Rok výroby:2007Typ motoru:1,4Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:19 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,1 l/100 kmVloženo:13. 6. 2008
Ne. V Benátkách nás na chvilku vyděsilo zamykání, které se na chvíli zaseklo a nechtělo nás pustit do auta. Po asi dvou napínavých minutách se vše samo "spravilo".
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v květnu 2007 a od té doby zatím skvěle plní svou funkci nenáročného a bezproblémového vozítka. Víko motoru jsem za 13 měsíců zvednul dvakrát při doplnění ostřikovačů a kontrole oleje. Důvodem pro nákup byl kufr o objemu 510 litrů- který pro mladou rodinu téměř nezbytnost. Nelituju investice do silnějšího motoru. Alpy i špičaté Apeniny byly pro Natálku malina a s lehkou nohou jezdím mimo krajská města a dálnice do 6l/100km.
Nejdelší ujetrá trasa: Morava-Toskánsko-Švýcarsko-Morava, celkem 3700 km. Nejdelší ujetá trasa za jeden den: 1100 km.
Hlavní výhody: 1) Kufr - skvělá věc, NE však na přepravu velkých předmětů (sedan je sedan). Složený kočárek je možno uložit podélně i napříč a je kdykoli přístupný i při kompletním sbalení na delší rodinnou dovolenou včetně kartonu piv v plechovce a "basy" kojeneckých vod. 2) Výbava - Renaultu se podařilo dostat do limitky F1 všechny důležité věci, je však třeba počítat s "levným" provedením (např. klima je manuální, palubní počítač ukazuje jen jednu hodnotu a listovat lze jen jedním směrem atd.) 3) Zatím naprostá spolehlivost - nepraskla jediná žárovka a nerozsvítila se jediná kontrolka kromě hladového oka. Prostě nasednu a jedu. 4) Solidní jízdní komfort ve své třídě. Auto je sice opravdu náchylné na boční vítr, ale zato si díky vyššímu podvozku poradí i s jízdou po českých tankodromech. A koho bolí z auta záda, měl by si občas zajít do posilovny a nesvádět svou špatnou tělesnou kondici na chudáka auto.
Slabé stránky: 1) Horší čitelnost tachometru v šeru, podsvícení je při některých situacích málo kontrastní. 2) U motoru 1,4 16V přímo sadistické umístění měrky oleje. Pokud nemáte ruku jako Saxana počítejte při kontrole s ušpiněním a někdy i odřením. 3) Evidentně levná řešení karoserie (odkryté pružiny v kufru, skoro merkurovské šroubky na některých méně podstatných spojích atd.). Zvenku naštěstí nic z toho není vidět. 4) Výhled při couvání není nic moc, vzdálenost se přes kufr špatně odhaduje. Před sídlištěm bych s tím denně podélně parkovat nechtěl, určitě se to ale dá naučit. 5) Při rychlosti nad 100 km/h se mi také ozve svištění od dveří, prý je to způsobeno tím, že dveře nejsou zapuštěny dovnitř karoserie ale sedají na ni zvenku. Příjemné to není, ale vážný problém taky ne. Úplně odstranit to asi nelze.
Zásadní slabiny však Thalia nemá. Je to zvláštní mix věcí nadprůměrných a průměrných, který jiné automobilky nenabízejí (alespoň ne v kategorii 250-300 tis CZK). Je ideální pro začínající rodinu bydlící mimo velká města. Nelze ji však použít jako stěhovák nebo jako kompenzaci mindráku způsobeného nedostatečnou velikostí mozku či jiného orgánu. Pokud bude i nadále šlapat tak jako dodnes, nákupu litovat nebudu. Neustálé drobné opravy na starších autech mě omrzely. Na garančce po roce jsem byl včera a stála 5000 včetně výměny filtru v klimatizaci. Přístup prodejců i servisáků je tady v Brně velmi dobrý, zatím jsem však neměl možnost (a snad ani nebudu) testnout je při řešení nějakého nepříjemného problému.
Napsáním této recenze si vyhrazuji právo nereagovat na připomínky fujtálijů a jiných samozvaných odborníků na design.
Neupsal ses o nulu v nájezdu km? nemá být místo 25000km 250 000km? Za 4 roky je reál spíš těch 250 nez 25 tisíc..6250km za rok, není zbytečné mít auto?
Diky všem kteří zveřejní svůj názor na tento tip vozu.Jednoduše : mám Thalií 1.4 najeto 64000 km a mimo běžné údržby žádný problém.Pokud by to takto vydrželo budu jen a jen spokojen.Mnoho lidí tomuto vozu říká SOCKA ale mě pohodlí a spotřeba vyhovuje.Tsak i Vám všem mnoho kilometrů.Ahoj kc.
Tak sem byl podruhé na garančce a vše je fur OK, zatím nepraskal jediná žárovka. V tuhé zimě se projevila jedna nevýhoda Thálie - pokud venku přes noc hodně promrzne, začne v desce vrzat. Všechno se ale spraví po zahřátí interiéru. Stoupáky a klesání v Alpách ale zvládala výborně, řetězy sem vezl úplně zbytečně.
Četl jsem tvou recenzi, upřímnou soustrast. Musíš doufat, že budeš mít víc štěstí v něčem jiným, třeba hned při výběru dalšího auta. Abys věděl že v tom nejseš sám, mě zas pěkně pije krev notebook, na kterým ti právě píšu. Tvůj ročník Thalie byl asi ještě nevychytané, za mizérii servisu ve vašem kraji ale nemůže ani Thálka ani Turci. Závady co popisuješ sou navíc často spíš nepříjemnosti než fakt vážný poruchy. Já jsem např. na Fordu Focus rv2001 měnil halogeny ještě častěji. A to je skoro 2x dražší. Takže good luck!
Já mám thalii 1.4-16v již 4.roky najeto 25000 Km nenechám na ni dopustit závady žádné uvidím až bude mít jednou ,či dvakrát více tichý chod na silnici je to hřebec ,že se více naklání v otáčkách pro mě v pohodě kufr nádhera spotřeba slušná a má jednu z nejlepšich antikorozni ochranu za ty peníze můžu jendoporučit..
Mít dobrej servis ,to je u Renaultu základ, já měl teda fakt pech, mám Thálii 1,4 8V z r.2003 a doufám,že se jí brzy zbavím, ale ty novější jsou snad už kvalitnější. Rád si přečto tvoji recenzi po 100.000km. Moje je taky F1 edition viz recenze r.2003, ale hepy zní vůbec nejsem , servis zná víc než ty starý ojetiny (do cca 50.000km docela OK), pak to začlo. Nicméně ti přeji, aby si byl větší klikař než já a fakt napiš až budeš mít víc km.
Ja som vyriesil nastavenie teploty tak že som kúpil digitálny teplomer za 300 korún, zapichol som ho na výduch uprostred prístrojovky a meria my teplotu vychádzajúceho vzduchu.Druhé čidlo je vomku a meria vonkajšiu teplotu , tak si viem nastavit správny teplotný rozdiel. Je to niečo ako urobsisámdigiklima, za 300sk.
Automatická klimatizace (+ el. zrcátka) byla v r.2007 pro Thálku za příplatek 19tis. Kč (tzn. víc než např. silnější motor). Nešel jsem do toho, protože za nejdůležitější považuju samu možnost zchladit interiér, i když bez pohodlí nastavení teploty. Jasně že je automat lepší, ale u nás není nezbytný, klima stejně po 8 měsíců stojí. Až budu rozvážet pizzu po Sicílii, určitě si pořídím automatickou. RE: Honza - do Glajdy jezdím často a s 1,4 se dá bez větších problémů vyjet na pětku. Jenom pod hotelem riskuješ tisícovku a dva body, takže to dělám jenom v noci. Dik za přání, totéž tobě.
r. 2001 - otec kupuje Thaliu r. 2001 - buduci svokor kupuje Thaliu (este sme sa nepoznali) r. 2005 - ja kupujem Thaliu r. 2008 - otec zase kupuje Thaliu
Co viac k tomu dodat.... Vyska posedu v aute, velkost kufra, auto-klima, ... to su take veci, na ktore jednemu zalezi viac inemu menej - samozrejme rozhoduju o kupe auta. Thalia ponuka vynikajuci pomer vybava/vykon/cena, je to auto na ktore sa da spolahnut. Ja mozem kupu Thalie len odporucit.
Thalka je super, jak tak koukam na cenik, bral bych ji zase 1,4 16V v podstate v plne nalozi za 246900 - sleva podle sikovnosti ve vyjednavani. Ta 1,4 16V je rozumna volba, mam 1,2 16V, do Glajdy vyleti jako sip 90 bez problemu, ale obcas by to chtelo neco silnejsiho. Autorovi preji mnoho km bez nehod.
Thalie v základu nemají klimu žádnou. Nejvíce udavávaná v druhém stupni výbavy je manuální. Automatická je k vidění málo, protože u auta za 230 tis je příplatek 10 tis dost.
Manuálna klíma je vždy manuálna tj nevie vychladiť na zvolenú teplotu. Fabia nie je výnimka- ak má samozrejme manuál, žiadne čidlá nerobia z manuálu automatiku. A to porovnanie cien- je rozne v čase a mieste. Dnes majú predajcovia volnejšiu ruku, sami môžu meniť svoj rabat a pridať nejaký ten bonus. Ono 50 000 rozdiel pri cene napr. 350 000 sk je celkom dosť.
Re: Rudko, Misso - Já mám taky 183 cm. Netvrdím, že by se v thálce dala provozovat gymnastika, ale problém s hlavou na stropě nemám. Možná záleží i na tom, jak jste zvyklí v autě sedět. Opravdu nízko je ale na zadních sedadlech. Tam to ale děckám ještě hodně dlouho vadit nebude.
RE: Misso, Lakinooo - Předchozí ojetinu (Ford Focus) jsem si nevybíral, to za mě udělal tehdejší chlebodárce. Nemůžu říct, že by mě vyloženě nechal ve štychu a náklady na opravy platila firma. Už ale sem tam něco bliklo nebo naopak navždy zhaslo. Totéž bude samozřejmě za čas platit pro moje auto, ale to už nebude můj problém. Pro někoho je lepší koupit si ojetinu a mít vyšší třídu za stejný prachy. Já ale potřebuju spolehlivý auto a lítání po bazarech mě nebaví. Za dva roky mě skončí leasing a když mě auto nechá dělat svou práci, budu mít do té doby zas na nový.
RE: Hrosifarma - Tvou recenzi jsem si přečetl a nestačil jsem se divit, co ti pod ni někteří jedinci stihli za tak krátkou dobu vyzvracet. Dost mě překvapila tvá cena thalie, já za ni dal 265 táců včetně defendu a mám tam motor 100hp a všechno co je pro mě podstatný. FA byla ve stejné výbavě dražší minimálne o 50tis - pokud chceš silnější motor, pak se z příplatků na fábce poděláš. Pro mě je FA solidní, ale dost nechutně předražená.Tvoje priority jsou ale jiné než moje - proto máme různá auta. Parkovací senzory be se thálce šikly, bohužel nebyly v nabídce. Napiš až auto pořádně protáhneš.
Také jsem nedávno rozmýšlěl o novém autě. Thalia byla jedna z možností. Nakonec však vyhrála fabia II. - viz má recenze. Rozdíl byl v ceně TH 302000 a FA 325000. Výbavou i velikostí však vyhrála FA - park senzor - výborná věc právě pro sídliště - klima sice manuál. ale má čidla, tedy udržuje teplotu, tempomat. PC a pod.. Měřím 193 cm a TH je určitě menší než FA. Také jízdní vlastnosti jsou jiné - FA sedí jako přibitá, TH je opravdu "vrtkavá"- promiň ale připadal jsem si jak na vojně ve Š 1203. Ale fakt je, že TH má větší kufr a to zásadně - o 110 l. Je to ale o tom, co vyhovuje konkrétnímu člověku. Jinak na delší cestui se teprve chystám, tak uvidím.
Aj ja som mal hlavu az v streche, ked som sa v tom viezol, pripadal som si jak flinstonovci :D . Osobne by som to auto nechcel, na margo ojazdeneho auta co si stale opravoval, preco si si kupil ojazdeny crep? treba poriadne vyberat!
Thaliu mi vychválili kolegovia. Vyberal som si nové auto a tak som zavítal aj do Renaultu. Exteriér nič moc, ale povedal som si, je svojrázny a asi sa nekradne. Vnútri som mal na mieste vodiča a samozrejme aj na zadných sedadlách hlavu opretú o strechu a to mám 183 cm. To ma sklamalo. Volil som iné auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
Jiří
Neupsal ses o nulu v nájezdu km? nemá být místo 25000km 250 000km? Za 4 roky je reál spíš těch 250 nez 25 tisíc..6250km za rok, není zbytečné mít auto?
16.07.2009 | 18:17:05 | Jašin Reagovat
thalie
Diky všem kteří zveřejní svůj názor na tento tip vozu.Jednoduše : mám Thalií 1.4 najeto 64000 km a mimo běžné údržby žádný problém.Pokud by to takto vydrželo budu jen a jen spokojen.Mnoho lidí tomuto vozu říká SOCKA ale mě pohodlí a spotřeba vyhovuje.Tsak i Vám všem mnoho kilometrů.Ahoj kc.
16.07.2009 | 13:43:19 | smidcunas Reagovat
Po dvou letech vše OK
Tak sem byl podruhé na garančce a vše je fur OK, zatím nepraskal jediná žárovka. V tuhé zimě se projevila jedna nevýhoda Thálie - pokud venku přes noc hodně promrzne, začne v desce vrzat. Všechno se ale spraví po zahřátí interiéru. Stoupáky a klesání v Alpách ale zvládala výborně, řetězy sem vezl úplně zbytečně.
30.05.2009 | 16:34:46 | autor recenze Reagovat
RE: Vašek
Četl jsem tvou recenzi, upřímnou soustrast. Musíš doufat, že budeš mít víc štěstí v něčem jiným, třeba hned při výběru dalšího auta. Abys věděl že v tom nejseš sám, mě zas pěkně pije krev notebook, na kterým ti právě píšu. Tvůj ročník Thalie byl asi ještě nevychytané, za mizérii servisu ve vašem kraji ale nemůže ani Thálka ani Turci. Závady co popisuješ sou navíc často spíš nepříjemnosti než fakt vážný poruchy. Já jsem např. na Fordu Focus rv2001 měnil halogeny ještě častěji. A to je skoro 2x dražší. Takže good luck!
09.07.2008 | 19:31:26 | autor recenze Reagovat
MŮJ BROUK
Já mám thalii 1.4-16v již 4.roky najeto 25000 Km nenechám na ni dopustit závady žádné uvidím až bude mít jednou ,či dvakrát více tichý chod na silnici je to hřebec ,že se více naklání v otáčkách pro mě v pohodě kufr nádhera spotřeba slušná a má jednu z nejlepšich antikorozni ochranu za ty peníze můžu jendoporučit..
29.06.2008 | 18:16:45 | Jiří Reagovat
Uvidíme,uvidíme
Mít dobrej servis ,to je u Renaultu základ, já měl teda fakt pech, mám Thálii 1,4 8V z r.2003 a doufám,že se jí brzy zbavím, ale ty novější jsou snad už kvalitnější. Rád si přečto tvoji recenzi po 100.000km. Moje je taky F1 edition viz recenze r.2003, ale hepy zní vůbec nejsem , servis zná víc než ty starý ojetiny (do cca 50.000km docela OK), pak to začlo.
Nicméně ti přeji, aby si byl větší klikař než já a fakt napiš až budeš mít víc km.
29.06.2008 | 10:22:10 | Vašek Reagovat
Dobra recenze...
29.06.2008 | 02:05:30 | Reagovat
Samozrejme že to nie je automatická klíma , len rieši problém zmrazovania posádky .
28.06.2008 | 21:01:20 | tibor Reagovat
Šikovným patrí svet, ale tak jednoducho automatická klíma nefunguje :-))
23.06.2008 | 23:34:23 | Petrík Reagovat
klima
Ja som vyriesil nastavenie teploty tak že som kúpil digitálny teplomer za 300 korún, zapichol som ho na výduch uprostred prístrojovky a meria my teplotu vychádzajúceho vzduchu.Druhé čidlo je vomku a meria vonkajšiu teplotu , tak si viem nastavit správny teplotný rozdiel. Je to niečo ako urobsisámdigiklima, za 300sk.
23.06.2008 | 23:26:00 | tibor Reagovat
Reakce na komentáře 2
Automatická klimatizace (+ el. zrcátka) byla v r.2007 pro Thálku za příplatek 19tis. Kč (tzn. víc než např. silnější motor). Nešel jsem do toho, protože za nejdůležitější považuju samu možnost zchladit interiér, i když bez pohodlí nastavení teploty. Jasně že je automat lepší, ale u nás není nezbytný, klima stejně po 8 měsíců stojí. Až budu rozvážet pizzu po Sicílii, určitě si pořídím automatickou. RE: Honza - do Glajdy jezdím často a s 1,4 se dá bez větších problémů vyjet na pětku. Jenom pod hotelem riskuješ tisícovku a dva body, takže to dělám jenom v noci. Dik za přání, totéž tobě.
22.06.2008 | 13:52:04 | autor recenze Reagovat
thalia
r. 2001 - otec kupuje Thaliu
r. 2001 - buduci svokor kupuje Thaliu (este sme sa nepoznali)
r. 2005 - ja kupujem Thaliu
r. 2008 - otec zase kupuje Thaliu
Co viac k tomu dodat....
Vyska posedu v aute, velkost kufra, auto-klima, ... to su take veci, na ktore jednemu zalezi viac inemu menej - samozrejme rozhoduju o kupe auta. Thalia ponuka vynikajuci pomer vybava/vykon/cena, je to auto na ktore sa da spolahnut.
Ja mozem kupu Thalie len odporucit.
16.06.2008 | 12:38:34 | matusco Reagovat
Bestseller!
Thalka je super, jak tak koukam na cenik, bral bych ji zase 1,4 16V v podstate v plne nalozi za 246900 - sleva podle sikovnosti ve vyjednavani. Ta 1,4 16V je rozumna volba, mam 1,2 16V, do Glajdy vyleti jako sip 90 bez problemu, ale obcas by to chtelo neco silnejsiho. Autorovi preji mnoho km bez nehod.
16.06.2008 | 09:47:29 | Honza Reagovat
TO: Jarda
Thalie v základu nemají klimu žádnou. Nejvíce udavávaná v druhém stupni výbavy je manuální. Automatická je k vidění málo, protože u auta za 230 tis je příplatek 10 tis dost.
15.06.2008 | 17:58:18 | Reagovat
Parkovací senzory ve Fábce jsou rozhodně zásadní, s takovým křižníkem nelze zaparkovat jen tak...
15.06.2008 | 17:22:59 | Radek Reagovat
thalie mají běžně automatickou klimu..
15.06.2008 | 17:09:12 | jarda Reagovat
nic v zlom ale to či ma auto klimu manual alebo automat je už to najmenej čo by ma trapilo :)
15.06.2008 | 14:28:57 | Martin Reagovat
re klima vo F II
Manuálna klíma je vždy manuálna tj nevie vychladiť na zvolenú teplotu. Fabia nie je výnimka- ak má samozrejme manuál, žiadne čidlá nerobia z manuálu automatiku. A to porovnanie cien- je rozne v čase a mieste. Dnes majú predajcovia volnejšiu ruku, sami môžu meniť svoj rabat a pridať nejaký ten bonus. Ono 50 000 rozdiel pri cene napr. 350 000 sk je celkom dosť.
15.06.2008 | 11:52:09 | miki Reagovat
Reakce na komentáře
Re: Rudko, Misso - Já mám taky 183 cm. Netvrdím, že by se v thálce dala provozovat gymnastika, ale problém s hlavou na stropě nemám. Možná záleží i na tom, jak jste zvyklí v autě sedět. Opravdu nízko je ale na zadních sedadlech. Tam to ale děckám ještě hodně dlouho vadit nebude.
RE: Misso, Lakinooo - Předchozí ojetinu (Ford Focus) jsem si nevybíral, to za mě udělal tehdejší chlebodárce. Nemůžu říct, že by mě vyloženě nechal ve štychu a náklady na opravy platila firma. Už ale sem tam něco bliklo nebo naopak navždy zhaslo. Totéž bude samozřejmě za čas platit pro moje auto, ale to už nebude můj problém. Pro někoho je lepší koupit si ojetinu a mít vyšší třídu za stejný prachy. Já ale potřebuju spolehlivý auto a lítání po bazarech mě nebaví. Za dva roky mě skončí leasing a když mě auto nechá dělat svou práci, budu mít do té doby zas na nový.
RE: Hrosifarma - Tvou recenzi jsem si přečetl a nestačil jsem se divit, co ti pod ni někteří jedinci stihli za tak krátkou dobu vyzvracet. Dost mě překvapila tvá cena thalie, já za ni dal 265 táců včetně defendu a mám tam motor 100hp a všechno co je pro mě podstatný. FA byla ve stejné výbavě dražší minimálne o 50tis - pokud chceš silnější motor, pak se z příplatků na fábce poděláš. Pro mě je FA solidní, ale dost nechutně předražená.Tvoje priority jsou ale jiné než moje - proto máme různá auta. Parkovací senzory be se thálce šikly, bohužel nebyly v nabídce. Napiš až auto pořádně protáhneš.
15.06.2008 | 11:16:53 | Jirka Reagovat
Také jsem nedávno rozmýšlěl o novém autě. Thalia byla jedna z možností. Nakonec však vyhrála fabia II. - viz má recenze. Rozdíl byl v ceně TH 302000 a FA 325000. Výbavou i velikostí však vyhrála FA - park senzor - výborná věc právě pro sídliště - klima sice manuál. ale má čidla, tedy udržuje teplotu, tempomat. PC a pod.. Měřím 193 cm a TH je určitě menší než FA. Také jízdní vlastnosti jsou jiné - FA sedí jako přibitá, TH je opravdu "vrtkavá"- promiň ale připadal jsem si jak na vojně ve Š 1203. Ale fakt je, že TH má větší kufr a to zásadně - o 110 l. Je to ale o tom, co vyhovuje konkrétnímu člověku. Jinak na delší cestui se teprve chystám, tak uvidím.
15.06.2008 | 09:16:06 | hrosifarma Reagovat
misso
kazde jedno auto ked je ojazdene tak pita opravy..... ty mas mozno neznicitelne, bez akejkolvek zavady....
14.06.2008 | 18:40:44 | lakinooo Reagovat
Aj ja som mal hlavu az v streche, ked som sa v tom viezol, pripadal som si jak flinstonovci :D . Osobne by som to auto nechcel, na margo ojazdeneho auta co si stale opravoval, preco si si kupil ojazdeny crep? treba poriadne vyberat!
14.06.2008 | 00:22:20 | misso Reagovat
Thaliu mi vychválili kolegovia. Vyberal som si nové auto a tak som zavítal aj do Renaultu. Exteriér nič moc, ale povedal som si, je svojrázny a asi sa nekradne. Vnútri som mal na mieste vodiča a samozrejme aj na zadných sedadlách hlavu opretú o strechu a to mám 183 cm. To ma sklamalo. Volil som iné auto.
13.06.2008 | 23:47:53 | Rudko1 Reagovat