Rok výroby:1994Typ motoru:V6 3.0 12VStav km při koupi:1 000 000 kmStav km nyní:1 100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?17 měsícůPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:13. 4. 2011
Předchozí auto:Acura Citroën BX Ford Mondeo BMW 525 E28 735 E32 730 E32Chrysler Saratoga Citroën XM Ford Tourneo 2,5 TDFord Tourneo 2.0 iCitroën Jumper
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil za směšné peníze a stav tomu odpovídal - horší válec spojky (repasováno vlastní silou), hlučné čerpadlo posilovače řízení - hlučí stále, ale drží, tekoucí servo - příčina poruchy čerpadla - předchozí majitel asi nedoléval (výměna z vrakoviště), zablokovaný termostat chlazení (výměna 450,- Kč mat.), nefunkční spínače ventilátorů chlazení (instalace ručního vypínače, trošku se to pralo s klimatizací), občas stávkující řízení ventilátoru topení digiklimou (francouzská elektronika občas potřebuje odpočinek), cca 1 měsíčně stávkující el. posuv sedaček (stačilo odpojit přes noc baterii, sedačka má počítač s 3paměťmi a občas asi přebere vínka a zmate se). Hned po koupi výměna výfuku komplet 2550,- Kč přes E-shop, popraskané svody výfuku - neřešeno, přidřené lano ruční brzdy - neřešeno. Klepající tyčky stabilizátoru - řešeno 1x vydržely asi 15K Km tak jsem je nechal žít.Emise splnil i po 15 letech bez podfuku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Absolutní pohodlí, totální výbava - 2-zonová klima, el. vyhř. okno,el. sedačky i vzadu, tempomat, výborné radio CD, MC, FM s dobrými repro, el. seřiditelý volant, palubní PC... (chyběl mi ke štěstí pouze automat). Auto jede absolutně plavně, ve městě spolu s XM nejpohodlnější s čím jsem kdy jel. Do cca 160 km/h tichoučké, dá se ním jet i ostřeji, ale jízda je taková pohodička, že člověka spíš zklidní. Výborné sedačky i ostatní ergonomie, dílenské zpracování dobré nad očekávání.
Vzhledem k dědečkovskému věku a notně opelichanému stavu (koupě za 13.000,- Kč ze zoufalství) překvapivě spolehlivé auto, opravoval jsem jenom když jsem koupil a rok a půl ho honil, nikdy mne nikde nenechal. Spotřeba 3.0 V6 PRV 12V je vyšší (9 - 10l dálka, 13l postrky), ale v motoru jsem měnil jenom olej (rozvod řetězem). Dokonce jsem si ho dovolil prodat kamarádovi a pořád se mnou mluví.
Ceny dílů jsou značně nevyrovnané - originální hodně drahé, ale v německu se dají pořídit za slušné ceny (viz termostat v čr cca 1800,- přes němce do 2 dnů 450,-).
Po 8 měsících Escortem mám zlikvidovanou páteř a lovím po netu dalšího Safrana jako 2. auto k Chrysleru Voyaer
Ahoj, můj příbuzný ho léta měl ve verzi 3.0 V6 RXE s automatem (v letech 1994 až 2001) a i já jsem v něm absolvoval spoustu kilometrů - byť ještě jako spolujezdec. Fakt je, že to auto bylo co do pohodlí ve své době nedostižné. Vše včetně zadních sedadel v elektrice, přední sedadla se vzduchovou regulací tuhosti jednotlivých polštářů, vše v kůži, všude měkčené plasty, mluvící počítač, elektronicky řízený podvozek... A spooousta místa všude včetně kufru. Ve své době byl i slušně dynamický - jezdilo to až k tachometrovým 230 km/h (čili tak asi 215...). Na r.v. 1992 to bylo hlavně komfortem jízdy prostě vynikající auto. Škoda, že mimo Francii to byl prodejní debakl. S tím automatem si vzal při rychlých přejezdech (pendlování ČR - Francie) tak 12-13 l/100 km, ale majitel s ním jezdil dost ostře. Škoda jedné věci: mezi 18,000 a asi 250,000 km dvakrát odešla automatická převodovka - cca při 120 tkm (výměna v záruce), pak asi při 240 tkm... Bylo v tom úžasné svezení, opravdu jedna báseň. Pokud se podaří sehnat zachovalý kousek, je to i dnes krásné svezení. Ale toho automatu bych se obával...
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Safrane
Jde o stav...
Ahoj,
můj příbuzný ho léta měl ve verzi 3.0 V6 RXE s automatem (v letech 1994 až 2001) a i já jsem v něm absolvoval spoustu kilometrů - byť ještě jako spolujezdec. Fakt je, že to auto bylo co do pohodlí ve své době nedostižné. Vše včetně zadních sedadel v elektrice, přední sedadla se vzduchovou regulací tuhosti jednotlivých polštářů, vše v kůži, všude měkčené plasty, mluvící počítač, elektronicky řízený podvozek... A spooousta místa všude včetně kufru.
Ve své době byl i slušně dynamický - jezdilo to až k tachometrovým 230 km/h (čili tak asi 215...). Na r.v. 1992 to bylo hlavně komfortem jízdy prostě vynikající auto. Škoda, že mimo Francii to byl prodejní debakl.
S tím automatem si vzal při rychlých přejezdech (pendlování ČR - Francie) tak 12-13 l/100 km, ale majitel s ním jezdil dost ostře.
Škoda jedné věci: mezi 18,000 a asi 250,000 km dvakrát odešla automatická převodovka - cca při 120 tkm (výměna v záruce), pak asi při 240 tkm...
Bylo v tom úžasné svezení, opravdu jedna báseň. Pokud se podaří sehnat zachovalý kousek, je to i dnes krásné svezení. Ale toho automatu bych se obával...
15.04.2011 | 14:42:08 | Filip Reagovat