Rok výroby:2012Typ motoru:1,2 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:5 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,6 l/100 kmVloženo:28. 11. 2012
Příznivá cena Dobré užitné vlastnosti Příjemný vzhled a vysoký stupeň vybavení
Slabé stránky
Jizdní vlastnosti v zatáčkách Malý prostor vzadu Málo dynamický motor
Závady a opravy na autě
Po 5 tis. km se projevily následující problémy: Nutnost seřízení zámku řadící páky, Nutnost překalibrování měřáku paliva v nádrži (ukazoval o 14 litrů více, než byla zkutečnost), Únik oleje na přírubě převodové skříně O tomto problému jsem nevěděl a zjistil to servis při provádění předchozích zásahů - postačilo přetěsnění skříně převodovky, ta byla jinak v pořádku). Všechny závady byly v záruce odstraněny a nyní je vůz v plné kondici.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem zakoupil jako nové 26. 6. 2012 jako třetí vůz do rodiny (Hyundai H1 6/Van, 2,5 TCi + Dacia Logan MCV 1,5 dCi) za účelem používání na cesty do práce a na nákupy pro manželku. Je tedy určeno převážně ke krátkým jízdám do 30 km od domu a na nákupy. Jedná se o vůz v nejvyšší výbavě LS Collection s automatickou klimatizací, integrovaným rádiem, litými koly, mlhovkami, elektronickou výbavou a v metalíze D14 hnědá Café. Jde o tzv. měňavou barvu přecházející podle povahy osvětlení od hnedočerné barvy přes modročernou až po švestkově modrou. Vozidlo jsem pořídil za využití "brutální slevy" 120 tis. Kč. Původní cena byla 274 900, moje kupní cena pak 154 900,- Kč. 45 tis. Kč slevy jsem získal jako akční slevu v té době poskytovanou všem vozům, ovšem navýšenou o 5 tis. Kč, dalších 45 tis. Kč, opět navýšeno o 5 tis. Kč jsem získal jako slevu při využití dluhového financování, další slevu 23 tis. Kč jsem získal od prodejce jako jeho dobrovolnou slevu a zbylých 7 tis Kč jsem obdržel v podobě dovybavení vozu "zdarma" jako dárek od prodejce. Šlo o montáž zámku řazení a vnitřní koberečky. Nevýhodou je, že cca 47 tis. Kč budu muset postupně "vrátit" v podobě úroků, ale i tak je sleva grandiozní v této třídě vozu. Důvodem takové slevy bylo to, že vůz byl vyrobem na základě individuálních požadavků zákazníka, který si nakonec vůz ale nepřevzal, takže několik málo týdnů stálo uskladněno u prodejce. Pořídil jsem ho ale za cenu vozu o téměř 2 stupně výbavy nižší. No nekupte to. Prvních 5 tis. km jsem vozidlo v době záběhu používal při zajíždění já, nyní už jej obrušuje moje žena. Na mě však zůstává technická péče. Moje dojmy z jízdy v tomto voze nejsou nijak negativní, zpočátku jsem měl pocit stísněnosti (logicky, když přecházíte z dodávky/mikrobusu H1 do tohoto drobku), ale po 1 tis. km jsem si polohu našel a pak už se mi s tím jezdilo dobře. Málo místa je však vzadu. Rovněž motor je poněkud méně dynamický, přičítám to jeho syrovosti, ale i normě EURO 5, kterou musí splňovatr. Trošku pro mne zpočátku bylo obtížné "zkousnout" jistou houpavost podvozku a naklánění do zatáček, které jakoby znejisťovalo jízdu, ale i na to jsem si asi tak po 3 tis. km zvykl. Spotřeba někde mezi 5,5 - 5,6 by mohal výt i lepší, ovšem vliv zde má i klimatizace, v horkých dnech až 0,2 litu na 100 km, jak jsem odpozoroval. Výsledkem je, že autíčko se mi tak asi po 3 tis ujetých kilometrech začalo líbit a rád jsem v něm i jezdil a snad to tak už zůstane, pokud budu mít příležitost ho řídit.
Doplnění recenze ze dne 17.09.2014
Stav km nyní: 13 000 km
Auto jsem při stavu 13 tis. km prodal již počátkem z důvodu nadbytečnosti. Ukázalo se, že 3 auta v rodině, kde jsou 2 řidiči je nadbytečný výdaj počet. Přesto tvrdím, že to bylo dobré auto a mám na něj jen příjemné vzpomínky.
Doplnění recenze ze dne 02.03.2017
Stav km nyní: 107 600 km
Koupil jsem nové letní pneumatiky. Původní Pirelli CityNet měním po 13 letech provozu a ujetých 105 tisíc km. Zbytek připadá na zimní pneu. Vůz v zimním období téměř nepoužívám. Pořídil jsem opět Pirelli - Carrier za 2 128,.Kč /kus.
Nerozumím, prosím vysvětlit: Auto jste v roce 2014 prodal, a v roce 2017 jste na něj koupil nové pneumatiky? A za 3 roky jste najel 90 000 km? Vy, který jste předtím najel max 11 000 za rok? A to ještě máte další vůz, kterým jezdíte. Nějak mi to nesedí...co mi uniklo, pane Had?
Uniklo ti, že Had je ing................:-) tento milovník francouzsko-rumunských vozů je zde dobře znám, nebo že by dealer? :-), ovšem evidentně se do těch lží už sám zamotal..........
omluvám se, tenhle doplněk jsem dal omylem, bohužel nelze to vymazat. Patří to k mému Hyundaji. Jinak si vyprošuji urážky ohledně mého vzdělání nebo lživé označování profese.
11.05.2017 | 10:29:17 | Ing. Miroslav Had
| 192.168.4.*Reagovat
V roce 2009 jsem kupoval auto. Až jsme koupil Fabiu, tak jsem ze zvědavosti projel Thalii. Bylo to jako přesednout ze Škody 120 do Trabanta (oboje jsem svého času provozoval), ne-li horší. Měl jsem tehdá malinko pochybnosti ohledně ceny Fabie. Ve výbavě byla jen manuální klimatizace ( tu jsme použil 2x) a centrální zamykání na klíček, jinak nic. Po projížďce se mi ulevilo a peněz za holou Fabii (265000kč keš) ani po 8 letech nelituji. Západní auta, vyráběná pro rozvojové trhy, jsou totiž stejná, jako každé jiné zboží tohoto určení. Nízká kvalita a zároveň předražené.
Ulakomil som sa na Tháliu pre jej cenu ale stokrát som to oľutoval.Po technickej stánke auto adekvátne cene aj spotrba slušná ale s tým otrasným dizajnom sa nedokážem zmieriť.Najškaredšie auto na svete.Pri každej jazde sa cítim ako totálny debil.Už nikdy nekúpim auto čo sa mi nepáči len preto že je lacné.
Původně jsem si šel koupit úplně jiné auto a nakonec jsem odjel v thalii.Mám ji 2 roky bez jediné závady,zatím naprostá spokojenost.A motor? 0-100Km/h za 13sec.odpovídá spíše obsahu 1,4 Bratr si ju projel a nechtěl věřit,že má obsah jen 1149cm3- má Fiestu 1,3-51Kw a řekl:kéž by mě tak jezdila. Za ty prachy na pohodlné ježdění kolem komína a do práce nemá chybu a spotřeba skoro jak "turbochrocht"
Renault je druhou nejstarší automobilkou a auta dělat umí. Narozdíl od jiných značek ale nemá předražený servis a náhradní díly a myslím, že výběr auta od konkrétní značky je jenom to první. V dalším se člověk potýká řadu let s politikou servisních služeb výrobce, neboli s tím, jak je flexibilní servis a za jaké ceny prodává práci i náhradní díly. A to je možná ještě důležitější než to, jestli koupím auto té nebo oné značky. A tady je Renault prostě přátelštější ke svým klientům, než jiné značky. (Mám aktuální srovnání s Hyundaiem, ale to sem nechci plést.)
29.11.2012 | 07:43:26 | Ing. Miroslav Had
| 194.50.2.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
Nerozumím, prosím vysvětlit: Auto jste v roce 2014 prodal, a v roce 2017 jste na něj koupil nové pneumatiky? A za 3 roky jste najel 90 000 km? Vy, který jste předtím najel max 11 000 za rok? A to ještě máte další vůz, kterým jezdíte. Nějak mi to nesedí...co mi uniklo, pane Had?
12.03.2017 | 08:26:28 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Uniklo ti, že Had je ing................:-) tento milovník francouzsko-rumunských vozů je zde dobře znám, nebo že by dealer? :-), ovšem evidentně se do těch lží už sám zamotal..........
12.03.2017 | 09:55:35 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
V armádě jsme měli mnoho Ing a RSDr. (Ihly, nitě, gombíky, a Rýchlo Slepený Doktor)
14.03.2017 | 20:12:46 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
omluvám se, tenhle doplněk jsem dal omylem, bohužel nelze to vymazat. Patří to k mému Hyundaji. Jinak si vyprošuji urážky ohledně mého vzdělání nebo lživé označování profese.
11.05.2017 | 10:29:17 | Ing. Miroslav Had | 192.168.4.* Reagovat
RE:
Hade..., ty jsi komik........
12.05.2017 | 08:43:33 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
V roce 2009 jsem kupoval auto. Až jsme koupil Fabiu, tak jsem ze zvědavosti projel Thalii. Bylo to jako přesednout ze Škody 120 do Trabanta (oboje jsem svého času provozoval), ne-li horší. Měl jsem tehdá malinko pochybnosti ohledně ceny Fabie. Ve výbavě byla jen manuální klimatizace ( tu jsme použil 2x) a centrální zamykání na klíček, jinak nic. Po projížďce se mi ulevilo a peněz za holou Fabii (265000kč keš) ani po 8 letech nelituji. Západní auta, vyráběná pro rozvojové trhy, jsou totiž stejná, jako každé jiné zboží tohoto určení. Nízká kvalita a zároveň předražené.
02.03.2017 | 16:27:40 | | 77.242.93.* Reagovat
Ulakomil som sa na Tháliu pre jej cenu ale stokrát som to oľutoval.Po technickej stánke auto adekvátne cene aj spotrba slušná ale s tým otrasným dizajnom sa nedokážem zmieriť.Najškaredšie auto na svete.Pri každej jazde sa cítim ako totálny debil.Už nikdy nekúpim auto čo sa mi nepáči len preto že je lacné.
23.10.2014 | 08:39:11 | J.T | 178.40.145.* Reagovat
RE:
Nic ve zlém ale asi to nebude jen o pocitu v tomto případě.....
23.10.2014 | 15:51:33 | | 62.245.124.* Reagovat
Původně jsem si šel koupit úplně jiné auto a nakonec jsem odjel v thalii.Mám ji 2 roky bez jediné závady,zatím naprostá spokojenost.A motor? 0-100Km/h za 13sec.odpovídá spíše obsahu 1,4
Bratr si ju projel a nechtěl věřit,že má obsah jen 1149cm3- má Fiestu 1,3-51Kw a řekl:kéž by mě tak jezdila. Za ty prachy na pohodlné ježdění kolem komína a do práce nemá chybu a spotřeba skoro jak "turbochrocht"
28.11.2012 | 20:40:27 | | 85.71.59.* Reagovat
RE:
Renault je druhou nejstarší automobilkou a auta dělat umí. Narozdíl od jiných značek ale nemá předražený servis a náhradní díly a myslím, že výběr auta od konkrétní značky je jenom to první. V dalším se člověk potýká řadu let s politikou servisních služeb výrobce, neboli s tím, jak je flexibilní servis a za jaké ceny prodává práci i náhradní díly. A to je možná ještě důležitější než to, jestli koupím auto té nebo oné značky. A tady je Renault prostě přátelštější ke svým klientům, než jiné značky. (Mám aktuální srovnání s Hyundaiem, ale to sem nechci plést.)
29.11.2012 | 07:43:26 | Ing. Miroslav Had | 194.50.2.* Reagovat
RE:
Jako fór VYNIKAJÍCÍ !
03.03.2017 | 08:24:24 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat