Recenze Renault Thalia 1,4 8V Expression
“Za tie peniaze najlepšie auto na svete ”

Autor recenze: Dodo (38 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1390 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 8 let Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 30. 4. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Žiguli 1500 Škoda 120 Garde LS

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Jediná porucha na tomto aute boli zadné brzdy, konkrétne ich obloženie, ktoré na oboch stranách Turci prilepili lepidlom. Predpokladám, že dokonca nejakým vlastným Kanagónom, nakoľko sa odlepili pár mesiacov po záruke. Po kompletnej výmene za materiál z Clia o poznanie vyššia kvalita lepidla, ale samotný princíp takéhoto spojenia pri brzdách, kde ide o vysoké teploty – no comment. Ručnú brzdu na tomto aute odporúčam pokiaľ možno používať čo najmenej a pri parkovaní, nedajbože v zime a vonku – radšej vôbec. Inak veľmi pohodlné vozidlo (na svoju „veľkosť) a veľmi spoľahlivé. Interval servisných prehliadok – 30.000 km.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bolo kupované nové za 380.000,- SKK v hotovosti vrátane DPH. Bolo to v predmetnom roku, tzn. 2002 za tie peniaze najlepšie auto na svete. Čo už síce na týchto stránkach bolo o Thálii napísané, ale je to skutočne a nepochybne fakt a realita. Dnes sa Thálie predávajú podstatne lacnejšie a s podstatne lepšou výbavou, čo platnosť tvrdenia o najlepšom aute na svete za jeho kúpnu cenu posúva aj do súčasnosti. Za jazdné vlastnosti dávam 8/10 kvôli nepresnosti radenia.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia

Vložit komentář

Aktualizacia recenzie

Zdravim, takže Pathália má šťastne za sebou 225.000 km a o pár mesiacov oslávi 20. výročie 👍👏
Čo sa týka spoľahlivosti a technického stavu: všetko klape, oslík šlape.
A komu sa to nepáči, nech sa pokojne hodí o zem.

22.10.2021 | 21:12:08 | Dodo  | 78.99.85.* Reagovat

RE: Aktualizacia recenzie

Ach jaj....kecy v leci, takže za 15 let 200tkm a za dalších pět 25tkm...a to chceš abychom ti věřili jediné slovo?

25.10.2021 | 07:56:54 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

Aktualizacia recenzie

Zdravim, tak som prekonal 200.000 s 15-rocnym vozitkom. Co sa este menilo-opravovalo okrem oleja, sviecok, oblozeni na brzdach a ziaroviek? Vsetky spolu tlmice vzadu aj vpredu, obe zadne pruziny, zadna cast vyfuku a snimac otacok klukoveho hriadela + kabel k veku zadneho kufra. Auto stoji poslednych 8 rokov celorocne vyhradne vonku a jazdi ako svajciarske hodinky :o). Skratka za tie peniaze najlepsie auto na svete a za tym si stojim. Este par desiatok tisíc kilometrov a vymenim rozvody a potom po celkovo 300.000 znovu napisem aktualne skusenosti. Vela zdaru na cestach vsetkym fanusikom tohto auta!

21.09.2017 | 07:48:56 | Dodo  | 213.160.188.* Reagovat

recenze na 1.5 dci diesel

pěkná recenze je také tady:

http://www.autoencyklopedie.cz/2010/03/renault-thalia-1-5-dci-47-kw/

09.06.2011 | 14:32:20 |  Reagovat

Měl jsem Thalii

přdchozí generace (2003) a prodejce mi tehdy tvrdil, že vysokopevnostní ocel na Thalii není, ale že to nevadí :-))), jestlki ji má ta novější nevím, ale vzhledem k tomu, že je to téměř totožné vozítko, pouze s jiným tvarem kastle bych o tom pochyboval - také vzhledem k té ceně.

31.03.2011 | 09:07:35 | Vašek Reagovat

vysokopevnostní plechy používá i thalia. kdo je nepoužívá, je značka, která svůj model odsune a nazve jej třeba clasic, nebo tourist, zkrátka modely, které vyrábí souběžně s novým. i kdyý jako nové je mělo, pak už dávaj jen obyč plechy aby cena byla malá. typický příklad je model minulé octavie, který dělaj s novou. mnoho lidí toto neví, jen ti co se pohybujou v oboru

31.03.2011 | 08:23:43 |  Reagovat

Nejlepší auto na světě

Totálně se směju. Je to vlastně to samé zjednodušeně jako u motorek. Takový čínský scooter je pro vás nejlepší na světě, ten se dá pořídit za 12 tisíc tedy nejlevnější, ale jeho životnost je cca 20tkm, pak už nemá cenu do něj sypat i když aby vydržel takové km, tak musí být dotáhnuty všechny šroubky, pravidelné seřizování a výměna výfuku. Je pak lepší si koupit zajetý scooter pět let, nebo raději jawku či MZ a motorka vydrží nejméně 10 let a najede cca 100tkm bez výměny dílů a stačí seřizování. Lepší auto za 200t? Je jich hodně zajetých, rozhodně né Renault se znakem vepředu rudolfového čísla. :) Renaultu dávám od novoty za venkovního stání 5let. V garáži a zimě nejeté to je jiná pak vydrží spoustu let.

31.03.2011 | 08:01:50 |  Reagovat

Thalia

NEMÁ prvky karoserie z vysokopevnostní oceli, je to auto dělané na co nejnižší cenu, spoustu těch opičáren (předpínače,omezovače,pytle, dnes již povině ABS) má a co se těhle věcí týče, tak renault je v tomto ohledu jedna za značek s nejlépe vybavenými vozy to musím uznat, jen ta kvalita :-( .
Poměr výbava cena byl vždycky dobrý a při srážce s kolínětem bych tedy rozhodně raději seděl v renaultu, i když jak říkám jinak žádná výhra.
Jo a zadarmo bych vážení bral BMW, pokud mi ho někdo darujete:-)))

31.03.2011 | 07:27:11 | Vašek Reagovat

No no, elektronický rozdělovač brzdné síly na jednotlivá kola (nikoli na nápravy) Thalia nemá, stejně jako nemá stabilizační systém (i když v jednodušší verzi). Ale vůbec nevím, kdo a proč začal srovnávat thálii s kolíňaty. Thálie je ošklivá (poslední typ už se pohezčil, pravda), nekvalitní (stačí si přečíst ty recenze - tento majitel měl prostě štěstí na dobrý kus) a není na ní nic, co by konkrétně mě oslovilo. Toť vše a je jedno, jestli mám jako druhé auto kolíně a jako první auto Toyotu Auris, nebo předtím Felicii, Fabii, P 206, thálii prostě nechci. Ani zadarmo :-)))

30.03.2011 | 21:53:36 |  Reagovat

anonym 16:34

No no, tím bych se moc neoháněl: ABS, brzd. asistent, airbagy, pyrotech. předpínače...to je dnes zcela běžný standard i u malých aut, tedy i u Thálie. Možná to u mini ano, ale bavíme se o kolíňatech a Thálii. Rovněž tak je bláhové se domnívat, že by čelní náraz dopadl lépe pro pasažéry v kolíněti. Navíc vysokopevnostní ocel se běžně používá v kritických zónách, tedy neměj obavy, že v Thalii není použita, je i vzadu, a to i kvůli zvýšení tuhosti karoserie.

30.03.2011 | 17:04:17 | marne Reagovat

Tak se ho nezapomeň zeptat, kolik lidí vyprošťovali z této kategorie aut, podle tebe nebezpečných. Jejich bezpečnost je i v tom, že jsou čitelná, a nevytváří mylný dojem bezpečnosti.

30.03.2011 | 16:50:40 |  Reagovat

kolíně je rakvička, to co tu jmenuješ, to jsou jen podpůrné systémy. jak jsem napsal, ptej se hasičů a chlapů z nehodovek. v rodině jeden pracuje v jedné složce. víš z jakých aut se obtížněji vyprošťuje? mercedes, audi, renault, volvo, dost je o renaultech známé, že maj pevný skelet a mnoho výztuh. v malých autech jsi výztuhou a deformační zónou Ty.

30.03.2011 | 16:44:45 |  Reagovat

for marne

co konkrétně ten anonym myslel nevím, ale zkus porovnat bezpečnostní výbavu těchto dvou typů aut. To že má thálie delší předek nemusí nic znamenat, pokud jeho vývoji nebyla věnována náležitá pozornost. Někdy i kratší předek, vyrobený z vysokopevnostní oceli a speciální technologií (nechci se o tom rozepisovat) může být bezpečnější než delší a na oko bezpečnější. Existují příklady o mnoho větších aut, které při nárazu vypadaly jako z papíru a deformace šla až do kabiny. Co si já pamatuji z té bezpečnosti kolíňat, je tam nějaký asistent pro prudké brzdění v zatáčce, potom pro brzdění když nejsou obě kola na stejném povrchu, ABS je samozřejmost, jako airbagy, pak je tam pyrotechnické předpínání pasů při nárazu, a nějaký panický asistent pro panické brzdění :-)) , kdy vyvolá v brzdovém okruhu naráz maximální tlak. Možná jsem na něco zapomněl.

30.03.2011 | 16:34:15 |  Reagovat

Chlapi, nebuďte zaujatí. Napsat o naprosto průměrném, navíc skrčeném tureckém autě že je nejlepší na světě není o nic menší pitomost, jako napsat, že bych ho nechtěl ani zadarmo. Nechtěl, protože bych ho musel prodat, a s tím souvisí úřadování a spousta času. Jako auto bych to prostě nechtěl. Ani kdyby bylo nejlepší na světě. A že není! To už raději Sandero, tam se aspoň sedí jako v autě.

30.03.2011 | 16:20:25 |  Reagovat

Proto jsem chtěl vědět od toho anonyma, jak došel k tomu, že je kolíně bezpečnější, než Thalia.

30.03.2011 | 16:18:26 | marne Reagovat

taktak

přesně tak, jak už jsem napsal, důležitá je hmota a ne hvězdy. ve hvězdách budeš potom, až takovým prckem někam bouchneš.

30.03.2011 | 15:39:41 |  Reagovat

K autu

už se vyjadřovat nebudu, nemá to cenu, ale žasnu, jak vesele porovnáváte Euro NCAP mezi segmenty, to sakra přeci neznamená, že když má e- čkovej mercedes 4 hvězdy a ten skútr z kolína taky 4 hvězdy, že jsou oda stejně bezpečné, platí pro ně různé normy a vím jistě, že při nárazu obou čelně bych chtěl sedět v tom medvědovi.

30.03.2011 | 15:33:32 | Vašek Reagovat

už ze zásady je thalie určitě bezpečnější. kolíně a jiné tašky sice maj v testu stejně hvězd, ale hmota, která tam není a kde auto končí metr od řidiče, to se nedá ničím oblafnout. profesionální hasiči a policisté by mohli vyprávět....takže, takové nákupní tašky třeba jen pro tchyni...

30.03.2011 | 13:28:17 |  Reagovat

anonym 16. března

Zajímalo by mě, v čem je kolíně bezpečnější, než Thalia. Pokud vím, obě auta maj 4 hvězdy v nár. testech, nemluvě třeba o nárazu zezadu, kde má Thalia nepoměrně větší deformační zónu (ale i vepředu). Dále užitná hodnota Thalie je nepoměrně vyšší, co se jízd. vlastností týká je určitě pohodlnější,čtyčválec kultivovanější, uvnitř nepochybně tišší, interiér útulnější, než holoplech v kolíňatech....Takže trochu objektivity by nezaškodilo. A plácání typu: " Thálii bych nechtěl ani zadarmo" atp. může napsat jen hlupák.

30.03.2011 | 13:08:29 | marne Reagovat

Dodo

Nic si z toho nedělej, to je tady holt výsada některých anonymů, plácat hovadiny a bát se pak podepsat.
Thalia je, co se poměru cena : užit. hodnota týká, asi opravdu jedno z nej aut na našem trhu. Sám jsem se o ni zajímal, odradil mě ale příliš stísněný vnitřní prostor (mám 190cm) a nedokázal jsem se poskládat za volant tak, abych při tom mohl ještě řídit. Jinak opravdu nevím, co si mám myslet o kvalitě a spolehlivosti tohoto vozu. Někteří chválí, jiní nadávají. Já znám osobně 2 majitele Thalie a spokojenost.

30.03.2011 | 12:40:42 | marne Reagovat

Pre Anonyma

"Ale já bych ho nechtěl ani zadarmo."
Je to tvoj nazor, ja ti ho neberiem. Napisal som recenziu s faktami, podla ktorych bolo auto za 9 rokov 4x v servise a to na prehliadkach podla intervalov v servisnej knizke. Teraz ma cca 122.000 km a slape ako hodinky. Jedina chyba co zatial malo boli brzdove valceky vzadu, ktore aj ked nepatrnym, ale vytekanim kvapaliny sposobili odlepenie oblozeni. Po vymene na jednej z prehliadok su brzdy uz O.K.. Inak este raz : naplne + brzdove platnicky + 1x lozisko kolesa.
Plus za tie roky asi 4x ziarovka H7 ... ;o)
S recenziou som si dal namahu pre pripadnych zaujemcov o kupu tohto typu auta, aby mali z coho pri rozhodovani sa vychadzat. Dristy, typu "já bych ho nechtěl ani zadarmo" mne osobne pripadaju dost trapne, ale nech si kazdy urobi vlastny usudok.
Pri pripadnej kupe Thalie treba samozrejme, ako aj pri inom aute zvazovat, na aky ucel ho clovek vlastne potrebuje. Ci 10 km tam a spat denne do prace a sem-tam do Tesca (myslim, ze na toto je fantasticka), alebo kazde dva tyzdne na reprezentativnu sluzobnu cestu Kosice-Lisabon a spat ...

30.03.2011 | 07:01:47 | Dodo Reagovat

Ale zase nevykládej,ani zadarmo-nevěřím.To bys byl pěkný hlupák.

29.03.2011 | 20:30:22 | dr Reagovat

Dodo

Ano Dodíčku, máš pravdu. Je to skutečně za ty peníze NEJLEPŠÍ AUTO NA SVĚTĚ. Ale já bych ho nechtěl ani zadarmo.

29.03.2011 | 19:02:57 |  Reagovat

Recenzia

Recenzia je pravdiva a myslim si, ze napoveda o aute viac ako dost. Na rozdiel od dristov poniektorych diskutujucich. Inak, soferoval som uz kadeco, od Fiatky 500, cez Ochcavku a Subaru Forestera az po Mercedes S600.
A trvam na tom, ze Talia JE ZA TIE PENIAZE NAJLEPSIE AUTO NA SVETE.
Pre zmienovanych trkvasov ceny k dnesnemu dnu:
Renault Thalia : 75 koni od 6.490,- EUR;
Mercedes S600 : 517 koni od 159.000,- EUR.
Ale pre zaujimavost a pobavenie - napiste sem teda za 6.490,- € vratane DPH ktore je lepsie auto. Prosim s intervalom servisnych prehliadok 30.000 km, teda pri 120.000 km 4x v servise. Tesim sa ... :o)

29.03.2011 | 16:53:26 | Dodo Reagovat

Jirka

O tom bych si dovolil polemizovat. Na rozdíl od tebe jsem napsal svůj názor (a to s humorem) že thalia určitě není "nejlepší auto na světě", s čímž zde i někteří souhlasili, zatímco ty jsi mě bezdůvodně napadl, omlátil mi o hubu kolíně (proč vůbec to sem taháš?) a neřekl jsi nic, co by někoho zajímalo. Takže jen urazit majitele minivozu, který si dovolil nedržet hubu a řekl svůj názor? Ubohé, trapné, jako ty sám. Zřejmě se tak chováš i na silnici. (jsi malý, tak zůstaň vzadu, teď jedu já. A nekecej do diskusí, když máš jen tři a půl metru). A protože tvé příspěvky jsou veskrze stejné, oponoval bych ti v tom, že já nejsem normální. Ty jsi hlupák a navíc zaujatý. Pa brouku.

16.03.2011 | 19:45:41 |  Reagovat

O tom kolik se prodalo Thalií v německu jsem nic neříkal a je mi to jedno.Fakt jeden vím určitě,že nejsi normální.

16.03.2011 | 18:25:39 | Jirka Reagovat

Jirko,

ten standa musí bejt asi za vodou, nebo aspoň dost vysoce postavený THPéčko, protože podle tebe je majitelem nejméně šesti PC, soudě podle tvých příspěvků, kde každého anonyma, kdo se zastane kolíněte nazveš standou aniž by tě zajímalo IP (zrovna takoví znalci jako jsi ty si to zveřejnění ípéček vyplakali a teď se jich stejně nedrží). Ale pravda je, že Thálie se kolíňatům nemůže rovnat v ničem (mimo velikosti kufru, který ale asi majitelé těchto miniaut nepotřebovali). Ani ve spolehlivosti, v jízdních vlastnostech, ekonomice provozu, bezpečnosti. Než začneš něco plkat, ověř si fakta. A mimochodem, nevím kolik Thálií se prodalo v německu, ale kolíňat to bylo průměrně 40 000 každý rok. I to si můžeš ověřit.

16.03.2011 | 14:55:24 |  Reagovat

No a když se divám na hodnoceni Komfortu tak 10/10 je sakra přehnany,a nebo dotyčný v ničem jiném neseděl. :) .A tím nemám na mysli žádná drahá auta.

16.03.2011 | 14:18:30 | no name Reagovat

Tak nevím jestli nejlepší auto na světě. Pokud s tímhle vozidlem se dostanete pod 10 kč/km včetně nákupu vozidla, servisních nákladů a všech kapalin, tak budíž uznávám. Nejlepší vozidlo na světě :)

16.03.2011 | 14:05:05 |  Reagovat

najlepšie auto na svete :)

(((Bolo to v predmetnom roku, tzn. 2002 za tie peniaze najlepšie auto na svete.Čo už síce na týchto stránkach bolo o Thálii napísané, ale je to skutočne a nepochybne fakt a realita))) tak to mě dostalo :)))) ale když se dívam na Dodova předchozí auta,tak mu rozumím :)))

16.03.2011 | 13:50:35 | no name Reagovat

Vašek

Nikdo ti nebere tvé špatné zkušenosti s touto značkou. Věřím ti to. Sám jsem měl dost špatné zkušenosti s scenicem 2. Nicméně to byla ojetina. Ale jsou i lidi, kteří si ztěžovat nemůžou a i když to veřejně napíší, že jejich renault je ok, nevěříš a hned to znevažuješ. Prostě jsou lidi, kterým se renault sere a lidi, kteří jenom tankujou a mění olej.

16.03.2011 | 13:03:07 | Petr Reagovat

Proč?

Je to trestné? Nezajímají mne z pohledu možné koupě tohoto pavozu, ale jelikož jsem ji vlastnil, rád se podělím o zkušenosti, nehledě na to, že zde někteří rozohnění zastánci této značky píší zjevné lži - viz prodej Thalií v Německu.

16.03.2011 | 12:57:23 | Vašek Reagovat

když tě nezajímají, tak nevstupuj do diskuze. tschuss

16.03.2011 | 11:32:49 |  Reagovat

Ale,ale

Thálie se v Německu vůbec neprodávala, alespoń tenhle model, jak ta "nová" nevím , už mne Rendly fakt nezajímají, ale pochybuji, že by to změnili.

16.03.2011 | 11:18:59 | Vašek Reagovat

zase ta poloauta z kolína. němci alespoň renaulty, clia a thalie dost kupujou, to se ale o kolínských vozech říct nedá. proč? renaultu věří jako značce, tradici a bezpečí. razí heslo,když bourat, raději v renaultu.

16.03.2011 | 09:13:00 |  Reagovat

Stando ty nesnášíš pokud ti někdo urazí nebo něco řekne proti tvojí modle kolíněti a sám se posmívaš majiteli Thalie,což je alespoň proti kolíněti kus auta.Mimochodem tou hantýrkou a nadsázkou,kterou je to psaný okopíroval od tebe,jenže s tím rozdílem,že ty to myslíš smrtelně vážně.

16.03.2011 | 07:49:42 | Jirka Reagovat

No,

zase u žížaly nehrozí, že by tě rozdupala :-)))

16.03.2011 | 07:36:02 | Vašek Reagovat

To by musli být stejně duchem chudí jako ty, Jirko. Protože by to bylo jako dát za slona žížalu.

15.03.2011 | 19:59:13 |  Reagovat

A navrch jeden a půl kolíněte.

15.03.2011 | 19:53:09 | Jirka Reagovat

Co chcete? pro člověka, kterej měl předtím jen žigula a garde je toto auto opravdu "nejlepší na světě". Víte co by za něj dali třeba černoši v Papuánii? Sedm kokosů a dvě kapibary :-)

15.03.2011 | 19:44:46 |  Reagovat

Jsou to prostě "prudiči" ... :-))
Zdarec :-)

15.03.2011 | 19:26:10 | Jirka KOPR Reagovat

U HTP se také prudí, Renaulty problematické jsou a spokojení majitelé mohou být samozřejmě rádi. Znovu opakuji, že nevyrovnaná kvalita je u řady značek. Renault k nim patří.

15.03.2011 | 19:23:56 | Itall Reagovat

Pravda, neprudí. Neboť lid český se nechá rád zmanipulovat. Ve svém okolí(kamarádi, příbuzní) je poměr spokojených a nespokojených tak 50na50

15.03.2011 | 18:57:11 | Pavel Reagovat

No, hlavně je zajímavé,

že u jiných značek takhle nikdo neprudí - divné......

15.03.2011 | 17:51:16 | Vašek Reagovat

Že vás to baví.Když někdo napíše,že je s renaultem spokojený tak je to podle vás nesmysl.Jestli nebude chyba na vašem přijímači.

15.03.2011 | 17:14:41 | Jiří Reagovat

Tato značka je leda tak největší krám na světě a všem co ji vychvalují doporučuji projet se v pořádném autě.

15.03.2011 | 16:37:18 | tom Reagovat

Opravdu zábavná

snůška kravin.Fakt jsem se pobavil prý nezatahovat brzdu,nejlepší auto na světě zbytečná výměna rozvodů.Žádná recenze jen zbytečná snůška nesmyslů.

15.03.2011 | 16:34:30 | pol Reagovat

Prehliadka po 120.000 km

Auto absolvovalo prehliadku po 120.000 km. Vymeneny olej a sviecky. Prve veci navyse - 1 lozisko predneho kolesa ("kvalitne" ceskoslovenske cesty) + odvzdusnovaci ventil pre chladiacu kvapalinu. Cena spolu 360,- EUR vratane DPH.

Dalsia prehliadka by mala nasledovat o 30.000 km. Mali by sa menit brzdove oblozenia a asi uz aj brzdove kotuce. Plus zadna cast vyfuku. Ale auto bude mat 150.000 km a cca 10 rokov...

Po 120.000 km zatial bez poruchy - spokojnost. Za tie peniaze najlepsie auto na svete. Nepochybne.

15.03.2011 | 16:15:13 | Dodo Reagovat

100.000 km, 8 rokov pouzivania

Len kratke info:
- Tak na Patálii som vymenil rozvody skor ako po 120.000 km, lebo v Renaulte ma postrasili, ze remene mozu prasknut, kedze sa mali menit bud po 5tich rokoch alebo po tych 120tis.
To samozrejme viem, ale kvoli kvalite Renault motora som si nekupoval napriklad Skodovku ktora mala v roku 2002 interval nie 30tis. ale 10tis ...
Dal som ich teda vymenit pri terajsich 100.000 km a ked to vsetko rozobrali, ukazalo sa, ze islo o absurdne vyhodenie penazi - oba remene PERFEKTNE, kladky PERFEKTNE, vodne cerpadlo PERFEKTNE.
12.000 v prdeli.

Inak pohoda, auto po 8 rokoch a 100.000 km slape ako hodinky.
Dalsie rozvody nevymienam ale uz skor, ako po 200.000 km. Bez ohladu na uplynute roky. A to radim kazdemu kto nerad rozhadzuje a ma poriadny motor, to znamena benzin od Renaultu.

PS: Mam tam este povodne pneumatiky - teoreticky by som ich tiez mal vymenit, lebo maju 8 rokov ... A teoreticky by som si mal kupit aj novy byt, lebo moj uz ma 12 rokov ... A v zamestnani som uz tiez cca 10 rokov, takze najvyssi cas dat vypoved. :o)

Raz povedal jeden zidovsky bankar nieco taketo:
"V momente, akoby si ludia prestali kupovat veci ktore nepotrebuju za peniaze ktore nemaju (myslel tym leasingy, uvery, ...), mame po vtakoch."

22.05.2010 | 09:52:18 | Dodo Reagovat

25. března 2010 | 11:41 | Peter

Olejový filtr -na ten se zeptej v autopotřebách,ale ve filtru bych nehledal nějaký nej... -všechny filtry plní účinek filtrace,a jestli ti nabídnou pár filtrů,tak bych volil zlatou střední cestu -cenově 180-250kč,víc ani míň bych nedával.A jak psal Itall,tak si taky myslim,že olej 10W-40 by ti bohatě stačil (ale ovšem 5W-40 je lepší).To už záleží na tobě,kolik chceš utratit.Jistě je levnější si ho vyměnit doma,ale zase v servisu-kdyby něco,tak je to na tom servisu,a ne na tobě.Taky si olej měnim sám,ale jednou jsem ho dal do servisu na výměnu,a povedlo se jim urvat vypouštěcí šroub (nevim,jak to dokázali).Tak jsem měl díky nim komplet novou vanu zadarmo.Takže-výměna doma je levnější,ale v servisu je to "bezpečnější".To už fakt záleží jen na tobě.Ale rozhodně bych na výměnu oleje nejezdil do Renault servisu,ale bohatě postačí obyčejný servis.Práci odvedou stejnou,ale i o několik stovek levnějš.

25.03.2010 | 12:24:21 |  Reagovat

Značku platničiek, samozrejme

. A už som videl aj vzadu na Thálli kotúče, nejaký tuning.

25.03.2010 | 11:52:53 |  Reagovat

To: Janmil: Platničky mi najmenej vydržali

okolo 120, max.180.000 km, na 406, na 607 120-150, treba kúpiť slušnú značku, až nejazdíte brzda-plyn a iba mesto, MUSÍ vydržať aspoň 80-100.000 km.ľuboš

25.03.2010 | 11:50:53 |  Reagovat

Poniže píšu kolegovia,

že by už bubnové brzdy nechceli.
Popravde, tiež som ohŕňal nos, keď na 406 z 2000 r.v. boli vzadu bubny.
Trochu ma upokojil mechanik, že to je to najlepšie, čo som mohol spraviť. Myslel som si svoje...,
...ale PRAVDA je tá, že dodnes netuším, či sú prilepené, alebo prinitované, počas vyše 420-430.000 km sú pôvodné, NIKDY sa nič s nimi nerobilo, ani s ručnou brzdou.
Síce 406 skoro nebrzdí..., ale klobúk dole pred materiálmi roku 2000 ./nebrzdí ostro a stráca po niekoľkých ostrých zabrzdeniach silu, ináč asi ako bežné auto/

25.03.2010 | 11:47:00 | ľuboš Reagovat

Zdravim chcem sa podakovat za vase rady a este sa chcem spytat na olejove filtre do tej Thalie ze aky filter by bol najlepsi
Este raz dakujem.

25.03.2010 | 11:41:38 | Peter Reagovat

Thalia 1,4 8V je motor starší konstrukce, jako v Loganu. Takže olej dle specifikace výrobce, určitě tam nebudou žádné velké nároky, spíš menší. Pokud jde o viskozitu 5W-40, což bývají oleje syntetické (nebo značené jako plně syntetické), a tedy ty dražší, ne že by to bylo na škodu, ale asi zbytečná investice. V servisech je samozřejmě rádi dávají, páč jsou na nich obvykle vyšší marže. Záleží, kde se olej koupí. V servisu, a ještě značkovém, bude pravděpodobně až nepochopitelně předražený. Je to celkem běžné. Plně syntetický olej 5W-40 se dá koupit od tzv. neznačkových (i pod 150,- Kč/l), až po tzv. značkové, asi kolem 300,- Kč/l. Ty ovšem ve značkových servisech stojí klidně i přes 500,- Kč/l. U tohoto motoru bych asi moc nevymýšlel a dal bych viskozitu 10W-40, která tomu vyhoví v našich podmínkách celoročně a specifikaci dle výrobce, takže by to byl asi částečně syntetický (polosyntetický). Takový olej bude stát neznačkový do stovky a značkový max. do dvou stovek za litr. V servisu samozřejmě zase více. Nebo také někde v hypermarketu, kde je jim to jedno, tak ho nabídnou nejprve také draho, když se neprodá, tak potom za polovic, a když se zas neprodá, tak ještě za polovic. Ale nelze tu řešit cenovou politiku každého.

25.03.2010 | 11:26:32 | Itall Reagovat

25. března 2010 | 09:34 | Peter |

Oba dva druhy jsou výborný syntetický oleje,s "výbornou" mazací technikou-což si osobně myslim,že až na Thalii docela škoda... -ale NO PROBLEM.

25.03.2010 | 09:53:02 |  Reagovat

25. března 2010 | 09:34 | Peter |

Ještě v čem je rozdíl,tak v ceně.Elf Excellium LDX 5W40 stojí cca 340,-kč /litr,a Elf Evolution SXR 5W-40 stojí cca 280,-kč /litr.Ale jinak jsou stejný,neni problém tyto oleje "střídat".

25.03.2010 | 09:50:34 |  Reagovat

25. března 2010 | 09:34 | Peter |

Elf Excellium LDX 5W40 je na "větší" zatížení,a udávají u něj větší-delší životnost,jinak je stejný,jako Elf Evolution SXR 5W-40,takže ho můžeš bez problémů vyměnit,nic se nestane.

25.03.2010 | 09:47:07 |  Reagovat

Olej do Thalie

Zdravim chcel by som sa spyatat ze aky olej by bol vhodny na vymenu do mojej thalie 1,4 8V r.v 2004 ? Je to moj sice uz 3 vymenny interval ale to mi robili v servise a teraz chcem si sam vymenit. Tento olej mi menili Elf Excellium LDX 5W40 ale ja ho nemozem nikde najst ale nasiel som tento Elf Evolution SXR 5W-40 moze byt tento olej ?
Dakujem za odpoved.

25.03.2010 | 09:34:08 | Peter Reagovat

Renault THALIA r.v.2001.

mam dobre skusenosti podla predosleho mam thaliu 8 rokov zatial nic na poruche iba vymeny olej filtre atd. ful spokojnost aj spotreba a mam po zaruke namontovany aj LPG zn. Lovato samozrejme skoda ze to uz je bez oficial no cakam inac na OK schvalenie spotreba o polovicu mensia bez problemov co sa cudoval aj montaznik nakolko montoval to do prveho vozidla tejto zn.bez problemov ide ako hodinky spotereba 6 l. plynu pri naj zatazi vozidla usetrenie PHM dost velka uz je LPG vratene ceny benzinu lacnejsia jednoducho som spokojny vozidlo nechcem predat lebo ak sa daco podarí tak sa podari a moze to byt aj MB ak ma poruchy tak ich ma a ty si na tom skodný. ja zatial so THALIOU nie - nie - nie-

17.08.2009 | 21:38:47 | Laxi Reagovat

obloženie+platničky

Osobné autá majú v súčasnosti obloženie lepené, nitované je veľkou výnimkou. Tiež vlastním Thaliu/2002 a zatiaľ mi obloženie chvalabohu drží (55000km). Platničky v predných brzdách som menil pri cca 35000km. Tri kusy boli v pohode, zodraté na cca 50%, ale jedna platnička takmer na kov, nechápem to, pretože strmeň sa pohyboval na vodítkach úplne ľahúčko. Skôr to bola asi chybná platnička, lebo teraz nová sada je po 20000km opotrebená úplne pravidelne (všetky štyri kusy rovnako).

10.06.2009 | 13:40:03 | janmil Reagovat

RE: Pepa

Jasne. Trochu som bezdovodne myslel, ze si mal mozno podobny problem, ako som opisal v recenzii. Takze tak. Co sa tyka brzdovych dosticiek vpredu, vymienali sa pri prvej generalnej prehliadke, teda po 60.000 km. Teraz ma Thalia 80.000 km, takze by ma to malo trapit zase pri 120.000 km. Tam uz navyse pocitam aj s vymenou rozvodov. Ale pri mojom jazdeni cca 10.000 km rocne to bude okolo roku 2013. Inak zaruka na karoseriu bola pri kupe poskytnuta na 12 rokov ... Takze trapenie s hrdzou od roku 2014 najskor ... Pricom predne blatniky su kovove az teraz pri Megane III. Ja mam na Thalii este "stary dobry francuzsky plast" ;o)

06.05.2009 | 12:27:58 | Dodo Reagovat

Dodo

Čau,dík za vyčerpávající odpověď,ale asi jsme si nerozuměli.Myslel jsem přední destičky u vás se tomu možná říká jinak,doštičky,platničky nebo tak nějak možná.

06.05.2009 | 11:31:40 | Pepa Reagovat

RE: Pepa

Zacalo sa to odliepat asi hned po kupe, totiz po rozobrati bubnov bola mierne derava gumicka okolo brzdoveho valceka. A to na oboch stranach – teda vlavo vzadu aj vpravo vzadu. Cize malicko ale predsa vytekala brzdova kvapalina, ta sa rozlievala v uzavretych bubnoch kde sa len dalo a tomu lepidlu od Turkov to vela nepridalo. Kedze som nemal tusenia, ze nejaky zabozrutsky konstrukter navrhol lepidlovy spoj oblozenia na celust, ani som netusil, ze sa nieco rozsypa. Lepidlo, ktore potom vybral technolog zrejme bolo este horsie, ake predpokladal konstrukter. Nasledne nakupca v Turecku do toho zakomponoval co najlacnejsie a bolo to. Dorazil to uz len robotnik vo fabrike (alebo skladnik), ked pri montazi rozsekol to gumove tesnenie valceka. Na tvoju otazku – po kolika tisicich kilometrech – definitivne to odpadlo tak cca po 35.000. Inak, kedze sa to rozsypalo postupne, vlastne som si aj zvykol, ze mi vzadu auto nebrzdi. Vratane neucinnej rucnej. V podstate som na neucinne brzdy vzadu neprisiel ja, ale prijimaci technik, ked siel s tym v servise do garaze (garancna prehliadka po 60.000) a pouzil pri tom rucnu. Aj ked je pravda, ze ten humus v oboch bubnoch sem-tam dost piskal. Musel som dat potom menit valceky, oblozenie a kvoli tej hnilobe aj samotne celuste komplet s pruzinami. Odvtedy to drzi o poznanie lepsie, ale princip lepenia zostal, takze sa to odliepa urcite dalej, aj ked pomalsie. Ale uz predpokladam netecie kvapalina z valcekov, cize vnutri nic nehnije. Ale auto s bubnami vzadu, ako povedzme Suzuki SX4, uz by som si z principu nikdy nekupil. Aj ked normalne sa ten spoj vacsinou nituje (vid. Felda). Inak s tym autom nic nebolo. Lejem tam len kvapalinu do ostrekovaca a raz za rok, po zime to davam vzdy poriadne umyt. Aj zospodu.

06.05.2009 | 08:23:26 | Dodo Reagovat

To mikymaus

TATA byla myšlena v souvislosti s nejlepším autem na světě... Jsem zastáncem toho, že auto je nutné zlo. Hlavně je to spotřebka k ježdění, žádné prodloužení, žádné EGO, žádná masturbace, pouze předražený kus plechu, který je v nejlepším případě po 10 ti letech po smrti (až na par historickych klenotu). Takže mám také novou Thalii a spokojeni si jezdím

06.05.2009 | 08:22:46 | Honza Reagovat

Destičky

Čau,po kolika tis.km ti odešly brzdový destičky?

06.05.2009 | 07:42:50 | Pepa Reagovat

TATA

No neviem ... Aj Thalia je ako rodinne auto skor vychodiskom vo financnej tiesni. Nie este TATA NANO – to si skutocne ako rodinne predstavit neviem. Iba ak pre rodinu Liliputanov.

05.05.2009 | 18:21:54 | Mickey Reagovat

Važným konkurentem bude ten maly sympaťák od TATA

05.05.2009 | 11:52:17 | Honza Reagovat