Rok výroby:2003Typ motoru:Stav km při koupi:72 000 kmStav km nyní:123 000 kmZpůsob řazení:Jak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:7.5 l/100 kmVloženo:28. 1. 2017
- cívka - těsnění pod hlavou - lanko plynu - dva díly výfuku - ložiska 2x PP, 1x PZ
Hodnocení a zkušenosti s autem
• Chtěl bych uvést, že tohle auto hodnotím jako (na to co jsem zatím měl) spolehlivé. Možná, taky protože nemá žádnou výbavu (klima, el. posilovač, stahování oken). Pro mladou rodinu vzhledem k vnitřnímu prostoru k nepoužití, jen jako druhé auto, nebo na důchodek. Za ty peníze koupíte větší. Za tři roky užívání jsem měnil cívku 1500, těsnění pod hlavou + práce celkem 6200. No a ložiska kol. Ložiska jsou asi hlavní pohromou tohoto auta. Přední ložiska Vás až tak nevyjdou draho i s prací cca 1200, ale zadní to je větší zátěž. Ty jsou vlisovaná v brzdicím bubnu, no a když už má něco najeto přece nebudete nové lisovat do starého bubnu. Nové ložisko stojí cca 1100 + práce. Nový buben s ložiskem od TRW 1700, 500 čelisti, jak je to rozhozené tak i prasátko 400 = cca 2500, nepočítam za práci, dělal jsem to sám. Tak takové zadní ložisko, které hučí a vyměnitéto v páru, Vás klidně výjde jen za mat. na 5000, což je rána, ale zase klid. Samozřejmě se to dá i naflikovat a vyměnit jen buben s ložiskem… Tak si říkám, na co spolehlivější ložiska, když za cca 100 tis. km musíte stejně vyměnit vyžité brzdy. Originál 1 ks buben stojí 7500. U takového typu auta je to docela podpásovka. Ještě jsem měnil lanko plynu 1100. Nejde sehnat druhovýrobu a dva díly výfuku cca 2500. Spekuloval jsem i ze svíčkama nejlepší jsou, ale originály jinak to nejede. V Renaultu se dají sehnat Motrio nesou tak drahé a jsou super. Trochu nechápu systém v Renaultu, když kupujete nějaký díl, tak nejde ho objednat bez rizika, protože si tam dávali co chtěli a je pak problém vědět co od které firmy tam bude pasovat. Tento zmatek neznám u vozu „D“. Rozhodně nechci nikoho od auta odrazovat jiné mě dokázaly vytrestat daleko víc, tohle jsou jen spotřební položky. Obdivuji, ale majitele aut, kteří píší za 100 tis. km jsem měnil jen oleje a leju benzín. Takové štěstí já tedy nikdy neměl. Trochu teď lituji, že jsem si nekoupil Megana I,II byl téměř za stejné peníze a v kombi, to byla asi velká chyba. Stejný výrobce, stejná koncepce dostalbych víc za stejný peníze. Klady: - dobrá průjezdnost po lesních cestách. - myslím, že se tak až nekazí - nikde není viditelná rez Zápory: - vnitřní prostor - při nákupu ND není jasné, který v daném ročníku tam bude z katalogu pasovat. Zmatek oproti vozům D - vysoké ceny. Nové stálo cca 200 tis. po 13 letech 50 tis. To stojí i auta větší, vybavenější a v kombi, tak proč Thalia za stejno.
nové r.2003 stálo cca 300.000,-................. a ty se mrkni sem a děkuj Bohu, že jsi koupil něco jiného......... www.cars.cz/autorecenze/auta/Renault/Thalia/Recenze-Renault-Thalia-Vuz-podprumer.servis-katastrof-1017441.html
Thalii jsem projel u jednoho obchodníka v podstatě už jen ze zvědavosti, když jsem krátce před tím koupil Fabii II HTP kombi. Trošku to ve mě hlodalo, jestli jsem nevyhodil zbytečně moc peněz. Po zkušební jízdě v tomto vozidle se mi ale ulevilo i přes značný cenový rozdíl v neprospěch Fabie. Vozidlo jsem řídil i se vezl jako spolujezdec na zadním sedadle. Posez v zadu byl nepohodlný.Do prostoru pod sedadlem řidiče přede mnou se nedaly zasunout snad ani špičky chodidel. Tak nízko nad podlahou byl sedák. Bylo to jako sedět na židli přímo proti zdi. Ani jako řidiče mě to vůbec nenadchlo. Zleva mě nepříjemně tlačil do nohy jakýsi čudlík ve dveřích. Nejvíc mě však vadilo, když jsem sundal nohu z plynu a otáčky šly dolů jen velmi pozvolna. Řazení při vysokých otáčkách, kterému se nedalo vyhnout ale dost nesnáším. Fabii mám osmým rokem, najeto 83tis. km a v podstatě zatím nic, co by stálo za řeč (jednou svíčky, jednou stěrače a několik žárovek). Akorát z důvodu špatných referencí na motor HTP měním (preventivně) častěji olej, než požaduje výrobce, 8-10tis.
Jednu Thalii jsem mel taky necelych osm let. Najeto nakych 80 tis km. A v podstate spokojenost. Jediny dva neduhy: civky, kabely v kufru (za pet stovek oprava a klid).
Nekdo ma s nejakym autem dobry zkusenosti jinej spatny, tak to je.
Souhlasim, ze Fabia pusobi hodnotneji, prostorneji, trvanliveji. Ale taky za uplne jinou cenu. Kolik by stala v roce 2005 v sedanu/kombi Fabia se 100k motorem, klimou, vsim v elektrice, orig radiem, centralem atd atd.? Rozhodne ne 265 tis Kc. Spis tak o 100 vic. Kdo chce, prida si. Kdo nechce neprida si.
Ja sam jsem v Thalii driv opakovane jezdil a nemuzu rict krivyho slova. Znam i nekolik majitelu Thalie a taky neslysim nic spatnyho na adresu tohodle auta. Ma svy moucha a negativa asi jako kazdy jiny auto. Ale treba pred cca 5ti lety stala v plny vybave nakych 190.000 Kc. Tak co by proboha kdo cekal za tu cenu? I ten servisni interval umi usetrit dalsi nemaly penize. Ceny dilu motrio naprosto v pohode (polovina oproti Fabii).
Tak při 10tkm za rok.........dejme tomu, ale opravdu rozpadat se začala okolo 100tkm. Jinak v r. 2003 stála Fabia kombi 300 tisíc, Thalia (sedan pochopitelně) 320 tisíc, pravda je, že s rádiem,polohovatelným sedadlem řidiče (což ve finále bylo stejně na nic, pokud jsi ho zvedl, nebylo vidět přez zp. zrcátko),ABS a vypínatelným airbagem spolujezdce (Fabia tehdy měla pytel jen u řidiče), ale vědět tehdy, co vím dnes, koupil bych tu Fábku.........
Ja jsem se o variante holovuz nebavil. Tady jsem vyhrabal nejakej starej cenik a realna cena rozumne vybaveny Fabie C/S 1.4 16V olizovala cenovkou 400.000 Kc.
Ale bóže, zkrátka Thalia se v r.2003 nabízela s 1,4 8v ve dvou verzích, přičemž ta dražší (Expression) stála MOC 335.000,-(bez slev), ta levnější okolo 300.000,-(Authentic) , za tyto peníze se DALA pořídit Fábie v kombíku-hole (i oproti té levnější Thalii nevybavená), protože jsem to tehdy řešil, pamatuji si to. Pochopitelně se dala koupit i Fábie přes 500.000,- na slevu u Šáde tehdy bylo možno zapomenout.... ALE z mého současného pohledu a po zkušenostech bylo lepší koupit holý kombík od škody, než vybavenější renault - toť vše.
Thalia je vlastně Clio ve verzi sedan, čili má i veškeré vrtochy Clia, jako je právě kvalita těsnění pod hlavou a ložiska kol. Ještě ráda blbne eletrika, převážně díky některým shitovým konektorům, které po letech ztrácejí pružnost kontaktu. Paradoxně nejsou díly na Clio/Thalii zrovna láce oproti třeba Fabii I, což je ale dáno cenovou politikou Renaultu u N.D. Renault rád dělal modifikace i během jednoho roku, takže je to pak z díly taková loterie, zda bude pasovat. Nicméně ceny dílů, které se dají použít i starší se na vrakáčích pohybují za směšné ceny. Tady jsou zase ceny starších dílů na Škodovky dražší. Pokud někdo chce i u staršího vozu pouze měnit olej, nemůže si kupovat evropské vozy, ale pouze japonské. Tohle jsem poznal až u hlavního rodinného vozu Subaru Legacy (2007), které již míří k 200tkm a měním u něj pravidelně pouze olejové náplně a nějaký ten spotřebák a běžně před STK jej vždy pouze projedu myčkou a všechny typy závad stále 0. Stejně tak kolega s Hondou Civic (2006). Tohle jsem do té doby z plejády evropských vozů, které jsem měl neznal a ani bych do té doby nevěřil, že je to možné.
Předem přeji hodně bezproblémových km se Subaru. Jednou mě známy svezl v Subaru Legasy před 15 léty, ale dodnes si to pamatuji. Motor boxer je nenapodobitelný, pořád výkonová rezerva auto jelo jako tank, jinak se to nedá popsat. Zdálo se, že tu silnici rozcupuje. On u Subaru zůstal dodnes! Ani Alfy, které měli kolegové a se ktrerými jsme jeli, že jsme se málem zabili na mě vůbec nezapůsobily tak jako to staré Subarko, i když měly všechny sportovní vychytávky. Jen jsem kroutil hlavou, kolik do toho rvali peněz a že to byly sumy, ale bylo to dobrovolné a z lásky ke značce.
28.01.2017 | 21:01:15 | dan
| 90.178.207.*Reagovat
RE:
Závady, které popisujete mají chrakter ani ne tak poruch jako spíše náhrada spotřebovaného materiálu (mezi materiál počítám svíčky, filtry, stírátka, spojkové obložení a ložiska, brzdové kotouče, obložení a válečky, brzdové bubny, ložiska kol, žárovky atd.) Tohle auto jesm měl, jenže nové a tedy bez závad. Při Vašem projezdu jste na hranici životnosti takových dílů. Co se týká užitné hodnoty bych Váš názor podepsal. Mimochodem v říjnu jsem chtěl koupit zánovní Thalii do 25 tis. km najetí, byly, ale bazary až na jeden v UL to prodávaly za ceny vyšší, než mě stál tehdy špičkově vybavený nový vůz. No a než jsem se stačil dostat do UL, tak to prodali. Tak jsem místo toho koupil Dacii Logan sedan se stejným motorem 1,2 16V 55kW, co má Thalie a neprohlopil jsem. Je to lépe zpřevodované než Thalia a jezdí docela dynamicky.
01.02.2017 | 11:17:09 | Ing. Miroslav Had
| 192.168.4.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
Autorovi bych jen vzkázal, že
nové r.2003 stálo cca 300.000,-................. a ty se mrkni sem a děkuj Bohu, že jsi koupil něco jiného.........
www.cars.cz/autorecenze/auta/Renault/Thalia/Recenze-Renault-Thalia-Vuz-podprumer.servis-katastrof-1017441.html
29.01.2017 | 12:41:17 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Thalia mě moc neoslovila
Thalii jsem projel u jednoho obchodníka v podstatě už jen ze zvědavosti, když jsem krátce před tím koupil Fabii II HTP kombi. Trošku to ve mě hlodalo, jestli jsem nevyhodil zbytečně moc peněz. Po zkušební jízdě v tomto vozidle se mi ale ulevilo i přes značný cenový rozdíl v neprospěch Fabie. Vozidlo jsem řídil i se vezl jako spolujezdec na zadním sedadle. Posez v zadu byl nepohodlný.Do prostoru pod sedadlem řidiče přede mnou se nedaly zasunout snad ani špičky chodidel. Tak nízko nad podlahou byl sedák. Bylo to jako sedět na židli přímo proti zdi. Ani jako řidiče mě to vůbec nenadchlo. Zleva mě nepříjemně tlačil do nohy jakýsi čudlík ve dveřích. Nejvíc mě však vadilo, když jsem sundal nohu z plynu a otáčky šly dolů jen velmi pozvolna. Řazení při vysokých otáčkách, kterému se nedalo vyhnout ale dost nesnáším. Fabii mám osmým rokem, najeto 83tis. km a v podstatě zatím nic, co by stálo za řeč (jednou svíčky, jednou stěrače a několik žárovek). Akorát z důvodu špatných referencí na motor HTP měním (preventivně) častěji olej, než požaduje výrobce, 8-10tis.
28.01.2017 | 21:14:14 | | 77.242.93.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
www.cars.cz/autorecenze/auta/Renault/Thalia/Recenze-Renault-Thalia-Vuz-podprumer.servis-katastrof-1017441.html
29.01.2017 | 12:41:55 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Rendl dobrej od 80tých let do 2000...pak vydrží když se s ním moc nejezdí a i tak má závady který nemá i 20 let starý auto denně používaný.
29.01.2017 | 21:34:05 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Jednu Thalii jsem mel taky necelych osm let. Najeto nakych 80 tis km. A v podstate spokojenost. Jediny dva neduhy: civky, kabely v kufru (za pet stovek oprava a klid).
Nekdo ma s nejakym autem dobry zkusenosti jinej spatny, tak to je.
Souhlasim, ze Fabia pusobi hodnotneji, prostorneji, trvanliveji. Ale taky za uplne jinou cenu. Kolik by stala v roce 2005 v sedanu/kombi Fabia se 100k motorem, klimou, vsim v elektrice, orig radiem, centralem atd atd.? Rozhodne ne 265 tis Kc. Spis tak o 100 vic. Kdo chce, prida si. Kdo nechce neprida si.
Ja sam jsem v Thalii driv opakovane jezdil a nemuzu rict krivyho slova. Znam i nekolik majitelu Thalie a taky neslysim nic spatnyho na adresu tohodle auta. Ma svy moucha a negativa asi jako kazdy jiny auto. Ale treba pred cca 5ti lety stala v plny vybave nakych 190.000 Kc. Tak co by proboha kdo cekal za tu cenu? I ten servisni interval umi usetrit dalsi nemaly penize. Ceny dilu motrio naprosto v pohode (polovina oproti Fabii).
31.01.2017 | 10:27:35 | pOne | 90.177.76.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Tak při 10tkm za rok.........dejme tomu, ale opravdu rozpadat se začala okolo 100tkm. Jinak v r. 2003 stála Fabia kombi 300 tisíc, Thalia (sedan pochopitelně) 320 tisíc, pravda je, že s rádiem,polohovatelným sedadlem řidiče (což ve finále bylo stejně na nic, pokud jsi ho zvedl, nebylo vidět přez zp. zrcátko),ABS a vypínatelným airbagem spolujezdce (Fabia tehdy měla pytel jen u řidiče), ale vědět tehdy, co vím dnes, koupil bych tu Fábku.........
01.02.2017 | 08:51:28 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Jo a Th měla el. okna vpředu - Fóbie pochopitelně švihadla.............
01.02.2017 | 08:52:32 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Fabia Combi/Sedan 1.4 16V / 74 kW rozhodne nestala 300 tis. Tak nejak mezi 350-400 tis.
Prvni ceny Thalie u nas moc nechapu. A nechapu nekoho, kdo za takovy auto takovy prachy dal :)
2005 stala Thalie 1.4 16V / 72 Kw cca 265 tis - v plny vybave.
01.02.2017 | 09:23:28 | pOne | 90.177.76.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Omyla stála skoro přesně 300 tisíc (pravda zcela základ), právě PROTO mohli chtít za rendla těch 320 s výbavou, dovybavit tak fóbii, stála by 400.
02.02.2017 | 10:07:22 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Ja jsem se o variante holovuz nebavil. Tady jsem vyhrabal nejakej starej cenik a realna cena rozumne vybaveny Fabie C/S 1.4 16V olizovala cenovkou 400.000 Kc.
www.autorevue.cz/skoda-vjizdi-do-roku-2003-s-radou-akcnich-modelu_1
Thalia holovuz taky v roce 2005 nestala 265, ale 220.
Takze je treba srovnavat jablka a jablka a neplest to s hruskama.
02.02.2017 | 11:45:58 | pOne | 90.177.76.* Reagovat
RE: Thalia mě moc neoslovila
Ale bóže, zkrátka Thalia se v r.2003 nabízela s 1,4 8v ve dvou verzích, přičemž ta dražší (Expression) stála MOC 335.000,-(bez slev), ta levnější okolo 300.000,-(Authentic) , za tyto peníze se DALA pořídit Fábie v kombíku-hole (i oproti té levnější Thalii nevybavená), protože jsem to tehdy řešil, pamatuji si to. Pochopitelně se dala koupit i Fábie přes 500.000,- na slevu u Šáde tehdy bylo možno zapomenout....
ALE z mého současného pohledu a po zkušenostech bylo lepší koupit holý kombík od škody, než vybavenější renault - toť vše.
03.02.2017 | 13:32:35 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Thalia je vlastně Clio ve verzi sedan, čili má i veškeré vrtochy Clia, jako je právě kvalita těsnění pod hlavou a ložiska kol. Ještě ráda blbne eletrika, převážně díky některým shitovým konektorům, které po letech ztrácejí pružnost kontaktu. Paradoxně nejsou díly na Clio/Thalii zrovna láce oproti třeba Fabii I, což je ale dáno cenovou politikou Renaultu u N.D. Renault rád dělal modifikace i během jednoho roku, takže je to pak z díly taková loterie, zda bude pasovat. Nicméně ceny dílů, které se dají použít i starší se na vrakáčích pohybují za směšné ceny. Tady jsou zase ceny starších dílů na Škodovky dražší. Pokud někdo chce i u staršího vozu pouze měnit olej, nemůže si kupovat evropské vozy, ale pouze japonské. Tohle jsem poznal až u hlavního rodinného vozu Subaru Legacy (2007), které již míří k 200tkm a měním u něj pravidelně pouze olejové náplně a nějaký ten spotřebák a běžně před STK jej vždy pouze projedu myčkou a všechny typy závad stále 0. Stejně tak kolega s Hondou Civic (2006). Tohle jsem do té doby z plejády evropských vozů, které jsem měl neznal a ani bych do té doby nevěřil, že je to možné.
28.01.2017 | 16:42:55 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Předem přeji hodně bezproblémových km se Subaru. Jednou mě známy svezl v Subaru Legasy před 15 léty, ale dodnes si to pamatuji. Motor boxer je nenapodobitelný, pořád výkonová rezerva auto jelo jako tank, jinak se to nedá popsat. Zdálo se, že tu silnici rozcupuje. On u Subaru zůstal dodnes! Ani Alfy, které měli kolegové a se ktrerými jsme jeli, že jsme se málem zabili na mě vůbec nezapůsobily tak jako to staré Subarko, i když měly všechny sportovní vychytávky. Jen jsem kroutil hlavou, kolik do toho rvali peněz a že to byly sumy, ale bylo to dobrovolné a z lásky ke značce.
28.01.2017 | 21:01:15 | dan | 90.178.207.* Reagovat
RE:
Závady, které popisujete mají chrakter ani ne tak poruch jako spíše náhrada spotřebovaného materiálu (mezi materiál počítám svíčky, filtry, stírátka, spojkové obložení a ložiska, brzdové kotouče, obložení a válečky, brzdové bubny, ložiska kol, žárovky atd.) Tohle auto jesm měl, jenže nové a tedy bez závad. Při Vašem projezdu jste na hranici životnosti takových dílů. Co se týká užitné hodnoty bych Váš názor podepsal. Mimochodem v říjnu jsem chtěl koupit zánovní Thalii do 25 tis. km najetí, byly, ale bazary až na jeden v UL to prodávaly za ceny vyšší, než mě stál tehdy špičkově vybavený nový vůz. No a než jsem se stačil dostat do UL, tak to prodali. Tak jsem místo toho koupil Dacii Logan sedan se stejným motorem 1,2 16V 55kW, co má Thalie a neprohlopil jsem. Je to lépe zpřevodované než Thalia a jezdí docela dynamicky.
01.02.2017 | 11:17:09 | Ing. Miroslav Had | 192.168.4.* Reagovat