Recenze Renault Thalia 1,2 16V
“Kvalita za rozumnou cenu.”

Autor recenze: Karel (35 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,2 16V Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,9 l/100 km Vloženo: 31. 10. 2007

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 5

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Závada zámku otevírání kufru - bolest Thalií, dráty vedoucí k zámku kufru se po několikátém otevření kufru zlomí. Opraveno v záruce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Thalii sem koupil novou po předchozím vyškolení se na 9 let starém BMW 5. Pěkné svezení, ale jen pro bohaté, pokud chcete dávat autu to co mu patří.
Thalia má velmi dobré jízdní vlastnosti, ještě se mi nestalo, že by mi v zatáčce ustřelila, komfort je na velmi dobré úrovni. S předcházejícím BMW nelze srovnávat, ale jak sem napsal každá sranda něco stojí. Na zadních sedadlech je místo tak akorát pro děti, na vození dospělých to v zadu moc není, ovšem i to zvládla - v 5ti 500km, nikdo s pasažerů si na nepohodlí nestěžoval.

Podobné cestování je ovšem v dnešní době extrém, neznám kolem sebe mnoho lidí, kteří by běžně v autě jezdili ve 3 a více. Většina aut které, na svých každodenních cestách za prací potkávám je povětšinou obsazena pouze řidičem. Motoricky je Thalia velmi dobře vyladěna ve srovnání s Fabií, je Fabia sekačka na trávu. Tím Fabii nezatracuji má zase jiné přednosti.

Co se tuhosti a zpracování karoserie týče, je na tom Thalie velmi dobře. Palubní deska je kvalitně zpracována a dobře slícovaná. Kufr je perfektní, zaplním pouze při dovolených, běžné nákupy (plný nákupní vozík) by se vlezli tak 3. Sedan je sice poněkud nepraktický, co se využití kufru týče, ale zase se mu nešpiní zadní okno a dveře kufru. Je zajímavé, že spousta lidí toto auto zatracuje, myslím že většina má pocit, že je to nekvalitní vůz vzhledem k tomu za jakou se nabízí cenu.

Tady je na místě zmínit, že Thalia v roce 2000 stála v základu něco přes 350000. Dnes 200000. Myslím, že kvalita zůstala, design a motory jsou lepší než ty v roce 2000 (8V - 16V). To jen tak pro zamyšlení. Motor je vzácně v základu nabízen v 16V verzi (z konkurence v základu nenabízí např. Fabia, Grande Punto, Clio). Myslím, že jako jedno z mála aut na trhu nabízí slušné svezení za přijatelný peníz, bez toho aby měl člověk pocit že je prodejce vydřiduch. Za 230000 - klima, el. okna, ABS, servo, 2xpytlíky, zámek zpátečky.

HODNOCENÍ PROSÍM BERTE VE VZTAHU KE KATEGORII VOZU!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

Tak...

Pro Fabiána: Thalii zkuste vzít jako konkurenci Fábie - nejprodávanějšího auta. Pokud odmyslím estetické, čili subjektivní posouzení obou vozů (Fabie by asi dopadla i u mě trochu líp) tak prostor, motor, vybavení-cena, bezpečnost, míra krádeží... vychází buď srovnatelně nebo líp pro Thálii... Tak asi proto.

06.02.2008 | 13:32:13 | Chleborád Reagovat

pro fujnonyma

Že ty jsi u Chocholouška ještě nebyl.To neděláš dobře,už máš nejvyšší čas než bude pozdě.Je to s tebou čím dál horší,to pak můžeš vzít rovnou přes Pelhřimov aby ses podíval do čeho jdeš.

02.02.2008 | 18:17:24 | JIŘÍ Reagovat

Nechtěl jsem kritizovat thalii...

Chleborád: Máte samozřejmě pravdu, každý, i ten nejbohatší má nějaké finanční stropy. Navíc, jsou vhodnější a lepší investice než ty do auta. Z modelů aut určených pro cenově citlivější zákazníky z východu, kteří se zajímají o rodinné auto tady máme dobrou Thalii, která je určitě schopna tuto úlohu plnit. Pak třeba odhadem o 50 tis. dražší Astru Classic, která přece jen za tu částku navíc nabízí jakési výhody co do prostoru, praktičnosti, jízdních vlastností, výkonu… Ale za dalších 50 tis. navíc už dostanu přinejlepším co do velikosti a výkonů obdobné auto jako astra classic, jen to bude samozřejmě novější model. Tak mně jen zavrtalo hlavou, proč ty thálie mají solidní prodeje, mluví se o nich atd.. ale o té astře skoro nic a ani se myslím u nás nějak neprodává. Na tuto otázku mi určitě spíš odpoví majitelé thalií, než ti co jezdí v mercedesech. Tak byl myšlen můj příspěvek, rozhodně jsem neměl v úmyslu thalii hanět.

02.02.2008 | 14:40:29 | fabian Reagovat

28. ledna 2008 | 13:56 | Anonym

Tak si představ,že právě v autech typu BMW jezdí cigánský pasáci se šlapkama...dyk more..to má náhon na prdel jako žigul ..probuď se z toho MATRIXU co máš v makovici.


PS: Citace autora: Pěkné svezení, ale jen pro bohaté, pokud chcete dávat autu to co mu patří...tuto větu bych vytisknul a nechal zarámovat.
Typická česká vlastnost...koupím auto..něco lepčího..třeba 8leté BMW..chvilku jezdí..hm..tlumiče by to chtělo nový..cože tak drahý?? tak to ještě musí vydržet,vždyť to má teprv 180tisíc nalítáno.Vejfuk?? hmm..to koupím nějakej univerzál..a kat? to tam nedám..aspoň to pojede...cože desky a kotouče?? hmm a nějaká druhovýroba?? hm..třetivýroba asi není...tak něco najdem na vrakovišti. Pak přijede Lojza co si koupil novější auto nižší střední třídy..(třeba Tálku) a pravidelně servisuje...a Emil v BMW víš Lojzo..tálka..nic moc..já mám BMW :o))

01.02.2008 | 13:15:37 | KubikCv Reagovat

pro Fabiána

.... a zrovna tak se někdo může ptát, proč někdo kupuje Astru II, když může jen o několik málo peněz navíc koupit o třídu lepší XXX. A další může říct, proč někdo kupuje XXX, když může mít za trochu více peněz ůžasné YYY... atd. Ale je to jednoduché... má to stejnou základní funkci jako jakékoliv jiné auto....-tedy pokud nemá zvyšovat někomu sebevědomí

01.02.2008 | 09:06:39 | Chleborád Reagovat

Astra

Hatchback s 1.4 za 280L si myslím je super cena.

28.01.2008 | 18:00:55 | Radek Reagovat

Proč thalii?

Doteď jsem se snažil, aby mé příspěvky byly k věci, objektivní. Navíc není sranda psát příspěvek po takovém anonymovi z 13.56 pode mnou. Takže tento příspěvek bude trochu od věci. Nicméně, taky si někdy kladu otázku: když si vezmu kolik málo peněz navíc oproti thalii bych zaplatil třeba za novou astru classic II s plně pozinkovanou karoserií, kvalitním podvozkem, variabilním interiérem nebo dokonce i kombi, autem o třídu větším, s opravdu moderním i základním 1.4 twinport motorem - proč češi raději kupují logany, thalie?

28.01.2008 | 16:35:53 | fabian Reagovat

Zajděte k Chocholoušovi všici cio jezdíte takovejma zgarbama jako je thalie.Je mě z těch aut na blití fůůůj.Zvratkoidní humus.Absolutně nechutný..To neni auto, to je pro socky a cigány!!Ne pro lidi na úrovni mezi který se počítám.Já si koupim radši BMW

28.01.2008 | 13:56:15 |  Reagovat

Anonym

Mily Fujthalia alias anonym, alias..

hovoril som dnes o tebe s psychologičkou. Predbežne to vyzerá, že máš maniodepresívnu psychózu. Potrebovala by ešte vzorku tvojho rukopisu. Mohol by si byť so kind a oscanovať a hoďit na tento server niečo málo rukou napísaných tvojich žlčovitých útokov voči tebe nesympatickým pribliižovadlám? Tvoj rukopis by pomohol k upresneniu tvojej diagnózy.
S pozdravom:

"Zavolejte Chocholouška!" sa lúči
Vlado.

P.s. svojho čásu si napísal, že o Thaliu by si si ani kolo neopřel a už vôbec by si si do nej nesadol. Kam sa podeli tvoje zásady?!!! Ty si sadol do THALIE???!!! Meine nervy, you must be so brave!!!

15.12.2007 | 23:13:46 | Vlado Reagovat

Pre Anonyma

Nakláňanie je iba vecou zvyku. Žiadne auto sa neprevráti, skôr ide do šmyku. U Thalie je nakláňanie dané vyšším podvozkom a komfortnejším pružením. Obe vlastnosti považujem na našich mizerných cestáchza veľké plus, bohate vyváži nakláňanie.

01.12.2007 | 22:25:30 | Vlado Reagovat

To Antonio

Všeobecně je právě 2.5tds považováno za nejhorší, protože motor byl relativně slabý (105kw) a hodně často praskaly hlavy (řadový 6-ti válec). Dále byly problémy s motory 3.0i a 4.0i (osmiválce) s přehříváním a u 2.5i (do roku 1992) špatně řešená vodní pumpa (plastové vnitřky). Pochopitelně jsem ve všech těchto typech nejezdil, ale sám mám BMW, takže jsem se o to trošku zajímal.

01.11.2007 | 21:07:51 | Radek Reagovat

to Radek

Nejhorší je 1,8 a 2,0 řek bych, a obyčejný TDčko taky asi nic moc, ale nejel sem v tom.

01.11.2007 | 20:21:36 | Antonio Reagovat

To Vašek

Sorry, chyba není na Vašem příjímači.... . Jsem to příliš přehrčel. Moje chyba.

01.11.2007 | 20:00:35 | Radek Reagovat

To Vašek

Ale souhlasím s tebou, že je to o tom, na co člověk auto potřebuje. Jinak 2.5tds je asi to nejhorší, co se do řady 5 dávalo. Čili problémy chápu, finanční náročnost si dovedu představit...

01.11.2007 | 19:58:56 | Radek Reagovat

Však píšu: Samozřejmě vyjma dálnic, tam je 1,2 v ř.ti/v prdýlce Nebuď jak ten Anonym co si ani nepřečet, že autor v recenzi zdůrazňuje: HODNOCENÍ PROSÍM BERTE VE VZTAHU KE KATEGORII VOZU! Napise tam jak tukan jakesy kyty...

01.11.2007 | 19:56:16 | Vašek Reagovat

To Vašek

Už vidím, jako kolem 4.000ot při 130-140 km/h to bere 5.9L. Dovol, abych se zasmál.

01.11.2007 | 19:32:14 | Radek Reagovat

to Karel

34ku? Tos dal thalii(jízdní vlastnosti) 10/10 jo? To by ti jinak přece na báwo nestačila stupnice nebo si ho měl podvozkově KO. S thálií sem párkrat jel s kámošem, když jí měl pučenou od pojišťovny než mu vyplatí totálku a když řezal zatáčky, tak sem myslel že pudeme přes boudu jak se to naklánělo.

01.11.2007 | 18:28:25 |  Reagovat

Velice rozumná recenze. Zrovna o Thalii uvažuji. To auto nemá ve své třídě konkurenci. Jak výbava tak motory jsou v porovnání z konkurencí špičkové. Vybíral jsem z mnoha aut a můžu řict, že nejhůř dopadla škodofka. Za 260 tkč nabídli holátko z tříválem ze sekačky na trávu, Reanult nabídl plně vybavenou Thalku z 1,4 16V.

01.11.2007 | 17:28:54 | Yara Reagovat

Re.: Antonio

525 tds

01.11.2007 | 15:05:24 | Karel Reagovat

to Anonym

Však to nikdo netvrdí. Trend západních trhů je kupovat auta nová.

01.11.2007 | 13:50:37 | Hero Reagovat

To Radek

Nezdá se mi, že by to žralo moc (5,9l) Moje 1,6 bere 8, 1,4 - 7. Samozřejmě vyjma dálnic, tam je 1,2 v ř.ti. Stejně jako 1,6 ve městě, kde dáváš do pohybu na každé červené o 300 kg víc než z 1,2. Objemy jsou více otázkou peněz (při pořizování) a potom požitku z jízdy a v neposlední řadě bezpečnosti. Poslední dvě věci jsou ve prospěch vyššíh objemů, ale je to otázkou priorit. Nepředpokládám, že máš doma nejlepší plazmu anebo digi foťák.........

01.11.2007 | 13:45:19 | Vašek Reagovat

Jakou 5ku si před tim přesně měl?

01.11.2007 | 13:43:55 | Antonio Reagovat

trend západních trhů určitě není kupovat pseudoauta jako thalie...

01.11.2007 | 13:42:51 |  Reagovat

Pěkně napsané

Pěkná recenze, která jen potvrzuje kvalitu Thalií mimojiné potvrzenou i výkupem autobazarů (viz. automotorevue - testy ojetin, vydáváno 1x za rok, nevim jak se to presne jmenuje). Je fajn, že autor přiznává předchozí vlastnictví BMW 5. Jak je vidět jsou mezi námi i rozumní, trend západních trhů se k nám neůprosně dere a je jen otázkou času kdy "mafoši" dovážející ojetiny ze západu budou stát u středních škol a přemlouvat 4 a 5 ročníky ať si od nich nějakou tu plechovici koupí.

01.11.2007 | 13:35:27 | Hero Reagovat

autor, To Vašek

Recenze dost slušná, rozumná. Výkon atd 16v ano, ale na úkor ekonomiky provozu. Když chceš jet, musíš točit, když točíš, tak to chlastá. Jedná se převším o tyto minikubatury.

01.11.2007 | 13:10:53 | Radek Reagovat

To Yarda

A proto jsou většinou za přííplatek a mají vyšší výkon a točivý moment někdy i téměř dvojnásobný viz. Corsa 1,2 se 37kW, pozdější 1,2 16v 55kW. Trošku přemýšlej než něco napíšeš...

01.11.2007 | 13:02:14 | Vašek Reagovat

8v/16v

Nevím, jestli je 16ventil oproti 8ventilu taková výhra. Tam jde spíše o průběh křivky výkonu a točivého momentu, než o počet ventilů. 16 ventilové motory jsou více točivé a většinou mají kratší převody, aby se to více točilo a využil se výkon nahoře.

01.11.2007 | 12:44:37 | Yarda Reagovat

Fiat Linea s 1,4 i ked 8v vyzera super, ma velky kufor a ta 1,4 zakladna na tu 1.2 i ked 16v myslim ze staci. Otazka je ci to za ten priplatok stoji

01.11.2007 | 10:34:29 | olso Reagovat