Rok výroby:1995Typ motoru:2,0 benzinStav km při koupi:175 000 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:31. 3. 2008
Laguna jako taková, když jsem ji koupil tak byla ve velice dobrém stavu, se servisní knížkou, koupená v ČR, což jsou asi tak základnípředpoklady k tomu, aby se člověk nějak zásadněji nespálil. Na autě jsem najel za 2,5 roku skoro 100 000, takže si myslím, že kdo říká, že při těchto kilometrech nemá žádné poruchy, tak je buď dítě štěstěny nebo lže.
Na autě je poměrně nedokonalý systém chalzení - chaldič rád prorezá (zevnitř) , což mi udělal si na dvou místech nezávisle na sobě. pak odešla expanzka - (prostě stářím sama od sebe praskla), odešel mi simmering , spálil se motorek autom. klimy, odporoučel se výfuk (byl ještě originál).
Celkově ale musím říct, že to jsou všechno věci, které se daly čekat ( vyjma chlazení) a nebylo to nikdy nic katastrofálního co do nákladů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Lagunu jsme kupovali s manželkou ve chvíli, kdy jsme čekali syna. potřebovali jsme levné kombi, které dobře vypadá, něco uveze, bude pohodlné a nějakou chvíli vydrží. Volba padla na lagunu a nikdy jsme nezalitovali. Kufr je nadprůměrný, sedadla jsou snadno demontovatelná, takže se snadno dá leccos převézt na rovné ploše, v interiéru je spousta vhodně umístěných odkládacích přihrádek, které napomáhají řidiči při udržení jakéhosi pořádku ve voze. Laguna je jako každé jiné francouzské auto děláno na komfort, takže pokud se rádi v měkké sedačce rozvalíte.. a vychutnáváte si zhoupnutí v zatáčkách, pak jste na pravé adrese. Elektroinstalace je v pohodě, stejně jako celkové dílenské zpracování.
Opravdu fajn je na tomto autě, že ještě není tak prošpikováno elektronikou, takže jeho opravitelnost je dobrá i v neznačkových servisech.
Laguna je běžné auto, takže máte na výběr mnoho variant náhradních dílů - od vrakovišť přes druhovýroby v rozličných kvalitativních i cenových úrovních až po originální (dosti drahé ) díly. Já vždy volil kvalitativně vyšší druhovýrobu.. a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Karoserie je pozinkovaná, takže jsem na něm nikdy neviděl ani kousek rzi.
Motor jsem měl 2,0 benzin - žádná extra síla (114PS), ale na to, aby auto jelo s rezervou 180 měl. Jeho výhodou ale bylo to, že byl stabilní a mimo jiné dost úsporný - dalo se s ním jezdit od 7 do 8,5 litru. Při opravdu razantní jízdě spotřeba vyskočila na cca 9, ale přes 10 jsem nikdy nejel.
Rozhodně auto vřele doporučuji, protože za dnešní peníze neseženete lepšího dělníka. jenom si dejte pozor na auta s nájezdem prokazatelně vyšším než 250 000, myslím, že pak teprve laguna dovede být drahá
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna