Rok výroby:1993Typ motoru:2.1 turbo dieselStav km při koupi:148 000 kmStav km nyní:299 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:29. 9. 2005
Předchozí auto: R-25 R-21 NevadaFord Scorpio BMW 525 520 320
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Poruch měl Safrane víc než dost :-(. K nejčastějším závadám patří časté výměny čepů, silentbloků, tyček stabilizátoru a spojovaček přední nápravy.
Další závady uvádím chronologicky podle počtu najetých km:
152000 ... Prasklá membrána naftového filtru. 156000 ... Výměna středního a zadního dílu výfuku. 174000 ... LZ ložisko, termostat, LP tyčka stabilizátoru. 177000 ... Silentbloky zadních tlumičů. 188000 ... Přední díl výfuku. 190000 ... PP tyčka stabilizátoru. 191000 ... PP rameno. 195500 ... LP tyčka stabilizátoru. 204500 ... Kompletní spojka. 222000 ... Prachovka LP poloosy. 226500 ... Kloub LP poloosy. 227000 ... Těsnění pod hlavou. 231000 ... Oprava startéru. 233500 ... LP a PP tyčka stabilizátoru. 235000 ... L a P čep řízení. 236000 ... Silentbloky v ramenou a spodní čepy. 256900 ... Výměna PZ brzdiče. 258000 ... Termostat. 268000 ... Oprava vstřikovacího čerpadla. 282000 ... Přední díl výfuku. 288000 ... L a P spodní čep, L a P čep řízení. 289000 ... P spojovačka řízení. 290000 ... L a P tyčka stabilizátoru. 292000 ... Ložiska předních tlumičů. ...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Safrana mám pátý rok a najel jsem s ním přes 150.000 km. Je to model 2.1dT. Nyní má najeto skoro 300.000 km takže se s vámi podělím o moje zkušenosti.
Safran je opravdu hodně prostorné a pohodlné auto. Motor 2.1dT není na rozjezd žádný závodník. Výkon motoru je vzhledem k hmotnosti auta (1500kg) dost slabý. Musíte zapomenout na prudkou akceleraci. Konečná maximální rychlost se ale nakonec dokáže vyšplhat skoro k 200km/hod. Spotřeba je značně rozdílná podle toho kde jezdíte. Při cestě do Chorvatska jsem se vešel do 6.3l , ale po Praze je spotřeba kolem 8 litrů. Jízdní vlastnosti jsou pro mne uspokojivé. Na rozbitých pražských silnicích je vůz díky svému měkkému pérování velmi pohodlný. Horší je to s poruchovostí. Jak jsem již výše psal, sami si můžete udělat obrázek. Jako polehčující okolnost pro Safrana, musím ale uvést, že většina km je najeta po Praze a proto asi ta větší poruchovost. K největším slabinám patří přední náprava.
Safrane je uvnitř velmi potichý, takže klepání čepů a spojovaček působí velmi rušivě a nedá vám to, abyste je neustále měnili. Pokud budete mit Favorita, který se klepe celý, tak byste si toho nevšimli, ale v Safranu vás to klepání bude ničit. Daší zvuky se ozývají od uložení zadních tlumičů. Silentbloky vydrží po pražských cestách tak 80.000 km. Nebylo by to tak hrozné, kdyby však jeden nestál 3500,- Kč.
Cena náhradních dílů na Safrana je opravdu zničující. Pokud neexistuje na daný díl druhovýroba, tak je to opravdu vítr v peněžence. K častým závadám patří taky poruchy v elektroinstalaci. Ale to je bolest asi všech starších francouzů. Jinak spokojenost je se spolehlivostí motoru. Ani v mrazu -21 stupňů jsem neměl nejmenší problém. Zimní startování je prostě bezproblémové. Jediná závada na motoru byla po najetí 270000 km přetěsnění palivového čerpadla, což je ale běžná záležitost vzniklá opotřebením. Předtím po ujetí 230000 km jsem také musel vyměnit těsnění pod hlavou, ale to také považuji za běžné opotřebení a častou závadu vetšiny starých naftových motorů.
Na závěr takové shrnutí. Safran je luxusní, velmi dobře vybavené a pohodlné auto s nadměrným vnitřním prostorem a velkou poruchovostí spojenou s velmi drahými náhradními díly.
Přátelé, z týhle recenze jasně vyplývá jedna věc - majitel tohoto Safranu je vyjímečně trpělivý člověk. Koupil si sice starší auto, ale kdyby se mi náklady tahle začaly kupit, tak by to mohl být klidně Rolls, ale letěl by do rokle v tu ránu!
Já mám Safrane rv. 93 v benzínu (obsah 2,2), koupil jsem ho s 220 000, zatím jsem s ním ujel asi 45 tis. a nemůžu si stěžovat. Jediný co jsem za tu dobu nechal měnit bylo čidlo na snímání otáček (oprava cca 400Kč i s prací), nic jinýho se mi v autě zatím nepokazilo. S autem jsem nadmíru spokojenej. Majitelé německých aut z podobných roků výroby by mi, co se týče pohodlnosti, mohli jen závidět.
mirku9 a co by si ještě nechtěl auto si koupil ojeté za pusinku a to nové stálo 1000000 a vejš,takže samozřejmě že díly jsou dražší tak nevím cose ti nelíbí tak si příště kup š120 a budeš to mít levný jenže to povezeníčko bude o 1000% horší to už musíš zvážit sám jestli to tvá prdel snese.
Ja bych nerek, ze to auto je nejak extra poruchovy, vzdyt ty opravy co pises tak mezi 150tis az 200tis jsou vesmes bezne opravy a nad 200 se uz musi pocitat stim, ze je to ne zrovna mlady auto se starou naftou a po Praze? Neni co resit!! Rozhodne bych nad tim autem nelamal hul!!
Když se podívám na to, jaké jsi měl auta, musíš asi být úspěšný. Takže budeš asi i vzdělaný... Tak jak můžeš napsat, že ,,Safrane je uvnitř velmi potichý ... " ??
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Safrane
!!!
Přátelé, z týhle recenze jasně vyplývá jedna věc - majitel tohoto Safranu je vyjímečně trpělivý člověk. Koupil si sice starší auto, ale kdyby se mi náklady tahle začaly kupit, tak by to mohl být klidně Rolls, ale letěl by do rokle v tu ránu!
28.07.2009 | 22:14:09 | Helmut Reagovat
benzín
Já mám Safrane rv. 93 v benzínu (obsah 2,2), koupil jsem ho s 220 000, zatím jsem s ním ujel asi 45 tis. a nemůžu si stěžovat. Jediný co jsem za tu dobu nechal měnit bylo čidlo na snímání otáček (oprava cca 400Kč i s prací), nic jinýho se mi v autě zatím nepokazilo. S autem jsem nadmíru spokojenej. Majitelé německých aut z podobných roků výroby by mi, co se týče pohodlnosti, mohli jen závidět.
27.03.2009 | 13:09:34 | Reagovat
Když kupuješ auto se 150 000 v těle, tak se ne div, že se ti sype ....
28.08.2006 | 23:41:25 | Reagovat
mirku9 a co by si ještě nechtěl auto si koupil ojeté za pusinku a to nové stálo 1000000 a vejš,takže samozřejmě že díly jsou dražší tak nevím cose ti nelíbí tak si příště kup š120 a budeš to mít levný jenže to povezeníčko bude o 1000% horší to už musíš zvážit sám jestli to tvá prdel snese.
13.01.2006 | 17:24:32 | Reagovat
neni to vrak
Ja bych nerek, ze to auto je nejak extra poruchovy, vzdyt ty opravy co pises tak mezi 150tis az 200tis jsou vesmes bezne opravy a nad 200 se uz musi pocitat stim, ze je to ne zrovna mlady auto se starou naftou a po Praze? Neni co resit!! Rozhodne bych nad tim autem nelamal hul!!
27.10.2005 | 17:30:55 | Mike Reagovat
re pravopis
Nic ve zlém, ale nevidím v té větě žádnou pravopisnou chybu. Jedinou jsem našel ve tvém komentáři. Tam by mělo být napsáno ....
14.10.2005 | 18:49:50 | Mirek Reagovat
PRAVOPIS!!
Když se podívám na to, jaké jsi měl auta, musíš asi být úspěšný. Takže budeš asi i vzdělaný... Tak jak můžeš napsat, že ,,Safrane je uvnitř velmi potichý ... " ??
10.10.2005 | 18:03:41 | Monsieur-nuit Reagovat