Rok výroby:1997Typ motoru:Stav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:156 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?15 měsícůPalivo:EthanolPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:31. 5. 2013
Dosti silné brzdy Jízdní vlastnosti Dobrá motorizace Velký vnitřní prostor pro všechny členy posádky Variabilita vnitřního prostoru Levná údržba a náhradní díly Spolehlivost Příjemný podvozek na naše děravé cesty Pohodlí
Slabé stránky
Kunám chutnající tapev v motoru :-) Konektory v zadních lampách
Závady a opravy na autě
Zaseklý krokový motorek, oprava kostry zadních světlometů. Výměna zapalovacích cívek a kabelů (jen z preventivních důvodů-Sagemy prý odcházejí), tak abych nezůstal někde trčet. Nové cívky a kabely Bosch a auto přede jako kotě. Jinak běžná údržba, jako svíčky, olej, rozvody, řemeny, čepy a silenbloky motoru a převodovky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Svého prvního Renaulta mám zhruba rok a čtvť, ale můsím říci že jsem s ním maximálně spokojený. Je to velmi praktické a pohodlné auto pro rodinu. Sedačky jsou snad nejpohodlnější v jakých sem kdy seděl a to srovnávám i s voza Audi (80 rv.92, Audi A4 rv. 97, Audi A6 rv. 96), Rovněž pohodlnější než v jedničkové Octavii a Fabii. Původně sem o koupi Renaultu ani neuvažoval, jelikož mě každý odrazoval (že nedojedu dál než do servisu), musím říci že i v bazaru sem kolem něj prošel bez povšimnutí, nebýt mé ženy která se u něj zastavila. Sháněli sme totiž auto s větším zavazadlovým prostorem než byl u Audi 80 (a že v audině byl kufr teda obrovský), z venku to totiž ani nepřijde, ale scenic má kufr opravdu hodně velký a díky své výšce po sundání plata maximálně dostatečný. Z venku vypadal více než obstojně ( za 30.000 to bylo snad nejzachovalejší auto a navíc po prvním majiteli u nás) a ten ho měl 6let a pečlivě si zaznamenával každou opravu a servis, takže sem přesně věděl co a kde je uděláno a co auto ještě potřebuje. Projel sem se a měl sem jasno, stal sem se majitelem svého prvního Renaultu. Po najetí pár stovek kilometrů se začal houpat volnoběh (zaseklý krokový motorek-oprava 0kč-promazaní, vyčištění). Musím dodat že i ceny náhradních dílů jsou více než příjemné (pokud tedy nejezdíte přímo do renaultu, ono ve všech značkových servisech to mají všechno tak o 400% dražší). Já díly nakupuji v našich autodílech v Bohumíně, kde už jsem štamgast, vzhledem k tomu že si všecno na svých vozech spravuji sám a za ty roky spolupráce mám i věrnostní ceny :-) takže fámy o tom jak to je všechno drahé, není pravda. O životnosti motoru se taky nebojím, protože nežere ani kapku oleje a kámoš má na laguně najeto 370.000km a motor přede jako kotě a tlaky má jak na novém autě. Spotřebu na benzín sem měl od 6.3-7.5l/100km (podle stylu jízdy a podle toho jestli je či není zapnutá klimatizace), po předělání auta na ethanol, konverzním kitem z aukra za cca 3000,- si auto na čistý ethanol řekne 7.5-8.5l/100km ethanolu (opět podle stylu jízdy a zapnutí klimatizace). Takže fámy o tom jak je ježdění na ethanol kontraproduktivní, kvůli vyšší spotřebě mi přišem jako výstřel do tmy zoufalcem který závidí že on jezdí za draho a někdo jiný za levno. Motor na ethanol je živější a má znatelně vyšší výkon, což oceníte při naloženém autě. Celkově musím říct že sem se do renaultu zamiloval a jak někdy budu shánět další auto do rodiny, tak jedině auto s "pitkou" :-)
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Ale Ethanol obsahuje v sobě kyslík,pro to větší výkon,nedastanem ho tam jen sáním ale i palivem.Osobně jsem jezdil na E85 a musí být levnější minimálně o 20%.Výkon byl nastejno protože jsem to měl bez úpravy.Teď to tam nedávám protože cena je na h*vno.Kromě ONA které je vzdáleno 30km.23.5kč litr E85,to už se vyplatí.Jinak se startuje na pikaču,na podruhé a i na potřetí. Abych to zakončil stát E85 15kč tak ho tankuji do bezvědomí...
31.05.2013 | 17:11:19 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Když nemáš přestavbu, tak se nediv že ti to dobře nestartovalo, právě od toho ta přestavba je, aby auto na to jezdilo jak má :-) Mi to na čistý ethanol brnkne napoprvé jak na benál.Benzínek na ethanol mám kolem habakuk cca od 3 do 10km a cena 25.9 oproti 35,- za benál, takže co se týče toho jestli se to vyplatí, tak ANO vyplatí. Ale asi jen s přestavbou, než sem ji tam měl, tak sem to ředil 1:1 a bylo to OK ale větší poměr už je znát (ty blbé starty).
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Zdravím co máš za sadu z Aukra. Jinak mě udivuje spotřeba mě to žere jak tank 10 l na 100 Km a to jezdím dle předpisů. je pravda, že mi tam už asi rok svítí kontrolka závady motoru. V servise na diagnostice nic.
23.04.2014 | 08:57:56 | Petr
| 194.213.41.*Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Tak mám najeto 180000 a auto jezdí pořád stejně dobře. Nadšení z kosočtverce je pořád stejné. :-) Poue běná údržba - Olej, svíčky, filtry a běné věci jako brzdové destičky
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Ten ethanol může být pověstnou "poslední kapkou".
31.05.2013 | 16:37:33 | | 188.175.53.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Ale Ethanol obsahuje v sobě kyslík,pro to větší výkon,nedastanem ho tam jen sáním ale i palivem.Osobně jsem jezdil na E85 a musí být levnější minimálně o 20%.Výkon byl nastejno protože jsem to měl bez úpravy.Teď to tam nedávám protože cena je na h*vno.Kromě ONA které je vzdáleno 30km.23.5kč litr E85,to už se vyplatí.Jinak se startuje na pikaču,na podruhé a i na potřetí.
Abych to zakončil stát E85 15kč tak ho tankuji do bezvědomí...
31.05.2013 | 17:11:19 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Když nemáš přestavbu, tak se nediv že ti to dobře nestartovalo, právě od toho ta přestavba je, aby auto na to jezdilo jak má :-)
Mi to na čistý ethanol brnkne napoprvé jak na benál.Benzínek na ethanol mám kolem habakuk cca od 3 do 10km a cena 25.9 oproti 35,- za benál, takže co se týče toho jestli se to vyplatí, tak ANO vyplatí. Ale asi jen s přestavbou, než sem ji tam měl, tak sem to ředil 1:1 a bylo to OK ale větší poměr už je znát (ty blbé starty).
01.06.2013 | 06:30:32 | Ondra | 193.179.208.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Ty jsi taky poslední kapka!! Všude ve světě se na něj jezdí bez problémů a řadu let. Tak se nevyjadřuj k něčemu o čem hovno víš!!
01.06.2013 | 06:20:54 | Ondra | 193.179.208.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Ty jsi taky poslední kapka!! Všude ve světě se na něj jezdí bez problémů a řadu let. Tak se nevyjadřuj k něčemu o čem ho*no víš!!
01.06.2013 | 06:30:56 | Ondra | 193.179.208.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Zdravím co máš za sadu z Aukra. Jinak mě udivuje spotřeba mě to žere jak tank 10 l na 100 Km a to jezdím dle předpisů. je pravda, že mi tam už asi rok svítí kontrolka závady motoru. V servise na diagnostice nic.
23.04.2014 | 08:57:56 | Petr | 194.213.41.* Reagovat
RE: Tak aby to nadšení pro kosočtverec na kapotě vydrželo.
Tak mám najeto 180000 a auto jezdí pořád stejně dobře. Nadšení z kosočtverce je pořád stejné. :-) Poue běná údržba - Olej, svíčky, filtry a běné věci jako brzdové destičky
16.08.2015 | 11:20:52 | Ondra | 193.179.208.* Reagovat