Recenze Renault R19 16v
“Pěkný,výkoný,drahé díly,srdcovka.”

Autor recenze: Ruda ,
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1764 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 30. 9. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Honda CRX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Co se týče 16 ventilu , tak se Renaltu povedl jeden z nejlepších motorů vůbec ( tu trošku větší spotřebu oleje mu rádi odpustíme ). Velký výkon , příznivá spotřeba (na dálku 6,5-8l) a celkově výborná odolnost motoru. Horší už je to se spolehlivostí a náhradními díly , které jsou nesmyslně předražené ( čidlo ABS 5500 kč , silenblok zadní nápravy 4700kč atd.).Pokud tohle překousnete Rencek se vám odvděčí dost dobrými jízdními vlastnostmi - v zatáčkách sedí jak přibitý ( ještě líp když máte pod koly dvoucentimetrový podložky :-) a od 4500 otáček je akcelerace přímo parádní - škoda jen malého kroutícího momentu ( holt vysokootáčkový motor) díky kterému v nízkých otáčkách nemá moc chuti do života.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Zkušenosti z Renckem ? Když nepočítám ty sumy za náhradní díly ( zrovna před měsícem jsem musel měnit zadní nápravu-2 prasklé torxky) tak na silnici si to člověk prostě užívá - když chce tak předjede většinu aut (obvzláště do kopce je to lahoda) a jak už jsem psal , tak auto je jak přilepený.

Ložiska - achilova pata renaultů , zvlášt u 16v.Já jsem je měnil asi osmkrát ( vyměníte jedno a za chvíli můžete měnit další) i když je pravda že hodně záleží na tom kdo a hlavně jak vám je tam nalisuje. Taky se mi stalo že mi jedno ložo vydrželo pouze 13 000 km. Brzdy - docela spolehlivé a ABS také. Jen mi nikdo kdo má jiné auto s ABS nechtěl věřit že při dupnutí na brzdu , ABS "nekope" do pedálu.

A pozor ! jedna hodně důležitá věc - pod nádržkou s brzdovkou je čerpadýlko na brzdový okruh. To kdyby přestalo makat ( projeví se to tím , že se rosvítí brzdová a ABS kontrolka současně) , tak budete po pár kilometrech koukat (jako já :-) jak vejr , a divit se že máte pedál až na podlaze a Renckovi se nechce ani trochu přibrzdit , natož zastavit.

Můžu říct že kdyby se vám to někdy ve stodvaceti kilometrový rychlosti z prudkýho kopce stalo , garantuju vám že se začnete modlit , a podřazoval takovou rychlostí , že by Shumacher zblednul závistí. Jestli máte někdo jinou zkušenost , nejen co se týká ABS budu rád když se ozvete.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19

Vložit komentář

dotaz

teda omlouvam se pro uzivatele s nickem:Davon.Nevis v cem by mohl byt problem s tim cerpadlem ze to tak kvili ale zaclo to delat az v zime tedka takhle brutalne.Jde me o to jestli to neni treba problem nejakyho relatka abych to nekupoval to cerpadlo zbytecne.Kdyztak mi prosim napis na mail jakoukoliv tvoji zkusenost s tim jak to spravit Cau dik Michal

30.12.2008 | 16:19:04 | Mike 16v Reagovat

16V jedine srcova zalezitost plna problemu

Tak se vsim co tu vsichni pisete tak souhlasim 16 ventila sem koupil v roce 2006 a od te doby me stal uz nemaly peniz ale je to auto s kterym je radost jezdit sedi skoro jako motokara a nic lepsiho po strance vykon vaha s objemem 1,8 se za tu cenu 16v koupit neda. Mam dotaz na uzivatele s nickem Renault 19 16V-mam problem s tim dobehovim cerpadlem vodnim po dojeti a vypnuti motoru kvili,da se to repasovat nejak nebo musim vymenit

30.12.2008 | 16:13:13 | mike 16v Reagovat

Rencek už má nového majitele

Tak výše zmiňovaný rencek už je cca 2 měsíce u mě doma a podle toho co psal autor recenze bych řekl, že se o auto opravdu staral. Svědčí o tom nejen pečlivě vedený seznam investic a provedených oprav, který se datuje až 8 let zpátky!
Auto jede jako čert a v porovnání se svými vrstevníky si myslím že jede nadstandartně! Nechci zažít chvíli kdy z něj budu muset lovit startér či alternátor, nedejbože kdyby se zadřel na 3. válci jak má tento motor ve zvyku... Pokud se pokazí půjde ze sklály, dokud bude sloužit a neubde náročný, budu ho mít rád ;-D

28.10.2008 | 08:14:29 | Mirek Reagovat

R 19 16 V

A ten R 19 16V co je na obrázku mi připadá jako jeden co jsme taky prodali pokud ty sedačky jsou origo přešitý na potah černo modrý a je z něj vyndáno to poruchový ABS nový přední tlumiče a nová spojka a blbnoucí comp.spotřeby jsem z Č.Buděj.

18.08.2008 | 14:37:41 | Davon Reagovat

Renault 19 16V

Motor u tohoto modelu opravdu povedený až na hydro. spotřeba oleje u dobrýho motoru taky příznivá výkon docela dobrý podvozek taky,ale co se týče elektrickejch věcí jako všobecně u každýho Renaulta to je děs stahování oken ,centrál,regulátor a diodový můstek alternátoru,starter již vzpomínané ABS když vypadne čerpadlo tak to opravdu skoro neubrzdíte neni to jen tak jako kdyby vám vypad posilovač to je proti tomu dětská slavnost a ne jak tu někdo napsal,že to je jen na zvyku asi s tím nejel s nefunkčním čerpadlem ABS ,obdobné ABS měl i P405Mi 16V,VW Corrado atd. velice nespolehlivé ABS a také jsem ho z těchto vozů demontoval no a samozdřejmě kaplička pro chlazení výfukového potrubí a motorováho prostoru po čase při dešti protéká voda přímo na víko ventilů a po té do svíček a sposta takovýchto kravin jako materiál sedaček (málo odolný)a pomocné oběhové čerpadlo vody respektive jeho relé,ale mám tyto auta rád tak je udržuji.Mám 2ks r.v.1991 9let provozu a tento rok do sbírky přbyli 2ks Megáne Coupe,ale jedno asi přestavím na Maxi na amater Rally jinak je to skoro identické auto jako R19 až na tvary karoserie a motor dle vzoru Williams na 2000cm3

18.08.2008 | 14:32:37 | Davon Reagovat

souhlas

s tema loziskama a s vyndanim podlozek plne souhlasim na loziska je vetsi tlak a zkracuje se zivotnost.......jinak mas to auto pekny

23.07.2008 | 21:42:07 | fantomas Reagovat

Ložiska a brzdové čerpadlo

kdybysis vyndal ty dvoucentimetrový podložky, ložiska bys tak často neměnil. A to čerpadlo když vypadne, brzdit můžeš dál, jen musíš nezvykle hodně šlápnout na pedál. Hodně lidí tenhle stav nezná, a automaticky si myslí že brzdy selhaly úplně. Není tomu tak.

23.07.2008 | 16:09:34 | Brumba Reagovat

A co takhle Renault Safrane 3.0 biturbo quadra 193 kw ?

14.10.2007 | 14:30:14 | Ruda Reagovat

ten motor je asi nejlepší co na R19 je.každopádně nej motor podle mě byl v R21 2,0L turbo quadra 4x4 128kw :-)

03.10.2007 | 00:01:51 | Loser Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault R19