Rok výroby:2001Typ motoru:1,9 dCiStav km při koupi:40 000 kmStav km nyní:97 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:27. 2. 2007
41.000 km výměna horního silentbloku motoru 5.000,-
43.500 km oprava turba a katalyzátoru 67.000,-
80.000 km čepy předních ramen 6.000,-, silentblok mezi motorem a převodovkou 3.000,-
97.000 km váha vzduchu 9.000,-
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k popsaným závadám, jsou mé zkušenosti s tímto vozem spíše špatné. Ihned po koupi se začalo ozývat drnčení a na vině byl špatný silentblok motoru.
Po dvou měsících mi odešlo při jízdě na dálnici turbo. Všechen olej z motoru skončil ve výfukovém potrubí, tam začal hořet a vypálil oba katalyzátory.
Na občasné zhasínání palubního osvětlení jsem si zvykl, stejně jako na dost velký vnitřní hluk při jízdě.
Drnčení některých částí na palubce jsem již také přehlížel.
Začala se mi ale objevovat dosti značná mezera při přeřazení z 1 na 2, kdy motor chvíli jakoby nechce táhnout. Po konzultaci v odborném servisu jsem se dozvěděl, že je to u tohoto typu motoru dosti běžné.
Výměnu spodních čepů předních ramen jsem v 80.000 km také nečekal.
Aktuálně mi auto stojí v servisu, protože odešla váha vzduchu. Předpokládaná cena 9.000,-.
Závěrem, ale musím ocenit praktičnost a výbavu vozu, jeho vysokou bezpečnost a komfort při cestování.
Všecko co popisuješ by si menil aj na "ŠKODE" či "VW". Pri tem počte kilometrú je to bežná oprava. Samozrejme ,okrem toho turba. To si odpísal ty. Protože neumíš jezdit s dieselem. Po jazde na dálnici sa motor necháva vyklepat asi 3-5 min. Inak ti vrazí vrelá voda do hlavy a turba. Potom zničí všecky tesneniá a púzdra v turbe. Ja ho mám už 6 rokov. mal 140000km. dnes má 195000km Priemer 5,8l/100km.
06.08.2011 | 15:40:44 | STEFAN
| 195.91.108.*Reagovat
mam dCi a ted jsem spokojeny.... necekal jsem vymenu poloosy a cerpadla serva pri 60tis km, ale ted uz je to ok a jsem rad, ze mam dCi, jede to pekne a moc to nezer... parada
mám taky scénica a když jsem ho kupoval tak jsem se rozhodoval mezi 1,9dci a 1,6 16V nakonec jsem se rozhodl pro benzin protože při případné poruše opravy nevyjdou tak draze jako u naftovýho motoru
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
Scénic 1,9dCi je špičkový vúz.
Všecko co popisuješ by si menil aj na "ŠKODE" či "VW". Pri tem počte kilometrú je to bežná oprava. Samozrejme ,okrem toho turba. To si odpísal ty. Protože neumíš jezdit s dieselem. Po jazde na dálnici sa motor necháva vyklepat asi 3-5 min. Inak ti vrazí vrelá voda do hlavy a turba. Potom zničí všecky tesneniá a púzdra v turbe.
Ja ho mám už 6 rokov. mal 140000km. dnes má 195000km Priemer 5,8l/100km.
06.08.2011 | 15:40:44 | STEFAN | 195.91.108.* Reagovat
mam dCi a ted jsem spokojeny.... necekal jsem vymenu poloosy a cerpadla serva pri 60tis km, ale ted uz je to ok a jsem rad, ze mam dCi, jede to pekne a moc to nezer... parada
25.03.2007 | 17:27:20 | KoVaR Reagovat
mám taky scénica a když jsem ho kupoval tak jsem se rozhodoval mezi 1,9dci a 1,6 16V nakonec jsem se rozhodl pro benzin protože při případné poruše opravy nevyjdou tak draze jako u naftovýho motoru
07.03.2007 | 20:43:50 | RXT Reagovat