Rok výroby:1991Typ motoru:1764Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:30. 9. 2007
Co se týče 16 ventilu , tak se Renaltu povedl jeden z nejlepších motorů vůbec ( tu trošku větší spotřebu oleje mu rádi odpustíme ). Velký výkon , příznivá spotřeba (na dálku 6,5-8l) a celkově výborná odolnost motoru. Horší už je to se spolehlivostí a náhradními díly , které jsou nesmyslně předražené ( čidlo ABS 5500 kč , silenblok zadní nápravy 4700kč atd.).Pokud tohle překousnete Rencek se vám odvděčí dost dobrými jízdními vlastnostmi - v zatáčkách sedí jak přibitý ( ještě líp když máte pod koly dvoucentimetrový podložky :-) a od 4500 otáček je akcelerace přímo parádní - škoda jen malého kroutícího momentu ( holt vysokootáčkový motor) díky kterému v nízkých otáčkách nemá moc chuti do života.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti z Renckem ? Když nepočítám ty sumy za náhradní díly ( zrovna před měsícem jsem musel měnit zadní nápravu-2 prasklé torxky) tak na silnici si to člověk prostě užívá - když chce tak předjede většinu aut (obvzláště do kopce je to lahoda) a jak už jsem psal , tak auto je jak přilepený.
Ložiska - achilova pata renaultů , zvlášt u 16v.Já jsem je měnil asi osmkrát ( vyměníte jedno a za chvíli můžete měnit další) i když je pravda že hodně záleží na tom kdo a hlavně jak vám je tam nalisuje. Taky se mi stalo že mi jedno ložo vydrželo pouze 13 000 km. Brzdy - docela spolehlivé a ABS také. Jen mi nikdo kdo má jiné auto s ABS nechtěl věřit že při dupnutí na brzdu , ABS "nekope" do pedálu.
A pozor ! jedna hodně důležitá věc - pod nádržkou s brzdovkou je čerpadýlko na brzdový okruh. To kdyby přestalo makat ( projeví se to tím , že se rosvítí brzdová a ABS kontrolka současně) , tak budete po pár kilometrech koukat (jako já :-) jak vejr , a divit se že máte pedál až na podlaze a Renckovi se nechce ani trochu přibrzdit , natož zastavit.
Můžu říct že kdyby se vám to někdy ve stodvaceti kilometrový rychlosti z prudkýho kopce stalo , garantuju vám že se začnete modlit , a podřazoval takovou rychlostí , že by Shumacher zblednul závistí. Jestli máte někdo jinou zkušenost , nejen co se týká ABS budu rád když se ozvete.
teda omlouvam se pro uzivatele s nickem:Davon.Nevis v cem by mohl byt problem s tim cerpadlem ze to tak kvili ale zaclo to delat az v zime tedka takhle brutalne.Jde me o to jestli to neni treba problem nejakyho relatka abych to nekupoval to cerpadlo zbytecne.Kdyztak mi prosim napis na mail jakoukoliv tvoji zkusenost s tim jak to spravit Cau dik Michal
Tak se vsim co tu vsichni pisete tak souhlasim 16 ventila sem koupil v roce 2006 a od te doby me stal uz nemaly peniz ale je to auto s kterym je radost jezdit sedi skoro jako motokara a nic lepsiho po strance vykon vaha s objemem 1,8 se za tu cenu 16v koupit neda. Mam dotaz na uzivatele s nickem Renault 19 16V-mam problem s tim dobehovim cerpadlem vodnim po dojeti a vypnuti motoru kvili,da se to repasovat nejak nebo musim vymenit
Tak výše zmiňovaný rencek už je cca 2 měsíce u mě doma a podle toho co psal autor recenze bych řekl, že se o auto opravdu staral. Svědčí o tom nejen pečlivě vedený seznam investic a provedených oprav, který se datuje až 8 let zpátky! Auto jede jako čert a v porovnání se svými vrstevníky si myslím že jede nadstandartně! Nechci zažít chvíli kdy z něj budu muset lovit startér či alternátor, nedejbože kdyby se zadřel na 3. válci jak má tento motor ve zvyku... Pokud se pokazí půjde ze sklály, dokud bude sloužit a neubde náročný, budu ho mít rád ;-D
A ten R 19 16V co je na obrázku mi připadá jako jeden co jsme taky prodali pokud ty sedačky jsou origo přešitý na potah černo modrý a je z něj vyndáno to poruchový ABS nový přední tlumiče a nová spojka a blbnoucí comp.spotřeby jsem z Č.Buděj.
Motor u tohoto modelu opravdu povedený až na hydro. spotřeba oleje u dobrýho motoru taky příznivá výkon docela dobrý podvozek taky,ale co se týče elektrickejch věcí jako všobecně u každýho Renaulta to je děs stahování oken ,centrál,regulátor a diodový můstek alternátoru,starter již vzpomínané ABS když vypadne čerpadlo tak to opravdu skoro neubrzdíte neni to jen tak jako kdyby vám vypad posilovač to je proti tomu dětská slavnost a ne jak tu někdo napsal,že to je jen na zvyku asi s tím nejel s nefunkčním čerpadlem ABS ,obdobné ABS měl i P405Mi 16V,VW Corrado atd. velice nespolehlivé ABS a také jsem ho z těchto vozů demontoval no a samozdřejmě kaplička pro chlazení výfukového potrubí a motorováho prostoru po čase při dešti protéká voda přímo na víko ventilů a po té do svíček a sposta takovýchto kravin jako materiál sedaček (málo odolný)a pomocné oběhové čerpadlo vody respektive jeho relé,ale mám tyto auta rád tak je udržuji.Mám 2ks r.v.1991 9let provozu a tento rok do sbírky přbyli 2ks Megáne Coupe,ale jedno asi přestavím na Maxi na amater Rally jinak je to skoro identické auto jako R19 až na tvary karoserie a motor dle vzoru Williams na 2000cm3
kdybysis vyndal ty dvoucentimetrový podložky, ložiska bys tak často neměnil. A to čerpadlo když vypadne, brzdit můžeš dál, jen musíš nezvykle hodně šlápnout na pedál. Hodně lidí tenhle stav nezná, a automaticky si myslí že brzdy selhaly úplně. Není tomu tak.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19
dotaz
teda omlouvam se pro uzivatele s nickem:Davon.Nevis v cem by mohl byt problem s tim cerpadlem ze to tak kvili ale zaclo to delat az v zime tedka takhle brutalne.Jde me o to jestli to neni treba problem nejakyho relatka abych to nekupoval to cerpadlo zbytecne.Kdyztak mi prosim napis na mail jakoukoliv tvoji zkusenost s tim jak to spravit Cau dik Michal
30.12.2008 | 16:19:04 | Mike 16v Reagovat
16V jedine srcova zalezitost plna problemu
Tak se vsim co tu vsichni pisete tak souhlasim 16 ventila sem koupil v roce 2006 a od te doby me stal uz nemaly peniz ale je to auto s kterym je radost jezdit sedi skoro jako motokara a nic lepsiho po strance vykon vaha s objemem 1,8 se za tu cenu 16v koupit neda. Mam dotaz na uzivatele s nickem Renault 19 16V-mam problem s tim dobehovim cerpadlem vodnim po dojeti a vypnuti motoru kvili,da se to repasovat nejak nebo musim vymenit
30.12.2008 | 16:13:13 | mike 16v Reagovat
Rencek už má nového majitele
Tak výše zmiňovaný rencek už je cca 2 měsíce u mě doma a podle toho co psal autor recenze bych řekl, že se o auto opravdu staral. Svědčí o tom nejen pečlivě vedený seznam investic a provedených oprav, který se datuje až 8 let zpátky!
Auto jede jako čert a v porovnání se svými vrstevníky si myslím že jede nadstandartně! Nechci zažít chvíli kdy z něj budu muset lovit startér či alternátor, nedejbože kdyby se zadřel na 3. válci jak má tento motor ve zvyku... Pokud se pokazí půjde ze sklály, dokud bude sloužit a neubde náročný, budu ho mít rád ;-D
28.10.2008 | 08:14:29 | Mirek Reagovat
R 19 16 V
A ten R 19 16V co je na obrázku mi připadá jako jeden co jsme taky prodali pokud ty sedačky jsou origo přešitý na potah černo modrý a je z něj vyndáno to poruchový ABS nový přední tlumiče a nová spojka a blbnoucí comp.spotřeby jsem z Č.Buděj.
18.08.2008 | 14:37:41 | Davon Reagovat
Renault 19 16V
Motor u tohoto modelu opravdu povedený až na hydro. spotřeba oleje u dobrýho motoru taky příznivá výkon docela dobrý podvozek taky,ale co se týče elektrickejch věcí jako všobecně u každýho Renaulta to je děs stahování oken ,centrál,regulátor a diodový můstek alternátoru,starter již vzpomínané ABS když vypadne čerpadlo tak to opravdu skoro neubrzdíte neni to jen tak jako kdyby vám vypad posilovač to je proti tomu dětská slavnost a ne jak tu někdo napsal,že to je jen na zvyku asi s tím nejel s nefunkčním čerpadlem ABS ,obdobné ABS měl i P405Mi 16V,VW Corrado atd. velice nespolehlivé ABS a také jsem ho z těchto vozů demontoval no a samozdřejmě kaplička pro chlazení výfukového potrubí a motorováho prostoru po čase při dešti protéká voda přímo na víko ventilů a po té do svíček a sposta takovýchto kravin jako materiál sedaček (málo odolný)a pomocné oběhové čerpadlo vody respektive jeho relé,ale mám tyto auta rád tak je udržuji.Mám 2ks r.v.1991 9let provozu a tento rok do sbírky přbyli 2ks Megáne Coupe,ale jedno asi přestavím na Maxi na amater Rally jinak je to skoro identické auto jako R19 až na tvary karoserie a motor dle vzoru Williams na 2000cm3
18.08.2008 | 14:32:37 | Davon Reagovat
souhlas
s tema loziskama a s vyndanim podlozek plne souhlasim na loziska je vetsi tlak a zkracuje se zivotnost.......jinak mas to auto pekny
23.07.2008 | 21:42:07 | fantomas Reagovat
Ložiska a brzdové čerpadlo
kdybysis vyndal ty dvoucentimetrový podložky, ložiska bys tak často neměnil. A to čerpadlo když vypadne, brzdit můžeš dál, jen musíš nezvykle hodně šlápnout na pedál. Hodně lidí tenhle stav nezná, a automaticky si myslí že brzdy selhaly úplně. Není tomu tak.
23.07.2008 | 16:09:34 | Brumba Reagovat
A co takhle Renault Safrane 3.0 biturbo quadra 193 kw ?
14.10.2007 | 14:30:14 | Ruda Reagovat
ten motor je asi nejlepší co na R19 je.každopádně nej motor podle mě byl v R21 2,0L turbo quadra 4x4 128kw :-)
03.10.2007 | 00:01:51 | Loser Reagovat