Rok výroby:2001Typ motoru:1.6 16 VStav km při koupi:127 000 kmStav km nyní:131 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:12. 11. 2009
Předchozí auto: Reanult ScenicFiat Punto vW PassatFord Fiesta Renault R19 Škoda Forman Škoda Favorit
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Hned po koupi, jsem ani nedojel domů. Na přístrojovce mi to svítilo jak vánoční stromeček. Závada na indukčních svíčkách a elektroinstalaci. Známý mi vyměnil indučku , jeden kabel a vyresetoval řídící jednotku. Od té doby motor O.K. Ještě jsem vyměnil kulový čepy a brzdové destičky na předních brzdách.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Před tímto jsem měl Scenika r.v. 1998, 1,6i. Řekl bych, že "nový" je o hodně lepší. Podstatně lepší jízdní vlastnosti. Je v plné výbavě včetně ESP, ASR, loketní opěrky, aut. klimatizace, pal. počítač, 2 x šíbr a výklopné zadní sklo. Já osobně jsem s ním maximálně spokojený. Bohužel na mne opět zůstává druhé auto v rodině, protože tohle znárodnila manželka. Vyhovuje ji posed a skvělý výhled. Brzdy jsou poměrně " jedovaté" . Jen mi chybí vyhřívání čelního skla a sedaček, jako jsem měl u prvního. Někdo na automatickou klimu nadává, já jsem s ní naopak velice spokojený. Reflektory mají větší svítivost, což je znát hned při prvním svezení. Spokojený jsem i se spotřebou, která je u tohoto Scenika nižší cca o 1litr na 100 km. Jezdíme převážně couračky do 15 km a průměrná spotřeba je podle počítače 7l. Moc jsem mu nevěřil, ale veškeré údaje odpovídají množství natankovaného benzínu u stojanu. O varialibitě interiéru zde psát již nebudu, ale co mě fakt dostalo je pouzdro na brýle nad místem řidiče. Bydlím v podhůří Krkonoš, tak uvidím jak se bude chovat v zimě na sněhu a ledu, především jak se osvědčí ESP a ASR.
Jen doplním spotřebu. V současné době mám průměrnou spotřebu 8,2. Jízda převážně krátké vzdálenosti. (4-12 km) Údaj z počítače odpovídá ( opakovaně) množství natankovaného paliva u stojanu. Oproti předcházejícímu Sceniku je to -1,3 až -1,8 l. Takže spokojenost.
Vidím, že jsem spustil lavinu dohadů . Abych pravdu řekl , tak druhého Scenika jsem kupoval až poté, co jsem vyloučil možnost koupě Toyoty Corolly Verso. Kdo na to má, ať si koupí ojetou Toyotu za 300. tis. Za tu cenu bych měl 2 Sceniky. Takže závěrem. Věřím, že je Toyota spolehlivější a líbivější.( Alespoň pro mne.) Z finančních důvodů jsem volil tuto cestu. Takže komentuji to co mám a zatím jsem spokojený. Nikoho neurážím a nad nikoho se nepovyšuji.
To že Toyota přiznala chybu a svolává majitele na zdarma opravu jen podtrhává serioznost celé automobilky. To kdyby chtěl udělat Rencek, tak musí svolat všechny šmejdy z celého světa. Ale beztak by to nikdy neudělali.
zajedno, čo kúpi. Teraz Toyota zvoláva 8 modelov áut v USA na prehliadku a či opravu plynového pedálu, ktorý sa zvykol zaseknúť a auto nekontrolovateľne zrýchlilo. Dlho kvákali o kobercoch pod nohami a podobné somariny..., teraz už museli ustúpiť. Predtým AUDI TT, bez zadného spojleru si vyžiadalo niekoľko obetí, teraz Toyota... . Bohvie, čo je lepšie. Auto, ktoré je poruchové, ale nezhnije, alebo auto spoľahlivé, ktoré môžete po pár stotisíc km vyhodiť, lebo zhnilo na kosť... . Najlepšie je auto firemné a z požičovne....
TUV statistiky jsou jak šité na míru Němcům - pečlivá údržba, s každým prdem do servisu, prohlídky. Zbytek-přistěhovalci z Turecka, Balkánu a severní Afriky... atd(11%) jezdí převážně "podřadným neněmeckým" levnějším zbožím se svým přístupem k údržbě. Tam bych viděl problém statistik. Věrohodnější je asi hodnocení briských pojišťoven aut pro potřeby pojištění proti poruše nebo dlouhodobé testy na 100.000km - tam jsou opravdu zajímavé výsledky, které nemají s TUV moc společného (kromě převyhy Japonců na prvních místech). Pro kritiky: jsem sice bezproblémovým majitelem levného Rencka ale nebojuju za značku ale reaguju na tupost a hloupé "klišé". :-)
Největší šmejdy jsou teda BMW? Umísťovali se pravidelně i pod tou lagunou. Toto jsou jiné testy než z kterých jsem čerpal já(tam vycházela laguna na uplně stejným levelu jako světoborná octa). I tak mě vychází- podle vašeho odkazu-, že daleko větší šmejd než ta laguna je např. to BMW,a i 7er i 5er i 3er, VW sharan, seat alhambra, mondeo.. Kdybych chtěl honit triko, podívejte se jak dopadlo moje auto(francouz) lépe než věhlasná mazda 626..ale já na tohle se.ru ..další odkaz na "poruchové " francouze---Citroen C5 al. xantia..........btw. jako nejmíň poruchové auto v čr se traduje Š felicia, tak se bůhví proč umístila skoro uplně na konci..Ale tam se přece nemá co pokazit neee??
Aha 57z 71 je průměr,tak to potom jo ,už mám jasno!Nešpekuluj jestli je jeden jejich model jednou za 10 let náhodně alespoň průměrný ,byli,jsou a budou to šmejdy.
Jirke: Doporučuji ti se podívat na mnou daný odkaz. Do první dvacítky se dostal Rencek Modus, pouze jeden ze všech stáří vozu.!!! Jinak všechny většinou v poslední dvacítce. Laguna stáří 10 - 11 let se umístila na 57 ze 71 míst. Průměr, fakt...jo vlastně ty mluvíš ještě o starší vraně!
Rencky po 2001 roku šly do kytek. Ale já tu mluvil o laguně z 96 roku potažmo o všech renaultech z 90. let. Nééé že Ty si vybereš zrovna roční který se ti hodí?? Nepřipadáš si jako trotl? Dvojkovů lagunu bych si opravdu nekoupil. Ale furt mi tu necpěte statistiky těchto modelů které se opravdu nepovedly. Taky bych si mohl vybrat např. VW sharan, který je v některých letech výroby hůře než i ta strašná dvojková laguna(2003-112.místo). Ale nejsu tupec jako Ty. Opakuju pro dementy: jedničková laguna 51.-66. místo, megane I 38.-75. místo, espace II 52.-79.--ze 125 aut--čistej průměr. Pro extra dementy OPAKUJU ZNOVA A VELKÝM PÍSMEM: CELOU DOBU PÍŠU O JEDNIČKOVÉ LAGUNĚ DO R.V. 2000!!!!!!Jen dodám-nemám rencka, nasháním rencka, klidně pujdu do japonce,nebo němce, jen mě dokáže nasrat tak neskutečná až provokativní neobjektivita.
Scenic 78,twingo 88,laguna 89,megan 102,kangoo 110,espace 115 ze 125 aut To je průměr ty hňupe? V první dvacítce je 5 Toyot (!), 5 Mazd, 3 Fordy nebo 2 Porsche.
Proč bych kupoval nějakého žabožrouta velice pochybné pověsti když si můžu vybrat za podobnou cenu auto značky uznalé a spolehlivé. Nejsem tak bohatý abych mohl kupovat levné věci...v případě Renaultu to platí na 100%. Mně se zvedá žalůdek též a i z vlastní zkušenosti.
Nejsem zastánce žádné konkrétní značky, ale popravdě, Renaulta bych nechtěl ani náhodou. Má bohužel takové renomé, a i po zkušenostech mých kolegů a známých, se mi při vyslovení jména Renault zvedá žaludek. Tak jako při vyslovení jmen Ford, Opel, Kia.
Rencky tam právě nejsou na posledním místě, už to tady píšu asi posté ale pořád se najde debil, který se do těch statistik ani nepodívá a hned píše závěry o umístění renaultů. Ona laguna jedničkové řady je mezi 50. a 60. místem. Průměr. Nic víc, ale ani nic míň. Takže KDO ZFALŠOVAL TY STATISTIKY ŽE JE NA TOM RENAULT TAK RELATIVNĚ DOBŘE???
Tak jo přesvědčil jsi mě rencky jsou fakt supr auta. Jen je divné proč si to ti lidi vymýšlejí a dávají si tu práci psát ty lži sem a do jiných stránek.No a k té laguně 96 a 500000km bez poruch? Tak osobně znám dvě , švagrova má najeto 200000 a za poslední 1,5 roku byla v servisu pouze 6x a sousedova má najeto 260000km a už rok trčí v garáži . nic vážného samé prkotiny-elektrika ,startér a motor.Asi špatný kus .Ale kdo asi zfalšoval ty statistiky ADAC,TUV,J.D.POWER ve kterých rencky drží poslední míste? Asi závist nebo mezinárodní komplot .
Když budu chtít, napíšu sem třeba 20 smyšlených negativních recenzí na rencky. S mazdou mám super zkušenosti. 96rok shnila a odešel motor2,0. Je to o udržbě a zacházení. Laguny z toho roku odjezdí 500 000km bez poruch.
Pro zastánce těchto aut. projděte si tady recenze a spočítejte si procentuálně kolik je špatných u jednotlivých značek a pak mluvte.Proč nikdo nepíše záporné na Toyoty a Mazdy, kdežto u rencků a jim podobných jich je 10-20%?
Dobrá, ty máš špatné zkušenosti, já dobré. Já si mohu užívat loga: šťastný majitel rendlu. S japončíkama si udělal dobře, vidím že seš spokojen. Někdy napiš recenzi, ( pokud budeš chtít )
povedať... . A ani vlastná skúsenosť ich nepresvedčí o omyle, alebo opaku. Inak, ak by Thália stála nejakých 150.000,- v začiatkoch, keď prišla na trh, teraz okolo 100, tak by jej človek veľa odpustil. Lenže u nás sa ceny stanovujú tak, že sa "prispôsobia" ostatným. A dovozca by išiel sám proti sebe, ak by "chcel" mať nižší zisk... A tak sa našinec, v očakávaní kvality auta a služieb /za tie peniaze!!!/, akurát dočká sklamania a zanevrie na značku úplne... . A obyčajne si rozmyslí kupovať nové auto, alebo tú istú značku, pretože služby v servisoch sú veľmi podobné..:( Pričom stačilo zreálniť ceny hneď na začiatku a nikto by nečakal zázraky. Logan je podľa všetkého kvalitnejšie auto, než Thália, za nižšiu cenu.
Krakene: no já bych o s tím opěvováním technologie rencku neviděl tak růžově. Samozřejmě cenovou politiku škody znám, vím na koho je zaměřena a vím, jaké sračky je škodovka schopna vyrobit - HTP a v podstatě Fabia celkově. Ale co se týká poruchovosti prosím nesrovnávej koncern a Renault. Můj otec je zapřísahlý škodovkář, dvě oktávky, ted nový superb - a naprosto bez problémů. já jsem se s Renckem dvakrát těžce spálil, poté starý Civic s 300 tisícama na tacho a teď Corolla...a vůbec nevím, co je porucha. Na té Hondě se dělaly tlumiče po 270 tisících! Nebo u Rencku se bere asi jako normální věc, když na novém autě odcházejí životu důležité díly? Že mám strach jet po dálnici aby mně to najednou nechcíplo? Než někam vyrazím, informovat se o kvalitním servisu podél cesty?? Toto je ten jejich výzkum? Pěkně děkuju, zažil jsem to. Rendl pro mě nemá cenu rezavého výfuku na mé Corolle. Taková je pravda. Vždyť moje 100vka škodovka, se kterou jsem jezdil v 18ti letech byla daleko spolehlivější než tehdy 4 roky stará 19tka a poté nové Clio!!!
Jdou dva bratři za babičkou lesem. Jeden je slepý a druhý má jen jedno oko, tak ten jednooký vede toho slepého. Jdou, jdou a najednou jednooký zakopne a vypíchne si i to jediné oko a říká: "Tak jsme došli!"
Přijede chlapík na konec fronty stojících aut na dálnici. Vyleze z auta a ptá se opodál stojícího policajta, co se děje. Policajt mu říká: "Tam vepředu zablokovali cigáni dálnici a že když nedostanou 500 tisíc korun, tak se na protest upálí." - "A už se něco vybralo?", ptá se řidič. - "Jo, patnáct kanystrů s benzínem a tři zapalovače!"
svatá pravda s těma paknama, taky mne to potkalo, jenže psát sem všechno (pro Jablonečáka), bude to příspěvek na celou stránku. Mimochodem ta čidla , která způsobují nekontrolovatelné zrychlování nebo totální smrt (snímač volnob.otáček) jsem za 90.000 km měnil tři o detailech jako ruční brzda nebo dráty od zamykání kufru nemá cenu psát, ale po 95.000 km odešlo komplet řízení - origoš 25.000 !!! Pro rejpaly kupoval jsem 2003, tedy už "odladěné" celkem jednoduché auto! Tehdy cca 330.000Kč po slevě ! Jnak značkový servis až na vyjímky KATASTROFA!!
Někdo měl deset renaultů a všechny byli moc poruchový.Jen jestli neměl poruchu mozku jejich majitel.Auto je jen výrobek a občas se nepovede a to je se vším.Nejporuchvější auto co jsem kdy měl byla Fabia kombi I zakoupená nová.Superb I se sral o něco míň,ale dražší díly-dražší auto a celkem spolehlivá byla Oktavia II -obě taky nový.Teď jezdím Megane Grand.II a spokojenost maximální.Uvažoval jsem o Sceniku,ale potřeboval jsem rychle nový auto a čekání 1-2 měsice bylo dlouhý.Megane jsem měl za 14 dní.Pravda je,že Škodovky jsem si vzal hned z autohausu.Češi jsou podivný národ,nadávají na němce,ale jejich předražený auta opěvujou a přehlíží všechny závady.A největší kredit mají motory tdi-pd no ty co jezdí za 2-3 litry.
že Thália, najmä č.1, nebola určená na trhy v Západnej Európe, ale na Stredný Východ, Turecko a okolie. Pretože som sám na vlastné oči videl asi na 3 Tháliach odtrhnuté brzdové pakne, kolesá zablokované. To všetko od 50-80.000 km. A ak za toto by som mal dať cez 300.000 SKK, v základe!!, tak asi by to muselo byť posledné auto na svete.Thália je všetko možné, ale nie moderné auto. Na 406 sú pôvodné bubny-obloženie. Po 10 rokoch, cca 430-440.000 km. To iba pre porovnanie kvality. A na ťažnom som previezol polovicu domu.
Tome, Jestli stojí Natatálka 140 nebo fábka 200 táců, není v laciné technologii, ale v nenažranosti prodejců a automobilek. I ta levná Natálka v základu je bezpečnější, vybyvenější a má hlavně motor, co jede a nežere trávu a lak ze svodidel na dálnici. Zrovna ten Rendl má vývojové oddělení. No Škoda taky, ale co oni udělali pro svět?? NIC! Taliáni, Frantíci, Švédi, Japončíci, ti všichni dělají vše možné, pro bezpežnost, pohodlí a přírodu. Co naše slavné W?? Nic, jen čekají kde co se komu povede a pak to aplikují. Rendl má aspoň slušné motory co jezdí za solidní sptřebu i nafťáčky mají na slušné úrovni, vždyť Nissan je dává do svých aut. Vidíš přesto všechno co Frantík dává do vývoje má pořád levnější auto. To že občas něco zlobí je daň za vývoj, který se pořád zdokonaluje a vylaďuje. Pokud koupíš od Rencka model, který už je 5 let na trhu, je - dá se říct odladěný a nebývají tak často poruchové. Ty můžeš děkovat těmto automobilkám za vývoj, bo by si jezdil stále s karbecem a tvá pedel by seděla na dřevěné lavici. Tak nějak by vypadal slavný W - vůz a pekáč z MB, by měl ještě obruče s trakaře. Zde vidíš, jak některé automobilky ojebávají své zákazníky, když jim prodávají starou technologii za drahý peníz.
Myslím že takový zloděj, který by riskoval že kvůli nějakému Rencku pujde bručet se ještě nenašel. Za solidní prodeje značky může především cenová politika Renaultu, kdy ví že musí vyrobit levné a třeba i kazové auto a u obrovské spousty důvěřivé populace budou mít úspěch. Málokdo pochopí, že když koupí Thalii za 200 tisíc, Rencek toto auto vyrobí maximálně za polovinu a už to musí jít v kvalitě poznat. Samozřejmě. A dokonce u majitelů těchto skvostů jsou některé závady i u nových aut naprosto normální...a co už, pokazilo se... Jablonečákovi znovu opakuju, že nejsem hospodský tlachal ale s těmito pseudo auty mám dostatečné zkušenosti na to, abych je mohl kritizovat. Nikolo---naprosto ti věřím.
Všichni slovutní kritici, máte pravdu!!! Renault vyrábí auta pro 5 kontinentů a ačkoliv jsou to vždycky hrozný šmejdy, jdou pořád na odbyt a vněkterých zemích jsou to dokonce jedničky. Takové množství řidičů jezdí po světě ale pár českých hospodských tlachalů, zoufalců nebo pár pechfóglů mají tu svoji pravdu a věří jí. Jak už tu někde někdo psal, pro současné majitele Rencků je to velké +. Nekrade se. :-)
Víš jak poznám kdo má rencka? Má před barákem olejovou skvnu velikosti jidelního stolu.No možná jsi měl štěstí že se ti rencky kazili jen trochu ale já už to rozhodně riskovat nebudu.Kdo jezdí trochu víc a nemíní zůstat trčet někde v polích tak si koupí něco kvalitnějšího.třeba i škodovku ,dnes už jsou mnohem kvalitnější,o japoncích ani nemluvě.
Myslím, že narozdíl od někoho, jsi moc rencků neměl. Občasné zlobení elektroniky (že mě na laguně za 5 let provozu odešla cívka zapalování, zlobilo 1 čidlo na ABS a prasklo pár žárovek v palubovce neberu jako nějaké mega poruchy)bohatě a stonásobně vyváží cena. Motory, kastle, interiér OK
koupit rencka. Celá rodina to měla. Otec má megana, předtím R19 ph. II a R21, děda má R25 už od revoluce:-)) jeden strejda scenica jako v recenzi jen bez ESP a jen man. klimou, jeho syn(bratranec) má 1,9DCi naopak se vším možným vč. těch vyhřívaných sedaček i čelního skla, kamarád z hospody má safrana 2,2dT i s orig.navigací, dále 4 lidi kteří mají lagunu 1, 3x 2,0 8v, poslední má 16v facelift.....u nás jsou s rendlama všichni spokojení..Dokonce i kolega z práce, který má novou lagunu, to nejporuchovější auto na světě(2,0IDE) s kartou.(i když je fakt že do toho bych asi nešel ani já:-)))
Měl jsem více francouzských aut, ale je pravdou, že Renaulty se kurvily nejvíc, Peugeot 405 mě vozil 10 let jen za údržbu. Rendly kazí pověst i těm lepším z Francie. Jezdil jsem v Laguně, Sceniku a Talii - ne že bych chtěl ale musel jsem protože jsem makal ve firmě která s Rendlem spolupracovala. Modlil jsem se abych ze služebek dojel domů a nezůstal trčet někde v cizině co se ale taky několikrát stalo. Ted jezdím v Pasatu nebo Avensisu a nikdy mě nikde nenechali. zajímavé že...
Tak musím nesouhlasit ,Sceniky 2005 už jsou dál ,už to nesvítí jako vánoční stromeček,už odcházejí celé palubky, a to tak že kompletně . Prostě tma.Oprava 5-25 tisíc.
Neboj, ony i slavné W se serou, ale oni páni zastánci těchto značek, tomu říkají: předčasná údržba!! Já raději rendla než předraženej krám od W. A co mně zbyde to můžu, ale nemusím proservisovat. A co mám jako velké + oproti W? Krásné, prostorné, bezpečné, levné, pohodlné a s velkou výbavou v základu auto. Pravdou je, že servis alá rendl stojí za - nechci být srpostý, šak my ""víme"".
nNeházel bych všechny rencky do jednoho pytle. Podle mého byly modely 90. let veskrze průměr, a na takové jedničkové laguny kterou myslel vážně jsem nikdy od jejich majitelů žádné nářky neslyšel, a to ani po faceliftu. Navíc to podle mého názoru byla hezká, vybavená a pohodlná auta. Kamoš měl 2litr 8ventilový a ten motor i po půl mega snesl mnoho-uvařil ho, zamrzl mu, ale motor přežil.Myslím že renaultu zkazily pověst hlavně modely po roce 2001.Ososbně jsem jediného rencka měl R19ku čalamádu z roku 1992-už kulatou RT 1, 7 65kW a kdybych ji nerozbil na odpis, tak bych ji měl možná doted. Spolehlivé,jediné překvapení byla krátká životnost ložisek
Tak já měl Renaulty roku výroby do 1992 a nemohl jsem si nějak stěžovat. Nedávno jsem se bavil s kolegyní která měla Clio někdy kolem roku 1990 a s tím že s autem neměla problémy si pak koupila Megana 2001 po faceliftu a do pěti let ho prodala protože to byl údajně největší krám co jim stál doma v garáži. Velký problém jsou elektrické komponenty které starší modely tak často neměly.A když už tak to bylo mnohem kvalitnější jako pozdější modely nebo modely dneska. Celkově u Francouzů ta elektronika není ideální. Osobní zkušenost je taková že pokud bych s autem jezdil někde na Jihu Francie tak s tím nebudou problémy. Protože v teplých měsících kdy nemrzne nepadá sníh nemám k elektrice u mého Francouze žádnou výtku.Ovšem jak přijde zima a mrazy tak si občas elektrika dělá co jí napadne. Občas se rozsvítí nějaká kontrolka co nemá pak nereaguje DO.centrál apod.Sice jsou to věci které člověka netrápí denně ale třeba jeden týden to dělá takové srandy a pak čtvrt roku je to zase v pohodě. Řekl bych v podstatě to samé jako Alfa Romeo.Mám kamoše kterému prostě v zimě nefunguje DO.centrál až začne jaro tak naskočí a do zimy zase funguje:D. Ty teplé jižní státy tu elektriku prostě flákají.I když z mého pohledu nebýt zimy tak mám bezproblémové auto.Tak možná jím to doma funguje asi jinak.
Největší problém Renaultu jsou servisy,auta za to nemůžou. Tohle samí se děje s Peugotama a Citroenama.Francouzi jsou na elektroniku lajdáci.Tvrdit,že Renaulty jsou naprosto nejporuchovější auta je taky nesmysl,dneska si člověk nevybere.Že jsi koupil blbě je smůla,ale spousta lidí na ně nedá zase dopustit. Máme v rodině Scénica 1,5dci a má najeto 270 000 km a normálně naprosto v poho.Musely se nechat udělat vstřiky a čertpadlo,ale to je problém všech CR.
A ešte doplním, že pri kúpe bola cca 5 rokov stará, takže Boh vie, čo s ňou predtým robili...P.S. Jazdí doteraz a aj po viac než 10 rokoch prevádzky ide bez vážnejšej poruchy
Víš, ono pokud se spálíš s jednou značkou dvakrát...poprvé ještě budiž, to byla 19tka...i když koupená v Renaultu, kde byla vrácena z leasingu. To že jsem do toho tehdy vrazil asi 50 tisíc do oprav - vstřiky, startér, elektronika...už si nevzpomínám co ještě. Jak vidíš, neodradilo mě to a dal jsem Renckovi druhou šanci - krásné, fungl nové Clio. Ovšem problémy začaly po asi 3 tisících km! A problémy závažné ( airbegy, elektronika, startování, kontrolky motoru, tlak oleje, podivné zvuky z motoru, auto se zničehonic zastavilo a nešlo startovat....) a nejhorší bylo, že slavný Renault se k tomu nedokázal postavit čelem. Ale já jsem si nekoupil nové auto za 350 tisíc aby stálo od nova po servisech! Nebudu tu dál psát lapálie, které jsem zažil. Pravda je taková, že jsou to bezkonkurenčně nejporuchovější auta co existují. To ti poví každý odborník. A malá rada .. když říkáš hospodské kecy, pamatuj že na každém šprochu, pravdy trochu. Proč se po hospodách nepomlouvají VW, Seaty, Toyoty, Mazdy...atd? A jen frantíci a z nich nejvíc Rencky??
Co píšeš, to je průšvih... ale to, že jsi to takhle "vyžral" neznamená, že ostatní to mají taky tak. Znám taky 2 resp. 3 týpky, kteří měli problémy konkrétně s Volvem/90 nebo VW Touranem ale rozhodně si nebudu myslet, že celá výroba stojí za prd. A to, že hystericky zasíráš diskuze svými zkušenostmi nezmění to, že spousta jiných řidičů jezdí s Rencky bez problémů. Trochu nadhled :-)
je to závada, když se Renault sám od sebe začne rozjíždět a nelze jej zastavit? Je závada pokud ti cuká motor? Je závada když to zdechne a už se to nerozjede? Je závada, když po 50.000 odejdou tlumiče a vodní pumpa? Toto vše jsem zažil s novým Renaultem z salonu do tří let jsou to závady? NE je to Renault, tam je to normální............
...samozřejmě, že Renault dělá jen a pouze poruchová auta (možná záměrně :-)), přičemž ostatní značky slovo porucha ani neznají. Tak jak jsi to chtěl napsat, ne? Vystavuješ svoji hloupost za hospodskými a rádoby odbornými žvásty převzatými od kamarádova kamaráda. Od roku 95 mám čtvrtého Rencka a pokud neberu jako závažnou poruchu výměnu stěračů, ucpanou trysku ostřikovače nebo ulomený kabel od kufru, tak slovo porucha je mi tedy taky cizí. Normálně tyhle plky o spolehlivosti jednotl.značek přehlížím ale na papouškovanou hloupost občas zareaguji.
Nechcete někdo koupit Scénika? Mám několik aut, Škodu, Hondu a Scenika. To co jsem do Scenika vrazil by už bylo nové auto. Stále tomu nemůžu uvěřit, že jsem ho ještě nesešrotoval. Asi proto, že je pohodlný, ale za jakou cenu? Žere jak "amerika" a kazí se jak 120-cítka. Každý měsíc něco. Když jedu nemám strach, že nedojedu (motorický dobrý), ale (všechno jiné) že se něco posmolí.
A jéje další blázínek s Renckem. Buď si jist, že tvůj zážitek s "vánočním stromečkem" se bude v různých podobách ixkrát opakovat. A nejen to, je to už stará plečka, z oprav se zblázníš. Renault a spolehlivost je asi jako Coca - Cola a Rusko. Zbav se toho zavčasu. Toť malá kamarádská rada od zkušeného kolegy.
Jenom na doplnění. Tak jsem vozidlo řádně vyzkoušel i na sněhu . S novými pneu a systémem ASR a ESP jede skvěle. Rozjezdy a průjezdy zatáčkami na zasněžené silnici...., to se nedá srovnávat s prvním Scenikem.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
doplnění
Jen doplním spotřebu. V současné době mám průměrnou spotřebu 8,2. Jízda převážně krátké vzdálenosti. (4-12 km) Údaj z počítače odpovídá ( opakovaně) množství natankovaného paliva u stojanu. Oproti předcházejícímu Sceniku je to -1,3 až -1,8 l. Takže spokojenost.
08.02.2010 | 09:22:12 | milan Reagovat
re
Vidím, že jsem spustil lavinu dohadů . Abych pravdu řekl , tak druhého Scenika jsem kupoval až poté, co jsem vyloučil možnost koupě Toyoty Corolly Verso. Kdo na to má, ať si koupí ojetou Toyotu za 300. tis. Za tu cenu bych měl 2 Sceniky. Takže závěrem. Věřím, že je Toyota spolehlivější a líbivější.( Alespoň pro mne.) Z finančních důvodů jsem volil tuto cestu. Takže komentuji to co mám a zatím jsem spokojený. Nikoho neurážím a nad nikoho se nepovyšuji.
28.01.2010 | 12:08:57 | milan Reagovat
To že Toyota přiznala chybu a svolává majitele na zdarma opravu jen podtrhává serioznost celé automobilky. To kdyby chtěl udělat Rencek, tak musí svolat všechny šmejdy z celého světa. Ale beztak by to nikdy neudělali.
27.01.2010 | 17:51:28 | Reagovat
Dnes sa všade šetrí, skoro to má človek
zajedno, čo kúpi.
Teraz Toyota zvoláva 8 modelov áut v USA na prehliadku a či opravu plynového pedálu, ktorý sa zvykol zaseknúť a auto nekontrolovateľne zrýchlilo.
Dlho kvákali o kobercoch pod nohami a podobné somariny..., teraz už museli ustúpiť.
Predtým AUDI TT, bez zadného spojleru si vyžiadalo niekoľko obetí, teraz Toyota... .
Bohvie, čo je lepšie. Auto, ktoré je poruchové, ale nezhnije, alebo auto spoľahlivé, ktoré môžete po pár stotisíc km vyhodiť, lebo zhnilo na kosť... .
Najlepšie je auto firemné a z požičovne....
27.01.2010 | 08:59:21 | ľuboš Reagovat
TUV statistiky jsou jak šité na míru Němcům - pečlivá údržba, s každým prdem do servisu, prohlídky. Zbytek-přistěhovalci z Turecka, Balkánu a severní Afriky... atd(11%) jezdí převážně "podřadným neněmeckým" levnějším zbožím se svým přístupem k údržbě. Tam bych viděl problém statistik. Věrohodnější je asi hodnocení briských pojišťoven aut pro potřeby pojištění proti poruše nebo dlouhodobé testy na 100.000km - tam jsou opravdu zajímavé výsledky, které nemají s TUV moc společného (kromě převyhy Japonců na prvních místech). Pro kritiky: jsem sice bezproblémovým majitelem levného Rencka ale nebojuju za značku ale reaguju na tupost a hloupé "klišé". :-)
27.01.2010 | 08:21:12 | Jablonečák Reagovat
ach jo
Největší šmejdy jsou teda BMW? Umísťovali se pravidelně i pod tou lagunou. Toto jsou jiné testy než z kterých jsem čerpal já(tam vycházela laguna na uplně stejným levelu jako světoborná octa). I tak mě vychází- podle vašeho odkazu-, že daleko větší šmejd než ta laguna je např. to BMW,a i 7er i 5er i 3er, VW sharan, seat alhambra, mondeo.. Kdybych chtěl honit triko, podívejte se jak dopadlo moje auto(francouz) lépe než věhlasná mazda 626..ale já na tohle se.ru ..další odkaz na "poruchové " francouze---Citroen C5 al. xantia..........btw. jako nejmíň poruchové auto v čr se traduje Š felicia, tak se bůhví proč umístila skoro uplně na konci..Ale tam se přece nemá co pokazit neee??
26.01.2010 | 22:59:37 | Jirke Reagovat
TUV jsou trapas na entou, protoze sem se na to dival a BMW 3 je pod lagunou hahahhaaaaaaaaaaaaaaaa.
26.01.2010 | 22:33:53 | Reagovat
Aha 57z 71 je průměr,tak to potom jo ,už mám jasno!Nešpekuluj jestli je jeden jejich model jednou za 10 let náhodně alespoň průměrný ,byli,jsou a budou to šmejdy.
26.01.2010 | 20:28:53 | japan Reagovat
nevímkdojeblb
Jirke:
Doporučuji ti se podívat na mnou daný odkaz. Do první dvacítky se dostal Rencek Modus, pouze jeden ze všech stáří vozu.!!! Jinak všechny většinou v poslední dvacítce. Laguna stáří 10 - 11 let se umístila na 57 ze 71 míst. Průměr, fakt...jo vlastně ty mluvíš ještě o starší vraně!
26.01.2010 | 19:50:33 | tom Reagovat
Hňup jsi TY
Rencky po 2001 roku šly do kytek. Ale já tu mluvil o laguně z 96 roku potažmo o všech renaultech z 90. let. Nééé že Ty si vybereš zrovna roční který se ti hodí?? Nepřipadáš si jako trotl? Dvojkovů lagunu bych si opravdu nekoupil. Ale furt mi tu necpěte statistiky těchto modelů které se opravdu nepovedly. Taky bych si mohl vybrat např. VW sharan, který je v některých letech výroby hůře než i ta strašná dvojková laguna(2003-112.místo). Ale nejsu tupec jako Ty. Opakuju pro dementy: jedničková laguna 51.-66. místo, megane I 38.-75. místo, espace II 52.-79.--ze 125 aut--čistej průměr. Pro extra dementy OPAKUJU ZNOVA A VELKÝM PÍSMEM: CELOU DOBU PÍŠU O JEDNIČKOVÉ LAGUNĚ DO R.V. 2000!!!!!!Jen dodám-nemám rencka, nasháním rencka, klidně pujdu do japonce,nebo němce, jen mě dokáže nasrat tak neskutečná až provokativní neobjektivita.
26.01.2010 | 19:40:17 | Jirke Reagovat
odkaz
Doporučuji všem se mrknou na tento odkaz.
http://tn.nova.cz/magazin/auta/ojeta-auta/prehled-nejspolehlivejsi-auta-sveta.html
26.01.2010 | 19:36:16 | tom Reagovat
prd průměr
Ano, právě se na to dívám, to je opravdu průměr jako prase. Možná pro volka s renaulťáckýma autama na očích.
26.01.2010 | 19:24:38 | tom Reagovat
Scenic 78,twingo 88,laguna 89,megan 102,kangoo 110,espace 115 ze 125 aut To je průměr ty hňupe?
V první dvacítce je 5 Toyot (!), 5 Mazd, 3 Fordy nebo 2 Porsche.
26.01.2010 | 19:20:35 | japan Reagovat
Tfuj
Proč bych kupoval nějakého žabožrouta velice pochybné pověsti když si můžu vybrat za podobnou cenu auto značky uznalé a spolehlivé. Nejsem tak bohatý abych mohl kupovat levné věci...v případě Renaultu to platí na 100%. Mně se zvedá žalůdek též a i z vlastní zkušenosti.
26.01.2010 | 19:16:50 | pičosveznakos Reagovat
Nejsem zastánce žádné konkrétní značky, ale popravdě, Renaulta bych nechtěl ani náhodou. Má bohužel takové renomé, a i po zkušenostech mých kolegů a známých, se mi při vyslovení jména Renault zvedá žaludek. Tak jako při vyslovení jmen Ford, Opel, Kia.
26.01.2010 | 19:06:50 | Reagovat
japane
Rencky tam právě nejsou na posledním místě, už to tady píšu asi posté ale pořád se najde debil, který se do těch statistik ani nepodívá a hned píše závěry o umístění renaultů. Ona laguna jedničkové řady je mezi 50. a 60. místem. Průměr. Nic víc, ale ani nic míň. Takže KDO ZFALŠOVAL TY STATISTIKY ŽE JE NA TOM RENAULT TAK RELATIVNĚ DOBŘE???
26.01.2010 | 18:59:00 | Jirke Reagovat
Tak jo přesvědčil jsi mě rencky jsou fakt supr auta. Jen je divné proč si to ti lidi vymýšlejí a dávají si tu práci psát ty lži sem a do jiných stránek.No a k té laguně 96 a 500000km bez poruch? Tak osobně znám dvě , švagrova má najeto 200000 a za poslední 1,5 roku byla v servisu pouze 6x a sousedova má najeto 260000km a už rok trčí v garáži . nic vážného samé prkotiny-elektrika ,startér a motor.Asi špatný kus .Ale kdo asi zfalšoval ty statistiky ADAC,TUV,J.D.POWER ve kterých rencky drží poslední míste? Asi závist nebo mezinárodní komplot .
26.01.2010 | 18:36:53 | japan Reagovat
Když budu chtít, napíšu sem třeba 20 smyšlených negativních recenzí na rencky. S mazdou mám super zkušenosti. 96rok shnila a odešel motor2,0. Je to o udržbě a zacházení. Laguny z toho roku odjezdí 500 000km bez poruch.
26.01.2010 | 18:20:54 | Jirke Reagovat
Pro zastánce těchto aut. projděte si tady recenze a spočítejte si procentuálně kolik je špatných u jednotlivých značek a pak mluvte.Proč nikdo nepíše záporné na Toyoty a Mazdy, kdežto u rencků a jim podobných jich je 10-20%?
26.01.2010 | 18:16:42 | japan Reagovat
tom
Dobrá, ty máš špatné zkušenosti, já dobré. Já si mohu užívat loga: šťastný majitel rendlu. S japončíkama si udělal dobře, vidím že seš spokojen. Někdy napiš recenzi, ( pokud budeš chtít )
26.01.2010 | 13:47:48 | kraken Reagovat
stretne Rytmus Rasťa Žitného a povie mu: SI ZABIIL
26.01.2010 | 11:47:05 | Reagovat
To: Vašek: Ale niektorým ľuďom sa nedá nič
povedať... . A ani vlastná skúsenosť ich nepresvedčí o omyle, alebo opaku.
Inak, ak by Thália stála nejakých 150.000,- v začiatkoch, keď prišla na trh, teraz okolo 100, tak by jej človek veľa odpustil.
Lenže u nás sa ceny stanovujú tak, že sa "prispôsobia" ostatným. A dovozca by išiel sám proti sebe, ak by "chcel" mať nižší zisk...
A tak sa našinec, v očakávaní kvality auta a služieb /za tie peniaze!!!/, akurát dočká sklamania a zanevrie na značku úplne... . A obyčajne si rozmyslí kupovať nové auto, alebo tú istú značku, pretože služby v servisoch sú veľmi podobné..:(
Pričom stačilo zreálniť ceny hneď na začiatku a nikto by nečakal zázraky. Logan je podľa všetkého kvalitnejšie auto, než Thália, za nižšiu cenu.
26.01.2010 | 11:20:03 | ľuboš Reagovat
Krakene: no já bych o s tím opěvováním technologie rencku neviděl tak růžově. Samozřejmě cenovou politiku škody znám, vím na koho je zaměřena a vím, jaké sračky je škodovka schopna vyrobit - HTP a v podstatě Fabia celkově. Ale co se týká poruchovosti prosím nesrovnávej koncern a Renault. Můj otec je zapřísahlý škodovkář, dvě oktávky, ted nový superb - a naprosto bez problémů. já jsem se s Renckem dvakrát těžce spálil, poté starý Civic s 300 tisícama na tacho a teď Corolla...a vůbec nevím, co je porucha. Na té Hondě se dělaly tlumiče po 270 tisících! Nebo u Rencku se bere asi jako normální věc, když na novém autě odcházejí životu důležité díly? Že mám strach jet po dálnici aby mně to najednou nechcíplo? Než někam vyrazím, informovat se o kvalitním servisu podél cesty?? Toto je ten jejich výzkum? Pěkně děkuju, zažil jsem to. Rendl pro mě nemá cenu rezavého výfuku na mé Corolle.
Taková je pravda.
Vždyť moje 100vka škodovka, se kterou jsem jezdil v 18ti letech byla daleko spolehlivější než tehdy 4 roky stará 19tka a poté nové Clio!!!
26.01.2010 | 11:19:37 | tom Reagovat
Jdou dva opilci po kolejích a jeden říká: "To jsou ale dlouhé schody."
26.01.2010 | 11:03:57 | ftipálek Reagovat
Starej deda hledici z balkonu: "Ty studenti sou dneska tak chudy, kourej jednu cigaretu v peti lidech a jeste se tomu smejou..."
26.01.2010 | 11:03:13 | ftipálek Reagovat
Učitelka říká žákům ve škole:
26.01.2010 | 11:00:18 | ftipálek Reagovat
Jdou dva bratři za babičkou lesem. Jeden je slepý a druhý má jen jedno oko, tak ten jednooký vede toho slepého. Jdou, jdou a najednou jednooký zakopne a vypíchne si i to jediné oko a říká: "Tak jsme došli!"
26.01.2010 | 10:59:12 | ftipálek Reagovat
Proč mají Škodovky zadní sklo vytápěné?
26.01.2010 | 10:58:18 | ftipálek Reagovat
Přijede chlapík na konec fronty stojících aut na dálnici. Vyleze z auta a ptá se opodál stojícího policajta, co se děje. Policajt mu říká: "Tam vepředu zablokovali cigáni dálnici a že když nedostanou 500 tisíc korun, tak se na protest upálí." - "A už se něco vybralo?", ptá se řidič. - "Jo, patnáct kanystrů s benzínem a tři zapalovače!"
26.01.2010 | 10:57:33 | ftipálek Reagovat
Luboš
svatá pravda s těma paknama, taky mne to potkalo, jenže psát sem všechno (pro Jablonečáka), bude to příspěvek na celou stránku. Mimochodem ta čidla , která způsobují nekontrolovatelné zrychlování nebo totální smrt (snímač volnob.otáček) jsem za 90.000 km měnil tři o detailech jako ruční brzda nebo dráty od zamykání kufru nemá cenu psát, ale po 95.000 km odešlo komplet řízení - origoš 25.000 !!!
Pro rejpaly kupoval jsem 2003, tedy už "odladěné" celkem jednoduché auto! Tehdy cca 330.000Kč po slevě !
Jnak značkový servis až na vyjímky KATASTROFA!!
26.01.2010 | 10:05:09 | Vašek Reagovat
Jaký auto
Někdo měl deset renaultů a všechny byli moc poruchový.Jen jestli neměl poruchu mozku jejich majitel.Auto je jen výrobek a občas se nepovede a to je se vším.Nejporuchvější auto co jsem kdy měl byla Fabia kombi I zakoupená nová.Superb I se sral o něco míň,ale dražší díly-dražší auto a celkem spolehlivá byla Oktavia II -obě taky nový.Teď jezdím Megane Grand.II a spokojenost maximální.Uvažoval jsem o Sceniku,ale potřeboval jsem rychle nový auto a čekání 1-2 měsice bylo dlouhý.Megane jsem měl za 14 dní.Pravda je,že Škodovky jsem si vzal hned z autohausu.Češi jsou podivný národ,nadávají na němce,ale jejich předražený auta opěvujou a přehlíží všechny závady.A největší kredit mají motory tdi-pd no ty co jezdí za 2-3 litry.
26.01.2010 | 09:57:21 | Kobyla Reagovat
No, zase treba si úprimne povedať,
že Thália, najmä č.1, nebola určená na trhy v Západnej Európe, ale na Stredný Východ, Turecko a okolie.
Pretože som sám na vlastné oči videl asi na 3 Tháliach odtrhnuté brzdové pakne, kolesá zablokované. To všetko od 50-80.000 km.
A ak za toto by som mal dať cez 300.000 SKK, v základe!!, tak asi by to muselo byť posledné auto na svete.Thália je všetko možné, ale nie moderné auto.
Na 406 sú pôvodné bubny-obloženie. Po 10 rokoch, cca 430-440.000 km. To iba pre porovnanie kvality. A na ťažnom som previezol polovicu domu.
26.01.2010 | 09:45:23 | ľuboš Reagovat
Tom
Tome, Jestli stojí Natatálka 140 nebo fábka 200 táců, není v laciné technologii, ale v nenažranosti prodejců a automobilek. I ta levná Natálka v základu je bezpečnější, vybyvenější a má hlavně motor, co jede a nežere trávu a lak ze svodidel na dálnici. Zrovna ten Rendl má vývojové oddělení. No Škoda taky, ale co oni udělali pro svět?? NIC! Taliáni, Frantíci, Švédi, Japončíci, ti všichni dělají vše možné, pro bezpežnost, pohodlí a přírodu. Co naše slavné W?? Nic, jen čekají kde co se komu povede a pak to aplikují. Rendl má aspoň slušné motory co jezdí za solidní sptřebu i nafťáčky mají na slušné úrovni, vždyť Nissan je dává do svých aut. Vidíš přesto všechno co Frantík dává do vývoje má pořád levnější auto. To že občas něco zlobí je daň za vývoj, který se pořád zdokonaluje a vylaďuje. Pokud koupíš od Rencka model, který už je 5 let na trhu, je - dá se říct odladěný a nebývají tak často poruchové. Ty můžeš děkovat těmto automobilkám za vývoj, bo by si jezdil stále s karbecem a tvá pedel by seděla na dřevěné lavici. Tak nějak by vypadal slavný W - vůz a pekáč z MB, by měl ještě obruče s trakaře. Zde vidíš, jak některé automobilky ojebávají své zákazníky, když jim prodávají starou technologii za drahý peníz.
26.01.2010 | 09:31:30 | kraken Reagovat
zloději :D
Myslím že takový zloděj, který by riskoval že kvůli nějakému Rencku pujde bručet se ještě nenašel.
Za solidní prodeje značky může především cenová politika Renaultu, kdy ví že musí vyrobit levné a třeba i kazové auto a u obrovské spousty důvěřivé populace budou mít úspěch. Málokdo pochopí, že když koupí Thalii za 200 tisíc, Rencek toto auto vyrobí maximálně za polovinu a už to musí jít v kvalitě poznat. Samozřejmě. A dokonce u majitelů těchto skvostů jsou některé závady i u nových aut naprosto normální...a co už, pokazilo se...
Jablonečákovi znovu opakuju, že nejsem hospodský tlachal ale s těmito pseudo auty mám dostatečné zkušenosti na to, abych je mohl kritizovat.
Nikolo---naprosto ti věřím.
26.01.2010 | 08:28:33 | tom Reagovat
kritikům
Všichni slovutní kritici, máte pravdu!!! Renault vyrábí auta pro 5 kontinentů a ačkoliv jsou to vždycky hrozný šmejdy, jdou pořád na odbyt a vněkterých zemích jsou to dokonce jedničky. Takové množství řidičů jezdí po světě ale pár českých hospodských tlachalů, zoufalců nebo pár pechfóglů mají tu svoji pravdu a věří jí. Jak už tu někde někdo psal, pro současné majitele Rencků je to velké +. Nekrade se. :-)
26.01.2010 | 08:01:51 | Jablonečák Reagovat
Víš jak poznám kdo má rencka? Má před barákem olejovou skvnu velikosti jidelního stolu.No možná jsi měl štěstí že se ti rencky kazili jen trochu ale já už to rozhodně riskovat nebudu.Kdo jezdí trochu víc a nemíní zůstat trčet někde v polích tak si koupí něco kvalitnějšího.třeba i škodovku ,dnes už jsou mnohem kvalitnější,o japoncích ani nemluvě.
26.01.2010 | 06:06:14 | japan Reagovat
nikolo
Myslím, že narozdíl od někoho, jsi moc rencků neměl. Občasné zlobení elektroniky (že mě na laguně za 5 let provozu odešla cívka zapalování, zlobilo 1 čidlo na ABS a prasklo pár žárovek v palubovce neberu jako nějaké mega poruchy)bohatě a stonásobně vyváží cena. Motory, kastle, interiér OK
26.01.2010 | 00:07:46 | Reagovat
Myslím že příspěvku pode mnou nevěří ani obrovský optimista.
25.01.2010 | 23:09:39 | nikolo Reagovat
Nebál bych se
koupit rencka. Celá rodina to měla. Otec má megana, předtím R19 ph. II a R21, děda má R25 už od revoluce:-)) jeden strejda scenica jako v recenzi jen bez ESP a jen man. klimou, jeho syn(bratranec) má 1,9DCi naopak se vším možným vč. těch vyhřívaných sedaček i čelního skla, kamarád z hospody má safrana 2,2dT i s orig.navigací, dále 4 lidi kteří mají lagunu 1, 3x 2,0 8v, poslední má 16v facelift.....u nás jsou s rendlama všichni spokojení..Dokonce i kolega z práce, který má novou lagunu, to nejporuchovější auto na světě(2,0IDE) s kartou.(i když je fakt že do toho bych asi nešel ani já:-)))
25.01.2010 | 22:52:31 | Reagovat
Měl jsem více francouzských aut, ale je pravdou, že Renaulty se kurvily nejvíc, Peugeot 405 mě vozil 10 let jen za údržbu. Rendly kazí pověst i těm lepším z Francie.
Jezdil jsem v Laguně, Sceniku a Talii - ne že bych chtěl ale musel jsem protože jsem makal ve firmě která s Rendlem spolupracovala. Modlil jsem se abych ze služebek dojel domů a nezůstal trčet někde v cizině co se ale taky několikrát stalo. Ted jezdím v Pasatu nebo Avensisu a nikdy mě nikde nenechali. zajímavé že...
25.01.2010 | 22:43:10 | nikolo Reagovat
Kontrolky svítí?
Tak musím nesouhlasit ,Sceniky 2005 už jsou dál ,už to nesvítí jako vánoční stromeček,už odcházejí celé palubky, a to tak že kompletně . Prostě tma.Oprava 5-25 tisíc.
25.01.2010 | 21:49:59 | japan Reagovat
Souhlas s Tomem. To co v rencku sjíždí z linek není nic jinýho než kazové šmejdy. Také jsem tím prošel.
25.01.2010 | 20:19:38 | Reagovat
25. ledna 2010 | 15:48 | tom
Neboj, ony i slavné W se serou, ale oni páni zastánci těchto značek, tomu říkají: předčasná údržba!! Já raději rendla než předraženej krám od W. A co mně zbyde to můžu, ale nemusím proservisovat. A co mám jako velké + oproti W?
Krásné, prostorné, bezpečné, levné, pohodlné a s velkou výbavou v základu auto. Pravdou je, že servis alá rendl stojí za - nechci být srpostý, šak my ""víme"".
25.01.2010 | 19:46:14 | kraken Reagovat
nNeházel bych všechny rencky do jednoho pytle. Podle mého byly modely 90. let veskrze průměr, a na takové jedničkové laguny kterou myslel vážně jsem nikdy od jejich majitelů žádné nářky neslyšel, a to ani po faceliftu. Navíc to podle mého názoru byla hezká, vybavená a pohodlná auta. Kamoš měl 2litr 8ventilový a ten motor i po půl mega snesl mnoho-uvařil ho, zamrzl mu, ale motor přežil.Myslím že renaultu zkazily pověst hlavně modely po roce 2001.Ososbně jsem jediného rencka měl R19ku čalamádu z roku 1992-už kulatou RT 1, 7 65kW a kdybych ji nerozbil na odpis, tak bych ji měl možná doted. Spolehlivé,jediné překvapení byla krátká životnost ložisek
25.01.2010 | 18:32:49 | MB190 2,0D Reagovat
RE:
Tak já měl Renaulty roku výroby do 1992 a nemohl jsem si nějak stěžovat.
Nedávno jsem se bavil s kolegyní která měla Clio někdy kolem roku 1990 a s tím že s autem neměla problémy si pak koupila Megana 2001 po faceliftu a do pěti let ho prodala protože to byl údajně největší krám co jim stál doma v garáži.
Velký problém jsou elektrické komponenty které starší modely tak často neměly.A když už tak to bylo mnohem kvalitnější jako pozdější modely nebo modely dneska.
Celkově u Francouzů ta elektronika není ideální.
Osobní zkušenost je taková že pokud bych s autem jezdil někde na Jihu Francie tak s tím nebudou problémy.
Protože v teplých měsících kdy nemrzne nepadá sníh nemám k elektrice u mého Francouze žádnou výtku.Ovšem jak přijde zima a mrazy tak si občas elektrika dělá co jí napadne.
Občas se rozsvítí nějaká kontrolka co nemá pak nereaguje DO.centrál apod.Sice jsou to věci které člověka netrápí denně ale třeba jeden týden to dělá takové srandy a pak čtvrt roku je to zase v pohodě.
Řekl bych v podstatě to samé jako Alfa Romeo.Mám kamoše kterému prostě v zimě nefunguje DO.centrál až začne jaro tak naskočí a do zimy zase funguje:D.
Ty teplé jižní státy tu elektriku prostě flákají.I když z mého pohledu nebýt zimy tak mám bezproblémové auto.Tak možná jím to doma funguje asi jinak.
12.04.2013 | 15:01:53 | | 78.45.38.* Reagovat
Můj brácha měl deset Renaultů a všechny se mu sraly!
25.01.2010 | 17:06:15 | Reagovat
Tome
Největší problém Renaultu jsou servisy,auta za to nemůžou.
Tohle samí se děje s Peugotama a Citroenama.Francouzi jsou
na elektroniku lajdáci.Tvrdit,že Renaulty jsou naprosto nejporuchovější auta je taky nesmysl,dneska si člověk nevybere.Že jsi koupil blbě je smůla,ale spousta lidí na ně nedá zase dopustit.
Máme v rodině Scénica 1,5dci a má najeto 270 000 km a normálně naprosto v poho.Musely se nechat udělat vstřiky a čertpadlo,ale to je problém všech CR.
25.01.2010 | 16:23:26 | Jirka Reagovat
A ešte doplním, že pri kúpe bola cca 5 rokov stará, takže Boh vie, čo s ňou predtým robili...P.S. Jazdí doteraz a aj po viac než 10 rokoch prevádzky ide bez vážnejšej poruchy
25.01.2010 | 15:56:29 | Matúš Reagovat
Kamarátov otec mal 5 rokov Lagunu 3.0 V6 I. generácie a bez problému.
25.01.2010 | 15:52:01 | Matúš Reagovat
Jablonečáku...
Víš, ono pokud se spálíš s jednou značkou dvakrát...poprvé ještě budiž, to byla 19tka...i když koupená v Renaultu, kde byla vrácena z leasingu. To že jsem do toho tehdy vrazil asi 50 tisíc do oprav - vstřiky, startér, elektronika...už si nevzpomínám co ještě. Jak vidíš, neodradilo mě to a dal jsem Renckovi druhou šanci - krásné, fungl nové Clio. Ovšem problémy začaly po asi 3 tisících km! A problémy závažné ( airbegy, elektronika, startování, kontrolky motoru, tlak oleje, podivné zvuky z motoru, auto se zničehonic zastavilo a nešlo startovat....) a nejhorší bylo, že slavný Renault se k tomu nedokázal postavit čelem. Ale já jsem si nekoupil nové auto za 350 tisíc aby stálo od nova po servisech! Nebudu tu dál psát lapálie, které jsem zažil. Pravda je taková, že jsou to bezkonkurenčně nejporuchovější auta co existují. To ti poví každý odborník.
A malá rada .. když říkáš hospodské kecy, pamatuj že na každém šprochu, pravdy trochu. Proč se po hospodách nepomlouvají VW, Seaty, Toyoty, Mazdy...atd? A jen frantíci a z nich nejvíc Rencky??
25.01.2010 | 15:48:20 | tom Reagovat
Vašku.
Co píšeš, to je průšvih... ale to, že jsi to takhle "vyžral" neznamená, že ostatní to mají taky tak. Znám taky 2 resp. 3 týpky, kteří měli problémy konkrétně s Volvem/90 nebo VW Touranem ale rozhodně si nebudu myslet, že celá výroba stojí za prd. A to, že hystericky zasíráš diskuze svými zkušenostmi nezmění to, že spousta jiných řidičů jezdí s Rencky bez problémů. Trochu nadhled :-)
25.01.2010 | 14:35:57 | Jablonečák Reagovat
Jablonečáku,
je to závada, když se Renault sám od sebe začne rozjíždět a nelze jej zastavit? Je závada pokud ti cuká motor? Je závada když to zdechne a už se to nerozjede? Je závada, když po 50.000 odejdou tlumiče a vodní pumpa? Toto vše jsem zažil s novým Renaultem z salonu do tří let jsou to závady? NE je to Renault, tam je to normální............
25.01.2010 | 14:18:30 | Vašek Reagovat
Tome...
...samozřejmě, že Renault dělá jen a pouze poruchová auta (možná záměrně :-)), přičemž ostatní značky slovo porucha ani neznají. Tak jak jsi to chtěl napsat, ne? Vystavuješ svoji hloupost za hospodskými a rádoby odbornými žvásty převzatými od kamarádova kamaráda.
Od roku 95 mám čtvrtého Rencka a pokud neberu jako závažnou poruchu výměnu stěračů, ucpanou trysku ostřikovače nebo ulomený kabel od kufru, tak slovo porucha je mi tedy taky cizí. Normálně tyhle plky o spolehlivosti jednotl.značek přehlížím ale na papouškovanou hloupost občas zareaguji.
25.01.2010 | 10:08:14 | Jablonečák Reagovat
Rencek
Nechcete někdo koupit Scénika? Mám několik aut, Škodu, Hondu a Scenika. To co jsem do Scenika vrazil by už bylo nové auto. Stále tomu nemůžu uvěřit, že jsem ho ještě nesešrotoval. Asi proto, že je pohodlný, ale za jakou cenu? Žere jak "amerika" a kazí se jak 120-cítka. Každý měsíc něco. Když jedu nemám strach, že nedojedu (motorický dobrý), ale (všechno jiné) že se něco posmolí.
12.04.2013 | 10:14:04 | Bartoš | 81.200.56.* Reagovat
RE: Rencek
:-), komentovat to nebudu, nebo mě zase renaulťáci sežerou....
12.04.2013 | 13:40:50 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
A jéje
A jéje další blázínek s Renckem. Buď si jist, že tvůj zážitek s "vánočním stromečkem" se bude v různých podobách ixkrát opakovat. A nejen to, je to už stará plečka, z oprav se zblázníš. Renault a spolehlivost je asi jako Coca - Cola a Rusko. Zbav se toho zavčasu. Toť malá kamarádská rada od zkušeného kolegy.
25.01.2010 | 08:57:57 | tom Reagovat
Pokračování
Jenom na doplnění. Tak jsem vozidlo řádně vyzkoušel i na sněhu . S novými pneu a systémem ASR a ESP jede skvěle. Rozjezdy a průjezdy zatáčkami na zasněžené silnici...., to se nedá srovnávat s prvním Scenikem.
25.01.2010 | 07:50:57 | Milan Reagovat