Recenze Renault Thalia 1.2 16V
“Smíšené pocity.”

Autor recenze: Lupen (24 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1149 cm3 Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:11 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km Vloženo: 17. 7. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

V současné době mám najeto cca 11 000 km. Koncem července jedu již na třetí reklamační servis.

Opakovaně při rychlosti nad 90 km/h slyším na straně řidiče hluk, který přirovnám k nedovřenému oknu. V servise již s tím prý nic dělat nemohou. S blízkého zdroje se mi doneslo, že je to poměrně častá vada a lidi si prý časem zvyknou.

Další vadou bych jmenoval přepínání směrových světel. Nevím proč, ale konkrétě při blikání do leva blinkr často při následném rovnání volantu nevypíná. Stává se to, pokud je auto delší dobu vystaveno vyšším teplotám. V servise byl vyměněn nějaký díl a byl jsem ujištěn, že se vada již vyskytovat nemůže. Bohužel, v momentálním tropickém počasí se vada opakovala již následující den.

Asi dalším problémem bych uvedl nastavení hladiny rezervy. Po rozsvícení všemi řidiči nesnášeného oranžového světla, upozorňujícího řidiče, že má brzy navštívit čerpací stanici se mi zdálo, že při čerpání benzínu do plna načepuji málo paliva. V servise se udávaný počet litrů při údajném rozsvícení rezervy často měnil. Nakonec po mém testu se po rozsvícení rezervy dalo ujet cca 170 km. S nastavením hladiny byly problémy. Údajné zásahy by ovlivnily "přesnost" palubního počítače.

V některé z recenzí jsem si přečetl, že má nějaký řidič problém s "pazvuky" u bočního okna řidiče. Tento problém mohu rovněž potvrdit.

Jednou z reklamací bylo vrzání plastů ve středovm panelu.
Tato chyba byla bez probémů odstraněna.

I přes zdánlivě hrozivý výčet se spíše jedná o chyby lehčího rázu. Člověk nemůže počítat s tím, že auto bude kvalitní jako auta za milión korun. Rovněž pak závisí na přístupu servisních středisek.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Svým vzhledem auto moc lidí nenadchne. Zadní kufr mnoho lidí odradí. Ale člověk musí zvážit zda takový kufr potřebuje. Já ano. Navíc jsem zvolil barvu auta černou metalízu a auto se mi v této barvě líbí.

Zaplatil jsem za něj cca 275.000 Kč. Kromě zadních el. oken a litých kol mám v autě snad vše, co Thalia koncem roku 2006 nabízela. Musím říct, že konkurence v této výbavě je cenově někde jinde. Nebráním se tomu, že je ovšem trochu někde jinde i kvalitou. Ale u Thalie jde jednoznačně o poměr výkon / cena.

Spořeba se pohybuje kolem 6,4 l / 100 km (klimatizaci mám puštěnou neustále ). Kufr je bohatě velký. Přes drobné zápasení s objemnějšími zavazadly a zúženému místu za zadními sedadly, se mu nedá nic vytknout. Je to prostě sedan.

V autě mám originál autorádio s CD + 6 repro. Dá se říct je moc chytré není, ale po zvukové stránce mě velmi potěšilo. Navíc, když si člověk spočítá koupi reproduktorů a vlastního rádia, tak cena zase tak vysoce nevypadá. U mě taky rozhodovalo ovládání pod volantem. Jsem člověk, který poměrně často přepíná stanice či písničky na CD a naklánět se ke středovému panleu na bezpečnosti jízdy moc nepřidá.
Raději oželím MP3ky.

Jízdní vlastnosti jsou pro tuto kategorii velmi dobré. Možná hlučnost motoru při vyšších rychlostech ( nad 130 km/h ) by mohla být menší. Auto nemá moc problémů dostat se na 160 km/hod, ovšem hluk a třepání volantu na jistotě řidiči nepřidá. Ovšem jako člověk, který si rád svižně zajezdí, mohu říct, že ač přes slabší motor je auto velmi živé.

Kdybych chtěl shrnout celkově Thalii, tak můžu napsat jen toto: Pro člověka, který má toto auto na ježdění po městě a na kratší vzdálenosti je to super auto. Pro člověka, který spíše využívá rychlokomunikace a dálnice, a který ročně najezdí spousty kilometrů, bych doporučil si třeba za auto připlatit , nebo koupit trochu starší ve stejné ceně. Já se pomalu začínám řadit do té druhé kategorie, takže příště budu pravděpodobně uvažovat o vozidle jiném. Jinak by mi auto zcela vyhovovalo.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

thalia

Moju 1,4 RT mám od 12/01 a som spokojný.Mal som ju na streche,oprava 200 000,do servisu došla po svojích. Ma 87000 km,poruchu som nemal.Budem meniť brzdové dosky v predu -po prvykrat.Niektorí však menia aj pri 30 000.Pri skušaní so synom som z nej dostal 184 km/h-udaj tachometra.Vzhľadom na nepresnosť tahometra je 170-tka reálna. Prevodovka by mohla byť lepšie odstupňovaná, medzi 4-kou a 5-kou je v kopci malý rozdiel.Ak niekomu pri 160 kmita volant,chyba je v pneumatikách alebo v diskoch. Mne to nerobí aj nad 160 . Keďže nekoroduje ani neuvažujem o výmene.

26.01.2008 | 17:12:27 | tt Reagovat

Frana76

Taky jsem mel renaulta, nejak moc jsem si na nej nemoh stezovat, ani ne na servis v Moste, ale myslim ze tam nepracujes, znam to tam auto ktery jsi napsal ze mas tam nikdo z pracovniku nema.

11.01.2008 | 23:39:25 | tvujs Reagovat

Grami

O co Ti jde?? nehaním tady Renaulty tak se hoď do klidu !!! Netový machýrky mám hrozně rád

04.01.2008 | 03:37:45 | KubikCv Reagovat

Pre Frana 76

Mam dovodne podozrenie, ze Frana76 = Fujthalia = anonym = ???

Zdovodnenie:
1. Hovoril som s viacerymi predajcami Renaulta a vsetci mi potvrdili, ze Thalia je jednym z najmenej poruchovych Renaultov. Pretoze ma najmenej elektroniky..

2. Ja keby som predaval auta akejkolvej znacky v meste velkosti Mostu, tak by som cusal ako vos pod chrastou, lebo by ma mohol moj chlebodarca velmi rychôo identifikovat. Vy ste bud velmi odvazny, alebo klamete.

3. Mam na RT najazdenych 26000km V lete som bol v Chorvatsku a vsetko bolo v pohode Rozhodne Thaliu nemienim predavat.
4. V Thalii som urcite podstatne menej rozlamany ako v kostitrase zn. Fobia.
5. Vobec ste Thaliu nehanil. Iba ste na nu nakydal kybel svohich komplexov. Tym na Vas neutocim. Iba vychadzam zo skusenosti mne znamych majitelov RT, ktori su spokojni s tymto autom.

04.01.2008 | 00:11:37 | Vlado Reagovat

Možná by stálo za úvahu v tvém případě nezúčastnovat se intern.diskusí,protože kdo je schopen napsat kvalyta,ten by neměl mít právo na vstup do webového prostoru,možná ani právo na občanství.Děláš tady ze sebe jenom blbce,tak hlavně nereaguj,at to není ještě horší

30.12.2007 | 14:00:04 | plzenák Reagovat

To Mofftens

Čoveče ty seš taky ňákej zmatenej, nemám rád lidi co si myslí, kdo ví jak nejsu chytrý. Např KubikCV, to mě nenechává klidným. A přiznávám, můj pravopis je tak někde na úrovní čtvrté třídy.

30.12.2007 | 13:36:51 | Grami Reagovat

Pokud sis nevšim, nikdo tě tu neuráží, tak se chovej slušně. Jo a Fráňo, ty si tatar, jak vyšitej, KVALYTY a KVANTYTY - že by nový slovíčka do pravidel českýho pravopisu? :-) A ten espejc taky nejni žádná výhra, pořád tam ta píča na kapotě je.

30.12.2007 | 13:30:49 | Mofftens Reagovat

Kretén KubikCV

Koukám i tenhle chytrák neholduje Renaultu, asi nikdy neviděl Renault servis a v Renaultu neseděl. Holt debilové jak se patří.

30.12.2007 | 11:01:41 | Grami Reagovat

Vizitka Renaultu

Koukám..vizitka jako hrom..když zaměstnají člověka co ani pořádně neumí ovládat psanou podobu svojí mateřštiny

29.12.2007 | 22:54:12 | KubikCv Reagovat

Proč si takové klumpy kupujete??

Nechápu,jak si tenhle prskolet,může někdo koupit.Pracuji u prodejce vozů Renault v Mostě a o těchto vozech vím hodně.Já mám Renault ESPACE 2.2 a jezdím za 8 litrů ve městě !!!! Thalie je levné a nekvalitní auto.Já bych ho nechtěl.Navíc i hodně strácí na ceně.Dám vám radu.Jeďte s Thalii Chorvatsko a zpět a garantuji Vám,že ho pak prodáte.Protože,budete z toho auta tak rozlámanej a hlavně,je v něm málo místa. Vzhledem k tomu,že u Renaultu pracuji,nemohu vám zdělit některé věci ohledně kvalyty a kvantyty Thalie.Jen Vám řeknu,že bych do ní nešel,ani náhodou a ani bych jí nedoporučil nikomu z mé rodiny.Protože nebejt Thalie,tak mi na dílně nemáme co spravovat.A navíc nejsem sebevrah. Nechci vam vůz hanit,jen jsem vam odepsal.Protože tyto auta znam a vím jaký jsou to klumpy.

29.12.2007 | 22:51:24 | Fráňa Reagovat

Diagnoza Fujthaliu

Mily Fujthalia alias anonym, alias..

hovoril som dnes o tebe s psychologičkou. Predbežne to vyzerá, že máš maniodepresívnu psychózu. Potrebovala by ešte vzorku tvojho rukopisu. Mohol by si byť so kind a oscanovať a hoďit na tento server niečo málo rukou napísaných tvojich žlčovitých útokov voči tebe nesympatickým pribliižovadlám? Tvoj rukopis by pomohol k upresneniu tvojej diagnózy.
S pozdravom:

"Zavolejte Chocholouška!" sa lúči
Vlado.

15.12.2007 | 22:57:32 | Vlado Reagovat

Jen a jen pouhá pravda o tomhle tureckém autě s nulovým charakterem, nejošklivějším designem všech dob. Pochopím, když si nějaký vidlák z jzd chce koupit nové auto, tak si koupí thaliu nebo fabii htp. Nebo v horším případě nějaký pedagog. Já thalii pochopím jako velmi nekvalitní spotřební věc za minimalní cenu. Tohle auto si tudiž musí koupit někdo, kdo k autům nemá žádný vztah, nebo mu je jedno v jakém autě jede, hlavně že má nové a za dobrou cenu...(ikdyž thalii považovat za auto ani nemůžeme) A právě tohle mi vrtá hlavou: Když se někdo dívá na tyhle stránky, tak má k autům alespon nějaký vztah, když už tady píše recenzi, tak je to fanoušek do aut, nebo si chce postěžovat jaké mněl s autem problémy. Ale když řidič thalie najezdí 5000km ročně, když nasněží tak raději použije MHD, a vůz výlučně používá k nedělním výletů do tesca a k jízdám k doktorovy, tak jak sakra můlže majitel thálie psát recenzi????????????????????????????????? Co je to sakra za člověk, za odporné zvíře??????? Když někdo je zapálený do aut, tak si přece jednoduše thalii a fabii HTP nekoupí!!!!!!!!!!!!!!!!! Chce se mi z vás zvracet, thaliani

10.12.2007 | 22:22:20 | fujthalia Reagovat

otáčky

Trošku bokem. Nevím, do jaké míry je rozumné a potřebné točit 3.000ot na zcela studeném motoru.

05.12.2007 | 16:57:41 | Radek Reagovat

otáčky

Mám najeto asi 25 000 km. Při studeném motoru se po ujetí cca 300m (k první křižovatce) a následném rozjetí kdy při zařazení druhého rychlostního stupně a vytočení motoru se v 3 tis. otáčkách motor zadusí a auto začne poskakovat jako by se šláplo na brzdu, při ubrání plynu se otáčky srovnají. Už se mi několikrát stalo že díky tomu vcelku prudkému zadušení a zbrzdění do mě málem ze zadu nabourali. Jinak spotřeba mi při najetí posledních 8 tis. kilometrů při jízdě po dálnici průměrnou rychlostí 120 km/h stoupla na 7,4 l. V autorizovaném servise nejsou tuto závadu schopni diagnistikovat, počítač nevykazuje žádnou závadu ??!

05.12.2007 | 15:49:24 | Jarda Reagovat

otáčky

No vono to lehký kolísání nebylo, pohybovalo se to mezi 500 - 1500 otáček. Vypadalo to, jako by auto běželo chvílema na tři válce. Po přidání plynu buď chcíplo, nebo se přidusilo a pak teprve otáčky vyběhly, tak jak mají být. Ale to je doufám minulost.

05.12.2007 | 11:32:18 | vokoun Reagovat

Otáčky

Nám u Megana (r.v. 96) po startu bežně na neutral kolísají otáčky (v rozmezí 1000-1300ot. Po tom, co se zahřeje motor se otáčky ale ustálý na jedné hodnotě... Můj názor je, že je to teplotou motoru, můžu se ale mílit. Nicméně nevím čemu by to lehký kolísnání mělo vadit...

05.12.2007 | 10:16:55 | štefi Reagovat

Otáčky

Tak dobrá zpráva, včera jsem si všiml, že otáčky už při startu nekolísají. Najeto 3500Km. Podle servisu to bylo málo zajetým motorem a že se to časem zlepší, asi měli pravdu. Dnes ráno, zase vše OK. Vypadá to, že Thalie se časem zajede a vše se samo vyřeší. Ještě, aby přestal ten zvuk od okna řidiče... Jinak sem zase načapal kočku u mího auta, budu muset koupit dekl pod motor, prej u Renaultu stojí 600Kč.

05.12.2007 | 08:36:47 | Vokoun Reagovat

Kplísanie otáčok

Kolísanie otáčok je podľa mňa normálny jav a myslím, že súvisí so stavom baterky. Teda ak má akumulátor nižšie napätie ako je nastavený limit, riadiaca jednotka zvýši obrátky motora, aby sa zvýšil dobíjací prúd. Túto hypotézu odvodzujem zo skúsenosti s klímou. Ak som po dlhšej ceste uviazol v kolóne a mal som zapnutú klímu (odoberá dosť prúdu), tak po istom čase sa zvýšili otáčky motora. Predpokladám, že preto, lebo sa pred tým nabitá baterka čiastočne vybila. Ale môžem sa mýliť a všetko je aj inak.

04.12.2007 | 15:34:13 | Vlado Reagovat

pěna

No jo člověče to víš, první nový auto, tak si všímám no. Ale dobrá zpráva, pěna už zmizela. Je tam jen takový nevýrazný povlak něčeho neidentifikovatelného. Tak doufám, že se zlepší i ten chod motoru při studeném startu.

03.12.2007 | 07:43:39 | vokoun Reagovat

Pena

Presne tento problem, ako ma Vokoun, som mal v zaruke so Skodovkou 125, ktoru som kupil zaciatkom r. 1989. V servise mi povedali, ze pena je normalny jav. Moc som im neveril, ale nakoniec som na Skode najazdil bez problemov vyse 110 kkm, nez som ju predal. Takze je asi lepsie nevsimat si kazdu "prkotinu".

S pozdravom "Za pozitivne myslenie!" vsetkym Thalistom zelam vela beznehodovych a bezporuchovych kilometrov.

02.12.2007 | 22:47:44 | Vlado Reagovat

Aha

Tak bacha na veverky :o)

28.11.2007 | 21:58:31 | KubikCv Reagovat

To kubikWC

čoveče, počkej až ti něco překouše kabely, to budeš čumět jak ti to tvoje fáro nepojede. Jinak parkuju u městského parku, tak se neni čemu divit.

28.11.2007 | 21:54:59 | vokoun Reagovat

Kde to parkujete??

:o)) snad v útulku :o)
Clio/Thalia..pěkný auto....ale škoda svažující se střechy..dozadu se skoro nevejdu (hlava ve střeše...185cm)
Jako 3dvéř pohoda..ale sedan...

28.11.2007 | 21:41:27 | KubikCv Reagovat

no po 37 km by to tam asi už nemalo byť,asi maju mačky rady Renaulty,lebo u svokry som chcel kuknuť olej,otvorim motor a tam chrápe mačka na motoru,kua a jak som sa zlakol,hned som ju plasil,dufam,že tam neukrila dajaku myš

28.11.2007 | 21:33:19 | bugy Reagovat

To Radek, bugy

Díky za info, ten neoriginální servis je dobrý nápad. Jinak trasy jezdím minimálně 37Km, do práce a z práce a je to tam stále. Plivance to sou minimálně dva, spíše tři a pořádný žlutý kemry. Dokonce to tak i vypadá. Navíc jedna kuriozita. Nedávno sem našel pod kapotou motoru mezi uložením tlumiče a klimatizační trubkou (pár cm pod kapotou) prasečí kost. Byla naporcovaná a vyvařená zřejmě z polívky. Musela jí tam zatáhnout ňáká kočka, nebo něco, jinak si to nedokážu vysvětlit. Byla zhruba 15 x 10 cm velká. Nic podobného sem nikdy nezažil.

28.11.2007 | 21:22:18 | vokoun Reagovat

pokial jazdiš na velmi krátke vzdialenosti,je to jav si myslím teraz v zime uplne normálny,iný to neriešia,lebo tam nepozerájú,ale mozno to tam majú tiež.Pokial sa ti netratí voda si myslím ze je vsetko OK.Pozri sa na vičko,ked odjazdíš tak cca 20-30 km a uvidiš že to tam nebude,a sa neboj,to je take male množstvo vody,že sa ihned odparí.Keby sa ti podarilo tu zmrzlou penu rospustiť,by si videl,že je to v množstve ako jeden plivanec

28.11.2007 | 20:56:48 | bugy Reagovat

Asi bych navrhnul návštěvu neoriginálního, leč fundovaného servisu. Když se na to kouknou a nic nebudou montovat, tak to bude z hlediska záruky ok. A za cca 200kč se něco dozvíš.

28.11.2007 | 20:49:55 | Radek Reagovat

To Radek

Voda se mi zřejmě neztrácí, navíc pokud by to byla chladící kapalina, tak by v chladném počasí pod víčkem nazamrzla. Asi, nevim. Je tam toho, ale poměrně hodně, tak půl centimetru vrstva, možná víc. Pokud je to zamrzlý, rozpadne se a napadá do motoru. Kruci nový auto!

28.11.2007 | 20:15:10 | vokoun Reagovat

Film na víčku

Pozor, mohla by to být voda! Neubývá ti chladící kapalina? Je možné, že je to jen těsnění pod hlavou, v horším případě prdlá hlava.

28.11.2007 | 19:47:19 | Radek Reagovat

Problémy

Zdravím, prosím o rady a zkušenosti. Mám novou Thalii, najeto 2800Km a našel sem pod víčkem na doplňování oleje bílou pěnu, pokud je teplota pod nulou tak ta pěna zmrzne. Je jí tam docela dost. Nevíte co to znamená? V servisu mě dost odbily.Další závada, při studeném startu dost kolísají otáčky motoru a motor jede nepravidelně. Při rozjezdu má tendenci chcípnout. Podle servisu, motor není pořádně zaběhlý.

28.11.2007 | 19:18:42 | vokoun Reagovat

nakonec bez klimatizace

Po úvahách jsme zvoli 1,2 16V bez klimatizace a čekáme na něj v béžové barvě. Rozhodnutí bylo nakonec ze zdravotních důvodů, trpín na krční mandle a klimatizace jim nedělá dobře. Jinak se na autíčko moc těšíme.

12.08.2007 | 17:16:44 | Rozmarina Reagovat

Klima

Klima je poznat u většiny aut které sem měl možnost použít, samozřejmě, že platí čím slabší tím více klimu poznáte, obvzlášť když jede kompresor klimatizace naplno. Pokud se mi to stane na semaforu a zrovna se mám rozjet, je potřeba dát 2* víc plynu na rozjezd, jinak má 1,2 16V tendenci "chcípnout". Vliv klimatizace na výkon (spíše zátěže alternátoru) lze snadno ověřit při jízdě z kopce dolů a brždění motorem, při zapnutí klimatizace pocítíte "cuknutí" a mírné snížení rychlosti.

08.08.2007 | 06:53:35 | Hanz Reagovat

zkušenost s A/C s tímto motorem mám. Najeto 13 tis. vůz pořízen jako nový v listopadu 2006. Jezdím již od května pravidelně se zapnutou A/C a problém na dynamice vozu takřka nepozoruji, snad jen mírně slabší elasticitu při akceleraci na 4. stupen v pásmu cca 60-80 km/h. Jinak ale můžu srovnávat s Fabii 47 kW (najeto podobně), a této to tzv. natřete i se zaplou klimou. Thalia 16V je prostě motorově už zase kousek jinde. Strach nemějte, teda pokud nemáte v plánu jezdit ponejvíce po dálnici a nebo často v plně naloženém autě, tam už se pak ten slabší motor moc nehodí.... a úspornějším by byl naopak silnější. Jinak spotřeba - u mě 6,3 (více jak 1/3 velkoměsto ve špičkách). Klima má vliv asi cca 0,3 litr / 100 km.

30.07.2007 | 13:00:17 | davidek Reagovat

RT 1,2 ICE

Pre Rozmarinu.
Motor 1,2 55 kW naozaj klimu citi, i ked menej nez napr. Fabie s 47 kW. To "citenie" spociva v tom, ze horsie akceleruje v nizkych otackach. Treba ho teda trocha viac vytacat. Pri beznej jazde po dialnici zapnutu klimu nepoznat.
Samozrejme, z tohoto hladiska je lepsi motor 1,4 l 72 kW. Naklady na prevadzku su ale o par tisic rocne vyssie (poistky, spotreba, kupna cena).
Pre Vasu informaciu, dnes som isiel z dovolenky cca 150 km po dialnici, priemerna rychlost 119 km/hod, plne obsadene a nalozene auto. Mal som zapnutu klimu a svetla. Spotreba 7l/100km. Poznamka: Udavam skutocnu spotrebu (korigovanu o nepresnost palubneho pocitadla, ktora je zhruba + 6%).
Vela stastia pri vybere auta Vam zela
Vlado

29.07.2007 | 00:01:18 | Vlado Reagovat

klimatizace

Dobrý den, ráda bych se zeptala na zkušenost s klimatizací u vozu s motorem 1,2. Budeme thalii kupovat a obáváme se, že výkon motoru bude malý a auto zvláště do kopců špatně pojede. Jakou máte kdo zkušenost ?

28.07.2007 | 22:59:41 | Rozmarina Reagovat

Pro všechny

Recenzi na své auto jsem již napsal, teď juen tolik: - tzv. " praskání " skla u př. dveří ( levých) způsobuje bohužel použité těsnění oken, taky jsem to reklamoval, ale rozmyslel jsem si nakonec opravu, vše ve dveřích totiž jinak funguje jak má. Domluvili jsme se, že pokud by došlo k nějaké funkční závadě, tak se při té příležitosti podívají i na tohle. - Pokud jde o kontrolku paliva, chovám se takto ( mám palubní počítač ) : po rozsvícení kontrolky,co nejdříve navštívím benzinu. V tomto případě natankuji max. 40 - 42 lt benzínu do druhého vypnutí tank. pistole. - Přepínač světel a blinkrů, vyměněn celý díl. Asi jde o vadnou sérii. Nový funguje bez problémů i v těchto vedrech.
Již jsem ve svých příspěvcích psal, Thália je dobré auto, jde jen o to, jak kdo má nasazenu svou " kritickou laťku ".

24.07.2007 | 18:56:45 | LLKK Reagovat

Vysvetlenie

Co sa tyka toho Arsena, tak som si dovolil odlahcenie. Arsen Lupin (cita sa Lupen) bol znamy franzuzsky detektiv (literarna, resp. filmova postava). Nesmeroval som teda k nijakemu jedu. Ako by povedal klasik: "Je to hluboke, ale opravdu hluboke nedorozumeni".
Ad nepresnost palubneho pocitadla v Thalii - podrobil som ho dlhsie trvajucemu, pomerne dokladnemu vyskumu (vid http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=11662&sid=5edab387ce62f53f5be9691c53af6e21) a dospel som k zisteniu, ze v mojom pripade ukazuje thruba o 6% vacsiu spotrebu, ako je skutocnost.
Napokon k otazke citlivosti na bocny vietor - Fabia je o cca 200 kg tazsia a nizsia. Naviac, ak sa nemylim, ma posilnovac riadenia, ktory pri vyssich rychlostiach znizuje svoju ucinnost. Takze logicky ma mensiu citlivost na bocny vietor. Vsetko je vsak relativne, co mi potvrdi kazdy, kto mal tu cest soferovat Skodovku rady 120 v silnejsom vetre. To je skutocne auto citlive na bocnay vietor. Kam sa hrabe Natalka.
Vsetko dobre citatelom tychto riadkov zela moja malickost.

21.07.2007 | 23:56:47 | Vlado Reagovat

pro Lupena

OK, jasny, je to vec nazoru. Ja uz bych bez MP3 v aute neprezil. A s ceskymi radii uz vubec. To bych radsi spachal harakiri. Ovladani pod volantem jsem mel v Meganu. Radio bylo pekne zacleneny do palubky, ovladani dobra vec - ale jako takovy bylo radio peknej ksunt. A za ty prachy - nikdy vice.

21.07.2007 | 21:49:10 | pOne Reagovat

Díky za vaše názory

Zdravím všechny a rovnou děkuji za uvedené názory a komentáře.
Asi by se hodilo trochu reagovat, takže:

Ke komentáři od Petrika
Na rezervu jsem si již zvykl. Já jsem samotný test dojezdu řešil 5-ti litrovým kanystrem s benzínem a dojetím nádrže do poslední kapky. Vím, že někteří lidé mě za to nepochválí, ale je to přesné. Adrenalinový test, bez nějaké rezervy jsem už raději nezkoušel. Jednou mi to stačilo v Čechách s Felicií.

Komentář od pOne
Většina originál autorádií je předražena. Tomu se vůbec nebráním. Ve Felicii jsem autorádio na MP3 měl a přiznávám, že člověk nemusí vozit tolik CDs. Já to řeším převážením asi 12 CD ve clonítku řidiče. Pár z nich jsou přepisovatelé, takže si můžu CD přepálit, až mě omrzí (vozit víc CD je podle mě zbytečné). Existují navíc stanice, které se dají docela dobře poslouchat, takže bych autorádio nestavěl pouze na přehrávání medií. Za 6.000,- Kč možná jde sehnat autorádio s Mp3 a tři páry repro, ale bez pro mě důležitého ovládání pod volantem.

Komentář od Vlada
Pokazit se může opravdu jakékoliv vozidlo v jakékoliv ceně. Možná jsem se měl přesněji vyjádřit. A to tak, že na Thalii nesmí být člověk tak náročný, jako na auto za milion korun.
Kdybych měl porovnat Thalii s Fabií ( konkrétně 1,2HTP ), když zběžně porovnám vlastnosti těchto aut, tak se dá říct, že jsou si auta poměrně rovny.U Thálie je těch pár kW navíc je opravdu někdy poznat. Ale při jízdě ve vyšších rychlostech od 130 km/h jsem si v Thalii určitě méně jistý, než ve Fabii
Nevím, co znamenalo to slovo Arsen v závorce. Doufám, že ne další náznak, že jsem někdo jiný (viz matusco).
S tím Peugeotem jsi neměl zrovna štěstí. Asi jako můj strýc, který má cca 1,5 roku Peugeot 407 SW a taky se pomalu chystá a těší na změnu značky.


Komentář Honza 1982
Nevím, jestli praskání skla u půl roku starého auta je dobré. Vždycky si pokládám otázku, co to auto bude dělat za dva roky? Aerodynamický hluk beru, ale tak extrémní si myslím by neměl být. U ostatních aut jsem jej teda v takové míře nezaregistroval.. A teď věc, která mě trochu zaskočila. Při měření kapacity mojí nádrže mi v servise uvedli dvě čísla a to 47 l a 48 l. ( Honza udává 49,5 l ) Nevím jak danou kapacitu přesně měří a taky beru, že udávaná kapacita 50 l je pouze orientační. Ale myslím se, že u vyrobených Thálii by se o nějaké dva litry už lišit neměla. Palubní počítač mi ukazuje o cca 05-0,6 litru/ 100 km vyšší spotřebu, než ve skutečnosti je, tak já zůstanu u mé metody( asi trochu složitější) a budu si pamatovat po rozsvícení rezervy, že za 170 km budu na nule.

Komentář matusco
Pod jiným nickem nikde jinde nepíšu. Toto je mé první fórum ( možná to jde poznat). Ještě k tomu těsnění. Trochu jsem urychlil svou návštěvu servisu. Takže po pátečním(20.7.2007) servise ( doufám, že do ledna posledním), můžu napsat. Přes kompletní výměnu těsnění dveří, skel a nastavení dveří mi bylo sděleno, že už to prostě lepší nebude. Zdarma mi nabídli „ofuky“ předních oken. Jsou již namontovány a trochu se to zlepšilo.

21.07.2007 | 18:07:40 | Lupen Reagovat

tesnenie

hluk pri okne sposobuje zle tesnenie. staci sa blizsie danemu miestu pozriet a tesnenie upravit tak, aby kladlo rel. najmensii aerodyn. odpor.
tento problem sa u thalii obcas vyskytuje. na fore garaz.autorevue som sa o tom viackrat docital s tym, ze na vine bolo to tesnenie.
Konkretne aj dnes (20.7.2007) je tam o tom prispevok ( ak pod inym nickom nie si nahodou tiez ty - Lupen)

20.07.2007 | 08:00:09 | matusco Reagovat

ano

Petrik nad tymto príspevkom to vypocital uplne presne.Ak idem tankovat hned ako sa mi zapne kontrolka tak v nadrzi je 11 litrov

19.07.2007 | 23:12:15 | lidkakr Reagovat

To Lupen

Add. praskání skel: praskají také u Focusů, u fir. Octavie mi při rozjezdu praská čelní sklo. Praskání je způsobeno pouze pohybem sklo/tesnění při akceleraci, přejezdu díry atp. Prostě si sklo "sedne" jak potřebuje. Hluk od okna je aerodynamický, který se v různých intenzitách projevuje u všech aut. Rezervu bych neřešil, já si zvykl, nuluju si počítadlo po každé plné a tankuji až mám spálených 45 a více litrů ze 49,5. Podotýkám, že Thalia měří spotřebu s přesností na desetinu litru (testováno na 10 ti nádržích)

19.07.2007 | 09:33:37 | Honza1982 Reagovat

Existuju spolahlive auta?

Mily (Arsen) Lupen
Ba zaklade svojich skusenosti si dovolim tvrdit, ze nazor na konkretne auto je casto formovany osobnymi skusenostami, ktore sa zase odvijaju od stastia pri kupe, resp. od teorie pravdepodobnosti.
Vysvetlim na priklade. Vo firme som mal rok sluzobneho Peugeota 607. Ked som ho vyfasoval, mal 3,5 roka.
Za ten rok malo auto nasledovne zavady:
1. Odisla obrysova ziarovka a xenonova vybojka predneho reflektora.
2. Pokazil sa snimac tlaku v pneumatike.
3. Odporucal sa akumulator.
4. Urval sa vyfuk, zvarili ho, ale predpovedali, ze to vydrzi cca 1/2 roka.
5. Pokazil sa mechanizmus stahovania praveho predneho okna.
6. Pokazila sa automaticka prevodovka, nastastie islo iba o predraty kablik v elektronike.
7. Pri nizsich teplotach prestali frungovat vzpery kufra.
8. Zadrhaval sa spinac varovnych svetiel (aj po oprave).
Mam pocit, ze som este na nieco zabudol. Ale aj keby nie, na to, ze islo o auto za 1,5 miliona bol pocet poruch na rok prevadzky uctyhodny.
K comu smerujem? Kazda znacka auta sa kazi. Je to iba otazka statistiky. Mercedesy sa v priemere asi kazia menej nez Fabie. Ale ak mate smolu, tak sa vam pokazi aj ten drahy Mercedes.
Ja mam RT1,2 najazdenych 11,5 tis. km. Pred tym som mal okrem ineho aj Fabiu 1,9SDi. Okrem spotreby je Thalia vo vsetkych podstatnych ukazovateloch (akceleracia, hlucnost, pohodlne sedenie, pruznost motora, brzdy..) lepsia ako Fabia. S vynimkou obcasneho praskaveho zvuku prednych okien nemam ziadny problem. Takze ja na Thaliu nedam dopustit a naopak, Peugeota by som si nikdy nekupil.
Vyhodou Thalie je fakt, ze ma vyborny pomer vykon/cena. Ak nemate smolu, ze natrafite na vylozene nevydareny kus, nie je dovod k nespokojnosti.
Pred kupou RT som si urobil nahodny prieskum spokojnosti majitelov s Thaliou. Z 5 dopytovanych bolo 5 spokojnych. Ja som si ju preto kupil a tym padom figurujem v mojej statistike ako siesty spokojny zo siestich dopytovanych.

18.07.2007 | 22:11:23 | Vlado Reagovat

Autoradio

Autoradio bez MP3 za 12.000 Kc je podle me zlodejina. Za polovinu poridim radio s MP3 + repro a nemusim vozit plny kufr CDs a kazdych 70 minut menit disk v mechanice.

18.07.2007 | 12:53:46 | pOne Reagovat

rezerva

S tým nastavením hladiny rezervy, by som si hlavu nerobil. Štandardne je to nastavené pri iných autách na cca 6-8 litrov. Pri Renaultoch je to nastavené z výroby na viac litrov paliva. Keď píšeš, že po rozsvietení kontrolky si prešiel asi 170 km, pri priemernej spotrebe, ktorú udávaš, ti zostavá po zapnutí kontrolky ešte zhruba 10 až 11 litrov, takže ten rozdiel nie je strašný. Keď mi začala na Mégane poblikávať kontrolka v zákrute v Prostějove, tak som na rezervu ešte prišiel do Bratislavy. Ale to bol viacmenej adrenalínový test a pri tankovaní v BA v nádrži ostali ani nie 2 litre benzínu.

18.07.2007 | 12:45:48 | Petrík Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Thalia