Recenze Renault Laguna Grandtour
“Špatné auto.”

Autor recenze: marta (39 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,9 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:42 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 13. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Poruchy a velice nákladné, hned po skončení záruky odešlo ESP, za dva týdny opět v servisu - svislý čep.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Lagunu mám jako služební auto a jezdím s ní několik měsíců. Design se mi osobně nelíbí, ale každý máme opravdu jiný vkus. Před ní jsem jezdila s novou Octavií 1,9 TDi a motor ani desing se opravdu nedá srovnat.

Laguna je líná a to má o 25 koní více než měla O. Chybí ji svižnost, jinak na dálnici při vyšší rychlosti jen sviští, ale spotřeba paliva letí razantně nahoru. Obě srovnávané auta jsou TDI, ale spotřebě Octavie se Laguna nevyrovná ani nepřiblíží. Interiér bych hodnotila kladně, i když vnitří prostor je trochu stísněný. Výbava je skvělá, dokud funguje. Odhlučnění morotu je výborné, ale to je z kladů asi tak vše. Ve srovnání s O je to šunt.

Občas ji "zaharaší" elektronika a závadady po záruce jsou velké a nákladné. Týden po záruce odešlo ESP, za dva týdny svislý čep, brzdové desky vydržely jen chvíli a co bude dál? Já osobně bych si takovou potvoru nikdy nekoupila. Volila bych raději skromnější, ale hlavně spolehlivější auto, což se o Laguně říct nedá. Takže všem co zvažují zda koupit Lagunu, radím NE!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna

Vložit komentář

opravdu "kvalitní" hodnoceni

.... brzdové desky vydržely jen chvíli... :D realy? koupiš - namontuješ šunty a svádíš to na auto ? :D nemyslíte že opotřebení brzdových desek je spíš vinou "řidičky" a stylu zacházení - lecos to vypovídá... takovým lidem patři do ruk opravdu jen ochcavie...

29.02.2016 | 14:16:39 | Axel  | 194.108.6.* Reagovat

dobrý den,tak se mi zdá že renaulty tu kritizují jen zastánci VW a škodovky kteří v renaultu nikdy nejeli.já osobně nejsem přímím zastáncem ani jedné značky,ale renaultu se musím zastat!měl jsem škodu 120,Felicii glx a Fabii 1.4 16v.po fabii jsem si koupil Renaulta lagunu 2.0 16v z roku 2006 a myslím že jiné než Francouzké auto bych už nekoupil.auto jsem koupil od známého a mělo najeto přes 50tis. km bez poruchy.auto mám teď přes 3roky najel sem na něm přes 40tis. km a také bez poruchy.v práci jsem měl octavii 1.8t a byl to stroj na požíraní peněz stejně jako moje Fabia 2003..minulou zimu jsem koupil dalšího renaulta a to scenika rx4 z roku 2001 1.9dci a až na omezené pohodlí kvůli tvrdým tlumičům je to bezva auto i bezva motor.dobré skušenosti mám i s pracovnm citroenem 1.6hdi.prostě u mě teď francouzká auta vedou.

02.08.2011 | 13:01:30 | radši nikdo  | 85.70.7.* Reagovat

Souhlas

No většinou to tak je. Německý auta jsou přesný opak co Francouzský.Já osobně spíše holduji Francouzským.Preferuji větší pohodlí a jejich design.Poruchově mě nikdy nepřesvědčili o tom že jsou to takoví krámy jenž jsou často nazývány.Takže mají Francouzský auta přednost už jen designem.Až na BMW a Mercedes a pár Audin mě to moc nebere Škoda vůbec ,a VW možná nějaký Golf ,ale když jsem hledal nový auto tak mě VW ani nenapadlo .Spíš Honda Toyota Peugeot Renault Volvo .

02.08.2011 | 13:21:42 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

RE:Souhlas

Teda to je odvaha dát na jednu úroveň Toyotu,Volvo a Renault, no ale když myslíš.......

02.08.2011 | 15:04:14 | Vašek  | 88.102.46.* Reagovat

RE:RE:Souhlas

A kdo říká že je dává na stejnou úroveň.Já si vybírám auto dle toho jak se mě líbí a který mě padne.A ne dle řečí ostatních recenzí a nevím čeho možného.Jen říkám značky jenž jsem se o ně zajímal při koupi nic víc.Taky mě říkal mechanik že si mám koupit Japonce ,nakonec padla volba na 406stku 2.0 16v.A sám mě pak řekl že jsem koupil dobře ,jezdím s tím rok denně a zatím nebyla žádná závada.Takže na rady co se týče aut nedávám od nikoho.:))

02.08.2011 | 15:52:20 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

RE:RE:RE:Souhlas

Už jen z důvodu toho že v mé blízkosti si na Francouzský auta nikdo nestěžuje ,a já s nimi taky nemám špatný zkušenosti ,a to pořád slyším co to je za krámy.Takže asi tak:))

02.08.2011 | 15:56:07 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

Nevím zda li ,byly v krachu ,ale nebýt investic VW tak bud by zkrachovala tím ,že by neměla na auta které by byly schopni zahraniční konkurence ,a tím by je nikdo nekupoval.Takže když se to tak vezme tak byly na dně.Málo peněz na výrobu ,a s tím co měly by dlouho nepochodily takže by zřejmě zkrachovali.

20.05.2011 | 22:09:00 | luke20 Reagovat

Celý odkaz http://www.autoweek.cz/cz-auto_archiv-skoda_a_volkswagen__milniky_20_let-1182

20.05.2011 | 22:04:16 | luke20 Reagovat

Tady je toho trochu víc.
Po politických změnách začala Škoda hledat silného západního partnera. Vedle Volkswagenu projevily zájem také GM, BMW a Renault (celkem bylo 24 zájemců). Zájem zahraničních automobilek posiloval technická úroveň a užití pohonu předních kol modelu Škoda Favorit.

- V prosinci 1990 se česká vláda vedená Petrem Pithartem rozhodla pro koncern Volkswagen. Dne 16. dubna 1991 nabývá smlouva platnosti. Smlouvu podepsali ministr průmyslu ČR Jan Vrba a předseda představenstva Volkswagen AG Dr. Carl Hahn. Volkswagen získal 31 %. Investice Volkswagenu představovaly 40 % ze všech zahraničních investic do ČSFR v tomto roce. Začíná nová éra podniku.

20.05.2011 | 22:03:32 | luke20 Reagovat

S tím krachem nevím jak to přesně bylo,ale vyčetl jsme že nebýt vw tak ani v roce 1994 by nevyšla Felicicia .Jinak tohle je ze stránky škoda Po politických změnách roku 1989 začala Škoda v Mladé Boleslavi v nových podmínkách tržního hospodářství hledat silného zahraničního partnera, který by prostřednictvím svých zkušeností a investic zajistil dlouhodobou mezinárodní konkurenceschopnost podniku. V prosinci 1990 se česká vláda rozhodla pro spolupráci s německým koncernem Volkswagen. 16. dubna 1991 zahájil svou činnost společný podnik Škoda, automobilová a. s., jenž se stal vedle firem VW, AUDI a Seat čtvrtou značkou koncernu.

Díky řadě modernizačních opatření v managementu, marketingu, jakožto i ve výrobních procesech, mohla být dosavadní řada vozidel Favorit nahrazena v roce 1994 modelem Škoda Felicia, jenž svou kvalitou a stylem odpovídal mezinárodním měřítkům. Zároveň byla připravována výroba druhé modelové řady nižší střední třídy- Octavia, a to již na koncernovém podvozku. Škoda Octavia byla na český trh uvedena koncem roku 1996 a o dva roky později následovala Škoda Octavia Combi.

20.05.2011 | 22:00:49 | luke20 Reagovat

20:05: VŠETKY automobilky Východného bloku boli po OTVORENI hraníc a voľného trhu PRED KRACHOM:)) Ešte raz: VŠETKY...

W kúpou Škody Mladá Boleslav získal 15 mil. trh, čo je celkom zaujímavé číslo. Samozrejme, že W, je oveľa lepšia značka ako Renault, ak by Škodovku kúpil Renault, dnes by už bol podľa všetkého iný partner, lebo R mal problémy v tých rokoch sám so sebou...

Uzavretý obchodný systém Vých. bloku umožňoval automobilkám relatívne pohodlné prežitie, nakoľko DOPYT bol vždy väčší ako ponuka, Š doslova zneužívala dominantné postavenie a bola neskutočne predražená.

Dať za Favorita cez 35-40 mesačných PRIEMERNYCH platov... trochu veľa, nie? Dnes je to ani nie 12-15....

Ale "vdaka" plánovanému" hospodárstvu, kedy neboli peniaze ani na vývoj /ešte aj svetlá na F sa urobili hranaté, lebo na oblé nebol výrobca / Bertoneho návrh sa dosť upravoval/... inej cesty ako PREDAJ, podobne ako Seat v E ani neexistoval.

Jasné, NIKTO Ti dnes nepovie, že "sme skoro skrachovali"..., ale zainteresovaní to vedeli veľmi dobre..:)), pozri si, koľko stál Š také W..., normálne to bolo za "hubičku".

Prečo asi?:)), rovnako VAZ, Dácia, Zástava, Polski, o TAZ ani nehovorím, TATRA.., LIAZ...kopec ďalších úplne kľaklo.

Netreba si robiť ilúzie. Nemali sme kapitál a ani sme NEMALI šancu konkurovať, či sa postaviť na nohy..

20.05.2011 | 21:46:54 | ľuboš Reagovat

RE:

ty si iny mulo ze W je lepsi ako Renault? :D de na to chodis ty asi patris medzi ludi zakomplexovanych na nemecke auta jaaaaj trapne ja tie sra*ky opravujem od tvojho uznavaneho VW gropu fuj je mi z nich zle

18.10.2012 | 23:40:25 | racej slucku ako VW  | 95.103.161.* Reagovat

to luboš

jasně luboši, VW byl plnej debilů na managerskejch postech a tak se tlačili do krachující automobilky a dokonce licitovali vůči automobilkám jiným. V době, kdy automobilku VW přebíralo v žádným krachu nic nebylo. Rozhodně však nerozporuji to, že z dlouhodobého hlediska bez silného partnera by dneska asi tato automobilka přinejmenším nebyla tam kde je.
Dneska meleš podle mýho kraviny a to mi příjde, že poslední dobou máš docela rozumný názory. Vím, že nejsi zastánce okřídleného šípu, každopádně by to chtělo zachovat si určitý nadhled a hlavně vědět vo co go.
Dále KTO si ČO koupí je naštěstí záležitost nabídky a poptávky a tak o tom naštěstí nerozhoduješ ty ani já, ale zkrátka ten kdo kupuje...

20.05.2011 | 20:05:43 | rolf fuchs Reagovat

nechcem porovnávať škodu a renaulta,ale za škodu sú len slováci a češi schopný dať nekresťanské peniaze lebo ju považujú za domácu značku.napr. v UK,TALIANSKU,BELGICKU a pod.,je škoda pomaly najlacnejšia,presne opačne ako u nás,taká je cenová politika koncernu.napr. oktáviu ktorá nemá výbavu kľučky na oknách,manuál. klíma proste skoro nič,je slovák ochotný vysoliť 15000e,a za korejca,japonca,taliana ktoré sú nadupané výbavou mu je moc 13000e.je to asi tým že mu od mala každý vrážal kliny do hlavy aká je škoda super.to je niečo podobné ako ked 95 percent talianov verí že fiaty sú naj autá,a tu sa z nich 90percent vysmieva.

20.05.2011 | 15:03:42 | devil64 Reagovat

14:06: Ak by nebolo W, tak dnes je Škodovka, myslím výrobcu áut.. skrachovaná.

A bol to W, ktorý si kládol podmienky, nie Škoda.

20.05.2011 | 14:38:57 | ľuboš Reagovat

Jen taková menší ukázka že i skoro veterán Renault i po 20 letech nevypadal nějak ojetě.:)http://img4.rajce.idnes.cz/d0405/3/3653/3653987_ffb06623696e937da905428d10a25b6f/images/P1570086.jpg

20.05.2011 | 14:22:18 | luke20 Reagovat

Svlastik

Se dívám že ten Renault snad může za všechno:D.Zvláštní že ve Francii Renault slouží též jako MHD Policejní auta taxi atd.Nevím no zase se mě nechce věřit že by to bylo tak katastrofální.Když vezmu že v letech 1989-1990.Se Clio a R19 prodávalo nejvíc do Německa a třeba R19 patřila mezi nejoblíbenější auta i u nás.Co mě říkal otec tak tenkrát když koupil 19ctku tak v práci mu říkaly kde vzal takoví dělo.A to bylo 8 let starý auto.A dokonce na svatbu strejca chtěly aby je vezl s renaultem pač druhá strana rodiny měly Feldu hyunday .

20.05.2011 | 14:20:01 | luke20 Reagovat

Renault Škoda

Škoda nebyla na kolena, měla poptávku a prodávala holt pořád to samé, neměla rozjetý vývoj, leda že by někdo bokem vyvíjel tajně nový model a jak by padla opona, nastoupili by s tím, ale součástky sehnat takže zas problém no a ten Favorit, fiasko, no nevím.
Byl o Škodovku zájem a o krachující podnik zájem není. Renault už dodával Škodovce výrobky pro rozšíření montážních dílů. Firma Renault už si mnula ruce, bylo na spadnutí, že pohltí Škodovku, poslední modely 135 už měly dokonce součástky z Renaultu 9 myslím. Ale v čechách se Renaultu povedlo pohlcení a odkoupení pouze u Karosy. :(
Nevím kdo za tím stojí, ale Škodovce se povedl husarský kousek se spolčením VW.
Vzpomínám, že první autobusy Renaultu byly tak poruchové, že jen v Renault autobuse MHD jsem jel jako cestující a nedojel. Častá poruchovost dveří taky nebyla vyjímka. Hrůza děs. Zlatý Ikarus, samosebou nyní Renault je všecko. :(
Ale nevím kvalita autobusů snad o něco stoupla doufám, kvůli pohlcení více firem a spolčení s kvalitnějšíma značkama, které byly na pokraji krachu a teď mají právo o něčem rozhodovat.

20.05.2011 | 14:06:08 | svlastik Reagovat

11:14:No, keď si myslíš, že skoda nebola na kolenách..:)), tak snívaj ďalej.

P.S. KTO?!! by si kupoval tie zastarané šunty? Za predražené ceny?

NIKTO.

20.05.2011 | 13:20:01 | ľuboš Reagovat

To Luke

Já jsem zase zastáncem, že poslední dobrá Škodovka, byla 110l. Pak dlouho nic a teď se opět vrátila na výslunní modely Octávii I, Fábii I, Superb jen z dálky, ten se taky už celkem dá, ale jak říkám, kvalita je omezena kvůli koncernu VW.
Řídící jednotku koupíš na Fábii kdekoliv na vrakáči za pár šušňů. Řídící jednotka není spotřebák a lze koupit použitou. Bereš cenovky z novoty někde, ale ty se berou jen u spotřebáku, které nelze koupit v klasických autodílech, ale Škodovkář prakticky nekoupí žádný díl originál, to se stává velmi vyjímečně.
Narozdíl od Renaultu, já je prostě nechápu, když neumějí dělat elektriku tak co serou do motoru prkotiny, které odstaví vozidlo. Proti Renaultu zlatá Alfa. Ti aspoň vědí, že Auto za každou situaci musí jet a blbnoucí elektriku oddělí od motoru. Ale Renault ne, ten si startuje přes tlačítka, který nefungujou a kvůli takové prkotině se musí zavolat odtah. Nejvíc mě na tom Renaultu sere, že to jsou úplný blbiny, které jsou za pakatel, ale potřebuješ to napíchnout na diagnostiku a zdejší servisáci se v tom vyznají způsobem, no nefunguje vám tento systém, vyměníme vám ho celý. :(

20.05.2011 | 11:33:54 | svlastik Reagovat

Zdarec všem,chtěl jsem poděkovat za některé komentáře,při kterých se dovídám plno nových,a pro mě doteď neznámích věcí.
Zatim zdary,a hezký víkend všem :-)

20.05.2011 | 11:22:50 | Jirka KOPR Reagovat

to Luboš

Luboši, kde jsi dospěl k závěru, že byla škodovka před krachem? Jediná divize, která byla skutečně na pováženou byly TAZ. A víš vůbec, že tu samou dle tebe krachující automobilku chtěl shrábnout i renault? VW vyhrál mj. i proto, že deklaroval, že zachová vývoj a vlastní modelové řady tak jak to bylo třeba v Seatu samozřejmě za použití koncernových dílů, což je snad pochopitelné. Renault se naopak netajil ttím, že chce vyrábět výběhové modely pro východní trhy. Takže v MB se dneska teoreticky mohly vyrábět Logany pod názvem Škoda.
Renault je v podstatě státní podnik. protože stát po válce továrnu konfiskoval (údajně pro kolaboraci) a z toho důvodu ta automobilka funguje jak funguje. Z mého pohledu -- když na to budu mít, tak si koupím VW. Když budu mít málo a z nějakého důvodu budu chtít renault, tak si koupím Logana, protože ti Rumuni používají aspoň tu techniku v rámci renaultu, která sice není nejmodernější, ale aspoň funguje...

20.05.2011 | 11:14:08 | rolf fuchs Reagovat

Svlastik

No nevím no jsou i případy že člověk který měl celý život škodovky počínaje na MB š105 Favorit Felda Octavia nakonec skončil u Nissanu .Jako můj soused koupil Fabii a během půl roku dvakrát měnil řídicí jednotku.A říkal že ty škodovky stejně nejsou to co to bývalo.A jde jen o zvyk protože to člověk zná to auto a značku a přejít po letech na něco jiného je trochu risk a cesta do neznáma ted jezdí s NIssanem 2 roky který byl o 100 000kč levnější jako Fabia a problémy nemá žádný.Já osobně nevím no mít myšlenku že do škodovky nedám tolik peněz co do Renaultu těžko říct.Ten za ty řídící jednotky zaplatil přes 30 000kč .A ten Renault 19 stál za 12 let plus mínus 38 000kč.Většina lidí co kupuje škodovky tak někdy v životě nějakou měly.Ten kdo jezdil s Alfou Fiatem Peugeot atd.Tak málo kdy.Když jsem šel kupovat Peugeota tak na Octavie jsem se ani nedíval hlavně mě zarážely ty ceny Fabia strašná modrá barva téměř bez výbavy 115 000kč.A 406 4 airbagy ovládání radia po volantem ABS vše v el klima.Senzor stěračů atd.110 000 kč.A jsem sním spokojen.Bývalí šéf měl Lagunu zlatou rok výroby 2002 1.6 16v.A neměl stím vyloženě problémy pak jí někomu pujčil a ten ji zrušil koupil A6 roky výroby 2000 a pořád měl vybitou baterii .Praskaly žárovky v zadních světlech ,A problém v tom že ta A6 byla drahá jak svina.Pak si koupil Toyotu Rav tam mu pořád zamrzala nafta a odcházely trysky.Nakonec co vím tak skončil na 607 Pugeot 2.2 HDI .A jezdí sní do ted.

20.05.2011 | 10:59:25 | luke20 Reagovat

To luboš

Ty si neumíš dát jedna a jedna dohromady. Škodovka to nemusela už dávno přežít. Já se neptám proč já to totiž vím na rozdíl od tebe co se se Škodovkou stalo. Ale ptám se pod kým by to bylo lepší pracovat, pod Renaultem nebo pod VW?
Megane a Octávie II je v podobné kategorii, od novoty. Že si Megane nedrží cenu je jen proto, že je to předražený nekvalitní výrobek. O2 si drží cenu, protože za něco stojí.
To samý je u Superbu vs Laguny. Takovou Lagunu dneska pořídíš, za polovic ale přitom stály stejně. Jsou přeci ve stejné třídě. Kde ty vidíš velkou rozdílnou cenu???
Jen proto, že je to šunt, který nedrží cenu a nic nevydrží a furt se mu něco kazí a lidi to vědí, takže si raději zainvestují a nemusí je bolet pak žádná nepředpokládaná vysoká částka.

20.05.2011 | 10:31:07 | svlastik Reagovat

Jinak třeba ten noví Superb ten se taky povedl.Nic horšího nemohly snad vyrobit .Co se vzhledu týče tak to stará 605 nebo dokonce i Octavia vypadá líp .Čumák se absolutně nehodí k boční linii auta a k zadku už vůbec.Předek trochu pokus o majestátnost jenž to kazí úzkost auta.Ze zadu to vypadá ještě hůř a interier je na půl cesty jako že luxusní ,ale zároven působí lacině plasty imitace dřeva atd.To v té 406 vypadá luxusněji jak v tom.

20.05.2011 | 10:07:54 | luke20 Reagovat

Svlastik: Nikdy neviem, či nerobíš prču, nie si nejaký 14-16 ročný zasran a iba si tu uťahuješ.

Verím, že si pubertiak, lebo ak máš toľko, ako tvrdíš, okolo 50 a viac...tak amen -tma.:(

P.S. O II.. v čom?!! je lepšia?! Mizerný podvozok, malý rázvor, malá nádrž, obrovský kufor, pri naložení zúfalé a NEBEZPEČNE jazd. vlastnosti, MINIMUM miesta pre nohy vodiča/rovnako ako Superb/, hlučné a v TSi žravé motory, drahý servis a súčiastky...

W iba využíva patriotizmus CSFR, inak sú to slušne spracované autá, solídne, ale za NEKRESŤANSKÉ peniaze.

Za cenu OII sa dajú kúpiť aj autá o triedu vyšie a s lepšou výbavou.

20.05.2011 | 10:06:09 | ľuboš Reagovat

Laguna

Krom toho porovnávejte
Laguna vs Superb
Octávia vs Megane.
Ta Octávia II se obzvlášť vyvedla. :o)

20.05.2011 | 09:58:49 | svlastik Reagovat

09:11: "České kvality...", áj, daj ešte nejaký vtip.

P.S. Prečo musel Škodovku zachraňovať W?!! Prečo bola Š pred krachom?!! Kurňa, ekonomické minimum by už mal vedieť aj 50-60 ročný...:((

20.05.2011 | 09:57:43 | ľuboš Reagovat

Jako bohužel to je pravda co se týče té elektroniky.Ale v té R19 jsme žádnou neměl :D takže to bylo bezproblémové auto.Ted mám tu 406 a taky bez problému sice skoro rok .Ale jede pořád dobře jak při koupi tak snad to tak bude dál.Tak mě se na těch autech líbí vzhled pohodlí.Což málo jaký jiný auto nabídne ale spon za rozumnou cenu.

20.05.2011 | 09:15:32 | luke20 Reagovat

Renault

Zajímalo by mě, kdyby existovalo hlasování pro co by jste volili aby spadla Škodovka. Pod VW, nebo pod Renault. :))
Ono by se řeklo, že by naše Škodovka byla pod Renaultem ŠPIČKOVÁ dodáním české kvality a francouzským pohodlím tedy bezkonkurenční. Ale vedení Renaultu by se to asik nelíbilo. Asi tak jako teď pod VW. Superb nemůže být přece lepší jak Passat, i kdyby do Superba naflákali čínské produkty, prostě musí kvalitou klesnout. :D
Renault s komfortem full výbavy je jednoznačně past, do elektriky nikdo nevidí. Je to o štěstí a taky adrenalinu na cestách daleko od domova... :D

20.05.2011 | 09:11:00 | svlastik Reagovat

V době kdy jsem měl ještě R19 tak jsem v práci jezdíval s Formanem Sierrou a Feldou .Jednou v Octavii ,ale jako spolujezdec.A já osobně jsme nejradši jezdil se Sierrou jediný co na Felde a Octavii bylo lepší než na R19 tak to že měla centrál.Jinak pro mě nic víc.Pohodlí naprosto strašný na dlouhý cesty až utrpení ,a na tom se shodlo víc kolegů než jen já.Nejradši jsme měly Sierru 2.0 rychlá pohodlná prostorná.Což ta byla v tomto o něco lepší jako R19 a to že měla vše v el.A silnější motor.Jinak ty škodovky kolikrát jsem jel na služební cestu radši svým autem.To mě pak ale spon nebolely půl dne záda.:)

20.05.2011 | 09:10:30 | luke20 Reagovat

Zase je tady tak zvaná nákaza jménem Škodovka.Když by jste toho Renaulta měly tak máte třeba jiný názor.Soudit něco dle toho co se kde řekne je trochu blbost.Ono ty Škodovky jsou taky poruchoví si nemyslete že ne .A zase tak levný díly už na ně nejsou určitě ne na novou Octavii Superb a Fabii .A když porovnám vzhled jízdní komfort a prostor s Octavii tak na tu Lagunu ani v jednom nemá.Jen pořád nechápu proč ,většina lidí tyhle auta s rovnává s Francouzskými je to přesný opak všeho co nabízí Škoda.Hold každému vyhovuje něco jiného ,ale tohle pořád číst a poslouchat už je trapný a otravný.Mě osobně sedět v autě kde je vzadu místa sotva pro 6 roční dítě ,mít kolem sebe nehezký plasty a sedět na prknech je mnohem horší.Můj názor.Pravda že Francouzský auta jsou více náchylné třeba na podvozek ,pač na těchto tankodromech se ani nedivím .Ale když má člověk slušný kus tak je to skvělí auto.Ale opravdu mě přijde že to je nějaká škodovácká nemoc ,ted nechci urazit všechny co mají škodovku ,ale většina se tak chová a myslí si že mají nevím co .Při tom je to tuctoví auto.A navíc souhlasím s joshem .Nejvíc lidí co jezdí jak prasata je převážně VW a Škoda .to tolikrát člověk nevidí ani u BMW nebo Mercedesu.

20.05.2011 | 09:04:36 | luke20 Reagovat

Nejdříve si zjistěte dnešní ceny náprav VW AUDI a pak tyto auta kritizujte.Dnes už to nestojí 45000kč ale od 3500 do 15000kč.Stačí koupit cenový střed.Já jsem viděl u 3 leté laguny vytržené uložení zadní nápravy po 50000 km.

20.05.2011 | 08:39:41 |  Reagovat

renault? nikdy

Nejsem fanda VW ale než Lagunu,tak raději Octavii,no ona je ta octavie v tdi možná hlučnější,ale oproti te Laguně určitě spolehlivější.A elektronika????to je u Renaultu kapitola sama o sobě:) a ted podte do mě Renoltáci :)))

16.03.2011 | 12:07:20 | Roman Reagovat

Marta

Paní Martě bych koupil 5kg mrkve,jednoho osla a dvoukolák s kozlíkem.Porovnávat Oktavii s Lagunou může opravdu jen ženská nebo skalní fanda VWŠkoda.Trestný lavice ve VW jsou opravdu pro masochysty a hluk od tdi rovněž.Určitě se všechno rozbilo samo a Marta je určitě blondýna.Nevím jaký motor je v Laguně,ale spotřeba 7l/100km je v normálu,dokud to není 10 tak to je fajn.Nějaký deci 6,1l nebo 6,8l rozdílu neřeším při dnešních cenách.Pak si koupí D. Gabanu za 2500kč a tady řeší drobný.

26.02.2011 | 18:09:37 | Kobyla Reagovat

Neporovnatelné

Srovnávat Lagunu s Oktavií je mimo,mísu dle mého názoru se Škoda tomu Renaultu nevyrovná a to v ničem.Jezdil jsem obé auta Renault je u mne vítěz.

26.02.2011 | 14:05:51 | pol Reagovat

Posledná lagúna je spoľahlivejšia ako BMW 5, či Passat.

Asi si Nemci opäť vymýšľajú:))

26.02.2011 | 12:38:30 | ľuboš Reagovat

Naprosto souhlasím s Joshem, mozna jeste zapomnel na znacku audi, kterou take ridi nadrazeni jedinci. Rad bych pisatelku teto recenze upozornil na velmi slozitou hlinikovou napravu VW letadel, kterou neoceni dokud ji nemusi celou vymenit...

26.02.2011 | 09:29:06 | LEADFOOT Reagovat

škoda a koncern VW přece dělá bezchybné vozy a jejich koupí se v podstatě stáváte nadřazeným stvořením...aspoň takhle na mě působí většina ridičů Oktávek a Passatů, protože větších prasat na cestě není - a říkejte si co chcete, ale v takhle masových množstvích už to nemůže být náhoda :)

Jo a k té kvalitě. Kvalita německých aut jde taky dolů oproti tomu co bylo dřív, nejen frantíci. Jedinej kdo zůstane poctivej budou a jsou Japonci + nastupující korejská legie.

26.12.2010 | 20:37:41 | josh Reagovat

To bolo omylom. Pôvodne som si chcel to tajomstvo zobrať do hrobu. :-)))

06.06.2009 | 17:34:56 | Petrík Reagovat

Petříku

škodovky se přeci VŮBEC neserou, neblbni:-)) Si drzý toto napsat:P

06.06.2009 | 16:49:26 |  Reagovat

Aspoň že je sranda. Kamoš mal 7 škodoviek a furt sa mu to sralo.

06.06.2009 | 16:09:01 | Petrík Reagovat

Dušan, Petrík, chcete argument?Tady je

Kámoš měl 6 renaultů, a furt se mu to sralo.

06.06.2009 | 15:58:43 | Heligon Reagovat

Tak Anonym nás zasypal argumentami. Ako obyčajne pozná Anonym auto lepšie, ako jeho majiteľ. Len tak ďalej.

06.06.2009 | 15:25:26 | Petrík Reagovat

Dušan

Dušan je pěkný vylízaný pako. Totální debil. nesvéprávný idiot vhodný leda zavřít do blázincu. Vychodils vůbec aspon 8tříd základních školy??Běž za roh a dej si pár facek!!

06.06.2009 | 14:41:56 |  Reagovat

Laguna je bezva!! Já nechápu, kde se bere tolik odpůrců..Vezli se vubec lagunou? Měli ji?? Nerozumím..Já mám starou paprču ale nedám na ni dopustit!! A opravdu proti octě neporovnatelné...Do O1 bych už z lagi nepřesedl...

06.06.2009 | 14:03:58 | Dušan Reagovat

Docela jsem se nasmál

kde udělali soudruzi z Francie chybu:
http://data.idnes.cz/g/auto/infografika_stat_zavad.html

06.06.2009 | 09:17:16 |  Reagovat

RE: Docela jsem se nasmál

taky sem se kouknul na predchozi roky a vidim, ze se paradne rencky zlepsovali. jn skoda, ze se laguna prestala prodavat, takze ji pak nemohli zahrnout do statistiky. ale nakonec jsou snad vsechny renaulty v zelenym

17.11.2013 | 18:21:34 | libca  | 83.208.137.* Reagovat

Nechapu

Měl jsem Lagunu Dci a mužu řict,že to byl největši životni omyl,jsem rad,že jsem to prodal.Elektronika pořad dokola,odešlo něco na kulise řazeni,tak že tam šla jen čtyřka-odtah do servisu,auto přestalo komunikovat s kartou-odtah do servisu,pořad se rosvětsely kontrolky všeho možnyho,už bych takove auto nekoupil a to to mělo najeto 90tis..

06.06.2009 | 08:06:16 |  Reagovat

Já mám

lagunu I po faceliftu s motorem 2-16v z roku 2000 a je dáááleko méně poruchová než moje předchozí, podle názoru většiny Čechů "bezproblémová" octavie:-)Ostatní vlastnosti auta myslím netřeba rovnat.(octa 1 1,6 74kW GLXi , bez jakékoliv klimy-automatickou asi ve škodě ještě té době ani neznali-rok 1998:-))

05.06.2009 | 22:16:28 | Dušan Reagovat

áááách jo..

Zjevně kometář od neřidičky.... s Lagunou jezdím spoustu let a mohu jen doporučit..

05.06.2009 | 19:05:05 | grifa Reagovat

:D to je srovnání

úžasné jak se tady srovnává octavia s lagunou přitom to jsou auta od sebe vzdálené....laguna je těžší, větší a tak je jasné že to není nižší spotřeba octavky a navíc vaše recenze je dost subjektivní bohužel :(

16.03.2009 | 10:20:38 | Alcides Reagovat

to nstar

Octavia SDI se na Renault DCi nechyta co se tyce dynamiky a komfortu jizdy...Octavia SDI je lina jak ves ale co se tyce spolehlivosti, je na tom o dost lepe nez DCi

24.02.2009 | 09:38:37 | jamieson Reagovat

to Fajter

Kolik si toho vykouril predtim nez si napsal takovou kravovinu???

24.02.2009 | 09:32:42 | jamieson Reagovat

O vs. Laguna?

No, jestli se Vám nelíbí design..., dobrá, kolik lidí tolik názorů.

Zdá-li se Vám interíěr Laguny ve srovnání s O II stísněný......, asi budete patriotka kyprých tvarů, což je pro objektivní recenzi naprosto vražedná kombinace. Vážně Vám přišel interiěr LII stísněný? Tak to jste z mého širého okolí vážně první. Elektronika, no neřeknu ani popel, záleží na kusu. A to doslova. Spotřeba je vážně vyšší, ale oproti "kultivovanosti"s TDi......? Za ESP nemůžete, za čep částečně ano, za brzdové obložení si můžete zcela. Když někdo jezdí údama a né mozkem.... Nic ve zlém. Kupte si O II. Je-li to lék na bezstarostné dlouhodobé ježdění ......, o tom víc než pochybuji. S pozdravem DVD.

15.02.2009 | 19:14:28 |  Reagovat

laguna versus octavia

Jen pro srovnání lagunu 2.0Turbo benzín (2003) mám více jak 2 roky a mohu jen konstatovat, že jsem žádnou poruchu neměl a to jsrm najel více jak 50 000km. Pokud zde někdo píše že mu odešel kulový čep, tak to není chbou auta, ale především řidiče, stejně tak brzdové destičky, záleží kdo a jaké tam dal. U toho ESP je to bohužel závada která se může stát na jakémkoli vozidle. Jen bych s pisatelkou nesouhlasil s prostorem laguny, že je stísněný, v práci používáme Octávie I a II a prostor v obou vozidlech je proti laguně více jak malý, 5 dospělých na delší cestu je za trest, zejména pro ty vzadu a to jak na šířku, tak pro kolena. Jinak Octávie máme vždy jako nová vozidla, ale v servisu jsme také jak doma.

14.02.2009 | 09:27:20 | axl Reagovat

Renault Laguna

Zdravím panové a dámy...
Chtěl bych si příští rok na jaře koupit s ženou starší Renault Lagunu model r:2001 a výše... Může mi někdo na e-mail poslat nejčastějsí závady, kdo je spokojen, jak dlouho jí má atd...
Teď máme Opel Vectru, 10 let starou, ale bohužel sedan, proto by jsme chtěli měnit za kombíka a nejvíce se nám líbí zmíněná Laguna. Nic proti Oplu kvalita!!! jsem spokujen, jen trochu trpí na spodek, jako silen. stabilizátory atd...
Tak dejte vědět díky...
ptacek_libor@centrum.cz

03.10.2008 | 18:49:13 | libor Reagovat

Ve statistikách spolehlivosti je na tom laguna I lépe než megane I....A laguna I je ve statistikách spolehlivosti na tom cca nastejno jako octavia..ale to idioti škodovkáři nikdy neuznají a budou to vehementně okecávat...TDI 66kW žere 4 litry a jede 220...apod

30.09.2008 | 22:40:20 | nasr Reagovat

Asi jsem koupil výjimečně dobý kus od renaultu, mám Lagunu r.v. 2000 3.0 24V a žádné zásadní problémy s ní nebyly.Brácha má taky lagunu, 2.0 16V a taky v pohodě..A to jsme s těmito auty najeli kolem 90 tis. km.Máme je cca 3 roky.Máme to i v plné výbavě, takže fakt nevím, proč tu lidi na laguny tolik nadávají...P:S. měl jsem i lagunu 2.0 8V RXE a ta byla taky uplně super, i když starší...Na renaulty si nemůžu stěžovat...

30.08.2008 | 22:31:17 | jašin Reagovat

jukni na to

http://data.idnes.cz/g/auto/infografika_stat_zavad.html

30.08.2008 | 21:40:29 | Anonym Reagovat

Laguna

http://auto.idnes.cz/nemci-ve-spolehlivosti-aut-predstihli-japonce-fqa-/auto_ojetiny.asp?c=A070423_122431_auto_ojetiny_fdv

30.08.2008 | 21:37:07 | Anonym Reagovat

Laguna

Ještě, že jste nešla do Laguny, která se pravidelně umísťuje na konci statistik poruchovosti, opravdu ani já bych své peníze za ojetou Lagunu nedal. Lépe ja na tom Megane.Spíš následně po koupi by jste se nedoplatila. Renault servis nepatří mezi nejlevnější a s investicemi u ojetého auta se musí počítat. Pozor na rady zdejších rádo by odborníků, kteří najedou ročně 10 000 a myslí si, jak rozumí autům, zaručeně vám poradí, jaké auto je nejlepší a jaké nekupovat na tyhle chytráky má milá pozor!!!!!! Když Lagunu, jedině novou a v záruce a po třech letech jí dát pryč, jenže zrovna u Renaultu padá cena vozu po třech letech strmou křivkou dolů, v tomhle je na tom Octávka o něco líp. Pracuji v SRN a tam mají Octávky celkem dobré jméno, drží si cenu u ojetin. Viz mobile.de. Můj kámo si koupil Espace 2006 a rád se ho zbavil, protože do něj jenom cpal prachy. Jinak dobrý auto , variabilita tohoto auta byla bezkonkurenční, ani Ford S-max namé takovou variabilitu sedadel, jel jsem s ním na dovču a paráda, ale... Já mám momentálně OII 2007 najeto 148 000km a moc chválím, Elegance, takže tam mám slušnou výbavu. Tempomat, ESP, ASR, dvouzónu Climatronic, xenony, vše v el. měním auto každé tři roky a možná do ní půjdu znovu.
Navíc je to auto, které nepůsobí excentricky- lidové auto a nijak na sebe neupozorňuje. Nerad bych odsuzoval Renault, dělají zajímavá auta, ale na porce 5 000km/měs bych volil možná jinou značku, je to pochopitelně věc názoru.

30.08.2008 | 21:25:13 | Danda Reagovat

Chválím vaška

Vašek má pravdu v tom co tam píše. Ano nezbývá než souhlasit s tvrzením, že majitelé určité značky jako např. Škoda jsou schopní do krve se hádat, že taková oktávka nebo čínskej superb jsou nejlepší auta na světě i když jim to podložíte technickými argumenty, že tomu tak není, že to jsou průměrná auta atd.(máme v příbuzenstvu taky takového zoufalce). Jinak co tam ta paní psala bylo opravdu úsměvné. Paní má opravdu zajímavé myšlenkové pochody a srovnávat oktávku s lagunou a tvrdit, že se v laguně cítila stísněná oproti oktávce? No, nevím. Už jsem se vezl v obojím, ale tohle bych nikdy netvrdil...

30.08.2008 | 13:25:31 | superman Reagovat

Pánové

uvědomte si konečně, že recenzi psala žena a že její pohled na auta je asi trochu jiný že? Ano laguna je v jiné třídě než octavia , no a co? Ano u octavie je diesel TDI a u renaultu dCi no a co? Konečného uživatele zajímá jak je mu vůz užitečný, jaký je ve srovnání s tím co měl dříve, jak je poruchový atd. A z tohoto pohledu s paní naprosto souhlasím. Prostě měla lepší dojem z octavie a je to její svaté právo. Je až nepochopitelné, jak někteří majitelé svoji značku zuřivě brání zuby nehty i když je to zmetek. Co se týče destiček pokud vám vydrží 120.000km , tak to asi při brždění vyhazukete padák nebo brzdíte motorem a mrvíte ho, s hmotností auta to nemá co dělat, větší a silnější vozy mají větší a tlustší destičky (výrobce dimenzuje brzdové segmenty dle velikosti vozu).
No a tvrdit, že černé disky jsou od intenzivního brždění? každá destička práší, ale jde o to jak moc a u renaultu je to extrém(práší=víc se opotřebovává) měl jsem vícero aut a u žádného nebyly disky tak černé jako bota(jen u renaultu).

23.08.2008 | 09:45:21 | Vašek Reagovat

Neviem, ale asi

to nemalo riadneho gazdu a nezabehli ste motor ako sa má./ S dieslom sa treba pohrať/. Čomu sa ani nečudujem, keď ste za chvíľu odpálili platničky. To je za koľko? Hodinu, dve? Týždeň? Ak by bol OK, motoricky Oktavia nemá šancu. A aj nemá. Bežne na platničkách robím cez 120.000 km a viac km. A na podstatne ťažšom aute. Takže chyba je niekde inde, nemyslíte? Kto platí náhradné diely ? Firma, že ?

22.08.2008 | 21:45:57 | ľuboš Reagovat

Laguna vs. Octavia

Paní
1.srovnáváte jabka s hruškama- Laguna je v jiné třídě než Octavia.
2. stísněný prostor. Je vidět, že jste nikdy asi neseděla v Laguně. Vylezte z oktávky a sedněte si do laguny a určitě na to příjdete sama jak je to s tou stísněností.
3.spotřeba. Spotřeba je přibližně stejná. Žádné extrémní rozdíly to nejsou. Za 5 či 6 litrů se dá s lagunou taky jezdit.

Pro pána co se mu nezdájí brzdové destičky.
Kdyby jste chodil nakupovat a parkoval auto na parkovišti před supermarketem a stočil své oči dolů a podíval se na parkující auta, tak v životě by jste takovou pitomost nemohl napsat. Kolikrát jsem viděl i BMW či Audi jak má tak začerněný hlíny až se tomu člověk divil. To, že jsou kola černá svědčí jen o tom, že řidič často razantně brzdí a s kvalitou destiček to nemá nic společného.

22.08.2008 | 20:36:59 | XXXXXXX Reagovat

Pro Frajer a Raad

Francouzi jsou obecně dost mizerný auta a Renault je z nich nejhorší, takže Frajere obhajuj si co chceš, ale když si přečteš pár recenzí ,tak to snad pochopíš.
No a k těm destičkám, opět Francie (i když kdo ví kde se vyráběj, jestli to nebude Čína) . Fakt dost rychle odcházej a navíc příšerně špiněj. Když jezdím přezouvat, vždycky mi servisák řekne, že kolo z Renaultu pozná i bez auta, jak je černý od brzdového prachu.

22.08.2008 | 09:34:54 | Vašek Reagovat

no comment

nelíbí se mi když si tu lidé nadávají, ale příjde poněkud zarážející co jsem od slečny četl. Pokud slečna jezdí s vozem od jeho zakoupení a nejzdí brzda plyn tak nevím jak je možné sjet ihned desstičky. Ale to nevadí. Budme ohledupllní já taky neumím svíčkovou tak radějii o ní nemluvím. Abych byl upřímný raději bych druhou řadu Octávie než Lagunu a to jak starou tak novou. Je to vůz jenž moc nenadchne. Jízdní vlsatnosti jsou příšerné a auto nebudí důvěru. Motor v nafteě je krajní ubohost. Raději bych Mondeo 2,2 TDCi ale starší model 155 k 360 Nm při
overboostu 400 nm. lagunu bych nechtěl vůbec

ideál starší BMW 5 kové řady s naftovým 6 ti válcem 330 D a máte ideální motor i auto

21.08.2008 | 13:56:08 | Radd Reagovat

Fajter je magor nepocuvaj ho

21.08.2008 | 11:59:37 |  Reagovat

Renault is the BEST

Milá slečno,srovnávat Octávii s Lagunou to může jen člověk s podprůměrným IQ,nebo někdo kdo si vymýšlí(jako je to ve Vašem případě).Jelikož Renault Laguna je na daleko vyšší úrovni a co se týče motoru?Já tvrdím,že Laguna je daleko lepší ,jak výbavově,tak motorově ať už se jedná o jakýkoli tip motoru!Po diesel-benzin!Vím to z vlastní zkušenosti,tak zde nepište kraviny.Na shledanou....

21.08.2008 | 11:43:25 | Fajter Reagovat

Všechny francouzský auta budou za chvili na urovni Loganu.

15.08.2008 | 19:00:20 | Petr Reagovat

Nejsmutnější je,že už ani Nissan není s Renaultem to co býval.Kvalita šla rapidně dolů:-(.

15.08.2008 | 18:57:58 | Nissaňák Reagovat

Francouz nakonec

S Francouzama to jde dolů, oni vědí, že v žádné případě nemůžou konkurovat německé kvalitě, i Škodovky jsou dnes podstatně kvalitnější než jakýkoliv Francouz.
Takže se snaží dělat alespoň zajímavý design, který se ale zase rychle okouká.
A do budoucna to bude pouze horší, kvalita jde zřetelně dolů, prodeje klesají. Takže je nakonec možná pohltí nějaká korejská automobilka, třeba Hyundai.

15.08.2008 | 18:51:14 | Hakim Reagovat

ved viem...mylis si pojmy s dojmami

15.08.2008 | 18:37:37 |  Reagovat

Ach jaj

Áno, máš pravdu len už prosím Ťa nepíš. Ďakujem.

15.08.2008 | 18:13:08 | Sven Reagovat

Co si budeme namlouvat... Ono je všeobecně známo, že Laguna II. generace je co se spolehlivosti týče lehce problematická. Takže nějaké přhnané obhajování až "do krve" obstojí velmi těžko. To už snad raději koupit první generaci po faceliftu... A poslední vzor spolehlivosti od MB byly modely 190 a 124. Dál už taky nic moc.

15.08.2008 | 16:52:41 | Jerry Reagovat

lacny na prevadzku ma velmi daleko od kvality!!! nechapem co ma spolocne lacny na prevazku s kvalitou..lacny na prevadzku ej aj kadet a je kadet kvalitne auto ? nie je... lacny na prevadzku znamena ze ND su za par korun ale prevez sa v audine( soferoval som ich vela), prevez sa v bavoraku a potom pochopis ze kvalita znamena nieco ine ako opel...

15.08.2008 | 15:40:54 |  Reagovat

Pro Radka

Kdo ti řekl, že Mercedes E je spolehlivé auto? To bejvávalo. Možná najezdíš dost, ale se zastávkama v servise.

15.08.2008 | 13:07:31 | Jenda Reagovat

Tak to shrňme, záruka na zboží kupované do firmy NEMUSÍ být dva roky, prodávám jiné spotřební zboží, takže to vím. Je přece jasné, že auto(žehlička,vrtačka...),které je ve firmě má daleko větší záhul (více najetých km, střídání řidičů ap...), proto záruka dokonce může být i kratší než 1 rok.
Co se Renaultů týče i kdyby měli 50 patentů, jsou to šmejdy nekvalitní a místní servisy, to je kapitola sama pro sebe. jednoho omylem vlastní a je to horor, už nikdy Renault, ale ani jiného Francouze či Itala. design pěkný, ale tím to vadne.

15.08.2008 | 11:02:25 | Vašek Reagovat

Opel

Nemám už čo dodať! Keď píšeš, že je máš Opel práve preto lebo je "lacný na prevádzku", tak tým práve potvrdzuješ, že je spoľahlivý a kvalitný, nie? Veď hodinová sadzba v Opli je vyššia ako v Renaulte. Čo sa týka výsledkov štatistiky TUV, tieto mal Opel na každej predajni, myslím, že právom lebo je to fakt. To, že Ty sa tomu smeješ, tento fakt nezmení.

15.08.2008 | 10:00:43 | Sven Reagovat

pre svena

presne preto ze som sedel aj v inych autach viem kam opel patri...este raz opakujem ze mam sam opla a som s nim spokojny co sa tyka spolahlivosti, ale jazdne vlastnosti v porovnani s inymi nemeckym autami mizerne, odozva riadenia mizerna..jedine preco toho opla mma ze je lacny na prevadzku..ked budem kupovat dalsie auto tak to opel nebude a to mam rad tu znacku mal som uz 2 vozy od toho vyrobcu.. ano astra F je velmi spolahliva jedna z mala...k tomu testu TUV sa mi chce velmi smiat :D orientovat sa pri kupe auta podla TUV moze len idiot..tie statistiky vobec o nicom nehovoria a su dobre jedine pre cloveka ktory o autach nevie ani prd a ppotom si kupi noviny pozri si TUV statistiku a podla toho kupuje auto... "znacka opel vyhlasena za najvalitnejsiu nemecku znacku"??? vtip roku..nie su to zle auta ale od spicky maju velmi daleko

15.08.2008 | 09:08:04 |  Reagovat

záruka

Jen pro upřesnění standartní čr/eu záruka je 2 roky, pokud má být jiná musí to být specifikováno v obchodních podmínkách prodejce. PS: Renault drží ve vztahu k obchodnímu zákoníku, resp. při nákupu na ičo/dičo záruku 2 roky.

15.08.2008 | 08:47:51 | Honza Reagovat

e-mail: ra.g@seznam.cz

Renault ma 11 roznach patentov o ktorych sa moze nemeckym automobilkam len snivat.... Ta pica na kapote aspon prinasa inovovane veci a nie stale tie iste otrepane designy, stale ten isty interier a buzerantsky vzhlad kazdeho BMW....

15.08.2008 | 08:13:23 | Lukas Reagovat

Se divím...

už sám znak auta napoví. Co čekáte od auta, které má ve znaku s prominutím píču? Celé auto je na pí.... Renault? Nikdy. Peugeot? Už vůbec nikdy. Pokud auto, tak jedině Německé, v nejhorším případě Japonské.

14.08.2008 | 22:59:43 | luky Reagovat

nemám čo dodať

Preboha ľudia, keď neviete čítať, tak poproste niekoho z rodiny, aby Vám pomohol. Ja predsa nepíšem a už vôbec neporovnávam Opel s Porsche, BMW a MB. Aj keď si myslím, že s takým MB triedy A, by sa mohol kľudne porovnávať v kvalite a spoľahlivosti aj Opel Astra F. Ale nechajme to. To, že bola značka Opel vyhlásená za najkvalitnejšiu nemeckú značku vyplynulo z testu nemeckého TUV. Je to proste fakt. A ver mi priateľu, že som sedel vo veľa autách a dokonca aj v Mercedese a aj v BMW. Napísal som len to, čo je nesporný fakt + moju vlastnú skúsenosť so značkou Opel. Dokonca som jazdil aj na R-19 s motorom 1.8 a 1.4 l. Boli to však služobné vozy a dostávali riadne zabrať, možno preto boli dosť poruchové. Vždy ale píšem vlastný názor, resp. fakt, ktorý je nespochybnitelný. Takže áno ujo Sven sedel aj v drahších autách ako je Opel, len priateľu pochybujem o tom či si ty sedel v nejákom "dobrom" aute, ak Ti Opel nestačí.

14.08.2008 | 22:10:23 | Sven Reagovat

SDI

SDI opravdu nemůže nikomu vyprášit kožích, ta je ráda že jede, aspoň v Octávce, spolehlivej je, ale hlučnej a to bude to proč se dotyčný zdá jak to jede, asi jede podle hluku, ale Renaul je asi nejvíc nespolehlivý auto poslední doby!!!!!

14.08.2008 | 21:30:55 | Bebe Reagovat

to nstar

Vyprášila Octavia SDI? Tá nevypráši žiadne auto, nieto ešte nejaké dci z roku 2006. Treba menej fetovať, potom budeš mať aj úsudok jasnejší, než napíšeš takúto debilinu. Na dci sa totiž nechytá ani TDI 66 kw. O SDI netreba ani diskutovať. Čo sa týka spoľahlivosti, tam už sa diskutovať dá.

14.08.2008 | 20:10:26 | Petrík Reagovat

Úroveň recenze odpovídá jalovému mozku. Je to spíše o tom, že Laguna není vůz pro nájezd 40. - 50.000km ročně, proto se sype.

14.08.2008 | 19:41:45 | Radek Reagovat

to ze niekto vyhlasi ze je opel najkvalitnejsia znacka v nemecku 2007 neznamena ze je..tieto ankety su asi take doveryhodne ako nekorodujuci kadet... sam mam opla som s nim spokojny ale neporovnavajte bmw mercedes audi a VW s oplom... ople je stale druhotriedne auto ... ten pan sven asi nikdy v mercedese audi bmw nesedel inak by to nepovedal..samotni nemci oplom opovrhuju... s kolisajucou kvalitou ich aut plne suhlasim...

14.08.2008 | 19:27:25 |  Reagovat

No nevím,ale na některých výrobcích je napsáno 24 měsícu a dodatek pro podnikatele 12 měsíců,Takže rozdíl v záruce tam asi bude.Sice nevím proč,ale už jsem se s tím setkal.

14.08.2008 | 18:37:28 |  Reagovat

Někde sem viděl videorozhovor s nějakou paní z uřadu pro ochranu spotřebitele a zaruka je 2 roky na vše,ať už je to ve firmě nebo to máte soukromně. Pokud s tim renault nesouhlasí,řešit soudně. Pak je od věci kupovat nová auta,která vlastně nemají záruku

14.08.2008 | 17:28:28 |  Reagovat

to lukas

kamarade doteraz mas asi zle sny odvtedy ako ta vyprasilo SDI Octavia s celou rodinou. No ona ta nevyprasila ty si len proste zavadzal a s tou tvojou francuzkou krabicou suciastok co si si doviezol z De ked si sa snazil z DCI vykopat posledneho konika a zaroven zbierat kable po zemi a by si nepostracal ked si siel do servisu. Skus inu znacku kamo. Ostatne auta staci len tankovat palivo a nie zmes servis s palivom

14.08.2008 | 16:55:40 | nstar Reagovat

Laguna mala v roku 2006 zaruku 3 roky vy magori. Tato recenzia je taka chujovina ze vacsiu som nevidel. Laguna vyprasi Koktavku aj so zatiahnutou rucnou brzdou. To ze brzda pisala tuto recenziu je proste fakt. Odislo ESP???? A to ako? Cele? Brzdove platnicky vydrzali len chvilu? To uz svedci o inteligencii vodica tohto auta. Ak mas toto auto ako sluzobne tak ti moze byt suma fuk, co sa pokazi. Ved firma si to da do nakladou. A ak auto r.v.2006 pouzivas rok a zakupila si ho nove tak asi nejaka casova slucka......

14.08.2008 | 16:16:05 | Lukas Reagovat

to Werner

No Mercedes sa už nad sebou zamyslel, ale slabo. Rozhodol sa investovať obrovské peniaze na marketing, zlepšenie prístupu k zákazníkom a zlepšenie predajní, pretože toto videl ako dôvod, prečo klesá dôvera zákazníkov v jej vozidlá. Importéri sa ale zhodli na niečom inom. Aj keby zákazníka v showroome vítali na červenom koberci a s pohárom šampusu, nič to nezmení na jeho postoji. Úplne by stačilo, aby MB zase začal vyrábať kvalitné autá. Podľa ich tvrdenia totiž s tými nepodarkami, čo im firma dodáva sa pracovať nedá. A Opel bol vyhlásený za najkvalitnejšiu nemeckú značku preto, že sa tak rozhodli spotrebitelia v Nemecku a nie preto, že sa tak rozhodol nejaký novinár.

14.08.2008 | 16:13:08 | Petrík Reagovat

Opel

Stojme ale nohami na zemi. Ja samozrejme neporovnávam prestíž značiek Porsche, resp. BMW. Chcel som sa vyjadriť k Vami uvádzanej kolísajúcej kvalite značky Opel všeobecne. Ja vlastním už druhú Astru a som nadmieru spokojný. Svokor a obaja švagrovia vlastnia vozy zn. VW ( Bora, Golf IV, Passat ). Je to oveľa prestížnejšia značka ako Opel ale nemenil by som. Viem od nich svoje. Žiaľ pravda je taká, že v dnešnej dobe ani tá najprestížnejšia značka ešte nezaručuje 100% kvalitu. Žiaľ. Kúpiť haraburdu sa dá u každej značky - všade sa šetrí. Neviem čo to znamená stratové mazanie, pravdepodobne spotrebu oleja. Z vlastnej skúsenosti píšem, že mám už druhú Astru a tento úkaz nepozorujem. Motory X16XEL mali zvýšenú spotrebu oleja ale stratové mazanie ? Veľa zdaru. P.S. Práve podľa testu TUV bola značka Opel vyhlásená za najkvalitnejšiu nemckú.

14.08.2008 | 14:52:04 | Sven Reagovat

To Sven

To, aby se začali u BMW a Mercedesu, potažmo Porsche, nad sebou zamýšlet, že...))). Meriva vyšla v testu TUV spolehlivosti do 2 let velmi dobře a dál ? Zázraky z Bochumi a Russelheimu drží nad vodou jen díky GM-dotacím a síle odborů. Jinak ještě nedávno měla např. Astra strátové mazání. V dnešní době ? Opel občas příjde s revolučním řešením (motor bez těsnění), ale ve velké sérii to nezvládnou. Doba Kapitánů, a Mant je asi pryč.......

14.08.2008 | 13:50:17 | Jan, Werner Reagovat

To: Jan Werner

Pán Werner a čo Vy na to, že Opel bol vyhlásený za najkvalitnejšiu nemeckú značku, roku 2007 ?

14.08.2008 | 12:19:59 | Sven Reagovat

Firemní auta, ale i jiné zboží, podléhají obchodnímu zákoníku a většinou na ně platí záruka 12 měsíců. Pokud je záruka delší, je to z iniciativy prodejce, jelikož delší záruku mu zákon nepřikazuje..

14.08.2008 | 10:15:29 | Mgr. Pavlík Reagovat

Pro Honzu

Pokud se jedná o firemní vozidlo, mohou platit jiné podmínky (obchodní zákonník), než pro občana soukromníka(občanský zákonník). Takže Laguna může být už po 1 roce ze záruky.
Jinak je třeba brát v potaz, že recenzentka je žena a odpustit některé přehmaty "TDI" ap. Nebude to asi povoláním automechanička, jen chtěla vyjádřit svůj pocit z auta.

14.08.2008 | 09:36:13 | Vašek Reagovat

Nevím, nevím

Hned po skončení záruky odešlo ESP:









14.08.2008 | 08:49:12 | Honza Reagovat

Motor atd.

Jen pro upřesnění, motor v Laguně je Common rail. Je to modernější systém, který má nad TDI a PD navrch. VW na něj také bude postupně přecházet. Jinak Renaulty jsou známy svou poruchovostí a určitě Vás čeká výměna turbodmychadla Garet (cca 60-70 tis. kč), které je značně poddymenzováno. Je to tak dlouhodobá a typická porucha pro Renault, a proto se divím, že s tím, za těch cca10 let, co tyto motory vyrábějí, něco neudělali. Dále Laguna (střední třída) je o třídu výš nežli Oktávia (nižší střední) a úrověň pohodlí v Renultu je určitě větší. Suběktivně se může zdát, že je pomalejší, nebo byla špatně zajetá (pouze vyšší otáčky, při zajíždění a proto od spodu špatně táhne). Příště vyzkoušejte nějakého japonce, korejce (poslední roky již plně sronatelné s renomovanými značkami), nebo němce (snad kromě Oplu, kde je úroveň kvality značně kolísající), tedy pokud můžete volit vozidlo.

14.08.2008 | 08:11:14 | Jan Werner Reagovat