Rok výroby:1987Typ motoru:1721Stav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:220 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:15. 6. 2006
1x závada v elektroinstalaci - klamná signalizace kontrolek, že nemaže a přehřátý motor. Odtah a oprava v servisu v cca 140 000 km
1 x netěsný chladič - výměna v cca 150 000 km horší těsnost hadic chladicího systému, v zimě občas problémy, nutná stálá kontrola.
Jinak běžná údržba: oleje, kapaliny, výměna kotoučů, destiček vpředu a jednou buben vzadu, čepů, stabilizátor přední, tlumiče najeto min 100. 000 km, stále drží. Zadní náprava absolutně bez problémů.
V r. 1997 namontováno LPG - Hartog Vialli . Jedenkrát repase - výměna membrán za dva litry. Jinak LPG bez problémů, starty na LPG i v zimě do -10 °C bez problémů!
Hodnocení a zkušenosti s autem
První auto v rodině, v autobazaru v r. 1996 bylo levnější než Forman, kterého jsem původně vyhlížel. Vůz doporučen známým - majitelem autobazaru se slovy "jak vypadá zvenku, takový je zevnitř". Jediné nevýhody se ukázaly časem: tmavá barva, vyšší spotřeba po městě v zimě. Vyšší spotřeba v zimě byla hlavním důvodem pro instalaci LPG, tehdy LPG za 8-9 Kč/litr ...
V době koupě velmi pěkný stav, ačkoliv jsme se stal již 5. majitelem. První dva majitelé starší pánové, druhý z nich měl dokonce řidiče. I další dva majitelé se o auto starali, poslední majitel přede mnou měl v garáži dvě auta - jednu ameriku pro sebe a sporťák pro maželku, takže letitý Renault se stal jaksi přebytečný...
Z dnešního pohledu se jedná již o historické auto, ale službu udělalo náramnou. Jízdy po městě, s dětmi na hory, v létě dovolené tuzemsko, Slovensko i několikrát Chorvatsko. - Makarská rivijera, za vedren bez problémů. Jak píšu v začátku, problémy s chladicím systémem byly spíše v zimě. Vůz se stal 6. tým členem rodiny a přezdívky jako RENĎA, RENDÍK, RENDÍNA, RENĎÁK jsou, myslím dostatečně výmluvné.
Na větší rozměry proti tehdejší Feldě nebo Favoritu jsem si zvykl rychle. Vůz se velmi dobře řídil, měl dobré pérování a poskytoval slušné svezení. Do kufru, i přes LPG nádrž, se nám vždy všechny věci i na dovolenou k moři vešly.
Podobně jako nástupce - Laguna 1 - je to auto vhodné do města i na delší trasy, nevýhoda - do města by mohl být větší rejd.
Souhrn: Jednoduché spolehlivé auto, nenáročné na provoz, které se skvěle řídí, se sedanem se krásně couvá díky výbornému výhledu na všechny strany. Auto kromě rezatých lemů zadních podběhů je neuvěřitelně zachovalé (cca 1998 vystříkání dutin). Díky ručnímu mytí se zachoval slušný lak.
Protože potřebuji větší a spolehlivé auto na delší cesty, nakonec jsem dal s těžkým srdcem Rendíka do bazaru. Celá rodina se s ním byla rozloučit ...
Kdysi jsem ho taky měl,moje první auto:Pohodlný,prostorná kabina,pro mě líbivá palubka,motor vcelku táhnul slušně.Horší jízdní vlastnosti,lovení rychlostí v převodovce,reznutí zadních blatníků.Nemůžu říct,že by to bylo špatný auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R21
Nevím no rozhodovat se o autě ,dle toho jací jsou lidé v servisu ,a navíc tak u starého auta asi není na místě:))
13.08.2011 | 01:41:27 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Kdysi jsem ho taky měl,moje první auto:Pohodlný,prostorná kabina,pro mě líbivá palubka,motor vcelku táhnul slušně.Horší jízdní vlastnosti,lovení rychlostí v převodovce,reznutí zadních blatníků.Nemůžu říct,že by to bylo špatný auto.
17.06.2006 | 15:29:13 | REST Reagovat