Rok výroby:2001Typ motoru:Stav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:JinéPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:26. 1. 2012
pohodlí pro řidiče a spolujezdce prostorný interiér velký zavazadlový prostor, variabilita
Slabé stránky
neustálé drobné i větší opravy
Závady a opravy na autě
Lidově řečeno, „pořád něco“. Pominu-li běžnou údržbu (čištění klimatizace, výměnu brzdových destiček, svíčky atd.), zásadnější opravy byly následující: – Po šesti měsících od zakoupení musel být vůz vyčištěn, protože do něj teklo – stačilo projet louží a měla jsem pod nohama jezírko. Nedej Bože když zapršelo. Po vyčištění ale zatékat přestalo. – Od začátku problémy se startováním (za studena), ve dvou autoservisech nedokázali vyřešit a přijít na příčinu, nakonec startér odešel úplně (auto na odtah), nový včetně práce a odtahu přišel na cca 8 300 Kč. – Od začátku se zasekával pedál plynu (občas nešel sešlápmout) – v autoservisech opět nevyřešeno (vždycky provedli nějaké čištění, ale za pár týdnů byl problém zpět). – Okolo 170 000 km začala odcházet převodovka, nejdřív 5. rychlostní stupeň, po opravě pak záhy na to i 3. a 4. stupeň. Na výměnu jsem už neměla náladu, koupila si Nissana Note a Renaulta zanechala protiúčtem.
Další komplikace nesouvisela přímo s vozem, ale s LPG nádrží, tu jsem musela před prohlídkou STK nechat vyměnit – vzhledem k tomu, že se údajně jednalo o v ČR netypickou úpravu a navíc chyběly potřebné dokumenty, to byla také opravdu lahůdka. To přidávám spíše jako info pro uživatele, aby, pokud se rozhodnou zakoupit ojetý vůz ze zahraničí s LPG, s sebou vzali pokud možno někoho, kdo se vyzná…
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mrzí mě, že ho nemohu doporučit. Měla jsem ho ráda a bude se mi po něm stýskat – pohodlný pro řidiče i spolujezdce, tím spíš, že občas vozím prarodiče k lékaři atd. – těm se do auta s vyšším podvozkem pochopitelně lépe nastupovalo. Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor – mám dva koně, takže často převážím dost věcí včetně pytlů s krmivem atd. – přístup do zavazadlového prostoru vynikající. Prostě pohodlné a praktické auto. Škoda, že ho nemohu považovat za spolehlivé – potřebuji auto na ježdění, ne na objíždění servisů a diagnostiku závad.
my máme Scénika už 15 let a lepší auto jsem nikdy neměl. Náhradí díly za hubičku, poruchovost minimální.Max. pohodlí !!! Když jsem měl Japonce, vše se objedávalo z Tokia či Osaky opravy trvaly dlouho a byly drahé. To už je ale dávno
Nevím lidi, jsem dlouhodobým uživatelem vozů značky Renault a na cenu údržby a náhradních dílů si nemohu stěžovat. Zdroje běžné, samozřejmě se vyhýbám "autorizovaným" (čili předraženým) servisům. Jen pro ukázku: Scénic 2.0 rv97 Rozvodová sada, včetně práce: 3.000,- Výměna oleje a filtru: 1.250,- Výměna výfuku (od svodů komplet): 3.500,- Sedadlo řidiče (komplet): 900,- Pneumatika 185/65 R14 (Kormoran, nová): 880,- Přední světlo (kompletní): 300,- Zadní blatník (nový, plech): 1.500,- Případně celé auto na ND se špatným čerpadlem: 6.000,-
Tohle vám přijde drahé? Opravdu? Tak se mrkněte třeba na ceny ND u stejně starých Oktávií.
Mám Scenic r.v.2001 koupený v r.2007-dovoz Německo.Při koupi byl stav km.73000,nyní 148520.Na vůz si nemohu stěžovat,je velmi dobrý pro cesty naší rodiny-3děti.Kromě pravidelné údržby nijak velké investice.Je pravda že díly jsou držší,ale pokud člověk chce tak sežene i levnější,dáto sice více času u internetu.Největší investicí byly rozvody,pár karosářských oprav po drobných nehodách-plastové blatníky.kotouče s ABS.Jinak celková spokojenost.
16.08.2012 | 10:08:05 | roman
| 85.92.56.*Reagovat
Mám nyní R. Scenic 1.6 16V a už jsem měl 9, 11, 19 a nyní je to druhý scenic. Renaultům je potřeba v prvé řadě rozumět co chtějí a hlavně jemné zacházení. Drahé díly jsou pro ty co jezdí do značkových R. servisů. My co si vcelku vše zvládneme sami je to vcelku dobrý vůz.
28.06.2012 | 16:56:16 | Pedro
| 46.16.120.*Reagovat
Poruchovost a drahé díly než je běžné,v tom je právě problém renaultu.Mě to příde jako od nich nějaká finta.Nabídnou za velice dobré peníze nové auto ale postupem času si od zákazníka vyberou ten zbytek ve formě prodeje dražších dílů než je obvyklé ceně na srovnatelná auta třeba jiných značek.
Mam Scenica 2 roky cca 20000km muj najezd zatim ok !!! Nechodit do drahych servisu no.... Mel jsem obavu ze Scenica ,ale je v pogodę,kdybych dal znamku tak za 3 doporucuji lidove auto pracant
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
Paní měla smůlu
my máme Scénika už 15 let a lepší auto jsem nikdy neměl.
Náhradí díly za hubičku, poruchovost minimální.Max. pohodlí !!!
Když jsem měl Japonce, vše se objedávalo z Tokia či Osaky
opravy trvaly dlouho a byly drahé. To už je ale dávno
15.07.2018 | 09:20:27 | Vilibald | 89.177.48.* Reagovat
Renault a drahý???
Nevím lidi, jsem dlouhodobým uživatelem vozů značky Renault a na cenu údržby a náhradních dílů si nemohu stěžovat. Zdroje běžné, samozřejmě se vyhýbám "autorizovaným" (čili předraženým) servisům. Jen pro ukázku: Scénic 2.0 rv97
Rozvodová sada, včetně práce: 3.000,-
Výměna oleje a filtru: 1.250,-
Výměna výfuku (od svodů komplet): 3.500,-
Sedadlo řidiče (komplet): 900,-
Pneumatika 185/65 R14 (Kormoran, nová): 880,-
Přední světlo (kompletní): 300,-
Zadní blatník (nový, plech): 1.500,-
Případně celé auto na ND se špatným čerpadlem: 6.000,-
Tohle vám přijde drahé? Opravdu?
Tak se mrkněte třeba na ceny ND u stejně starých Oktávií.
11.04.2013 | 08:31:56 | Raven | 192.168.1.* Reagovat
scenic
Mám Scenic r.v.2001 koupený v r.2007-dovoz Německo.Při koupi byl stav km.73000,nyní 148520.Na vůz si nemohu stěžovat,je velmi dobrý pro cesty naší rodiny-3děti.Kromě pravidelné údržby nijak velké investice.Je pravda že díly jsou držší,ale pokud člověk chce tak sežene i levnější,dáto sice více času u internetu.Největší investicí byly rozvody,pár karosářských oprav po drobných nehodách-plastové blatníky.kotouče s ABS.Jinak celková spokojenost.
16.08.2012 | 10:08:05 | roman | 85.92.56.* Reagovat
Mám nyní R. Scenic 1.6 16V a už jsem měl 9, 11, 19 a nyní je to druhý scenic. Renaultům je potřeba v prvé řadě rozumět co chtějí a hlavně jemné zacházení. Drahé díly jsou pro ty co jezdí do značkových R. servisů. My co si vcelku vše zvládneme sami je to vcelku dobrý vůz.
28.06.2012 | 16:56:16 | Pedro | 46.16.120.* Reagovat
Poruchovost a drahé díly než je běžné,v tom je právě problém renaultu.Mě to příde jako od nich nějaká finta.Nabídnou za velice dobré peníze nové auto ale postupem času si od zákazníka vyberou ten zbytek ve formě prodeje dražších dílů než je obvyklé ceně na srovnatelná auta třeba jiných značek.
06.03.2012 | 08:13:54 | | 78.156.49.* Reagovat
RE:
Typický Renault, a jsem rád, že to napsala žena a nebude tady zase někdo mlít, že "Vašek" a "Tom" ..................
06.03.2012 | 09:13:29 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Scenic po 2 letech its ok! benzin
Mam Scenica 2 roky cca 20000km muj najezd zatim ok !!! Nechodit do drahych servisu no.... Mel jsem obavu ze Scenica ,ale je v pogodę,kdybych dal znamku tak za 3 doporucuji lidove auto pracant
15.07.2018 | 12:34:01 | ostravakostravski1 | 91.221.212.* Reagovat
RE: Scenic po 2 letech its ok! benzin
Fíha, 20.000 už jo ?...…….. :-)))
16.07.2018 | 12:36:24 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat