Rok výroby:2002Typ motoru:1980Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:122 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:14. 5. 2009
Ano poměrně časté. Vážné poruchy: Ztráta výkonu při venkovní teplotě nad 25 C a zátěži motoru ( důvod nikdy neodhalen a to ani v době záruky )
Oprava přední nápravy ( řízení ) 90.000 km, stále se i po opravě ozívá hučení při pohybu s volantem.
Výměna kloubů a čepů 100.000 km
Hlučný ventilátor ( poškozené ložisko ), nefunkční elektronika řídící intenzitu výkonu ventilátoru 120.000 km
Dále lehčí závady jako nikdy neodhalená příčina různých pazvuků vinou nekvalitních skřípajících plastů a neidenfikovatelného klepání.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výhody vozu: Pohodlná sedadla ( i při delších cestách bez bolesti zad oproti modelu Megane) , celkem slušná výba, variabylní interiér, nízká spotřeba pohonných hmot ( cca 6l/100 km ). Nízká cena Ojetin.
Hlavní nevýhody: nejisté řízení s průměrnými jídními vlastnostmi, nevýrazný výkon Turbodieslu 1.9 dCi 74KW ( odspoda letargický ), velmi nekvalitní a lacině působící skřípající tvrdé plasty, velmi drahé náhradní díly..např: ( ventilátor klimatizace 6.500 kč, výměna rozvodového řemene vč.kladky 16.500 kč, výměna oleje u autorizovaného servisu 3.600 kč ).
Celkově je Megane Scenic poměrně prostorný a pohodlný rodinný vůz, velmi průměrné kvality a spolehlivosti, který nijak nevyniká a rozhodně neposkytne majiteli žádné emoce. Jako hlavní nevýhodu spatřuji ve velmi drahých náhradních dílech a podprůměrném zpracování interiéru. Velké zklamání je velmi nejisté řízení, zatáčky a rozbité cesty mu vysloveně nesvědčí. Vůz je vhodný pro rodinu cestující po dálnici do vdálenějších míst, kdy poskytne nízkou spotřebu pohoných hmot a relativní pohodlí, více od něj nečekejte. Celkově bych si již žádný Francouzský vůz nepořídil.
Tato recenzia ma vážne pobavila majiteľ píše že auto malo závady ale vlastne popísal len bežné výmeny a opotrebovanie dielov úmerne k veku vozidla. Ja mám tiež 1.9 dci 75kw a som maximálne spokojný okrem výmeny oleja a filtrov som do auta nemusel šiahnuť. Čo sa týka výmeny oleja na DCI interval 30000 alebo aj 15000 je blbosť treba meniť každých 10000km a máte pokoj a samozrejme kvalitný olej na tom nie je dobré šetriť. Mám najzdených cez 250000km a menily sa len rozvody remen pomocných agregátov filtre a repasovali sa diely náprav a podvozku všetko spotrebné veci ako na každom inom aute. Čo sa týka toho že auto je mäkké a nakláňa sa . Toto auto nie je určené na závodenie ale na komfort, variabilitu priestoru a spoľahlivosť. Mal som viac aut a čo sa týka práve spoľahlivosti motora od Renault a peugeot nemajú pre mňa konkurenciu. A ešte jeden detail variabilné turbo nedáva turbokopanec ale plynulo pomáha zrýchlovať až do vysokého spektra otáčok. Prajem pekný deň. DodoTN
Mám ten istý typ, ešte aj ročník. Je to spoľahlivé auto na ktorom sa mi nič nepokazilo, Menil som len spotrebný materiál ako na každom aute. Rozvody sú drahšie to je pravda, lebo sa mení ložisko ktoré samo o sebe 200 eur. Ta klíma to priznávam elektronika nepočúva a nezopína ventilátor aj keď kúrenie funguje..Ale ináč auto bez chýb.Len ten ventilátor. Ako sú aj lepšie vozy ale aj horšie ako Fabia napríklad.
A to dúfam, že vieš, že tam majú min. 2 násobný rabat ;) - Kupujem oleje priamo od výrobcov a proti servisu ho mám lacnejší aj o 2/3 ;), neskutočne na tom zarábajú.
Preto si nosím vlastný, frflú, ale majú smolu, musia.
no pokial mate auto v zaruke, tak by ste s nim viac menej mali ist na servis do znackoveho servisu, takze velky vyber z "nabidky" asi nebude. Ja som mal kedysi Thaliu, olej sa menil po 30000km, znackovy elf stal cca 400,- Sk za liter, odvtedy mam uz tretie nove auto a olej ma stoji stale viac a viac. V opli mi davali olej OMV asi za 800,- Sk za liter, tiez servisny interval 30000km, takze som to neriesil, ale 100 € bez DPH za 5l oleja Shell na 15000km interval je uz aj na mna vela. Pri 30000km uz zevraj budem menit aj brzdovu kvapalinu, takze ked to zratam 30000km prejdenych na "kvalitnom" japonskom aute ma vyjde na spotrebaku minimalne 2x tolko ako na "nekvalitnom" renaulte.
Je to vážně divný,že se musí vyměnit díly na podvozku po 90tis.km.Při kvalitě českých silnic bych to typoval až na 400tis.km.Pokud tu výměnu někdo dělal,tak snad taky za svojí práci ručí a že to hučí je špatně odvedená práce.Co mě ale rozskalo,je výměna řemena oleje celkem za 20tis.kč.Podle toho Vás typuju na bohéma tipu Saudek a nějaké peníze Vám jsou vcelku jedno.Existuje něco jako nabídka a poptávka,nejdřív se zeptám za kolik a pak jdu třeba jinam.Jsou takové (např.Renault,Škoda(doporučení u výměny olejů až v 30tis.km,ale každý rozumný mechanik je mění raději ve 20tis.km a cena je kolem 1500kč vč materiálu.
Souhlas s autorem, Renault se nikdy nenaučil a nenaučí vyrábět spolehlivé auta. Ceny ve značkových servisech jsou nehorázné, doslova zlodějna. A přístup a chování zaměstnanců k zákazníkovi se jako mávnutím proutku změní po zaplacení auta. Mrzí mě, že je spousta lidí, kteří ještě šroty zn. Renault kupují, protože tady přesně sedí - za blbost se platí.
Pán je povoláním komik? Nissan je bohužel z velké části vlastněn Renaultem (a vůbec se mu t nelíbí , viz poslední prů...r s šéfem alience, který sedí v báni), Mercedes má s Renaultem jedinou spolupráci na té malé dodávce(protože takové verky vůbec nevyvíjí), ale tam si vše hlídá a stejně na to podle mně dojede....
Fakt ne..., najdi si to, četl jsem to (vpravo dole :-), ale linky si opravdu neschovávám, ale určitě to najdeš, pokud budeš chtít...(možná to bylo autofórum?)
No já nikde o tom že by se znelíbil a že ho naprášili nečetl.Jenom že zpronevěřil prachy a jestli to bylo na autoforu tak to je bulvár,tam není pravda ani ten název.
Chtěl se ho zbavit japonský management Nissanu, tak něco vytasili, jinak by se nic nedělo...., kde je pravda se stejně nedozvíme, ale japončíky už štvalo, že jim šéfuje Frantík, přestože Nissan je daleko větší než Rencek.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
Scenic 1.9 DCi
Tato recenzia ma vážne pobavila majiteľ píše že auto malo závady ale vlastne popísal len bežné výmeny a opotrebovanie dielov úmerne k veku vozidla. Ja mám tiež 1.9 dci 75kw a som maximálne spokojný okrem výmeny oleja a filtrov som do auta nemusel šiahnuť. Čo sa týka výmeny oleja na DCI interval 30000 alebo aj 15000 je blbosť treba meniť každých 10000km a máte pokoj a samozrejme kvalitný olej na tom nie je dobré šetriť. Mám najzdených cez 250000km a menily sa len rozvody remen pomocných agregátov filtre a repasovali sa diely náprav a podvozku všetko spotrebné veci ako na každom inom aute. Čo sa týka toho že auto je mäkké a nakláňa sa . Toto auto nie je určené na závodenie ale na komfort, variabilitu priestoru a spoľahlivosť. Mal som viac aut a čo sa týka práve spoľahlivosti motora od Renault a peugeot nemajú pre mňa konkurenciu. A ešte jeden detail variabilné turbo nedáva turbokopanec ale plynulo pomáha zrýchlovať až do vysokého spektra otáčok. Prajem pekný deň. DodoTN
03.02.2019 | 08:02:31 | Dodo | 84.245.120.* Reagovat
Nepravda
Mám ten istý typ, ešte aj ročník. Je to spoľahlivé auto na ktorom sa mi nič nepokazilo, Menil som len spotrebný materiál ako na každom aute. Rozvody sú drahšie to je pravda, lebo sa mení ložisko ktoré samo o sebe 200 eur. Ta klíma to priznávam elektronika nepočúva a nezopína ventilátor aj keď kúrenie funguje..Ale ináč auto bez chýb.Len ten ventilátor. Ako sú aj lepšie vozy ale aj horšie ako Fabia napríklad.
16.04.2011 | 21:05:21 | Gabriellini Reagovat
18. května 2009 | 09:56 | pepa
A to dúfam, že vieš, že tam majú min. 2 násobný rabat ;)
-
Kupujem oleje priamo od výrobcov a proti servisu ho mám lacnejší aj o 2/3 ;), neskutočne na tom zarábajú.
Preto si nosím vlastný, frflú, ale majú smolu, musia.
20.05.2009 | 13:29:35 | OVCA Reagovat
to kobyla
no pokial mate auto v zaruke, tak by ste s nim viac menej mali ist na servis do znackoveho servisu, takze velky vyber z "nabidky" asi nebude. Ja som mal kedysi Thaliu, olej sa menil po 30000km, znackovy elf stal cca 400,- Sk za liter, odvtedy mam uz tretie nove auto a olej ma stoji stale viac a viac. V opli mi davali olej OMV asi za 800,- Sk za liter, tiez servisny interval 30000km, takze som to neriesil, ale 100 € bez DPH za 5l oleja Shell na 15000km interval je uz aj na mna vela. Pri 30000km uz zevraj budem menit aj brzdovu kvapalinu, takze ked to zratam 30000km prejdenych na "kvalitnom" japonskom aute ma vyjde na spotrebaku minimalne 2x tolko ako na "nekvalitnom" renaulte.
18.05.2009 | 09:56:49 | pepa Reagovat
Tak si kup poníka
Je to vážně divný,že se musí vyměnit díly na podvozku po 90tis.km.Při kvalitě českých silnic bych to typoval až na 400tis.km.Pokud tu výměnu někdo dělal,tak snad taky za svojí práci ručí a že to hučí je špatně odvedená práce.Co mě ale rozskalo,je výměna řemena oleje celkem za 20tis.kč.Podle toho Vás typuju na bohéma tipu Saudek a nějaké peníze Vám jsou vcelku jedno.Existuje něco jako nabídka a poptávka,nejdřív se zeptám za kolik a pak jdu třeba jinam.Jsou takové (např.Renault,Škoda(doporučení u výměny olejů až v 30tis.km,ale každý rozumný mechanik je mění raději ve 20tis.km a cena je kolem 1500kč vč materiálu.
16.05.2009 | 09:19:30 | Kobyla Reagovat
Měnit u tohoto vozu olej po 30000km se rovná dráždění hada bosou nohou.
15.05.2009 | 22:32:00 | Rosťa Reagovat
olej ?
3600 Kč za olej je na 15000km, 20000km, alebo az 30000km ?
15.05.2009 | 14:50:55 | pepa Reagovat
Souhlas s autorem, Renault se nikdy nenaučil a nenaučí vyrábět spolehlivé auta. Ceny ve značkových servisech jsou nehorázné, doslova zlodějna. A přístup a chování zaměstnanců k zákazníkovi se jako mávnutím proutku změní po zaplacení auta. Mrzí mě, že je spousta lidí, kteří ještě šroty zn. Renault kupují, protože tady přesně sedí - za blbost se platí.
15.05.2009 | 09:49:20 | tom Reagovat
RE:
totalna blbost co si napisal od renaultu kupuju motory znacky ako mercedes nissan tak asi taka zla kvalita renaultu nebude ze ?
03.02.2019 | 08:38:12 | dodotn | 84.245.120.* Reagovat
RE:
Pán je povoláním komik? Nissan je bohužel z velké části vlastněn Renaultem (a vůbec se mu t nelíbí , viz poslední prů...r s šéfem alience, který sedí v báni), Mercedes má s Renaultem jedinou spolupráci na té malé dodávce(protože takové verky vůbec nevyvíjí), ale tam si vše hlídá a stejně na to podle mně dojede....
03.02.2019 | 11:41:26 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Šéf nesedí kvůli Renaultu,ale že tuneloval sám sobě.Mercedes bere od renaultu malý diesly do osobáků.
03.02.2019 | 13:35:46 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Šéf sedí, protože se znelíbil,vedení Nissanu a tak ho naprášili, něco si o tom dohledej...
04.02.2019 | 08:56:13 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Hoď sem link.
04.02.2019 | 22:31:36 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Fakt ne..., najdi si to, četl jsem to (vpravo dole :-), ale linky si opravdu neschovávám, ale určitě to najdeš, pokud budeš chtít...(možná to bylo autofórum?)
06.02.2019 | 10:37:00 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
No já nikde o tom že by se znelíbil a že ho naprášili nečetl.Jenom že zpronevěřil prachy a jestli to bylo na autoforu tak to je bulvár,tam není pravda ani ten název.
06.02.2019 | 15:06:48 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Chtěl se ho zbavit japonský management Nissanu, tak něco vytasili, jinak by se nic nedělo...., kde je pravda se stejně nedozvíme, ale japončíky už štvalo, že jim šéfuje Frantík, přestože Nissan je daleko větší než Rencek.
06.02.2019 | 15:16:49 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat