Rok výroby:2003Typ motoru:2.0 99KW benzínStav km při koupi:84 000 kmStav km nyní:148 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:2. 4. 2011
Auto po stránke jazdných vlastnosí, komfortu, a podobne, hodnotím veľmi kladne. V aute sa mi ako vodičovi sedí veľmi dobre, sedačky sú veľmi pohodlné, pohodlne sa mi všetko ovláda, podvozok je veľmi komfortný aj keď je na 17 tkach diskoch. Dizajnovo ma to auto stále oslový, keď sa naňho pozrem, je pekné, a stále zaujme. Auto som kúpil v nemecku v roku 2007, od autorizovaného dealera Renaul, s garanciou KM, plnou serviskou, a všetkým, čo k tomu bolo treba. KM sú overené, a naozaj podstivé. Za pravosť KM som si priplatil vyššiu sumu. Auto je vo vybave privilege, takže "skoro plná". Auto ma všetky okna v elektrike, zrkadla ele. sklopné aj nastavovatelné, digi dvojzonova klima, polokoža, kontrola tlaku v pneu, 6 airbagov, predne zadne hmlovy, startovanie na kartu, dazdovy senzor, ovladanie radia pod volantom, tempomat.
Tu ale chvála na toto auto končí.
V interirý mi vadí málo miesta pre ludí vzadu, i ked ide o väčšie auto. A páka prevodovky, ktorá je úplne nepresná, vysoká, s dlhými dráhami.
Motor 2.0 99KW nie je vôbec podarený. Je pomerne živý, ale silne mu chýba 6 ta rýchlosť, na diaľnici drží neúmerne vysoké otáčky pri bežných rýchlostiach. Od toho sa odvíja spotreba, ktorá dlhodobo na 9 litrov. V zimnom obdobý sa neviem dostať niekedy pod 11 litrov. Auto sa jazdí často na dialnici, ale nechodím viac ako 140 km/h. Navyše motor klepe, začal klepať zhruba pred 7 tis. KM... Na voľnobehu má zvuk ako diesel, bol som v renaulte na Diagnostike, samozrejme nič nezistili, a povedali, že to budú dvihátka ventilov... Je ich tam 16 či koľko, a že sa nedá zistiť ktoré je zlé, a že aby som jazdil, kým to má iba zlý zvuk ... Je to zaujímavé, ale tak nedám teraz cez 1000 Eur za opravu, lebo oni si myslia, že to môže byť asi toto. Auto na voľnobehu nie je možné rozonať od dieslu ...
Ďalší problém je servis, veľa neautorizovaných servisov má silnú apatiu voči týmto renaultom, hlavne kvôli lagúne. Napríklad rozvody mi vymenili až v 4 tom servise, ktorý som navštívil. V každom prípade lagúna pôjde zachvíľu z domu, nakoľko to je žrút penazí, a porúch to malo nespočet. Ale skúsim vymenovať tie, na ktoré si za ten čas spomeniem
- tempomat, ten odišiel sám od seba, na dialnici mal nastavenú rýchlosť 130km/h, a zrazu mi začalo auto spomalovať, tempomat vypnutý, a nedá sa ani zapnúť. V servise prekontrolovali spínače pri pedáloch, atď, ale všetko OK, iba celé vymeniť, takže, kašlal som na to, tempomat je od cca 90 tis. Km nefuknčný - elektrické okno vodiča, neskôr aj spolujazdca. U oboch okien rovnaký problém, roztrhané lanko. Dal sa kúpiť iba celý mechanizmus aj s motorčekom, čo bolo skoro 300 Eur za jeden. Naštastie sa mi podarilo kúpiť použité oba s laguny 2005., takže dúfam, že ešte vydržia - štartovacie karty, jedna odišla sama od seba, proste ani ťuk, druhú som prisadol ... Oprava prvej karty sa dala cez jednu spoločnosť, ktorá sa na to špecializovala, ale bol to tiež pôrod. Karta je absolútne nepraktická vec, možno Imageovka, nič viac. - potenciometer plynu, odišiel ... Najskôr auto prestávalo reagovať na plyn, proste som pridával, a nič, auto spomalovalo. Vypnúť, zapnúť motor, a už išlo, ale zase len na nejakú dobu. Potom zomrel úplne. Bolo treba kúpiť nový. - odišiel motorček centrálu u spolujazdca, tj celkom problémové zamykanie a odomykanie auta, kúpil sa neoriginál, a elektrikár to tam nejako prerobil - spojka, tá začala prešmikovať ešte nemala ani 100 tis. Km, čo sa mi zdá hrozne málo, ale tak neviem ako jazdil predchádzajúci majitel. Tak či tak to nebola lacná záležitosť, materiál skoro 300 Eur. - na zadnom svetle spolujazdca mi prehorel v plastovom konektory jeden kontakt, a auto mi skratovalo, tj pri zapatí svetiel mi zoslabla celá elektrika, až nakonec pukla poistka.. Nový konektor z vrakoviska. - deravý chladič klímy, strácala náplň, a prestala ísť, kúpený nový. - podvozok, to je kapitola sama o sebe, ten už je vymenený skoro celý. Tlmiče boli KO niečo okolo 110. tis. KM, čapy riadenia, tyčky stabilizatora, atď, všetko pomenené, silentbloky vpredu, vzadu, všetko menené. Pri výmene silentblokov celá zadná náprava musela ísť von, len za prácu som platil skoro 200 Eur. V predu bola už repasovaná aj jedna poloos, ale už pomaly čakám, kedy aj druhá bude KO.
Okrem toho nerátam bežný servis, ako rozvody, predné kotúče a platničky, zadné platničky, brzdovka, oleje, filtre, žiarovky, pneu, atď.
Auto nemá ani 150 tis. KM, a bola vymenená fatálna vätšina vecí, a stále nie je koniec. Mesiac čo mesiac sa objaví nejaká nová drobnosť. Navyše ako som spomínal hore, po preinvestovaní strašnej sumy penazí do auta, ešte začal aj motor znieť ako diesel. Upozorním len to, že v nemecku bolo auto servisované v renaulte. Ja ho servisujem vždy to, čo mu treba, značkové oleje, filtre, všetko ako má byť, nič sa nezanedbáva.
Navyše všetko je na tom aute urobené zložito, a vedia to aj v servisoch. Za mňa, renault už nikdy, veľmi ma táto značka sklamala. Kvalitu som nečakal na úrovni BMW, ale čakal som niečo lepšie. Navyše totálny prepad hodnoty auta, za ktoré som dal slušné peniaze, a teraz ho nepredám s týmto zvukom motora ani za 3 tis. Eur. Nechcem nikoho uraziť, ale proste už nie.
Myslel som si že sa jedná proste o zlý kus, ale servisy ma utvrdili v tom, že čo by som čakal od p*če na kapote. Vätšina mojich závad je podľa servisov u renaultu bežná, a nemusím sa čudovať. Ceny dielov ani nespomínam, na niečo Ok, na niečo neskutočné prachy.
Jedna vec je ista... Mal som auto zn Peugeot607 aj Renault megane cabrio. Ked to mam porovnat z o 3 roky starsim mercedesom co mam teraz......... Nehovorim tu teraz o komforte ale mercedes nic nepyta, len olej a sem tam platnicky, co je normalny spotrebak. Francuzy mali stale nieco pokazene a navyse tie nahradne diely drahsie ako na mercedes. Francuza uz NE
15.09.2012 | 16:49:26 | Martin
| 92.52.0.*Reagovat
Jinak s tím prostorem konkrétně u aut nižší střední třídy souhlasím s Lubošem...ve většině případech tomu tak je:)A
Preco by som nemohol porovnavat prevadzkove naklady 8 rocneho auta ?
V rodine mame z roku 2001 Peugeot 406 s 1.8 benzinom, ktory sa tiez sem tam pokazi, ale toto sa na nom nerobilo ani zdaleka. Peugeot ma 240 tis. KM, a proste servis milion krat mensi ...
A co ma vek spolocne s ergonomiou ? Raz to bolo auto v strednej triede, tak som cakal o nieco viac pohodlia ...
A aka nekvalitna robota ? Ako, co opravil mechanik, to funguje, nic sa mi nepokazilo znova ... Jaka zla robota ? Neviem, naozaj o com sa tu toci ... A ja som nehovoril ze karta bola draha na opravu, len to ze som to musel robit. Pri beznom kluci, sa to nestane. A je super ze ty si to das do tasky, ale co ked ja tasku nenosim ? V lete mam rifle a kratke tricko ... Mam zacat nosit tasku kvoli karte alebo ?
Človíčku, kde jsi strávil posledních 18 let? ČSFR už dávno není... Jinak co se týká ergonomie, na tu nemá vliv ani tak věk, jako spíše kategorie, do které je vůz řazen. Laguna by měla být střední třída a tomu by měl odpovídat prostor. S věkem vozu to má málo společného. Alfe, užívej si své Thalie, ta sem však nepatří. Nech ji mezi mini vozy, kde je doma. Ovšem seděl bych určitě radši vzadu v Laguně, než v Thalii.
4.4.22:30: alf...8 rokov v autách je nič, nakoľko my, ľudia sme stále rovnakí..:))
Ide o to, že pre 8 -10 rokmi bola ergonómia na ZADNYCH sedadlách často o 100% LEPŠIA, ako na dnešných haraburdách...:))
A toľko porúch na 8 ročnom aute pri tak málo km... tak to na 100% nie je normálne. Ak považuješ 8 ročné auto za staré, tak Ti gratulujem, ale v ČSFR je priemerný vek aut 13-14 rokov...
Pokud se k autu pustí kdejaký Jouda automekanik,tak to nikdy nedopane dobře.Na druho stranu je majitel asi nepoučitelný a nepozná nekvalitní práci.Vše se dá opravit,jen se musí najít kvalitní technik.S kartou nejsou problémy ji pokud majitel nepoužívá jako nazouvak na boty atd.Určitě je lepší mít kartu v tašce,než svazek klíčů pod volantem.
Nechápu jak může někdo kritizovat ergonomii a prostor na zadních sedadlech u 8 let starého vozu, jeho spolehlivost a provozní náklady?!?!? Kdyby si za ty samé peníze koupil Thálii, tak má po problémech se spolehlivostí, spotřebou i místem. To bych mohl napsat, že se Škodovce také nepovedla řada Popular a vzadu bylo málo místa, spotřeba byla na 1100cm 8-10l a nešla stahovat zadní okna a vůz měl slabou akceleraci !!!!! Proberte se!!!
nuz, tvoje slova len potvrdzuju poznatky beznych ludi o Lagunach a Renaultoch vseobecne. O ich pristupe k zakaznikom ani nehovoriac. Mal som Renault Clio a stalo rovnako za ...
Odvtedy jazdim korejcov a nemozem sa stazovat. Sice prepad hodnoty je rovnaky ako pri renaulte - ale spolahlivost je absol.utna..
Laguna je pro lidi co mají dost prostředku na její udržbu a starají se o ni,já ji mám sedm let a dělal jsem běžné věci jako kotouče a destičky,rozvodák,čepy,jinak žádný problém a to mám najeto 245000km. Předtím jsem měl Octavii a kam se hrabe na Lagušku a ty mechanici co nadávají na Renaulty by měli držet usta,jelikož je živíme.
06.01.2012 | 18:04:08 | Pavel
| 77.48.172.*Reagovat
RE:
Ja mám Lagunu 2 od roku 2005. Okrem bežného spotrebného materiálu žiadna večšia závada. Najazdených 195000km. Podľa môjho názoru je toto auto náchylné na spôsob ako sa s ním jazdí. Napr. dvojhmotý zotrvačník. Niekto ho dokáže odrovnať za niekoľko mesiacov. Chladenie turba voľnobehom atď. atď.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna
Klepanie ako diesel
Treba pri výmene rozvodov vymeniť aj remenicu variabilného časovania ventilov Preto to má zvuk ako diesel
03.09.2018 | 00:11:41 | vasilko100 | 91.127.114.* Reagovat
Francuza nikdy
Jedna vec je ista... Mal som auto zn Peugeot607 aj Renault megane cabrio. Ked to mam porovnat z o 3 roky starsim mercedesom co mam teraz......... Nehovorim tu teraz o komforte ale mercedes nic nepyta, len olej a sem tam platnicky, co je normalny spotrebak. Francuzy mali stale nieco pokazene a navyse tie nahradne diely drahsie ako na mercedes. Francuza uz NE
15.09.2012 | 16:49:26 | Martin | 92.52.0.* Reagovat
Jinak s tím prostorem konkrétně u aut nižší střední třídy souhlasím s Lubošem...ve většině případech tomu tak je:)A
06.01.2012 | 19:30:05 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
klepani motoru
Ano pokud ti motor klepe tak se museji seridit ventily. Mozna ti prezkocil rozvodak o jeden zub...
07.06.2011 | 20:04:49 | Daniel Reagovat
Preco ?
Preco by som nemohol porovnavat prevadzkove naklady 8 rocneho auta ?
V rodine mame z roku 2001 Peugeot 406 s 1.8 benzinom, ktory sa tiez sem tam pokazi, ale toto sa na nom nerobilo ani zdaleka. Peugeot ma 240 tis. KM, a proste servis milion krat mensi ...
A co ma vek spolocne s ergonomiou ? Raz to bolo auto v strednej triede, tak som cakal o nieco viac pohodlia ...
A aka nekvalitna robota ? Ako, co opravil mechanik, to funguje, nic sa mi nepokazilo znova ... Jaka zla robota ? Neviem, naozaj o com sa tu toci ... A ja som nehovoril ze karta bola draha na opravu, len to ze som to musel robit. Pri beznom kluci, sa to nestane. A je super ze ty si to das do tasky, ale co ked ja tasku nenosim ? V lete mam rifle a kratke tricko ... Mam zacat nosit tasku kvoli karte alebo ?
06.04.2011 | 13:49:10 | LL Reagovat
:-)))))))))
Tak v Thalii se vzadu dá sedět tak 5 minut (s nohou za krkem), to mohl napsat jen někdo, kdo tam v životě neseděl.
06.04.2011 | 13:00:41 | Vašek Reagovat
ČSFR???
Človíčku, kde jsi strávil posledních 18 let? ČSFR už dávno není... Jinak co se týká ergonomie, na tu nemá vliv ani tak věk, jako spíše kategorie, do které je vůz řazen. Laguna by měla být střední třída a tomu by měl odpovídat prostor. S věkem vozu to má málo společného. Alfe, užívej si své Thalie, ta sem však nepatří. Nech ji mezi mini vozy, kde je doma. Ovšem seděl bych určitě radši vzadu v Laguně, než v Thalii.
06.04.2011 | 12:47:35 | Dark_Side Reagovat
RE: ČSFR???
Thalia mezi minivozy? Chachacha!
15.09.2012 | 20:08:02 | | 89.102.162.* Reagovat
4.4.22:30: alf...8 rokov v autách je nič, nakoľko my, ľudia sme stále rovnakí..:))
Ide o to, že pre 8 -10 rokmi bola ergonómia na ZADNYCH sedadlách často o 100% LEPŠIA, ako na dnešných haraburdách...:))
A toľko porúch na 8 ročnom aute pri tak málo km... tak to na 100% nie je normálne. Ak považuješ 8 ročné auto za staré, tak Ti gratulujem, ale v ČSFR je priemerný vek aut 13-14 rokov...
05.04.2011 | 20:58:22 | ľuboš Reagovat
RE:
Ovšem naši páni poslanci považují už 6 leté auto za staré.
15.09.2012 | 20:08:58 | | 89.102.162.* Reagovat
Co dodat
Pokud se k autu pustí kdejaký Jouda automekanik,tak to nikdy nedopane dobře.Na druho stranu je majitel asi nepoučitelný a nepozná nekvalitní práci.Vše se dá opravit,jen se musí najít kvalitní technik.S kartou nejsou problémy ji pokud majitel nepoužívá jako nazouvak na boty atd.Určitě je lepší mít kartu v tašce,než svazek klíčů pod volantem.
05.04.2011 | 19:33:58 | Pepa Reagovat
bla,bla
Nechápu jak může někdo kritizovat ergonomii a prostor na zadních sedadlech u 8 let starého vozu, jeho spolehlivost a provozní náklady?!?!? Kdyby si za ty samé peníze koupil Thálii, tak má po problémech se spolehlivostí, spotřebou i místem. To bych mohl napsat, že se Škodovce také nepovedla řada Popular a vzadu bylo málo místa, spotřeba byla na 1100cm 8-10l a nešla stahovat zadní okna a vůz měl slabou akceleraci !!!!! Proberte se!!!
04.04.2011 | 22:30:56 | alf Reagovat
tu mi to spravili
http://www.groupelectric.sk/mobilny-servis/eshop/23-1-Servis-Auto-Elektroniky/60-2-Auto-Kluce/5/81-Oprava-Karty-Renault-Laguna-2
04.04.2011 | 09:14:46 | Reagovat
nuz, tvoje slova len potvrdzuju poznatky beznych ludi o Lagunach a Renaultoch vseobecne. O ich pristupe k zakaznikom ani nehovoriac. Mal som Renault Clio a stalo rovnako za ...
Odvtedy jazdim korejcov a nemozem sa stazovat. Sice prepad hodnoty je rovnaky ako pri renaulte - ale spolahlivost je absol.utna..
03.04.2011 | 22:47:07 | Reagovat
RE:
Laguna je pro lidi co mají dost prostředku na její udržbu a starají se o ni,já ji mám sedm let a dělal jsem běžné věci jako kotouče a destičky,rozvodák,čepy,jinak žádný problém a to mám najeto 245000km.
Předtím jsem měl Octavii a kam se hrabe na Lagušku a ty mechanici co nadávají na Renaulty by měli držet usta,jelikož je živíme.
06.01.2012 | 18:04:08 | Pavel | 77.48.172.* Reagovat
RE:
Ja mám Lagunu 2 od roku 2005. Okrem bežného spotrebného materiálu žiadna večšia závada. Najazdených 195000km. Podľa môjho názoru je toto auto náchylné na spôsob ako sa s ním jazdí. Napr. dvojhmotý zotrvačník. Niekto ho dokáže odrovnať za niekoľko mesiacov. Chladenie turba voľnobehom atď. atď.
10.06.2012 | 10:27:59 | miloss | 194.1.215.* Reagovat