Recenze Renault Thalia LS ALIZE
“Splnil očekávání”

Autor recenze: (30 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,2 Stav km při koupi:7 km Stav km nyní:27 850 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 30. 4. 2011

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 205

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Žádné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Předem mě omluvte za pravopis jsem dysgrafik.

Na začátku roku 2008 jsem se rozhodoval jaké auto koupit přítelkyni, začínající řidičce. V té době užívala starší Peugeot 205 1,9 D v základní výbavě bez serva.
Chtěl jsem auto levné, praktické a slušně vybavené z rozumným benzinovým motorem.
Ve finále jsem se rozhodoval mezi Loganem 1,4 8V a THALII 1,2 16V.
Oslovil jsem několik prodejců ve dvou krajích, někteří ani neodpověděli na poptávkový mejl. Jiní mě na cenili jiné auto než jsem chtěl.
Snad ze zoufalství jsem oslovil AUTO AD v Kunovicích a jejich prodejce mě odpověděl několik minut po odeslání mejlu.
V nabídce vyzvedl Thalii a lehce pohaněl Logana.
Po několika hodinovém rozhodování nad nabídkou jsem tedy měl jasno.
Auto jsem objednal v následující konfiguraci:

-LS ALIZE
-1,2 16V
-ABS EBV
-dva přední pytle
-manuální klimatizace
-elektrická okna
-DO centrálu
-autorádio s MP3
-palubní počítač
-výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant
-manuální stavění zrcátek
-béžová POIVRE metalíza
-DEFEND LOCK
-originální zástěrky
-velurové koberce
-gumová vana do kufru
-kompletní sada zimních kol na plechu
-povinná výbava

Za tuto kompletní sestavu jsem zaplatil 260 tis Kč.

Zdarma jsem nic nedostal a všechno bylo za základní ceny.
O něco zdarma ani o slevu mě nešlo.
Když beru v pekárně rohlíky, tak také slevu nečekám a nesmlouvám.

Auto bylo dodáno za týden, jelikož jsem vybíral s prodejcem z volných vozů v centrálním skladu.

Auto při předání prodejce důkladně všechno předvedl a provedl asi dvou kilometrovou zajížděcí jízdu na pumpu a zpět. Pokud bych měl zájem, tak byl ochoten absolvovat delší.

Vlastní hodnocení vozu:

Motor:
Motor o obsahu 1156 ccm o výkonu 55kw a 105NM se v 850kg těžkém autě jeví jako dost živý.
Při obsazení jedním až dvěma lidmi celkem slušná dynamika.
Při plném obsazení to vadne, ale v pořád se dá jakž takž plynule.
Když to srovnám s FABII 1,2 51 kw tak Fabia má živější rozjezd z místa a v cca 50km/hod se karta obrací ve prospěch Thalie.
Optimální rychlost je do cca 115km, pak obtěžuje hluk motoru a hučení vzduchu proudícího kolem auta.
Dlouhodobá spotřeba v letním období je 5,8 L v zimním 6,2 L.
Auto jezdí většinou ve dvou trasy dlouhé cca 10-15km, jen výjimečně delší. Asi osumkrát jelo auto trasu delší jak 300km.
Celoročně parkuje venku a jezdí po nekvalitních silnicích.
Vzhledem k tomu na co je auto určené jsme z motorem spokojeni.

Převodovka:
Pětikvalt z gumovým řazením. Je spřevodovaná do krátka. Což s 16V motorem nejde moc dohromady a hodila by se spíš k naftě.

Jízdní vlastnosti:
Podvozek krásně filtruje nerovnosti a je měký. Auto se dost naklání. V porovnání s Fabii jsou jízdní vlastnosti horší.
Auto by sneslo patnáctkové kola místo originálních čtrnáctkových.

Jízdní vlastnosti odpovídají ceně a určení auta.


Interier:
Interier je vyveden v levných tvrdých plastech které se dobře udržují. Kabina je díky zkosení boků celkem těsná. Sedadla menší, měká. Zadní jsou sklopná, ale nedělená. V porovnání s Fabii vyšší posaz a lepší výhled. Fábia má kvalitnější materiály.
Místa vzadu pro dva dospělé málo. Dlouhou cestu ve čtyřech dospělých bych asi s tímto autem absolvovat nechtěl.

Kufr:
Kufr o objemu 510L nemá ve své třídě konkurenci. Podělá i některá auta o třídu výš.
Jedná se o sedan, takže vstupní otvor je menší. Rezervu ukrytou v prohlubni kufru ocením. Je pořád čistá a navíc se kní vleze spousta menších věcí co by jinak létali po kufru.
Sklápění zadních sedadel nemá smyl, vznikne totiž jen malý otvor který kazí výztuha karoserie.

Ostatní:
Zhruba od 5tis km občas zavrže palubní deska v levém rohu.
Za celou dobu nebylo potřeba dolévat olej.
Jednou za rok výměna oleje a celková kontrola auta ve značkovém servisu u prodejce.
Perfektní přístup a dost dobrá cena.
Jinak není s autem žádný problém a pouze tankujem a doléváme ostřikovače.
Auta si přítelkyně hledí, takže interier je jak nový a nebylo potřeba zatím měnit ani brzdové destičky a peumatiky.

Závěrem bych chtěl dodat, že vím že jsou mnohem lepší auta.
Sám vlastním již několikáté nové auto které stálo několikanásobně víc tato THALIA. Zatím jsem na osobních (převážně silných naftových) autech najel cca 580 tis km a zhruba 100 tis km na autech nákladních.
Myslím že jako praktické levné auto pro začínající rodinu, důchodce, případně jako druhé auto rodiny pro ty co si na nic nehrají je THALIA ideální volba.

V současné době má přítelkyně objednaný Renault FLUENCE 1,6 16V, protože čekáme mimino a chce něco prostornějšího a bezpečnějšího.

To co jsme od THALIE čekali, to splnila......




Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

Honzo,

dělám v kšeftě přes 20 let, za tu dobu jsem se leccos naučil a leccos zažil a základní pravidlo je dokázat oddělit zrno od plev, tj. správně odhadnout, kde se vynaložená snaha může změnit v kšeft a kde je to zbytečné, nebo je šance malá, ušetřený čas můžeš investovat do perspektivnějšího obchodu.
A to nemluvím o tom, že se v takových případech často jedná o trik konkurence, aby zjistila, co a za co nabízíš. Pak podle toho upraví svoji prodejní politiku, jednoznačně nejlepší je jednání face to face. :-)

05.05.2011 | 10:35:51 | Vašek Reagovat

Teď koukám na tu cenu za 260 000,- jsou dneska poslední doběhový Focusy s nesrovnatelnou výbavou ESP,6 pytlů ,klima atd.Lidi neváhejte.

05.05.2011 | 09:24:55 | Jirka Reagovat

To Vašek

Vašku, nepřestáváš mě překvapovat... :o)) Máme tu tržní ekonomiku, firma která nereaguje na poptávkový email zřejmě nepochopila jak funguje trh. Je těžké nabízet, prodat je gró. Pokud někdo vyloženě poptává je třeba ho "chytnout za pačesy". Věř, že i ten kdo rozešle x emailů není lhostejný jak je formulovaná odpověď, pokud zaujmeš můžeš být i trošku dražší. Je to jen o přístupu ;o) Nereagovat na poptávku je přinejmenším neomalenost.

05.05.2011 | 08:09:47 | Honza Reagovat

Cena auta ve výbavě ALIZE byla tehdy 235 tis. těch zbývajících 25 tis byla cena doplňků (metalíza, defend, sada kol apd..) Tehdy mě šlo o čas a taky o to, kolik to bude stát dohromady peněz. Spoustu prodejců jsem odradil platbou hotově. Oni mají rádi provize z úvěrů a leasingů. A navíc to bylo první auto u tohoto prodejce. Nechtěl jsem smlouvat u prvního auta. Spíš jsem se na to díval dlouhodobě, protože auta užívám pro podnikání a často je měním. V té době jsem totiž končil se značkou VW a Škoda, protože jsem měl problém z kvalitou a cenovou politikou. Po Thalii jsem další čtyři auta bral v Kunovicích a u každého jsem slevu dostal.
Vždycky se snažil spíš prodejce než já.
Jen doplním, že dnes uvedená Thalie v lepší výbavě stojí 205 tis.

01.05.2011 | 18:12:06 | Autor Reagovat

No, tak

o ceníkové ceně se nemusíme bavit, to je u většiny automobilek stejné. Já si také nikdy nemyslel (ač ho mám rád), že můj maxík má cenu skoro půl milionu :-), zrovna tak, jako si nemyslím, že ta Thalie měla v době koupě cenu 260.000 v uvedené výbavě. Jinak kupoval jsem ho v červnu, a ano byla to skladovka (na výběr 3 barvy), výbava dle mých představ téměř přesně (jen jsem původně uvažoval i o motorizaci 1,8).
Na skladovky jsou sice ještě občas lepší ceny, zejména před produkčním koncem modelu, ale není to nijak extrémní,ani můj případ.
Ten můj byl 50tisíc pod akční cenou + povinná výbava,zámek zpátečky a gumové koberce, připlácel jsem naopak metlu a prodlouženou záruku.

01.05.2011 | 15:07:24 | Vašek Reagovat

Ceníková cena a prodejní (akční) cena u fordu to je klasika a netřeba jí dál rozebírat a poslední kusy C maxů se daly dostat ještě níž.Pokud prodejce chce prodat zareaguje i na blbej mail.Může mít skladovku,který se chce zbavit.Někteří prodejci si auta půjčují někteří se nesnášej kvůli konkurenci a každej chce prodat co nejvíc aby měl pak větší množstevní slevy na další období,proto třeba přihlásej auto na sebe před koncem roku a na ty se dá sehnat větší sleva.

01.05.2011 | 14:52:37 | Jirka Reagovat

V tom případě,

je podle tebe Jirko autor naivnií a blbej, přečti si pořádně recenzi. Auto není pračka nebo flas disk. Jak myslíš, že usmlouváš lepší cenu, posíláním mailů nebo osobním vyjednáváním na místě, nemluvě o tom, že prodejci se mezi sebou znají a často takové "majlisty" navzájem probírají :-).

Když jsem kupoval současný vůz, dobral jsem se od ceníkové ceny 495.000 ke konečným 320.000, ale prostě jsem si udělal jeden víkend čas , věděl jsem co chci a tlačil jsem na celkem asi 4 vybrané prodejce (ne všichni byli blízko mému bydlišti), auto jsem také nekoupil hned, ale nechal je trochu vyhnít, přece jen co to je 14 dní při koupi něčeho za statisíce. Posíláním mailů na jednotlivá dealerství v podstatě nelze ničeho dosáhnout, protože skutečnou slevu a podmínky můžeš vyjednat jedině osobně, tohle je naivita. Jinak ale ať každý dělá co umí :-)). Ani já ve své firmě na podobné filuty po mailu nereaguji, protože je mi jasné, že jde pro mne o ztrátu času jen s tou odpovědí, takový člověk rozešle 100 mailů a hledá jenom cenu, takže šance prodat je 1:100 !!! , pokud ale přijde ke mně do kšeftu a vidím opravdový zájem a to, že vážil cestu, zpravidla se dohodneme.

01.05.2011 | 13:56:04 | Vašek Reagovat

Vašku jestli jsi to takhle neudělal tvoje blbost,ale dneska je smlouvání naprosto normální a dá se tím dost ušetřit.Já jsem obešel nebo obvolal asi patnáct dealerů a kde mi dali největší slevu tam jsem to koupil a navíc jsem dostal ještě příslušenství v hodnotě 8000,- zdarma.Sleva byla 20 000,- a někde mi dali třeba jenom 5000,- a ještě vyvolávali jak jsem se rozhodl.Nebyl to ale renault,ale dá se to paušalizovat na všechny značky.Nechápu jak někdo může přijít a hned koupit nebo podepsat smlouvu,ten je podle mě zabržděnej a naivní nebo blbej.

01.05.2011 | 13:07:24 | Jirka Reagovat

rovněž nechápu, co je na tom divnýho. I já jsem takto loni kontaktoval prodejce vozů jisté značky ve svém okolí, když jsem si vybíral auto. Ti co se mi neozvali, neměli z mého pohledu zájem mi něco prodat a tudíž jsem se na ně vysral a jejich autosalon nenavštívil. I tak bylo dost těch kteří zájem projevili a z těchto jsem jsem si následně vybral. Naštěstí totiž dnes si zkrátka zájemce opravdu může vybrat - no a ti prodejci, co sedí na prdeli a čekají až nějakej moula přijde a oni mu něco vnutí, než aby odpověděli na mail dvěma větami mají holt smůlu.

01.05.2011 | 12:50:06 | rolf fuchs Reagovat

TO Vašek

Nevím co je na tom nepochopitelného.

01.05.2011 | 12:19:10 | Autor Reagovat

Zaráží mne jedna věc,

opravdu jste takový blázen, že napíšete jeden mail, rozešlete po 100 dealerech a čekáte, kdo se ozve a s čím? Takhle si prostě nedovedu představit, že bych kupoval auto - jakékoliv nebo i motorku či kolo :-) .
Jinak chápu spokojenost s autem , protože cca 30.000 km je nic, ale to jistě víte, pro daný účel to bude OK, malér je pokud si někdo myslí (jako dříve i já), že to bude bez problémů třeba až do 100 tkm, to se Thalia začíná pomalu rozpadat na prvodíly.

01.05.2011 | 11:05:26 | Vašek Reagovat