Rok výroby:2005Typ motoru:1349Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:32 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:21. 11. 2007
31800 km - vadná cívka SAGEM (výměna za Bougicord vč. 4 nových svíček BOSCH - 2300 Kč)
Při velkém vedru a opakovaném stání, kdy motor běží na neutrál a je zapnutá klimatizace, se ozývá z motoru velký hluk (jako když nad vámi přistává letadlo). Po vypnutí klimatizace nebo přidání otáček hluk ustává. Problém se vyskytoval od začátku a neřešil jsem ho.
MOTOR (72 kW): Slušný výkon a zátah od 2500 otáček. Umí s lehkým autem zahýbat. Nejde ani tak o start, spíše o to, že kolem rychlosti 90 km/h má stále chuť zrychlovat. Spotřeba mimo město 6.0 - 6.5 l/100 km, ve městě cca 7.5 l/100 km. Dosti choulostivý na kvalitu benzínu. Nejlepší zkušenosti mám se Shellem ("jede" hned za studena). Ten ale netankuji tak často, protože není "po ruce". Průměrný se mi jeví OMV (za studena nic moc, když se motor zahřeje - OK). Nejčastěji tankuji OMV. Když natankuji něco jiného, subjektivně mám pocit, že výkon a chování motoru je horší. V některých případech doslova tragédie (cukání, nepravidelný chod, žádný zátah odspodu).
Slabé místo vidím v cívkách SAGEM. Nepřijde mi normální, že ve 30.000 tis km odešly již dvě. Stojím před rozhodnutím, zda zbylé dvě původní preventivně nevyměnit - úspora cca 800 Kč za práci + svíčky – a samozřejmě vyvarování se problémům, že cívka odejde někdo po cestě. V této souvislosti bych chtěl požádat někoho, kdo vyměnil už všechny cívky u motorů Renault 16V, zda by mi do diskuse nebo na mail zaslal zprávu o tom, jestli po výměně všech cívek se už problém neopakoval. Díky za každý názor. (PS: Problémy kolem cívek začaly týden po záruce a po 2leté garanční prohlídce. Náhoda?)
JÍZDNÍ VLASTNOSTI: Podvozek je měkký, auto se naklání. Na silnici je dost neklidné. Pozitivem je velká světlost podvozku – v zimě a na polních cestách se hodí. Předepsané pneumatiky na určitých místech přesahují lemy blatníků a auto je okamžitě po průjezdu znečistěného místa na vozovce zašpiněné. Nemám zástěrky.
PROSTOR: Na předních sedadlech je místa podprůměrně, ale vcelku se to dá přežít. Horší je to vzadu, kde je na nohy místa minimálně. Přední sedadla vypadají obyčejně, ale jsou celkem pohodlná. Mně vyhovují.
Kufr je samozřejmě obrovský (nejen) ve své kategorii. Často ho využiji. Limituje ho jen malý otvor pro nakládání a přepážka po sklopení sedadel. Nevýhodou jsou také nedělená zadní sedadla. Nepříjemné jsou ostré hrany kufru v jeho horní části.
Bez 3 měsíců jsem měl uvedenou Thalii 7 let. Žádné další závady krom cívek a kabelu v kufru se už neobjevily. Takže celkově musím říct, že jsem byl s autem celkem spokojen. Na 7 let provozu jsou tyto dva neduhy, myslím, celkem v normě.
Auto by ještě v pohodě jezdilo dál, ale bohužel mi ho nepozorný (a nepojištěný) řidič nabořil tak, že škoda byla vyšší než hodnota auta. Takže oprava by neměla smysl.
Mám Thalii 1,4 16v,72KW, rv. 2004. První cívku jsem měnil 40 000km,druhou cca.45 000km, třeti 70 000km. Posledí original cívka mi odešla před týdnem a to mám najeto 130 000km! Když mi odešla první hned jsem koupi 4.ks a vozim je sebou. Cívky mám od firmy Beru (doporučuji,neměnil jsem zatím ani jednu). Cívky si vyměnim vždy sám, je to otázka max.10min.
Ahoj. Mám stejný problém. Máme najeto 70 000 km a začala cukat. Vyměnil jsem zapalovací kabely, protože byly nakousané od kuny, ale tím to není. Kde najdu ty 4 cívky? Děkuji za radu.
Koupil jsem před dvěma roky ojetý Renault-Thalia 1,4 16V, 55 kW, výroba podzim 2002, nyní najeto 81 670 km. Jezdí bez problémů, nyní u TK zjištěno, že je utrženo levé táhlo (upevnění) stabilizátoru předních kol. Ukázalo se, že je zeslabené korozí tak, že prasklo a upadlo. Vyměněna pro jistotu obě táhla se silentbloky, to druhé bylo už také silně zrezlé (voda+sůl, to je něco!). Oprava stála 1180,- Kč. Předtím asi na 75000 km najednou odešlo čidlo otáček; tohle bylo dražší - musel vyjet mechanik od Renaultů s počítačem a tak to vyšlo na 2300,- Kč. Jinak - abych to nezakřikl - poruchy nemá, v mrazech startuje bezvadně, nezlobí.
Kamarád měl Megana, stejný problém-cívky. Výměna všech za kvalitnější vše vyřešila. Myslím, že se při závadě jedné musí měnit stejně všechny. Sagem ale opravdu nebrat.
Od Sagemu bylo vždy všechno nekvalitní, Rencek jako jediná automobilka to valí do svých sraček. Pak to také tak vypadá. Kamaráde, zbav se toho, začalo se ti to kurvit brzo, ale ty hlavní problémy teprve přijdou!
58000 km - odesla treti civka. Nechal jsem preventivne vymenit rovnou obe puvodni, ktere zbyly. Jedna byla porouchana, druha schopna provozu. Cena za 2 civky 2600 Kc vc prace. Svicky se nemenily.
Po cestování s octávií musím konstatovat, že v renaultu je vpředu (nevím jak vzadu) daleko větší prostor pro řidiče- z octavie jsem měl i při malé postavě natlučené pravé koleno o středový panel. Jinak je to samozřejmě auto někde jinde, thalii podle mě by prospěla ještě jedna rychlost, která by to shodila alespoň o dalších 500 otáček na dálku, mohlo by i o víc. Mít při rychlosti 100 cca 3000 otáček na pětku a přitom motor ochotný a schopný i do kopců ještě zrychlovat do nějakých 160-to mám z Německa vyzkoušené by to řidič užil a měl by menší spotřebu a hluk, i příroda by se zaradovala.
Já ji mám taky - dva roky, najeto 24000 km a mimo přetrženého kabelu ke kufru (opraveno svépomocí) zatím žádná závada a jsem spokojen. Vadí mi spíš málo místa nad hlavou. Za přední kola jsem si ale zástěrky dal - originál jsou pěkné decentní. S tím nakláněním bych to u 1,4-16v neviděl tak hrozně - porovnávám stejnou zatáčku s Octávií.
V servisu mi bylo receno, ze pri diagnostice potrebujou mit jistotu, ze svicky jsou OK, aby mohli odhalit vadnou civku. Nejezdim do znackovyho servisu. Navic pry je ta svicka na valci, ktery "nejel", zadelana od benzinu. A pri cene nakych 90 Kc/ks to neni zase takova polozka, ty svicky.
Tohle je pro me proste nepochopitelne.. technika od Sagemu patrila odjakziva k te nejtragictejsi jez spatrila svetlo sveta, firma ,kterou malem polozila vlastni nekvalita, ale Renault to stale cpe do svych aut... to je ale prekvapeni.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
Renault thalia 1,4 72 kw r.v.2005
Cukání motoru za studena.jak se motor zahřeje vše je v pohodě.nevite někdo co s tím.měnil jsem svičky,palivový filtr.
03.01.2012 | 19:37:24 | | 91.187.57.* Reagovat
RE: Renault thalia 1,4 72 kw r.v.2005
Měl jsem R19 a v zimě mě to udělalo 2x byl to palivový filtr.Ale bylo to chvíli po nastartování po már metrech to přestalo.
03.01.2012 | 19:46:00 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
RE: Renault thalia 1,4 72 kw r.v.2005
Vím, hodit ze skály................
04.01.2012 | 09:01:57 | Vašek | 88.102.46.* Reagovat
72900 km - update recenze (resume)
Bez 3 měsíců jsem měl uvedenou Thalii 7 let. Žádné další závady krom cívek a kabelu v kufru se už neobjevily. Takže celkově musím říct, že jsem byl s autem celkem spokojen. Na 7 let provozu jsou tyto dva neduhy, myslím, celkem v normě.
Auto by ještě v pohodě jezdilo dál, ale bohužel mi ho nepozorný (a nepojištěný) řidič nabořil tak, že škoda byla vyšší než hodnota auta. Takže oprava by neměla smysl.
02.01.2012 | 13:32:40 | pOne | 85.71.113.* Reagovat
Pavel
Mám Thalii 1,4 16v,72KW, rv. 2004.
První cívku jsem měnil 40 000km,druhou cca.45 000km,
třeti 70 000km. Posledí original cívka mi odešla před týdnem a to mám najeto 130 000km! Když mi odešla první hned jsem koupi 4.ks a vozim je sebou. Cívky mám od firmy Beru (doporučuji,neměnil jsem zatím ani jednu). Cívky si vyměnim vždy sám, je to otázka max.10min.
29.03.2010 | 16:01:12 | Reagovat
RE: Pavel
Ahoj.
Mám stejný problém. Máme najeto 70 000 km a začala cukat. Vyměnil jsem zapalovací kabely, protože byly nakousané od kuny, ale tím to není. Kde najdu ty 4 cívky? Děkuji za radu.
08.04.2017 | 10:11:51 | Cervik | 62.240.166.* Reagovat
Sagem dělal i mobilní telefony, a byly to pěkný sračky. Takže neumí nic.
19.02.2010 | 22:24:07 | Reagovat
Ty čidla
jsem do 90.000 km spotřeboval 3 :-), krom toho spousta jiných "radostí", ale však se také dočkáte.
19.02.2010 | 20:23:07 | Vašek Reagovat
Renault-Thalia
Koupil jsem před dvěma roky ojetý Renault-Thalia 1,4 16V, 55 kW, výroba podzim 2002, nyní najeto 81 670 km. Jezdí bez problémů, nyní u TK zjištěno, že je utrženo levé táhlo (upevnění) stabilizátoru předních kol. Ukázalo se, že je zeslabené korozí tak, že prasklo a upadlo. Vyměněna pro jistotu obě táhla se silentbloky, to druhé bylo už také silně zrezlé (voda+sůl, to je něco!). Oprava stála 1180,- Kč. Předtím asi na 75000 km najednou odešlo čidlo otáček; tohle bylo dražší - musel vyjet mechanik od Renaultů s počítačem a tak to vyšlo na 2300,- Kč. Jinak - abych to nezakřikl - poruchy nemá, v mrazech startuje bezvadně, nezlobí.
19.02.2010 | 19:26:35 | Petr Reagovat
autor
Kamarád měl Megana, stejný problém-cívky. Výměna všech za kvalitnější vše vyřešila. Myslím, že se při závadě jedné musí měnit stejně všechny. Sagem ale opravdu nebrat.
20.01.2010 | 11:02:48 | marne Reagovat
ach rencek
Od Sagemu bylo vždy všechno nekvalitní, Rencek jako jediná automobilka to valí do svých sraček. Pak to také tak vypadá.
Kamaráde, zbav se toho, začalo se ti to kurvit brzo, ale ty hlavní problémy teprve přijdou!
20.01.2010 | 08:59:36 | Miloš Reagovat
Doplneni recenze
58000 km - odesla treti civka. Nechal jsem preventivne vymenit rovnou obe puvodni, ktere zbyly. Jedna byla porouchana, druha schopna provozu. Cena za 2 civky 2600 Kc vc prace. Svicky se nemenily.
20.01.2010 | 07:51:44 | pOne Reagovat
Po cestování s octávií musím konstatovat, že v renaultu je vpředu (nevím jak vzadu) daleko větší prostor pro řidiče- z octavie jsem měl i při malé postavě natlučené pravé koleno o středový panel. Jinak je to samozřejmě auto někde jinde, thalii podle mě by prospěla ještě jedna rychlost, která by to shodila alespoň o dalších 500 otáček na dálku, mohlo by i o víc. Mít při rychlosti 100 cca 3000 otáček na pětku a přitom motor ochotný a schopný i do kopců ještě zrychlovat do nějakých 160-to mám z Německa vyzkoušené by to řidič užil a měl by menší spotřebu a hluk, i příroda by se zaradovala.
25.01.2009 | 20:47:22 | Jirka Reagovat
Já ji mám taky - dva roky, najeto 24000 km a mimo přetrženého kabelu ke kufru (opraveno svépomocí) zatím žádná závada a jsem spokojen. Vadí mi spíš málo místa nad hlavou. Za přední kola jsem si ale zástěrky dal - originál jsou pěkné decentní. S tím nakláněním bych to u 1,4-16v neviděl tak hrozně - porovnávám stejnou zatáčku s Octávií.
22.01.2008 | 15:34:40 | Mirča Reagovat
svíčky
V servisu mi bylo receno, ze pri diagnostice potrebujou mit jistotu, ze svicky jsou OK, aby mohli odhalit vadnou civku. Nejezdim do znackovyho servisu. Navic pry je ta svicka na valci, ktery "nejel", zadelana od benzinu. A pri cene nakych 90 Kc/ks to neni zase takova polozka, ty svicky.
28.11.2007 | 13:47:43 | pOne Reagovat
g
proč furt kupuješ nové svíčky????
27.11.2007 | 23:46:50 | sofly Reagovat
Tohle je pro me proste nepochopitelne.. technika od Sagemu patrila odjakziva k te nejtragictejsi jez spatrila svetlo sveta, firma ,kterou malem polozila vlastni nekvalita, ale Renault to stale cpe do svych aut... to je ale prekvapeni.
23.11.2007 | 08:28:49 | diego Reagovat