Recenze Renault Thalia 1,4 , 8 v r.v., 2004
“Malé, mekkčí, svižné auto, které by si někdo nikdy nekoupil, protože vněm jezdí lidi po padesátce a mladým rodinám nemusí vždy vyhovovat.”

Autor recenze: Dan (43 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,4 8v Stav km při koupi:72 000 km Stav km nyní:85 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km Vloženo: 23. 10. 2014

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

V dané třídě dobré jizdní vlastnosti
NEKORODUJE
spotřeba, jednoduchost, pohodlná
v provozu jste šedá myš
průjezd terénem

Slabé stránky

vyhřívání na nohy nejde na chodidla

Závady a opravy na autě

- Při koupi jsem nechal vyměnit nový řemen, vod. pumpu, (sada od gates 2000 + 1100 práce). -Svíčky, olej, filtry cca 1000. Musel jsem hned koupit nové zim. Pneu (původní měly sotva 2 mm). - Nová cívka 1500. Těsnění pod hlavou a věci kolem + práce 7200.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na úvod se musím přiznat, že vždycky jak jsem viděl Thalii (první model), tak mi připomínala tureckou stařenu a snad ošklivější a nevkusnější auto jsem snad ani neviděl. Jo, Twingo. Vždy jsem byl zastáncem velkých aut a do takového drobka, že se zamiluji a dokonce ho koupím, by mě ani nenapadlo. Sháněl jsem nějakou náhradu za nešťastnou Opel Omegu B. Náhodou jsem kolem ní procházel v AAA, potáhl jsem za kliku a byl uvnitř. Zalíbil se mi vnitřní prostor, jednoduchost. Vzadu sice málo místa na nohy.., prostorný kufr. A pozor nikde ani puchýřek. U auta po deseti letech nevídané!
Na druhý den jsem si ji prohlédl i s manželkou, no líbila se. Tomu se říká láska z rozumu. Trochu jsem kouknul po inzerátech a koupil. 2004, 1,4 8v, 72 tis. v úplném základě. Prostě jsem nechtěl nic navíc ani ten otáčkoměr. Z Renaultu jsem měl vždy panický strach, hlavně z jejích elektroniky. Vcelku je mi jedno, když jedu 80 – 90, tak zda točím 3500 – 4000 ot. U takového auta mi to připadá nepodstatné. Jen ten centrál mi schází. Je to lehoučké auto a dá se ovládat i bez posilovače. Jízda díky dobrému odpružení je pohodlná. Projede i po polích cestách díky výšky spodku bez problému a nechytne předkem. Je to neuvěřitelný hraboš. V zimě, po ledu v kopci se šplhá jako nic.
První pocity při řízení, byly poněkud zvláštní, vysoký posed, krátký sedák, ale po měsíci si zvyknete. Když jsem koukal na motor, tak jsem myslel, že je z kočárku, nebo šicího stroje. Ten, ale je díky váze vozu svižný. Není to vyložený rváč, chybí mu vytrvalost v zátahu, ale ve stoupáních nemám námitek. Osobně mi připadá, že auto je živější než Galaxy 2,3. Výborně si poradí i s velkým 2m vozíkem. Je to naše třetí auto, takže 95% jezdím sám, ale někdy nás v něm jede i pět. Tři děti a dva dospělí a vlezeme se. Jed tak 500 km, nic moc, ale nouzovka…. Ve dvou,((třech)) bych neváhal i Chorvatsko. Předělal jsem ji na LPG. Při pojíždění veme 7,5 dlouhá cesta 6,6 l/lpg. Takže si sám frknu do Tater a moc mě to nestojí 450 km za 500 kč.
Jo, jo problémy přišly. Začala svítit emise a začas to jelo na tří válce – cívka od Sagem. Prostě praskl její obal zespodu váhou stat. plechů a vlhkost zničila cívku. Po asi 4000 tís. Mi začal kapat olej z motoru víc a víc. prasklo těsnění pod hlavou u výfuku , kde jsou olejové kanály. Voda v oleji, ale nebyla. Přišlo přetěsnění těs. pod hlavou. Celkem pálka. Ze zamilovanosti jsem poněkud vystřízlivěl, ale nezanevřel, prý se to stává i jiným značkám. Na závěr snad, jen že toto auto není na parádu, ale taky neurazí. Hlavně nerezne.. Vyloženě mladému člověku nemusí sednout, ale záleží i na povaze řidiče. Takové neutrální vozítko. Je úzké a proto se můžete koukat ven a užívat si a víte, že máte fóra po stranách na rozdíl od větších limuzín. Je zbytečné jí technicky přeceňovat a srovnávat ho s Golfama, Fabii. Vzniklo v projektu, aby si i nejhůř placený dělník (West) mohl koupit nové auto. Jede tak jak vypadá, ale myslím si , že mě při jízdě vyloženě nepodrazí. Snad se bude držet a ještě se spolu pořádně projedeme.
Při dotazu, zda bych si koupil vozidlo od Renaultu úmyslně dávam né, protože vyšší třídy těchto aut mě děsí. Jejich pokroková elektrika od Sagem, Matra, Valeo hrůza pomyslet. Novovější Thalku - ano.
.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

V dnešní době auto bez posilovače?

Absolutně bez koroze..."Plastový obal cívky byl prasklý a plechy zrezivělé" Jinak záleží jestli nejezdila jen v létě, ale časem se podívej pod přední kapotu, u mého zázraku rezla už po 6-ti letech, no a nazvat jízdní vlastnosti v segmentu za dobré - to chce hodně odvahy. Najel jsem s ní poctivých 120 tkm, takže trochu vím. Kliku máš, že jsi koupil hole, protože co tam není nemůže se rozbít -logicky, ale i tak kupy závad ještě přijdou, je to kasička na peníze.

24.10.2014 | 08:35:57 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: V dnešní době auto bez posilovače?

By mě zajímalo co děláš když potkáš na silnici Renault....přejedeš majitele rozkopeš mu auto??:D nebo dostaneš nějaký záchvat?? jako můžu říct že mimo auto jsem se setkal z různými výrobky různých značek které taky stály za nic ale že bych si k tomu pěstoval až takovou nenávist:D to mě přijde až k smíchu.Někomu ukradnou auto ještě mu vysměješ protože to byl Renault dalšímu už předpovídáš co se mu stane:D nevím nevím jasně že to naštve taková zkušenost ale tohle mě přijde až přehnaný.

24.10.2014 | 15:17:01 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: V dnešní době auto bez posilovače?

Prostě se cítím touto začkou podveden, jelikož deklaruje , že prodává auta a ve skutečnosti podává servisní práci - jinak jim to osladit neze, než na to stále dokola všechny upozorňovat, aby jim prodej těch šmejdů neprocházel , věřím, že to je účinnější než nějaký soud.
Z mého pohledu je to jasný pdvod.

24.10.2014 | 15:25:09 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: V dnešní době auto bez posilovače?

Myslíš že to zabere??? co vím tak od roku 2006-2010 se prodalo skoro tisíc modelů Renaulta ročně...:D

24.10.2014 | 15:44:26 |   | 62.245.124.* Reagovat

Chtěl bych se zeptat, proč při tak nízkém nájezdu (přes 72 000 km) bylo měněno: Nová cívka 1500. Těsnění pod hlavou a věci kolem + práce 7200. To se projevovaly nějaké závady?

23.10.2014 | 18:26:48 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Závady

Trochu jsem to popsal nahoře. U cívky: svítily emise a na diagnostice byl zápis ke spalování ( chybný zápal, už si doslovně nevzpomínám). No a jednou jsem asi 3 km jel na tři válce a hned jako první mě trkla, cívka. Sundal jsem ji, (na tří šroubech)no a bylo hned vidět proč. Plastový obal cívky byl prasklý a plechy zrezivělé. Podle mě jednoznačně výrovní nedostatek, ale vydrželo to 10 let. U úniku oleje: Začaly být kapky na podlaze = žaden zázrak. Jenom že po čase pří dojezdu to kapalo po olejové vaně už pořádně a olej se pálil i na horkém výfuku. Dolévání ol. 1 dl. na 100 km. = umýt blok motoru, sundat hlin. kryt výfuku, a pozorovat. V místě napojení vuf. příruby a tesnění pod hlavou, bylo jasně viděl výtekající pramínek oleje (nastartovaný motor). Zřejmě tepejně na tlakově namáhané místo pro těsnění a po letech to prasklo. Jezdím s autem zdá se roumě, tak nevím. Hlavě, že nebyla voda v oleji. Teď jsem ten kryt výfuku už zpět nedával, ať to líp chladí.

23.10.2014 | 21:07:30 | Dan  | 85.70.48.* Reagovat

Dnes som to tu už napísal pri inej recenzii.Ulakomil som sa na Tháliu pre jej cenu ale stokrát som to oľutoval.Po technickej stánke auto adekvátne cene aj spotrba slušná ale s tým otrasným dizajnom sa nedokážem zmieriť.Najškaredšie auto na svete.Pri každej jazde sa cítim ako totálny debil.Už nikdy nekúpim auto čo sa mi nepáči len preto že je lacné

23.10.2014 | 16:12:25 | J.T  | 178.40.145.* Reagovat

RE:

.....ještě to napište do třetice všeho dobrého!mimo to že by to bylo nejškaredější auto na světě???? jsou mnohem ale mnohem horší.

23.10.2014 | 19:00:22 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE:

Súhlasím napr.Fabia 2,Multipla.S Thaliou som najazdil 65000 km.Nebyť nepodareného dizajnu jazdil by som s ňou kým by sa nerozpadla.Podelte sa aj Vy o skúsenosť,

23.10.2014 | 21:58:06 | J.T  | 178.40.145.* Reagovat

RE:

Suseda to má, nehovorí na to nič. Kúpila ju za 400 korún (€) namiesto vtedy korodujúcej Nexie. Volala ma iba k jednej chybe - nechcelo jej štartovať auto - najprv to bola asi baterka, potom imobilizér. Odvtedy pokoj
Také auto, kt. prevezie z bodu A do bodu B a výhradne pre ženy (podľa mňa)

23.10.2014 | 22:19:55 | _Mailo_  | 10.60.4.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Thalia