Rok výroby:1998Typ motoru:1.6eStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:11. 5. 2007
Auto jsem koupil ojeté, mělo 120000km, zpočátku nějakých 10000 km šlapalo dobře, investice v mezích normy. Při zakoupení nefungovalo el. stahování okýnka, což nepovažuji za vážnou věc. Pohodlí při jízdě je úžasné, velmi mi vyhovují vzsoké sedačky, nemusím se kroutit při nastupování. Vnitřní prostor je také vynikající, jen bych ocenil přítomnost více odkládacích kapsiček. Na rychlou jízdu auto stavěné není, ale na našich cestách to ani tak nevadí. Co se týká závad, které se vyskytly později tam je to o poznání horší.
Kromě maličkostí jako málo účinná a hlučná klimatizace a topení, které jsem ještě neřešil, mám v poslední době dosti vážný problém s nečekanými výpadky chodu motoru během jízdy. Prostě ujedu 20 - 40 km a motor zničehonic zhasne. Palubovka svítí normálně, ale auto nejde nastartovat. Podaří se mi to znovu až po vychladnutí motoru. Auto jsem měl u elektrikáře a nezjistili vůbec nic. Ještě to budu nějakou dobu zkoušet, ale je možné, že se auta rychle zbavím, poněvadž jízda s vozem na který není spolehnutí je minimálně k ničemu, ne-li o život. Podobné závady jsem slyšel i od některých známých co vlastí Scenica.
Obecně je Scenic vynikající rodinný vůz s obrovským vnitřním prostorem a slušným pohodlím, ale ty závady mě nechávají poněkud na rozpacích.
Mám ještě stále renaulta megana II 1.5 dci a měl jsem téměř to samé. Když jsem dosal vůz po nějakou dobu do maximální zátěže tak na volnoběžné otáčky chcípnul a nešel nastartovat po dobu cca 10 min. Dělala to mikro trhlina v hadici přisávání vzduchu pro turbo.
Asi před měsícem jsem řešil podobný problém,jako más na tom Scenicu.U Opla Corsy jsem měnil čidlo otáček,pač když se ohřál motor tak chcípnul a nešel nastartovat.Zkus udělat to čidlo otáček a uvidíš!
potřeboval bych jestli někdo nevíte kolik mají mít vůli na nastavení ventily na renault megane scenic při seřízení ,dával jsem novej rozvodovej řemen a vymněňoval jsem těsnění pod hlavou ,potřebuji říci kolik mají mít vůli .Jelů jsem na dovolenou a podali mi otáčky a myzela mi voda a ohřejvalo se mi to ,v servisu mi řekli že je to těsnění pod hlavou ,tak jsem rovnou vymněnil rozvodovej řemen prej se to musí ,proto potřebuji zjistit natstavení na kolik mají být děkuji
K problému cukání u Formanu z vlastní zkušenosti vím, že se jedná o sekundární sítko na benz. čerpadlu. Když se toto vyndá, je vidět pouze velké (primární) sítko, které lze lehce vyčistit. Ale když se rozdělá čerpadlo, nestačí se člověk divit, co je tam za humus. Když se ale toto absolvuje, už je vše O.K. a jezdí se klidně dál.
Otec měl stejný problém na Fiatu Uno. Někdy jelo někdy ne. Navštívil asi 5 servisů, než na to přišli co s tím je. Nakonec zjistily, že se sekalo benzínové čerpadlo. Vyměnili ho za nové a do dnes jezdí bez problémů.
Tak chcípání bez varování mě dělal prokletý Forman (už ten poslední,se vstřikováním Bosch a katalyzátorem).Značkový servis 3 dny bádal,systémem vyměníme - uvidíme,diagnostika k ničemu.No nakonec to bylo benzinové čerpadlo,věřím tomu že to byl přepouštěcí ventilek ale mění se celé (jinak to nejde,pane) asi 8500.- v háji a šel krám z baráku,protože když se to stane při předjíždění - jezdím po frekventovaných silnicích - je to skutečně o život.......
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
To nevím ,myslím že tento model 1998 1.6i nemá.Ale model roku 1999.2000. o obsahu 2.0i 8V nebo 16V už mají hydraulická vymezování ventilů.
30.10.2011 | 11:52:40 | luke20 | 78.45.38.* Reagovat
Tak prosím chytrého nedělej, tenhle motor určitě hydraulické vymezování vůle ventilů nemá.
30.10.2011 | 02:18:26 | | 78.157.159.* Reagovat
Pro Jardu
Nechci delat chytraka ale ten motor ma urcite hydraulicke vymezovani vule ventilu takze se tam nic nenastavuje
13.03.2008 | 16:14:26 | 641981 Reagovat
to samé
Mám ještě stále renaulta megana II 1.5 dci a měl jsem téměř to samé. Když jsem dosal vůz po nějakou dobu do maximální zátěže tak na volnoběžné otáčky chcípnul a nešel nastartovat po dobu cca 10 min. Dělala to mikro trhlina v hadici přisávání vzduchu pro turbo.
15.12.2007 | 18:13:40 | buchar Reagovat
Asi před měsícem jsem řešil podobný problém,jako más na tom Scenicu.U Opla Corsy jsem měnil čidlo otáček,pač když se ohřál motor tak chcípnul a nešel nastartovat.Zkus udělat to čidlo otáček a uvidíš!
04.12.2007 | 19:55:07 | Radek Reagovat
potřeboval bych jestli někdo nevíte kolik mají mít vůli na nastavení ventily na renault megane scenic při seřízení ,dával jsem novej rozvodovej řemen a vymněňoval jsem těsnění pod hlavou ,potřebuji říci kolik mají mít vůli .Jelů jsem na dovolenou a podali mi otáčky a myzela mi voda a ohřejvalo se mi to ,v servisu mi řekli že je to těsnění pod hlavou ,tak jsem rovnou vymněnil rozvodovej řemen prej se to musí ,proto potřebuji zjistit natstavení na kolik mají být děkuji
14.08.2007 | 17:48:54 | jarda Reagovat
re Forman
K problému cukání u Formanu z vlastní zkušenosti vím, že se jedná o sekundární sítko na benz. čerpadlu. Když se toto vyndá, je vidět pouze velké (primární) sítko, které lze lehce vyčistit. Ale když se rozdělá čerpadlo, nestačí se člověk divit, co je tam za humus. Když se ale toto absolvuje, už je vše O.K. a jezdí se klidně dál.
05.06.2007 | 16:02:36 | javas Reagovat
Otec měl stejný problém na Fiatu Uno. Někdy jelo někdy ne. Navštívil asi 5 servisů, než na to přišli co s tím je. Nakonec zjistily, že se sekalo benzínové čerpadlo. Vyměnili ho za nové a do dnes jezdí bez problémů.
11.05.2007 | 16:54:42 | jendasob Reagovat
ajajaj
Tak chcípání bez varování mě dělal prokletý Forman (už ten poslední,se vstřikováním Bosch a katalyzátorem).Značkový servis 3 dny bádal,systémem vyměníme - uvidíme,diagnostika k ničemu.No nakonec to bylo benzinové čerpadlo,věřím tomu že to byl přepouštěcí ventilek ale mění se celé (jinak to nejde,pane) asi 8500.- v háji a šel krám z baráku,protože když se to stane při předjíždění - jezdím po frekventovaných silnicích - je to skutečně o život.......
11.05.2007 | 13:56:11 | zima24 Reagovat