Recenze Seat Alhambra 1.9 TDI 85kW 4x4
“Vyspělé prostorné MPV 4x4 po 300 000 km náročné na údržbu”

Autor recenze: Pacient (30 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1.9TDI 85kW Stav km při koupi:295 000 km Stav km nyní:325 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 28. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daewoo Nexia 1.5 66kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zvlněné brzdové kotouče
Čerpadlo mezinápravové spojky Haldex - sjeté uhlíky, netěsnost.
Nefunkční naviák rezervy
Xenony: vadná řídící jednotka, vadný zapalovací modul, nefunkční ostřikovače, uhnilý konektor čidla zatížení zadní nápravy, uhnilý držák téhož čidla, blikající výbojky, kmitání servomotrů naklápění v koncových polohách
Vůle v gumovém uložení stabilizátorů - klepe za jízdy
Děravý výfuk - zadní a střední díl
Nefunkční klimatizace - prorezlé hliníkové trubky
Vadná parkovací čidla
Zarezlý přední reproduktor parkovacího asistena
Rozpojená hadička zadního ostřikovače pod kobercem
Koroze, zejména prahů
Palubní displej Maxidot za tepla nečitelný
Zničeho nic rozsvícená kontrolka airbagu - zhasnuto diagnostikou
Falešné hlášení opotřebených brzdových destiček - vyřazeno
Přídavné čerpadlo nezávislého topení - sjeté uhlíky
Zlomený konektor vyhřívání levého zrcátka
V silném mrazu špatně chodí tlačítka na středovém panelu (nevrací se)
Zlámané kabely do dveří v místě ohybu (nahodile nefunkční repro, stahování okének)
Prasklé zadní pružiny
Řachtající spojkové ložisko, zatuhlý dvouhmotový setrvačník - vše na výměnu
Nefunkční zadní mlhovky - uhnilý spínač v zásuvce tažného
Vadný senzor hladiny oleje
Zadní dveře nedrží v zavřené poloze - zaseklý servomotor v poloze otevřeno
Nefunkční brzdová světla - zoxidované kontakty brzdového spínače
Téměř všechny závady se mi podařilo odstranit.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Motor a převodovka
Vzhledem k tomu, že má auto skoro 2 tuny a je to 4x4, má velmi malou spotřebu, asi 7 litrů, při velmi šetrné jízdě 6, při dlouhém cestování po dálnici 130km/h 8l/100km. Řazení jde za studena hodně ztuha. Řadí se pomalu, na dvě doby. Oceňuji pomalou jedničku při parkování. Výkon 85kW je dostatečný. Pod 1500/min má motor nepříjemný zvuk a celkově je celkově dost hlučný (traktorový zvuk).

Jízdní vlastnosti a komfort
S ohledme na velikost auta velmi dobré. Řidič sedí vysoko. Na křivé silnici více pociťujete naklánění auta - hází to sváma nejen nahoru a dolů jako v nízkém autě, ale taky do stran. Při rychlém průjezdu zatáčkou se auto nechová nijak zákeřně. Výhled z auta by byl super, kdyby nebylo předního sloupku, který je umístěn hodně vepředu a v levé zatáčce se za něj schová třeba celé protijedoucí auto. Pohon 4x4 je řešen mezinápravovou spojkou Haldex. Průjezdnost terénem či sněhem je limitována světlou výškou, která je u alhambry větší než u kdejakého SUV.

Velkou výhodou je prostor a variabilita interiéru. Výbava je široká. Když auto parkuje venku v zimě, je nezávislé topení a vyhřívání čelního skla k nezaplacení. Kdyby auto nemělo takovou výbavu, šlo by o relativně spolehlivý vůz. Pohonné ústrojí i podvozek fungují spolehlivě. Alhambra je pracant a může dobře tahat třeba přívěs. Pokud hledáte MPV z této doby s pohonem všech kol, můžete si vybrat maximálně mezi Alhambrou a Sharanem. Pořizovací cena je dnes velmi nízká, vzhledem k původní ceně, která byla kolem jednoho milionu. Bohužel originální náhradní díly jsou dost drahé. Velké auto = více starostí, náročnější údržba.


Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Alhambra

Vložit komentář

Doplňuji závady a opravy po dalších 2 letech, najeto 355 000

Uhnilo osvětlení registrační značky
Odešla ŘJ přídavného topení, žhavící svíčka byla už taky na výměnu
Odešlo turbo - silná vůle na hřídeli, zatuhlá regulace
Nové rozvody
Opakované problémy s xenony, vyřešeno výměnou za nové halogeny
Skrz nefunkční zrezlé čerpadlo ostřikovačů světlometů začala vytékat kapalina
Nové dolní kulové čepy
Nové zadní kotouče
Zatuhlá ruční brzda, vyměněn lanovod
Výměna předních pružin a tlumičů včetně horního uložení
Roztrhané zadní silentbloky na předních kyvných ramenech
Nové žhavící svíčky
Přídavné topení nefunguje při teplotách pod -15°, že by zatuhávala nafta?
Opakované úniky klimatizace - vyměněny některé prorezlé trubky a chladič
Opět přelámané kabely do dveří
Rozbilo se elektrické sklápění levého zrcátka
Vybouchla klimatizace skrz o-kroužek - vadný tlakový spínač
Opět nefunkční haldex - skrz gufero 2 roky starého čerpadla natekl olej do motorku, uhlíky na bahno
Opět zoxidované kontakty spínače brzdových světel
Uhnil plechový držák baterky pro přídavného topení, rozlámaný dolní kryt
Ulomil se přední stabilizátor

18.03.2018 | 15:57:51 | Pacient  | 185.137.144.* Reagovat

Vůbec nechápu to množství závad. Snad jedině, že předchozí majitel byl s prominutím velké prase na auta? Mám výše recenzovaného Sharana 1,8T se stejnými kilometry z r.v.:2006, který jako benzínový nemá přídavné topení a nemám xenony, ale jinak skoro vše a auto, i když tomu někteří nevěří, je až na popsané drobnosti prakticky bez oprav?! Do výčtu oprav jsem neuvedl pouze nové tlumiče na 270tis. a 2x kotouče, jelikož to považuji za spotřební materiál.

07.03.2016 | 13:50:51 | Karel  | 80.188.29.* Reagovat

RE: také nechápu

Ahoj mam Ford galaxy 1.9 Tdi 85kw. Ato vlastním rok kupoval jsem ho se 407 000 km amomentálně mám 421 000. po kopi jsem zainvestoval pouze do dvouhmoty a celé sady spojky... vyčistil jsem egr a turbo... ložiska na přední nápravě a při výměně spojky ještě veškeré čepy stabilizační tyčky a axiálky... samozřejmě jsem po koupi vyměnil rozvody i s čerpadlem ale to jsem dělal vždy u ojetého auta. samozřejmostí byla výměna filtrů (vzduch,kabina,palivo,olej) a oleje... drobné kosmetické vady na prahu a dvěřích... investice byla cca 19 000 a auto stálo 25 000. v součtu auto za 44 000 kč a jsem nadměrně spokojen. Jízdní vlastnosti dostačující, komfort suprový (jsem 2m vysoký a vážím 115kg). S podvalem a Fábií na něm se do prudkch kopců trošku trápil ale vždy jsem dojel na místo bez potíží. za mě Super

05.04.2019 | 21:02:37 | Mates  | 194.228.13.* Reagovat

co stala generalka auta

02.02.2016 | 13:08:54 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat