje, ale žádné vysoké částky za opravy neplatíme. Máme ji už 5 let a právě z toho důvodu, že moc "papá" ve městě jsme ji chtěli prodat. Jenže světe div se. Na nové auto nemáme a už déle než rok se dohadujeme čím ji nahradit, protože na konfortní pohodlí a dostatek místa jsme si natolik zvykli, že i když jsme si sedli do více jiných a novějších aut, tak nás nic neohromilo. Tak jsme si řekli, vyměnit jen za nafťáka Lagunu, ale jakmile vidím ty komentáře s poruchami...tak snad ani raději ne, vždyť ta spotřeba hlavně ve městě není taky o tolik nižší. Ještě podotýkám, že jsme koupili s najetými cca 140 000 km a teď už máme cca 240 000 km a stále jezdí jako ďábel (po dálnici 180 bez problémů, více jsem si nikdy netroufla i když by asi šlo :-) ) a staré ojetiny=drahé opravy? k čemu značkové servisy?chce to jen šikovné mechaniky z obyč. servisů a sehnat náhradní díly na vrakáči a opravy jsme dělali běžné jako u všech aut časem, brz. destičky, čepy atd. žádná hrůza. Až dojezdí definitivně, jdu zase do Renaulta.
O passatu jsem také uvažoval,ale máme jeste doma nový VW Jetta což je dosti podobné jak Passat, Laguna mi přijde pohodlnější a to jetta je v comfortline výbavě.Jinak vybava je skoro totožná.takže jsem doma nechtěl mít 2 podobná auta a Laguna se mi víc líbila. S cenami Servisu,jak tu někdo oponuje, tak myslim že VW ani renault si nemají co vyčítat co se týče cen.(vlastní zkušenost) a co jsem se setkal tak ve VW (konkretne u naseho delaera)se chovají dosti snobsky. i při koupi vozu se chovali ,jak kdybysme kupovali ojetou felicii.(u renaultu byli o dosti vstřícnější, ) Jinak sice vím že to s tímhle nesouvisí,ale co se týče poruchovosti tak ten VW za rok - strašný ubytek oleje,budou nám měnit zadní světlo neco se tam prokousalo a znicilo to cely světlo.:)ale je fakt ze tam je najezd 15tisic KM
Ten vyfuk o toho passatu se mi nezda,vaha vzduchu je bolest TDI,ale dost zaleži,jak a kdo ti meni vzduch.filtr.A to turbo,bud to byl zmetek z vyroby a nebo a nebo ho neochlazuješ,tak jak se ma
Velká nevyhoda tohoto Renaultu je že ked sa ti niečo pokaká, vačšinou turbo a po pri nom nejaký ten vstrekovač (alebo rovno všetky), pretože si sa aj napriek tomu že auto prestalo tahať snažil prísť domov alebo do servisu, tak si môžeš nachystať pekný balík !!! V neautorizovanom servise sa oprava môže vyšplhať bezproblémov k 40000,- v autorizovanom ani nevravím (dvojnásobok)... Ty si budeš myslieť že už máš pokoj a po roku sa zopakuje znova... Toto auto má velmi drahy servis pri opravách ktoré som spomenul, pri tom tieto závady sú pre toto auto úplne bežné. To čo sa vraví o týchto Renaultoch je pravda, pomer oprava versus kúpna cena ojazdenky = katastrofa
davca turbo mas vymenen preto lebo s nim nevies jazdit.. vzdy po jazde sa ma nechat pol minuty-minutu na volnobeh vychladnut pretoze ked vypnes klucik v zapalovani ihned stupne v nom nahle teplota a zapecu sa loziska a zacne prepustat atd atd...meric vzduchu je normalna zavada a vyfuk sa mi zda tiez nejako skoro
Já mám Passata jako služební auto. Ovšem čekal jsem od něho víc. Dostal jsem ho jako nové a teď mám najeto kolem 50tis a už mám vyměné turbo, měřič vzduchu, výfuk. Nutno podotknout, že mi život znepříjemnuje i to, že mi byl 2x vykraden jednou přes zámek a podruhé rozbili okno. Jinak Vám přeju mnoho šťastných kilometrů
Ahoj,přal bych ti aby auto vydrželo,ale Laguna je fakt poruchove auta,tak jako většina francouzskych aut.Opakuji se pořad ty same zavady,aale uvidiš...ja osobně bych koupil Passata
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna
Renault Laguna 1,9 dci
Jsem s Lagunou spokojen, mám 1,9 dci, 88 kw, 2002, 160 tis. Najezdil jsem s ní 50 tis. Nikde mě nenechala, pár much sice má, ale zatím bez velkých investic- destičky atd. ERG ventil jsem nikdy nedělal a problém s ním taky nebyl, jak všichni píší.Olej měním každých 10 tis.. Záleží na stylu jízdy,já s ní jezdím okolo 5,6-6 l na 100 km. Asi jsem trefil na dobrý kus.
30.11.2013 | 18:22:30 | Ja | 46.13.111.* Reagovat
poradím vám asi to ,. co jsem udelal pri vyberu auta já.Podivejte na profesionalní recenze je jich na netu dost. a tam jsou doporucene modely. ja se timto řídil. a zatím 10tisic Km bez poruchy. nikde me nenechala. ani v mrazech nahorach. startuje napoprve.
par veci si pamatuju tak bylo nekupovat motory 2.2Dci,dál pozor na automatickou klimu. pry odchazi podsviceni panelu a to je prej hodne draha vymena.dale odchazi kontrola tlaku v pneu. me zazracnym zpusobem funkuje:),a nejvetsi problemy byvaj komplet s elektroinstalaci.ale to je asi kus od kusu...
jestli mate jeste nejake dotaze napiste mi mail
25.01.2009 | 00:09:14 | Ondra Reagovat
R...
Dobrý den...všem, rozhoduji se mezi zmíněným renault laguna, peugeot 307. Pročítám si Vaše recenze a opomenu-li některé zakomplexované jedince, kteří se jistě chovají jako hovada i na silnici a hájí jen tu svou značku, tak jsem na rozpacích. Už mi prošlo pod rukama vw, audi, bmw a pravda je taková, že jak se k autu chováš, tak ti slouží a jestli někdo koupí vybydlenou hajtru za pár šupů, at si své mindráky léčí u lékaře a nepíše nesmyslné lži jen proto, že je hloupej a naletěl.... Zajímájí mě názory lidí, kteří recenzi o laguně berou, jako pomoc při výběru a rád bych pár rad. Předem děkuji e-mail .
21.01.2009 | 23:45:16 | ricci Reagovat
Laguna 1,8 i
Po přečtení některých názorů, jsem se rozhodla napsat svůj názor také. Sice nemáme Lagunu v dieselu, ani novou, ale jsem s ní velmi spokojena. Rok výroby je sice 1997, a je to benzín 1,8i, takže dost spotřebuje, ale žádné vysoké částky za opravy neplatíme. Máme ji už 5 let a právě z toho důvodu, že moc "papá" ve městě jsme ji chtěli prodat. Jenže světe div se. Na nové auto nemáme a už déle než rok se dohadujeme čím ji nahradit, protože na konfortní pohodlí a dostatek místa jsme si natolik zvykli, že i když jsme si sedli do více jiných a novějších aut, tak nás nic neohromilo. Tak jsme si řekli, vyměnit jen za nafťáka Lagunu, ale jakmile vidím ty komentáře s poruchami...tak snad ani raději ne, vždyť ta spotřeba hlavně ve městě není taky o tolik nižší. Ještě podotýkám, že jsme koupili s najetými cca 140 000 km a teď už máme cca 240 000 km a stále jezdí jako ďábel (po dálnici 180 bez problémů, více jsem si nikdy netroufla i když by asi šlo :-) ) a staré ojetiny=drahé opravy? k čemu značkové servisy?chce to jen šikovné mechaniky z obyč. servisů a sehnat náhradní díly na vrakáči a opravy jsme dělali běžné jako u všech aut časem, brz. destičky, čepy atd. žádná hrůza. Až dojezdí definitivně, jdu zase do Renaulta.
13.11.2008 | 05:31:28 | Simona Reagovat
RE:Passat a cena oprav renault
O passatu jsem také uvažoval,ale máme jeste doma nový VW Jetta což je dosti podobné jak Passat, Laguna mi přijde pohodlnější a to jetta je v comfortline výbavě.Jinak vybava je skoro totožná.takže jsem doma nechtěl mít 2 podobná auta a Laguna se mi víc líbila. S cenami Servisu,jak tu někdo oponuje, tak myslim že VW ani renault si nemají co vyčítat co se týče cen.(vlastní zkušenost) a co jsem se setkal tak ve VW (konkretne u naseho delaera)se chovají dosti snobsky. i při koupi vozu se chovali ,jak kdybysme kupovali ojetou felicii.(u renaultu byli o dosti vstřícnější, )
Jinak sice vím že to s tímhle nesouvisí,ale co se týče poruchovosti tak ten VW za rok - strašný ubytek oleje,budou nám měnit zadní světlo neco se tam prokousalo a znicilo to cely světlo.:)ale je fakt ze tam je najezd 15tisic KM
22.10.2008 | 19:40:16 | Ondra Reagovat
Ten vyfuk o toho passatu se mi nezda,vaha vzduchu je bolest TDI,ale dost zaleži,jak a kdo ti meni vzduch.filtr.A to turbo,bud to byl zmetek z vyroby a nebo a nebo ho neochlazuješ,tak jak se ma
18.10.2008 | 10:18:34 | Reagovat
Laguna
Velká nevyhoda tohoto Renaultu je že ked sa ti niečo pokaká, vačšinou turbo a po pri nom nejaký ten vstrekovač (alebo rovno všetky), pretože si sa aj napriek tomu že auto prestalo tahať snažil prísť domov alebo do servisu, tak si môžeš nachystať pekný balík !!! V neautorizovanom servise sa oprava môže vyšplhať bezproblémov k 40000,- v autorizovanom ani nevravím (dvojnásobok)... Ty si budeš myslieť že už máš pokoj a po roku sa zopakuje znova... Toto auto má velmi drahy servis pri opravách ktoré som spomenul, pri tom tieto závady sú pre toto auto úplne bežné. To čo sa vraví o týchto Renaultoch je pravda, pomer oprava versus kúpna cena ojazdenky = katastrofa
18.10.2008 | 09:06:18 | Ivan Reagovat
davca turbo mas vymenen preto lebo s nim nevies jazdit.. vzdy po jazde sa ma nechat pol minuty-minutu na volnobeh vychladnut pretoze ked vypnes klucik v zapalovani ihned stupne v nom nahle teplota a zapecu sa loziska a zacne prepustat atd atd...meric vzduchu je normalna zavada a vyfuk sa mi zda tiez nejako skoro
17.10.2008 | 21:26:12 | Reagovat
odporúčam najnovšie
číslo Autotipu... je tam test na 100.000 km W Passat 2.0 TDI. Teda, žiadna sláva. Alebo novinári klamú a nevedia jazdiť...
17.10.2008 | 13:53:07 | ľuboš Reagovat
Passat
Já mám Passata jako služební auto. Ovšem čekal jsem od něho víc. Dostal jsem ho jako nové a teď mám najeto kolem 50tis a už mám vyměné turbo, měřič vzduchu, výfuk. Nutno podotknout, že mi život znepříjemnuje i to, že mi byl 2x vykraden jednou přes zámek a podruhé rozbili okno. Jinak Vám přeju mnoho šťastných kilometrů
17.10.2008 | 11:35:38 | Davča Reagovat
To přijde
Ahoj,přal bych ti aby auto vydrželo,ale Laguna je fakt poruchove auta,tak jako většina francouzskych aut.Opakuji se pořad ty same zavady,aale uvidiš...ja osobně bych koupil Passata
16.10.2008 | 19:49:56 | Reagovat