Rok výroby:1991Typ motoru:1,7iStav km při koupi:114 680 kmStav km nyní:157 150 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,5-10 l/100 kmVloženo:28. 3. 2006
Hned po koupi výměna tekoucích zadních brzdových válečků a obložení.
Na 120 000 km výměna levého kulového čepu a manžety řízení = 680 Kč.
Na 124 000 km výměna ložisek v předních kolech (jediná návštěva autoservisu za 3300 Kč) a postupně výměna komplet výfuku = Bosal 6795 Kč.
Na 147 000 km oprava čepu na vidlici řadící tyče (zarezlý, šlo těžko řadit) a výměna obou lanovodů ruční brzdy = 440 Kč. Vadný přepínač dálkových světel = 1306 Kč. Občas zazlobí některý dveřní spínač vnitřního osvětlení.
Jinak pouze běžná provozní údržba.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velice spolehlivé a nikdy nás nikde nenechalo stát. Jediné co bych Renaultu vytknul jsou jeho slabší brzdy. V důsledku toho odcházejí poměrně rychle brzdové kotouče a destičky. Jinak je na svůj věk velmi pohodlné, prostorné a s dobrou výbavou.
Díky nastavení podvozku to není auto na razantní jízdu zatáčkama, ale jinak i ve 170 km/h sedí dobře. Občas drobné mouchy má, ale vše jsem si odstranil sám. Pokud se občas nechají vystříkat dutiny, hlavně zadní lemy blatníků a trochu se udržuje, tak ani po 15 letech každodeního ježdění téměř nerezaví.
Je to první auto na které si nemůžu stěžovat a to jsem jich vystřídal 7.
Bylo takové auto,jaký si to člověk udělá takový to má:)
Samozřejmě žádný extrém ve spolehlivosti,ale i v poruchovosti.
Celkem průměrné auto co se toho týče.A když měl člověk výbavu bez elektrických srandiček,tak se tam nemělo ani co polámat.
Co se týče podvozku a jeho dílů,záleželo hodně na kvalitě cenně,a kde byl díl vyroben.Z mé zkušenosti nejhorší z Polska.Ceny lákající,ale kvalita a výdrž žádná a hlavně servis(či mechanik)
Když si to člověk opravoval sám,nebo má dobrého mechanika tak to není až ta velký problém.Protože kolikrát se stává,že spousta servisů vidí staré auto,tak to i kolikrát odfláknou.
Co se týče elektriky,tak sice jsem ho neměl dlouho bylo to 16V Chamade ale tam fungovala bez potíží.
Kdybych si ho měl kupovat dnes,při cenách i kolem 5000Kč.Tak jedině od soukromého prodejce,co k tomu má alepson nějaké papíry či dokumentaci.Jinak běžně v bazaru,třeba za 10 000kč a navíc když auto vypadá v celku ojetě,se to už absolutně nevyplatí.Protože ceny dílů jsou v celku drahé i na to jak je auto staré,a pak jsou s tím jen potíže.
Řekl bych tohle auto,slouží dobře až si to člověk sám vychytá to platí i u jiných aut,ale u tohoto bych řekl mnohem více.
já bych řek že měnit spojku kolem 100000km to musí být cit jak Meresjev s dřevákama, ale ten rendlík píše výměny až od 120000Km, to už bylo Suzuki v recylaci
za JAKÉ peníze jste Renaulta koupil. Ten výčet výměn je docela velký na tak málo km... měl jsem (z Německa) Suzuki Baleno Kombi a do 115000 km (kdy jsem ho prodal) jsem měnil pouze olej, filtry, destičky, rozvoďák a výfuk, což jsou běžná opotřebení. Z větších prav mi odešlo ložisko v převodovce a při tom už jsem vyměnil spojku. Ale co se týče např přední nápravy, ložisek, brzd apod. vše bylo stále perfektní. Dnes už vás žádné auto nikde nenechá, jto není argument, jde jen o to po kolika km se musí měnit právě ty nejvíce namáhané části...
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19
Bylo takové auto,jaký si to člověk udělá takový to má:) Samozřejmě žádný extrém ve spolehlivosti,ale i v poruchovosti. Celkem průměrné auto co se toho týče.A když měl člověk výbavu bez elektrických srandiček,tak se tam nemělo ani co polámat. Co se týče podvozku a jeho dílů,záleželo hodně na kvalitě cenně,a kde byl díl vyroben.Z mé zkušenosti nejhorší z Polska.Ceny lákající,ale kvalita a výdrž žádná a hlavně servis(či mechanik) Když si to člověk opravoval sám,nebo má dobrého mechanika tak to není až ta velký problém.Protože kolikrát se stává,že spousta servisů vidí staré auto,tak to i kolikrát odfláknou. Co se týče elektriky,tak sice jsem ho neměl dlouho bylo to 16V Chamade ale tam fungovala bez potíží. Kdybych si ho měl kupovat dnes,při cenách i kolem 5000Kč.Tak jedině od soukromého prodejce,co k tomu má alepson nějaké papíry či dokumentaci.Jinak běžně v bazaru,třeba za 10 000kč a navíc když auto vypadá v celku ojetě,se to už absolutně nevyplatí.Protože ceny dílů jsou v celku drahé i na to jak je auto staré,a pak jsou s tím jen potíže. Řekl bych tohle auto,slouží dobře až si to člověk sám vychytá to platí i u jiných aut,ale u tohoto bych řekl mnohem více.
13.11.2012 | 13:37:50 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
Alexandr
já bych řek že měnit spojku kolem 100000km to musí být cit jak Meresjev s dřevákama, ale ten rendlík píše výměny až od 120000Km, to už bylo Suzuki v recylaci
06.02.2007 | 08:19:22 | Reagovat
Neřekl jste
za JAKÉ peníze jste Renaulta koupil. Ten výčet výměn je docela velký na tak málo km... měl jsem (z Německa) Suzuki Baleno Kombi a do 115000 km (kdy jsem ho prodal) jsem měnil pouze olej, filtry, destičky, rozvoďák a výfuk, což jsou běžná opotřebení. Z větších prav mi odešlo ložisko v převodovce a při tom už jsem vyměnil spojku.
Ale co se týče např přední nápravy, ložisek, brzd apod. vše bylo stále perfektní.
Dnes už vás žádné auto nikde nenechá, jto není argument, jde jen o to po kolika km se musí měnit právě ty nejvíce namáhané části...
30.03.2006 | 12:02:40 | Alexandr Reagovat