Rok výroby:1990Typ motoru:1722Stav km při koupi:171 000 kmStav km nyní:199 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7,8 l/100 kmVloženo:26. 7. 2005
Občasné problémy s elektronikou (elektrická okna, blinkry).
Systém vstřikování po 15 letech přestává plnit funkci, lambda sonda se již loučí...
Ačkoliv je karoserie pozinkovaná (a auto vypadá jako zánovní, včetně interiéru), podvozek je za hranicí životnosti (první díry jsem objevil vloni a za rok jich velmi přibylo - podběhy a pod.).
Odslouženo má i torzní tyč na zadní nápravě...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po přesedlání ze Š 105 do R19 jsem si před pěti lety připadal jako gróf - pohodlné, "moderní", tiché auto s nižší spotřebou, slušným kufrem a velmi pohodlné jak pro řidiče, tak pro posádku. Spotřeba nebyla nikdy žádný zázrak pod 7,5 l jsem se vlastně nikdy nedostal. Za daných (i finančních) okolností to byla ideální volba (10 roků staré za 65 tis.) pro ekonomický rodinný vůz za slušné peníze.
Co jsem ale nikdy nerozdýchal bylo nevhodně řešené pérování na zadní nápravě, kde je použitá tzv. "torzní tyč". Ta je po letech používání"vytahaná" a nefunkční. Znamená to, že pokud na zadních sedačkách sedí větší osoby než děti a navíc dáte cokoliv těžšího do kufru, taháte zástěrky po zemi.
Dávám na tohle fórum příspěvky na všechna možná auta které jsem měl, takže vložím i svého bývalého R19 1.7 55kw. Nikdy jsem nebyl moc příznivcem Renaultů. Ale tohle auto jsem koupil před lety, jen proto, že se naskytla super cena 35.000,- (tehdy běžně 50-60 tis.). Vyměnil jsem brzdy, rozvody, tyčky řízení. Jinak probíhala jen běžná poctivá údržba. Musím říci, že jsem byl s tímto vozem velice spokojen. Velice pohodlné a dobrý kufr (kam se hrabe Fábia), v zimě se moc nechtělo centrálnímu zamykání-stuha. Občas jsem musel domáčknout čudl na dveřích manuálně. Po 230 000 tis. Odešli ložiska v altíku. Koupil jsem je obě za 180 Kč. Po 250´tis. odešla vaser pumpa - upadla vrtule. Spotřeba celekm v pohodě 6-10 L. Dnes má vůz známí, má najeto 260000 tis a stále vše funguje. Auto nikdy nežralo olej ! Co jsem nalil-to jsem po 10 tis. vylil.
...ale zabudol si pepo napsať,že si ho tvojim pričinením poslal do večných lovišť,lebo normalným užívaním ho za taký čas nezničíš,musel si ho doslova týrať a už nehovorím o servisu jaký si mal,ja mam od nova 220000 na R19 r.v.93a je ako nové a všetko v pohode
Měl jsem devatenáctku devět let od nového auta. Ze začátku to šlo, ke konci (160 tis. km) již bylo po smrti-zmíněná torzní tyč, rozhozená geometrie (s tím nešlo nic dělat), volant vibroval, kvalty (2 a 4) se obtížně řadily, nefunkční ruční brzda, nefungovaly budíky-jen hodiny jo, odešel přepínač blinkrů, olej tekl z motoru, a nakonec praskla klikovka. V ten moment jsem ho prodal na ND. Ale odsloužil vcelku svý.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19
Cena
Tenkrát dobrá cena otec kupoval 8 let starý chamade GTS za 135 000kč
26.01.2011 | 06:17:33 | luke20 Reagovat
Nezklamalo
Dávám na tohle fórum příspěvky na všechna možná auta které jsem měl, takže vložím i svého bývalého R19 1.7 55kw.
Nikdy jsem nebyl moc příznivcem Renaultů. Ale tohle auto jsem koupil před lety, jen proto, že se naskytla super cena 35.000,- (tehdy běžně 50-60 tis.). Vyměnil jsem brzdy, rozvody, tyčky řízení. Jinak probíhala jen běžná poctivá údržba. Musím říci, že jsem byl s tímto vozem velice spokojen. Velice pohodlné a dobrý kufr (kam se hrabe Fábia), v zimě se moc nechtělo centrálnímu zamykání-stuha. Občas jsem musel domáčknout čudl na dveřích manuálně. Po 230 000 tis. Odešli ložiska v altíku. Koupil jsem je obě za 180 Kč. Po 250´tis. odešla vaser pumpa - upadla vrtule. Spotřeba celekm v pohodě 6-10 L. Dnes má vůz známí, má najeto 260000 tis a stále vše funguje. Auto nikdy nežralo olej ! Co jsem nalil-to jsem po 10 tis. vylil.
02.04.2007 | 22:58:44 | Pac Reagovat
R-19
...ale zabudol si pepo napsať,že si ho tvojim pričinením poslal do večných lovišť,lebo normalným užívaním ho za taký čas nezničíš,musel si ho doslova týrať a už nehovorím o servisu jaký si mal,ja mam od nova 220000 na R19 r.v.93a je ako nové a všetko v pohode
10.06.2006 | 15:35:02 | jozo Reagovat
Měl jsem devatenáctku devět let od nového auta. Ze začátku to šlo, ke konci (160 tis. km) již bylo po smrti-zmíněná torzní tyč, rozhozená geometrie (s tím nešlo nic dělat), volant vibroval, kvalty (2 a 4) se obtížně řadily, nefunkční ruční brzda, nefungovaly budíky-jen hodiny jo, odešel přepínač blinkrů, olej tekl z motoru, a nakonec praskla klikovka. V ten moment jsem ho prodal na ND. Ale odsloužil vcelku svý.
26.07.2005 | 17:05:25 | Pepa Reagovat