Rok výroby:2002Typ motoru:1,4l / 55kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:60 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:2. 3. 2007
Při 45 000 km došlo k přibržďování LP kola. Po zabrždění se nerozevřel třmen a kolo zůstalo bržděno. Nasledovala výměna kotoučů brzd a detiček. Výměna žárovek předních světel (cca po 20 000 km). Přičítám to zřejmě drobnému přepětí v obvodu, neboť světla svítí velice pěkně.
Po 30 000 se opotřebilo ložisko ventilátoru přivádějícího vzduch do kabiny a zbůsobovalo nepříjemné vrzání.
Prasklá pravá zadní pružina.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto poskytuje dostatečný komfort pro 4 cestující do 185 cm. Jedná se o vozidlo pro pohodovou jízdu, bez sportovních ambicí. Motor není hlučný, oceňuji zejména výbornou převodovku (na dálnici v Německu by člověk přivítal 6. rychlostní stupeň). Spotřeba není špatná, při delších cestách a rozumném řízení klesne pod 6 l/100 km. Zavazadlový prostor je velký, nicméně brání malé víko. Jako liftback by byl vůz ještě lepší.
Thalia příliš krásy nepobrala, kufr je tak nějak podivně naroubován na model Clio. Pokud se člověk povznese nad estetiku, bude překvapen praktičností. Dveře se rozevírají pod velkým úhlem, nastupování nedělá problém ani osobám s omezenou pohyblivostí. Proudění vzduchu je také dobře uměrněno, prostor kolem klik dveří je tedy čistý.
V interiéru se mi líbí barevná kombinace světlých a tmavých plastů. Volant padne do ruky, ergonomie ovladačů není špatná. Hůře se mi zvykalo na podsvícení přístrojů. Oranžová barva působí v noci nepříjemně. Sedačky jsou komfortní, neposkytují ale příliš dobré boční vedení.
Ono ani není příliš potřeba, podvozek člověku nedovolí žádné sportovní zážitky. Ovšem vyžehlí hodně nerovností. Jak už jsem psal výše, výborná je převodovka. Po městě je auto živé, na dálnici je optimální rychlost kolem 110 km/h. Spotřeba je 5 - 7 l/100 km, podle režimu provozu. Náhradní díly se dají sehnat lehce.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia