Recenze Renault Thalia 1,2 16V
“Velmi šikovné vozidlo.”

Autor recenze: Vladko (35 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:55kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 900 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 30. 5. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Laguna

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ano.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to skvělé auto, které se hodí do města i na výlety. Díky svému nízkému obsahu motoru platím nižší pojistku a mám přiměřenou spotřebu, což se u mého předchozího vozidla bohužel nekonalo. Mám pocit, že někteří lidé zbytečně hledají na tomto vozítku nějaké mouchy. Renault Thalia je zcela plnohodnotná verze vycházející z modelu Clio, pro zvýšené požadavky při cestování byl přidán zavazadlový prostor.

Motor vozidla prošel již celkem podstatnou evoluční změnou a tuším, že jsem správně předpokládal že směrem k lepšímu. 55kW=75k v modelu 1,2 s 16V o dalších parametrech k tomuto vozítku je velmi slušný výkon. Pro divočáky lze pořídit verzi 1,4 75kW= 100k. Pro srovnání např. s Renaultem Laguna r.v.1995, 2.0 83kW=115k, což při váze Laguny....

S Renaultama jsem spokojený, tak mi můj názor neberte, já vám jej taky neberu, jest to na uvážení každého v čem se chce přibližovat a zejména kolik hodlá do vozidla investovat. Nejdůležitější pro mě je, že autíčko je spolehlivé, má velký kufr, jak jsem již uvedl a má poměrně slušnou výbavu.

Až na drobnější vadu z výroby, která spočívala v částečně nefungujícím počítači hned z počátku solidní vozidlo. V počítači výrobce chybně nainstaloval čip z předchozí verze vozidla, nicméně ve značkové prodejně přeflashováno za cca 15 minut a od té doby vše v nejlepším pořádku. Jízdní vlastnosti vozidla jsou na zdejší poměry stále velice dobré. Auto je poměrně hbité. Největším překvapením pro mě byla také dobře i velmi rychle fungující klimatizace.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

JJ len za benzin das 70 000, to su palky, a kto ma nekvalitne auto este udrzba, vymena dielov, preto podla mna to PZP je zanedbatelne. A typek co tu pise o autach s 8 litrom za 8 mega nech hovori za seba ze jebat na poistne, ja som mal na mysli dostupne auta s vacsim objemom, ktore zase vela ludi nechce.

05.06.2008 | 21:00:54 | misso Reagovat

tomu ver

teraz som nad tym rozmyslal pri diskusii vedla, ze kolkko kto najazdi rocne a vyslo mi ze rocne dam len nabenzin 70000SK... mna porazi

05.06.2008 | 18:14:09 |  Reagovat

No len keď si tak čítaš recenzie na napr. 1.2 HTP, tak všetci vychvaľujú, že vďaka objemu majú nízku poistku. U niektorých nižšia cena poistného zatieni aj všetky zápory, ktoré z tak malého objemu vyplývajú. Radšej sa budú voziť na kosačke a ešte to aj chváliť, len aby ušetrili pár korún. Niekedy mám pocit, akoby rozdiel ceny poistného medzi 1.2 a 1.6 bol pol milióna, pritom ale, je cena poistného jedna z najnižších položiek, ktoré človek do prevádzky auta dá.

05.06.2008 | 15:45:56 | Petrík Reagovat

Pani chodte na stranku recenzie poistovni. Dne uz malokoho zaujime zakonna poistka. vsetci pozeraju na cenu auta a spotrebu. Ked kupim auto za 3 melony s 8 litrovym motorom mozem jebat na vysku PZP. Ale zase ludia, ktori kupia Fabiu Junior HTP....

05.06.2008 | 15:12:50 |  Reagovat

No ja som trochu zatlačiť musel, minulý rok som mal 6000Sk a tento mi chceli dať okolo 9500Sk. Tak som povedal, že v inej ma poistia za 8500Sk. Tetula mrkla do papierov, niečo prerátala a zrazu to bolo za 7500Sk. Dokonca mimo tej 6 týždňovej ruje, keď poisťovne moc nezarábajú, tak tesne pred koncom roka sa dá takýto objem poistiť u niektorých poisťovní aj za 5500Sk. Už to nie je ako 5 rokov dozadu, keď som nekúpil od kamaráta Audi s 2,2 benzínom, lebo v žiadnej poisťovni, neboli ochotný poistiť pod 12000Sk a to je dobre.

05.06.2008 | 05:22:12 | Svoro Reagovat

Ja neviem kam chodite na tie kraviny ze velky objem sa = draha poistka. Sak bol som v Ceskej a nad 3L objem bolo uz secko za 7500skk. Tak mi Jeepa 5,7L poistili za tu sumu, ziadne tlacenie na poistovakov sa nekonalo. a ci uz platim poistku na maly objem okolo 4000 skk, alebo 7500 na velky, neni to uz jedno? aj tak ovela viacej sa za rok prejazdi, takze pohodka.

04.06.2008 | 17:51:09 | misso Reagovat

tak to si musel dosť zatlačiť na poisťovákov :-) že ti urobili takú super cenu. Za takúto poistku, to už hej, to sa fakt oplatí. Ináč mne sa nezdá, že by si sa vysmieval z malých objemov, to len niektorí jednotlivci komentáre chápu trošku ináč. Ale je to pravda, ľudia si kúpia litrový motor alebo dokonca 900 ccm s vidinou, že to bude žrať 3 litre, lenže nepochopia to, že malý motorček sa toľko s autom narobí, že si cucne pomaly viac ako dvojliter, pričom na tom dvojlitri stačí jemne hladkať plynový pedál, a pri malom motore treba mať plyn na podlahe. toto nevedia ľudia pochopiť.

04.06.2008 | 16:35:41 | pietro Reagovat

to pietro

poistka na tento rok vybavená na 7500Sk. Stačí len obehať a tlačiť na poisť. agentov. A samozrejme bez spoluúčasti. Dá sa, minulý rok bola ešte nižšia. Inak ja sa vôbec nevysmievam s áut s malým motorom, ale keď všetci tu píšu ako to nežere, pomaly záporné emisie a pod. kraviny, kamarát kúpil nový Mitsubishi Colt s motorom 1,3 a výkonom tuším 93k, ale ak má chodiť normálne a nie ako chodec, tiež si cucne 6,5-7l/100km. Takže asi tak.

04.06.2008 | 11:07:01 | Svoro Reagovat

to Svoro

Súhlasím s tebou, ale je tu jedno veľké mínus veľkoobjemových motorov a to poistka. No pri tvojom obsahu čo je 3,2 l to musí byť riadna pálka, za tieto prachy čo za rok zaplatíš sa dá urobiť generálka motora na Thalii. Aspoň že Hondy sú veľmi spoľahlivé, pretože poistka+opravy, to by už bola réžia ako na malé lietadlo.

04.06.2008 | 08:35:54 | pietro Reagovat

,,Pro divočáky lze pořídit verzi 1,4 75kW= 100k" tahle věta je prostě perla...Bože bože bože, co to sem píše za lidi...Autore, nevidíš si do huby!!!

03.06.2008 | 23:02:32 |  Reagovat

Niektorí si proste myslia, že čím menší motor, tým menšia spotreba. To je ale dobrá kravina. Tá Honda, ktorú mám sa predtým vyrábala s motorom 2,7 V6, ale ten motor bol slabý a túto Hondu proste adekvátne neutiahol, to znamená väčšia spotreba a samozrejme aj väčšie emisie. Potom prišiel 3,2 (ktorý mám ja) a nakoniec 3,5 výkon ostal rovnaký, 210 k ale točivý moment narástol z 297Nm na dobre vyše 300. Totižto kW nie sú všetko. Ale to by niektorí jedinci museli trochu rozmýšlať. poviem to tak, sem-tam som si požičiaval auto od ženy z firmy, bol to Citroen C3 s motorom 1,1 to auto proste neťahalo, len žralo ako sprosté. Ale keď chcete, tak si ich kupujte. Ak si myslíte, aké budú tie emisie malé.

03.06.2008 | 20:43:53 | Svoro Reagovat

to mrdka

To si teda prdel nerobím. 20000Sk komplet vyvarenie, 10000Sk GO motora a ostatné boli : v prdeli riadenie, x-krát výmeny čapov, výmena tlmičov, neustále zatekanie do auta (riešené x-krát), pokazený tachometer, pokazený plavák v nádrži, pokazený motorček stieračov a samozrejme aj ostrekovačov, odišiel hlavný brzd. válec, po zime v garáži auto nájdené bez brzdovky (odišlo prasa na zadných brzdách )samozrejme vytiekla brzdovka na fungel nové pakne), atď.... a keď si to človek dá dohromady, tak sa to pekne nakopí. K tomu ešte všelijaké nátery na hrdzu (ani jeden nepomohol) a pod. Tak si to zrátaj. A nehovorím, ako rýchlo hrdzavie výfukové potrubie. Aj napriek tomu som mal to auto rád. Ale teraz som rozhodne spokojnejší a viem, že ďalšie auto (až túto hondu zoderiem) bude opäť starší japonec.

03.06.2008 | 20:35:51 | Svoro Reagovat

mrdka

Odsuzuješ velkoobjemová vozidla?Že bys záviděl, že na to sám nemáš?Já třeba nechápu USA vozy, kdy např. třílitr dává nějakých 140 koní, ale moderní evropské vozy s velkým obsahem bývají úsporné..Moje-3,0, výkon 192 koní(źádný zázrak),bere kolem 11 litrů, určitě ekologičtější než nějaká škoda 120 která vezme skoro stejně a ještě smrdí jak prase pač nemá kat..

03.06.2008 | 19:39:02 | jašin Reagovat

to Svoro

blbě kecáš..opravy u Favorita za 50tis korun??No to si snad děláš pr**l??I za 5 let provozu mě to příjde přehnaný...já osobně odsuzuji velkoobjemová,užraná vozidla..taky bysme si mohli vozit řiť na mopedu,aspoň byste neškodili životnímu prostředí..

03.06.2008 | 18:48:28 | mrdka Reagovat

Nepochopím niektoré komentáre o autách s veľkým motorom. Mňa priviedla k môjmu terajšiemu autu nespolahlivosť a časté opravy a poddimenzovanosť môjho bývalého Fáva. Proste som stále okolo neho musel behať, aby sa mi nerozpadlo pred očami. No a čo, tak som si kúpil Hondu s motorom 3,2 V6 24ventil. A kvôli tomu som frajírek? Komplet aj s drobnými opravami ma vyšla na nejakých 85000Sk. Ale keď si zoberiem, že Fávo stálo 75000Sk, keď som ho kupoval a za 5 rokov som doň nasypal 50000Sk, tak sa dostávame ku tomu, prečo som to urobil. Inak toto auto má v priemere spotrebu 10l/100km, takže myslím že v pohode. A hlavne, keď už niečo musím objednať, tak je to nejaká blbosť raz-dva krát za rok. Tak prečo nie. Ide o to že je spolahlivé a proste sa naskytla táto príležitosť. Motor má nabehané dobre cez 400 000km a beží ako hodinky, nekvapne z neho kvapka oleja a minulý rok prešiel cez emisie úplne v pohode. Niečo ako GO motora toto auto nepozná. Ja som spokojný, keď to porovnám s kamarátovou Tháliou, ešte tou staršou s 1,4 ale 8 ventilom, veď on sa pod 8l/100km nemôže dostať, auto má nabehané do 50000km a už sa tam set-tam niečo vyskytlo. Tak nech sa na mňa nikto nehnevá , radšej sa budem voziť v starom japoncovi s veľkým motorom a každého je po tom ... .

03.06.2008 | 14:09:38 | Svoro Reagovat

Mě přišlo úsměvné to spojení ,, pro divočáky 1,4 16V"Jinak já mám 3,0 24V a jezdím kolem 11 litrů což není tak zlé a auto pod 100 kW bych nikdy nekoupil.

03.06.2008 | 10:55:37 | jašin Reagovat

Honzo taky doufám,hodně mě rozčiluje to,že stejně pykáme my,co máme auto s nízkou spotřebou a nízkou produkcí CO2 i ti,co mají offrouďáky s min. 3 - litrovým motorem..atd. Měla by se pro tyhle frajírky zavést speciální daň,protože podmínky jsou nerovné,samozřejmě,že takové lidi trestá hlavně spotřeba a pak také povinné ručení,ale co si budeme povídat,lidé,kteří si kupují tak drahé Offrouďáky či SUV si hlavu se spotřebou nelámou...když mají prachy tak ať platí,a pořádně..
to jašin: Osobně mě 1,4 16V úsměvné nepříjde.Takový motor jsem měl a přišel mi celkem dobrý.Daleko horší je dle mě 1,2 HTP 12V,který ale jak každý ví je dělaný spíše na město..můj známy má Mondeo tuším 5 nebo 6 válec,ted přesně nevím,motory mě moc neberou,a říkal,že to jede hezky,ale pod 10 litrů na sto nejde,což ted při vzrůstajících cenách benálu už jde cítit..na město si pořídil skútr je spokojený...auto se dnes vyplatí opravdu jen na výlety mimo město

03.06.2008 | 10:07:52 | Tomáš Reagovat

Jašine, však ti spadne hřeben, až se zavede ekologicjá daň a ještě zvedne cena PM..... Když každé ráno potkávám DYLINY v Land roverech, Q7 atp. které nevytáhly paty (kola z D1 a z města) chce se mi blít, ale na každého jednou dojde, Bursík se o to postará, doufám.

03.06.2008 | 08:59:46 | Honza Reagovat

A ještě: pro divočáky:o)) 1,4 16V:o)) to je opravdu k pousmání...Co třeba nějaký šesti, osmiválec o objemu 3-4 litry??75 kW opravdu není žádný závodník..A jinak, k přepočtu kW/PS: 75 kW není 100, ale 102 PS, ale stejně, v thalii byl 1,4 16V s 72 kW/98 PS, 83 kW(správně má 83,5 kW) v laguně není 115, ale cca 114 PS.Pro divočáky by byl možná 3,0 V6, který se ale u nás nenabízí...

03.06.2008 | 02:30:32 | jašin Reagovat

2,0 8V

Stejně, když srovnám 1,4 16V a 2,0 8V v laguně, určitě vyhrává předpotopní osmiventilový motor v laguně...Tuto lagunu jsem měl, a ujel jsem i meganu 1,6 16V, který měl 79 kW...

03.06.2008 | 02:19:10 | jašin Reagovat

dobre auto. Sice skarede, ale jednoducha technika, overeny motor. Urcite ti bude dlho sluzit. Len skoda, ze je dnu tak malo miesta. Ale to je dane triedou, nie typom auta.

31.05.2008 | 19:24:00 |  Reagovat

Vše jsem se pokusil vysvětlit ve třetím odstavci recenze.

31.05.2008 | 16:39:01 |  Reagovat

sin

Prečo potom - Malo auto nejaké poruchy? : Ano

31.05.2008 | 09:04:35 |  Reagovat