Rok výroby:2003Typ motoru:1,5 dCIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:63 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,05 l/100 kmVloženo:15. 5. 2007
Předchozí auto:Renault R21 Škoda Rapid současně s Thalií služ. Škoda Fabia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
- občas praskající žárovky předních světel
- nedržící opěradlo sedadla řidiče (opraveno v záruce - možná na tomto mám i svůj díl viny - jsem přeci jen "prostorově výraznější" postavy)
- muselo se měnit ložisko zadního pravého kola (opraveno v záruce). Tuto závadu ale podle mě způsobil mechanik autorizovaného servisu poté, co kontroloval obložení zadních brzd (manželce se podařilo jet po dálnici se zataženou ruční brzdou - přes 100km/h asi 30 km - toto Thalie bez problémů ústála) a od té kontroly začalo zadní kolo hučet - že by to byla náhoda se mi nezdá
- cca. v 50 tis začalo zadrhávat zavírání pravého zadního okénka - výměna celého mechanismu - bohužel po záruce (cca. 3500)
- po garanční prohlídce po 60 tis (výměně naftového filtru auto nestartovalo) - opraveno zdarma - protože bylo prý vadné nějaké těsnění u nově namontovaného naftového filtru
- před prodejem jsem nechal preventivně vyměnit tlumiče zadních kol (už rosily) - domnívám se, že jejich předčasný odchod zapříčinilo denní ježdění po jedné české dálnici, jejíž povrch se nejvíce podobá roletě (cca. 4000)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsme koupili jako nové v roce 2003. Protože jsme věděli, že v následujících letech budeme jezdit denně větší počet kilometrů (cca. přes 120km), zvolili jsme úsporný dieselový agregát.
Jako výbavu jsme zvolili základní Authentique, ale díky tomu, že v létě 2003 probíhala akce ICE, dostali jsme manuální klimatizaci zdarma. Jako volitelné příslušenství jsme si nechali akorát přidat výškově stavitelný volant a sedadlo (protože já a manželka jsme dosti rozdílných postav).
Protože to byl první diesel, co se mi měl dostat pod ruce, tak jsem byl velmi zvědavý na to, jak se mi s ním bude jezdit (těsně předtím jsem měl 2,2i v R21). Během vlastnictví Thalie jsem jako služebními auty jezdil Škodou Felicií 1,3 a Škodou Fabií 1,2 HTP. Rozdíl mezi výše jmenovanými auty a Thalií 1,5dCI byl až neskutečný. Nastartování motoru vždy napoprvé (i v zimě, při -20C - auto stálo venku) - což se mi např. u Felicie ne vždy povedlo. Chod motoru byl velmi kultivovaný a přesto dokázal s poměrně lehkou Thalií docela slušně "zacvičit". Na křižovatce není problém ujet většině Fabií a podobným autům. Největší nadšení z motoru u mne vyvolával zátah na 3. rychlostní stupeň např. v kopci. Po přišlápnutí plynového pedálu, jinak poklidně jedoucí auto, začalo zrychlovat až neuvěřitelně (na maloobjemový agregát). Co se týká spotřeby paliva. Neni si nač stěžovat. Prvních asi 40tis se najezdilo půl na půl dálníce - město. Zbývajících 20 tis převážně město. Jízda po dálnici byla většinou svižná - tzn. občas i za hranicí povoleného rychlostího limitu. Za celou dobu provozu se průměrná spotřeba dostala na 5,05l / 100 km.
Všude se píše, že nastavení podvozku je příliš měkké - pro francouzská auta obvyklé. Nejsem žádný závodník a tak jsem nějaké náklony karoserie v zatáčkách příliš nepociťoval. Rozhodně ho ale mohu posoudit jako velmi pohodlný (např. proti Fabii). S rozbitými českými silnicemi se popral docela srdnatě.
Jako slabší stránku auta bych označil méně prostoru na zadních sedadlech - tedy hlavně za mnou - sice se tam manželka vešla, ale o nějakém vzdušném a pohodlném posezení nemůže být řeč - faktem je, že mám při své výšce sedadlo posunuto zcela vzad. Když sedí vpředu někdo s "konfekční" postavou, tak je i vzadu dostatek prostoru. Zavazadlový prostor je svou velikostí nepřekonatelný, ale malý vstupní otvor je opravdu někdy příliš malý.
Dílenské zpracování interiéru mi přišlo poměrně slušné - i když jeden díl palubní desky ne zcela lícoval s pravými předními dveřmi. Jinak ale jsem za celých víc jak 60 tis km nepostřehl žádné výrazné vrzání nebo skřípání.
Jinak výbavu auta i v "nejořezanější" verzi považuji za poměrně slušnou (např. 2x airbag, posilovač řízení, 14" kola), což byly v době nákupu (r. 2003) např. u Fabie příplatkové položky za nemalé peníze.
Protože celkové vedlejší náklady (kromě standardních garančních prohlídek a výměny opotřebovaných součástek - brzdové destičky, kotouče) na opravy poruch byly cca. Kč 7500,- po 3,5 letech ježdění - tzn. 63 tis. km, myslím si, že mohu s klidem prohlásit, že se jedná o poměrně spolehlivé a na provoz levné auto.
No a protože nyní již potřebujeme kombíka a důvěru ke značce Renault jsem neztratil (naopak vlastnictví Thalie jí prohloubilo), tak jako další auto budeme kupovat Megane Grandtour.
P.S. - nebýt svérázného značkového servisu, tak je vlastnictví vozu zn. Renault ještě příjemnější záležitost
mam takovej mensi problem nevim cim to ale diesel dci 1.5 jak jinak me trozku sklamalo. nejsem si jisty com to muze byt ovsem auto vlastmim 20 dni a mam snim problemyjelikoz motor se nechyta. snazi se startovat ale motor proste nechytne... a sanzim se najit zavadu ovsem bylo spolehlive ovsem ted si nevim rady co stim... muze nekdo napsat nejcastejsi priciny problemu z naftakem? budu moc rad
13.01.2013 | 13:44:25 | jirka k
| 89.102.54.*Reagovat
RE: problem
mame thalii 1.5 dci ma 240 tis km žadnej problem startuje bez problemu i v - 20st musi se dat co je treba naftovej filtr baterka sto pro dobijeni a hlavne to musi žhavit a jeste naftu poradnou
Souhlasím z předešlím názorem a taky nemam nic proti thálii ale servizní mechanyci by měli být kvalifikovanější také se mi zdá že výměna převodovky za 109000 je pořádná pecka když auto stálo 240000 už renalut nikdy a lituli každého kdo si ho koupí nejsme tak bohatí aby sme kupovali levné věci
..je to věc názoru, každý vyrobený kus může být jiný, to platí u každého výrobku. Jen k tvému textu, měl by jsi absolvovat hodiny doučování pravopisu (serviZní mechanYci), než se začněš vyjadřovat veřejně..
Zástupci Renaultu jsou velmi svérázní - hlavně tedy servis. Zatím jsem se s podobným jednáním téměř nesetkal (naštěstí) a to tedy musím přiznat, že v kraťasech a v teplákách chodím docela často. Dokonce jsem si v kraťasech koupil i nového Megane Grandtour (jak jsem již psal v recenzi). Takže to fakt asi záleží na lidech. Prodejce by se měl chovat stejně k člověku v kravatě i v teplákách, protože nikdy neví..... (co si oblékne příště, až přijde auto objednat :-) ).
Máme Clio 1.2 8v a přesto, že denně lítám s 145Hp Volvem byl pro mne 100 Km jízda z chaty domů tímhle vozítkem spokojeným pohlazením na duši. Je velmi tiché a s nastavitelným automatickým zamykáním dveří ( které bylo v základu) je fajn, že vám při zastavení nikdo nemůže vlézt do vozu.A prodejce Renault?! Byl jsem v Ostravě u Renault A.Doležal 3x! Měl jsem zájem koupit auto. Procházel jsem se mezi vozy, sedl jsem si a nic. Naposledy jsem tam byl s manželkou, neštěkl po nás ani pes. Podotýkám, že nechodím v kraťasech ani v teplákách...Koupil jsem ho úplně jinde u jiného.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
problem
mam takovej mensi problem nevim cim to ale diesel dci 1.5 jak jinak me trozku sklamalo. nejsem si jisty com to muze byt ovsem auto vlastmim 20 dni a mam snim problemyjelikoz motor se nechyta. snazi se startovat ale motor proste nechytne... a sanzim se najit zavadu ovsem bylo spolehlive ovsem ted si nevim rady co stim... muze nekdo napsat nejcastejsi priciny problemu z naftakem? budu moc rad
13.01.2013 | 13:44:25 | jirka k | 89.102.54.* Reagovat
RE: problem
mame thalii 1.5 dci ma 240 tis km žadnej problem startuje bez problemu i v - 20st musi se dat co je treba naftovej filtr baterka sto pro dobijeni a hlavne to musi žhavit a jeste naftu poradnou
13.12.2013 | 19:01:12 | | 95.85.241.* Reagovat
Michal
Souhlasím z předešlím názorem a taky nemam nic proti thálii ale servizní mechanyci by měli být kvalifikovanější také se mi zdá že výměna převodovky za 109000 je pořádná pecka když auto stálo 240000 už renalut nikdy a lituli každého kdo si ho koupí nejsme tak bohatí aby sme kupovali levné věci
10.05.2008 | 11:17:30 | Miky Reagovat
RE: Michal
..je to věc názoru, každý vyrobený kus může být jiný, to platí u každého výrobku. Jen k tvému textu, měl by jsi absolvovat hodiny doučování pravopisu (serviZní mechanYci), než se začněš vyjadřovat veřejně..
25.01.2016 | 10:22:03 | thálista | 89.177.149.* Reagovat
Prodejci...
Zástupci Renaultu jsou velmi svérázní - hlavně tedy servis. Zatím jsem se s podobným jednáním téměř nesetkal (naštěstí) a to tedy musím přiznat, že v kraťasech a v teplákách chodím docela často. Dokonce jsem si v kraťasech koupil i nového Megane Grandtour (jak jsem již psal v recenzi).
Takže to fakt asi záleží na lidech. Prodejce by se měl chovat stejně k člověku v kravatě i v teplákách, protože nikdy neví..... (co si oblékne příště, až přijde auto objednat :-) ).
26.06.2007 | 21:51:45 | Hozjacz Reagovat
Mohu jen potvrdit!
Máme Clio 1.2 8v a přesto, že denně lítám s 145Hp Volvem byl pro mne 100 Km jízda z chaty domů tímhle vozítkem spokojeným pohlazením na duši. Je velmi tiché a s nastavitelným automatickým zamykáním dveří ( které bylo v základu) je fajn, že vám při zastavení nikdo nemůže vlézt do vozu.A prodejce Renault?! Byl jsem v Ostravě u Renault A.Doležal 3x! Měl jsem zájem koupit auto. Procházel jsem se mezi vozy, sedl jsem si a nic. Naposledy jsem tam byl s manželkou, neštěkl po nás ani pes. Podotýkám, že nechodím v kraťasech ani v teplákách...Koupil jsem ho úplně jinde u jiného.
21.06.2007 | 12:05:09 | petr38 Reagovat