Recenze Seat Ibiza 1.4 16V 63 kW - vybava Stylance
“Auto emocion platí pre toto auto plným právom. Poteší aj mladých, starších a bez rozdielov obe pohlavia :-)”

Autor recenze: maniakomp (35 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1390 / 63 kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:24 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 10. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 Škoda 125 Škoda Felicia 1.3 Fabia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

2600km - klepot prednej nápravy - rozbité zvislé stabilizačné tyčky riadenia - obe výmena - oprava v záruke

3000km - auto neštartuje - odtrhnutý kábel k štartovacej cievke štartéra /bol príliš napnutý a pretrhol sa :( - oprava v záruke

9000 - 16000km - nepravidelné štartovanie, "trhanie" motora, štarty na 3 valce, trvalo to cca 30sek - prejavovalo sa to ráno alebo po odstavení auta na 2-3 dni.
VAG - bez porúch - "reset" riadiacej jednotky - bez zmeny
výmena palivového filtra - bez zmeny
výmena sviecok, bez zmeny
celkovo som bol v servise 7x
pomohla až zmena benzínovej pumpy a tankovanie 100oktanového benzínu racing na She..- porucha odstránená, problém bol najskôr v "špinavom" benzíne.
Našťastie všetko v záruke, nemusel som nič platiť ale auto stálo bežne 2-3 dni v servise.

23000 - zadné silenbloky prednej nápravy - oba odtrhnuté /katastrofálne vozovky v meste / - výmena za silenbloky Seat Cupra/ Audi A2 /
poznámka k cene:
- originál na ibizu - kód - 6Q0 407183A - 450Sk, kvalita slabá, minimum tlmiacej hmoty
Seat Cupra - kód - 6LL 407 183 - 300SK v Askof-e ! - kompletne vyplnený silenblok gumou


Hodnocení a zkušenosti s autem

Doteraz som mal autá vždy iba z druhej ruky. Takže konečne nové, vlastné.
Vyberali sme niečo menej uniformné, ale chceli sme ostať pri európskom aute.
Obehali sme všetky autosalóny v meste a najviac sa nám páčila Ibiza.
Po skúšobnej jazde bolo rozhodnuté.

S priebehom kúpy som bol spokojný, horšie to už je so servisom, ale k tomu sa dostanem.

Vzhľad:
Páči sa mi jej predný pohľad. Pripomína mi trochu pohľad "mačky". I keď nie veľkej, ale aspoň divokej. :-)
Bočné línie a zadná časť auta sú dobré a dopĺňajú celkový príjemný dojem.

Výbava:
Mám výbavu Stylance, požadoval som už aj auto s elektrikou - komplet predné a zadné sťahovanie okien, elektrické zrkadlá, minimálne manuálna klíma. To je obsiahnuté takže som spokojný.

Priestor:
Som vyššej postavy ale nemám žiadny problém posadiť sa na zadné sedadlá a hlavou aj tak neberiem strop. batožinový priestor je podobný ako vo Fabii a iných ale má lepšie prevedenie.
Je na bokoch menej profilovaný, taký rovnejší. Vo fabii mi zavadzala časť pre tlmiče.
Do kufra vošiel aj detský kočík, po sklopení sedadiel som napr. v pohode odviezol 2 bicykle.

Podvozok:
Tvrdší, športovejší. Kto hľadá mäkký podvozok bude sklamaný.
Riadenie reaguje primerane, servo poctivo pomáha pri parkovaní.
Tlmenie dobré, nápravy by subjektívne mohly byt ešte trochu tvrdšie.
/To sa vylepšilo po výmene silenblokov za typ zo Seat Cupra a momentálne som veľmi spokojný,
predná náprava stvrdla a je výrazne lepšie vedenie vozidla.
Štandardné obutie ktoré som dostal 195/55 R15 je postačujúce pre bežnú jazdu.
Je to dobrá voľba a auto s týmito pneumatika sedí v zákrutách dobre.

Interiér:
Interiér má kvalitné spracovanie, ovládacie prvky sú umiestnené logicky a v dosahu vodiča.
Manželke trochu chýba možnosť nastavenia volantu aj v pozdĺžnej osi /nielen vo zvislej/.
Sedadlá dobre držia telo v zákrutách a dovolia precítiť aj športovejšie prejazdy zákrut.

Motor:
Motor je 1,4 16V 63 kW, 85hp . V 1/2 roka 2006 to bola novšia verzia motora, ktorá sa v súčasnosti už používa štandardne aj pre novú Ibizu.
Motor ide veľmi ochotne do otáčok a dáva autu možnosť slušnej akcelerácie.

Prevodovka štandardná, presné a krátke dráhy. Trochu som si musel zvyknúť na spiatočku ale išlo to veľmi rýchlo.

S autom sa dá ak človek chce aj vyblázniť a vychutnať pocit "auto emocion". Prejazd zákrut je výborný a prípadné využívanie maximálnej rýchlosti -podľa tachometra 190, skutočnosť bola určite menej si môžu adrenalínovejšie povahy vychutnať plnými dúškami.

Spotreba:
Keďže jazdím dlhodobo najmä mesto /takmer 90%/ a mám "ťažšiu" nohu mám spotrebu v meste priemer 9 litrov podľa PP. Pri ceste na dovolenky bol priemer 6 litrov - veľa diaľnic a nikam sa neponáhľať.

Poruchy, ktoré ma dosť prekvapili som už napísal hore ale musím spomenúť aj servis.
Na 1. servisnej prehliadke sme sa dohodli, že vymenia aj vzduchový aj kabínový filter. /nie sú súčasťou 1 prehliadky/ - FAKTUROVALI ale NEVYMENILI. Prišiel som na to až pri výmene na ďalší rok keď som si to robil už sám.

Po skúsenostiach s "odstraňovaním" porúch na motore /klepot, nepravidelný chod atd. / som už na ďalšiu servisnú prehliadku nešiel. Iba výmenu brzdovej kvapaliny po 2 rokoch som si dal vzmeniť a zapísať do SK u autorizovaného servisu. Ostatné veci sme prešli v inom servise. Doniesol som si olej /OMV bixol premium 5W-40, a filtr kúpený cez inetrnet -cenový rozdiel 200SK/1l.
Za cenu oleja MOL /2500SK/4litre bez fakturácie práce! čo ponúkal autorizovaný servis som kúpil cez internet olej OMW, filter vzduchový a uhlíkový do kabíny a ešte som ušetril 500SK.
Objednávka bola konkrétne:
SCT-Filter SM 836 - 1 ks - 149,- Sk (4,95 €)
OMV Bixxol Premium 5W-40, 4L - 1 ks - 1 380,- Sk (45,81 €)
Eurogielle Sivento G613 - 1 ks - 498,- Sk (16,53 €)
Spolu: 2027,- Sk (67,28 €)

Jednoducho premrštené ceny v servise.

Problém som mal pri kúpe vzduchového filtra. Pre motor typ BXW ktorý mám nie je ani teraz vhodná náhrada. Ani KN ani green. Vsetky ponúkané v autokely.. su na starší typ motora. Nakoniec som musel kúpiť originál yo Seat servisu. Po výmene za športové sanie kit od KN to už bude jednoduchšie. Stačí vyčistiť filter.

Prevedené úpravy vozidla a doplnky:
Defendlock
Alarm dvojcestný
zimné obutie Pirelli 210 SNOWSPORT
3M autofolie - Scotchtint™ CS Panther 20 - 5 skiel
kozeny potah volantu
laktova opierka armster
vzduchove deflektory predne a zadne delphine

Plánované:
LED osvetlenie vo vnútri vozidla
športové sanie KN kit
xenonove svetlá kit 4300K - ide mi o svietenie, nie o modre "tlejivky"
liatinové 16 palcove a obutie 205/45 R16
pri výmene kotúčov - upgrade na kvalitnejšie
menšie decentné optické úpravy, žiadny brutálny tuning! - spodný spojler predný a zadný, prahy


Upravovať vonkajšiu vzhľad veľmi neplánujem, auto sa mi páči, už sériový vzhľad je veľmi príjemný.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza

Vložit komentář

1,4 63kw

Tak jsme minule s kamarády uvažovali. Jestliže v minulosti postačovala Škůdka se 33kw, proč dnes by jako nestačila Íba s téměř dvounásobným výkonem 63kw? A věruže jo. Jede to jak z praku. Když dám za tři,všichni jsou v prachu.

20.05.2023 | 18:49:01 | Ing. Mgr. Karafiaton Budles-Kratoničkotkot  | 85.135.205.* Reagovat

ja som natankoval tiež Carreru na OMV a bol som nadmieru spokojnu, trošku drahšia ale rozdiel som citil a cukanie sa ráno zlepšilo, tento postreh je pravdivý

29.11.2010 | 23:31:38 | Ludlo Reagovat

Seat Ibiza 1.4 2006

Super clanok .
Dufam ze mi ta rada ohladom zleho startovania pomoze .. ale Seat Ibizu vzivote by som si uz nekupil ja som mal nove auto a stale je nejaky problem .. napr. central mi uzamkol auto ale kufor nie .. na dalsi pokus ho uz zasa uzamklo nepomohlo ani vymena zamku, pri vytoceni kolies do lava stale praska nieco v kolese nevieme zistit v servise co to je.. atd... uz som do toho auta dal tolko ze by som mal asi aj nove a pritom bolo v zaruke a stale som za nieco platil..

03.06.2010 | 14:29:01 | jozefMM Reagovat

to wartburg

Tak to si pis, ze je to chudacek.Tady nejde o zadny zavodeni, ale hlavne o bezpecne predjizdeni.Vem si, ze Ibiza vazi cca tunu.Kdyz do nej nacpes motor s necelyma 50 kW, tak je to podle mne nebezpecne.Je to neprijemny ve meste, na okreskach a dalnicich to plati dvounasobne.Asi pred 2 lety jsem jel po okresce a predemnou byly asi 3 traktori (i s vleckama), ktere jeli cca 30-40 kmh.Jednou za cca 10-15 sekund slo oproti nejake auto.Chci videt, jak by jsi je s HTP, chtel BEZPECNE predjet.To se neda.Taky jsem mel malo vykonne vozy (maximalne do 50 kw), ale uz 2 roky jezdim se 110 kW vozem, a vykonovy rozdil je propastny, to mi ver !

26.07.2009 | 11:20:14 | jamieson Reagovat

pozvanka

pozyvam majitelov vozidiel znacky SEAT do SEAT clubu: www.seatclubslovakia.com

22.02.2009 | 18:00:13 | immortal Reagovat

odkaz pre Radka

Ibiza s motorom 1,2 HTp nie je urcite "chudacek", do takehoto auta to postačuje dokonca aj na dovolenku (vlastná skúsenosť, každý rok 1700 km do južného Talianska) a žiadny problém. Pretekárov a hlavne debilov na našich cestách je skutočne dost, takže väčší problém vidím v tom, že Ibiza je malé auto a s ohladom na našu bezpečnosť (myslel som zodpovedných ľudi a zodpovedných rodičov, nie vyblokovane duté hlavy pod 25 rokov, hoci raz som aj ja mal toľko) už začína byť namieste otázka aby, sme vymenili naše autá za dosť drahé off roady alebo aspon MPV, aby sme pri čelnom strete s početnými cvokmi na cestách mali väčšiu šancu na prežitie (žiaľ tiež osobná skúsenosť). Ja vynútene prechádzam na Alteu XL, hoci doteraz som bol s Ibizou hoci len "chudáčkom" 1,2 12V plne spokojný.

29.01.2009 | 10:38:37 | wartburg Reagovat

aj ja som natankoval benzin na jurki a auto je lenive...

18.11.2008 | 10:19:50 |  Reagovat

Súhlas so Stronciom,

v DE, keď natankujem naftu, snažím sa bezsírnu, v pohode cez tachometrových 220, na SK do 190 v pohode, potom cez 200 len tak, tak. Síce sú u nás kratšie rovinky a diaľnica takmer žiadna, ale aj tak, rozdiel je cítiť. Občas treba pritlačiť na pílu, nech sa sadze a FAP filter poteší. A k tyčkám stabilizárov, na 406 som ich vpredu menil cca 80.000 km, vzadu po 200.000, na 607 vpredu po cca 220.000, vzadu ešte boli dobré, ale mením všetko zároveň. Nezáleží, či by vydržali ešte 5.000 -10.000 km, už by to aj tak mali za sebou. A silentblok som menil iba raz, asi pri 300.000 km na 406, takže asi nápravy nie sú dostatočne dimenzované na záťaž. Iba toľko. Ibiza a Cordóba od 95 ? sú veľmi pekné dizajnom, svojho času boli najkrajšie malé autá, Cordóba s kufrom bola neuveriteľne vyvážená. Žiadna Thália, alebo Honda City...

18.11.2008 | 10:10:32 | ľuboš Reagovat

ešte k benzínu

Anonym vyskúšal si to v praxi, alebo len čerpáš z netu?
Ja som vyskúšal viacero značiek benzínu a rozdiely som poznal. Priznám sa najviac som očakával od Shell V power, ale ten ma sklamal na celej čiare (predpokladám, že to nebola chyba Shellu, ale skôr snaha majiteľa benzínky zarobiť čo najviac a tak ho trošku rozriediť). Aspoň u nafty to takto funguje, keď v Česku porovnávali prémiové nafty a potom to porovnali s naftou v Nemecku. najväčší rozdiel bol práve u Shellu. Test sa dá nájsť na stránkach MF Dnes. Rozdiel pri tankovaní OMV Carrera rozoznám a je to len 95 okt a nie 100 okt. Motor ide lepšie do otáčok a spotreba je nižšia. Pred časom keď ešte OMV nemal Carreru som vyskúšal ich 100 okt. ale tam som žiadny rozdiel nezbadal. Som zvedavý či a aký by bol rozdiel po natankovaní OMV Carrera 100. Čiže nepíšem všeobecne, že vyššie okt. číslo je zaručene lepšie. Píšem len svoju konkrétnu skúsenosť a to, čo sa mne osvedčilo.

18.11.2008 | 06:53:41 | stroncium Reagovat

ked to pomohlo

to je len dobre :D

14.11.2008 | 20:49:45 |  Reagovat

:-)

2anonym: tvoje argumenty su asi spravne. Nebudem ich overovat, ja sa vyznam v inych veciach :) ##########
Vsetky linky co si dal sa venuju ZVYSOVANIU vykonu. Kladu si otazku zvysim vykon ak natankujem benzin s vyssimi oktanovym cislom? /nehovori sa v nich o ucinkoch kvality benzinov a to zaujima skor mna/.
########
Neuvazoval som o tom a ani nepredpokladam, ze natankovanie 100 oktanoveho benzinu mi kyvnutim carovnej palicky vykuzli vyssi vykon motora. Nie je to logicke. #########
Este raz to napisem a viac sa k tomu nebudem vracat:
po natankovani benzinu zo shell som odrazu prestal mat problemy s motorom. To ze to bol 100 oktanov bola nahoda.
########
Moj zaver: natankoval som cistejsi benzin. Nie bordel co bol na pumpach kde som kvoli "setreniu" chodil tankovat. To ze tam pridavaju aditiva a ze to ma 100oktanov je naviac efekt.
########
Este sa vratim k spalovaniu:
########
RJ upravuje spalovanie. Na to ma cidla a "mapu" aby to robila. Antidetonacne cislo prave suvisi s oktanovym cislom benzinu alebo nie? RJ sice zazraky nevie urobit, ale v urcitym oblastiach sa vie pohybovat.
#########
Teoreticky pri cipovani ak nahram inu mapu do RJ tak sa zmeni spalovanie ak k vyssiemu alebo nizsiemu vykonu podla toho co nastavim, zmenim alebo nie :-) ?
Aj ked toto nie je smer ktorym sa chcem uberat mozno by to zaujimalo niekoho ineho :)
#######
Moj zaujem bol odstranit trhanie motora a tazke starty rano. Podarilo sa. Koniec.
########

14.11.2008 | 20:44:42 | maniakomp Reagovat

To Stroncium

Nevím, kde jsi přišel na to, že podvozek u BMW odchází, jako na běžícím páse. Podvozek jsem měnil 1x za 100.000km - cena 18.000kč vč. práce. Možná se stačí dívat a nevymlet každý kráter. Recenzent chtěl nové auto (z recenze jasné), ale není problém si pořídit za pár korun "hračku", třebas nějakého Japonce, klidně domlácenýho - plechy, ale technicky v dobrém stavu. A s tím si vyhrát.

14.11.2008 | 19:28:28 | Radek Reagovat

dopice

ani enter tu nefunguje - su tam tri linky

14.11.2008 | 16:02:11 |  Reagovat

neni to video

ale je to vysledky z toho testu - renault clio 81PS, golf gti 172 PS, impreza 235PS.

link: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mnk=611&description=Page%202&featureid=143&pageid=273

golf: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mnk=611&description=Page%203&featureid=143&pageid=274

impreza: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mnk=611&description=Page%204&featureid=143&pageid=275

14.11.2008 | 16:00:54 |  Reagovat

nejde o to cije motor velky alebo maly ale o to ci motor dokaze spalovat 98 oktanovy benzin= vie si inak nastavit predzapal..a to ibiza urcite nedokaze

14.11.2008 | 15:58:47 |  Reagovat

doriti

o tom palive neni na nete..skoda

14.11.2008 | 15:32:41 |  Reagovat

dam linky - prvy

http://www.youtube.com/watch?v=Vj_21dikYR8

14.11.2008 | 15:26:09 |  Reagovat

bol dobry dokument

na discovery, skusali v rozlicnych autach klasicky 95 benzin a tusim V power alebo podobne.. od spoteneho golfa az po nadupanu imprezu.. v autach s malym motorom pre ktore je urceny klasicky benzin nebol ziadny rozdiel na brzde, par percent narastlo len u tej imprezy.. asi tak. pochybujem ze mlandrava 1,4 nastavena na 95 vobec spozna rozdiel v palive.. ale ako sa hovori, ked boh chce aj motyka vystreli

14.11.2008 | 15:20:15 |  Reagovat

nechapem ako ti moze 100oktanovy benzin sposobit to ze je auto zivsie..predpokladam ze ani len netusisi co znamena oktanove cislo pretoze keby si to vedel tak by si takuto hlupost nenapisal

14.11.2008 | 15:07:38 |  Reagovat

preco tu nefunguje

zalamovanie riadkov... ak clovek napise dlhsi text tak sa to pomaly neda citat :(

14.11.2008 | 10:48:42 | maniakomp Reagovat

benzin 100 oktanov

Pri recenzii stroncia som to pisal. ale napisem to aj tu:
#
Skus vyjazdit ten benzin co mas a potom natankuj ak mas niekde poblizku shell v-power racing 100 oktanov. Mal som podobne problemy, trhanie motorom pri startovani, najma rano alebo po prestavke 2-3 dni ked auto stalo. Vtedy som tankoval najcastejsie na omv, carefoure a tesco /kvoli cene :(/ V servise som bol cca 5x po sebe. Urcite si mysleli ze si vymyslam, par krat startovala ibizka iba na 3 valce :(. VAG neukazal nic, paliv. filter v zaruke vymeneny, sviecky detto. Bez zmeny. Potom som raz musel tankovat a najblizsie bola shell-ka. Dal som tam 100 oktanovy / vsetky stojany vtedy boli plne a ponahlal som sa. A odvtedy je motor ako novy. Ziadne problemy. Tankujem uz 1/2 roka iba racing a ziadne problemy uz nemam. :) A ibizka je hooodne zivsia :). Dokonca nemusim tak tlacit na pedal a mam aj nizsiu priemernu spotrebu.
#
benzin 95 oktanov bezny - /klasika na slovnafte, bez specialnych aditiv/ benzin mas 95 oktanov s aditivami naviac - /OMV - aditíva proti korózii a oxidácii, Shell V-Power prísada Friction Modifier / benzin 100 oktanov - /OMV carrera, Shell V-power racing - rovnake aditiva + viac oktanov, menej siry, dovoz zo zahranicia, nie Slovnaft a domiesanie... / do motora je standardne odporucane tankovat 95 oktanov a VYSSIE. Riadiaca jednotka si upravuje zapalovanie podla nastavenia a PRISPOSOBUJE spalovanie podla vybusnosti paliva, teploty motora -oleja, vody , lambda, snimacov atd. tak aby bolo spalovanie optimalne / To ze natankujem vyssie oktany ovplyvnuje motor. Este raz , mne to pomohlo, odvtedy nemam ziadny problem s motorom. A vymena sviecok, palivoveho filtra VOBEC nepomohla. Chcel som vtedy "setrit" a tankoval som "shit-ne" benziny, bohvie co do nich doplnali. Ci uz vedome alebo nevedome. Do servisu som chodil ako na klavir. Prestalo ma to bavit. Slo to do penazi a auto u nich iba stalo. "Opravy" nepomohli, nevedeli urcit v com je problem. Odvtedy sa vyhybam - malym pumpam a TESCO, Carrefour, Slovnaft pumpam. Tankujem iba na Shell-ke a mozes mi verit naozaj mam konecne normlane startovanie a "zivy" motor. Po nahrani inej mapy spalovania do RJ bude priebeh opat iny a lepsi. :)
#
Radek tam pise ze s tym nesuhlasi a ze je to hlupost davat takyto benzin do 1,4 ale mne to pomohlo.
#
Jednoducho vyjazdi co najviac benzinu co mas teraz, nemiesaj to a potom natankuj a ozvi sa.
Motor nemas ako poskodit, elektronika zapracuje a upravi zapalovanie sama.
To cukanie motora ked videli v servise /1x to takto startovalo aj u nich povedali ze "mnoo, tak takto by to AZ robit nemalo, moze trochu trhat motorom ale az takto nie" cize to nie je normalne chovanie sa motora.

14.11.2008 | 10:47:23 | maniakomp Reagovat

ano kupil by som opat

Vdaka za Vase komentare.
# ad1) teraz som to vyskusal , mas pravdu volant je nastavovatelny v OBOCH osiach aj hore-dole aj dnu a von.
Malo to len jednu chybicku musel som ho FEST potiahnut a odrazu to uz ide. Vdaka :-)
# ad2) - 2lubos:
mal som peugeot 206 /sluzobne/ a citroen c3 /u rodicov/ a poviem ti katastrofa.
Francuzske auto nikdy v zivote. Ja som mal s Ibizou omnoho mensie problemy, ten peugeot bol totalna katastrofa.
napravy, motor, brzdy... skoda pisat. Bol som iba rad ze sa ho firma zbavila //mal 45tis a predali ho pod cenu radsej/
a dostal som ako sluzobak opel astru. /sice papal olej/ ale to bol jediny problem.
k servisu: podla mna je max neserioznost ak sa fakturovana praca nezrealizuje.
Preto u mna autorizovany servis skoncil. A nadsadene ceny dielov a prace su dalsi bod.
# ad3) - 2Radek:
potrebujem auto ktore nie je len na vikend. Pouzivam ho denne. Nie je to hracka. Je to pracovny nastroj.
Preto som chcel NOVE auto, nie ojazdene.
1,4 16V 63kW je na toto auto s jeho vahou dobra volba. Zrychlenie /0-100km za 11.9s/ je prijatelne.
Je to lahsie auto ako ine s rovnakym motorom. Pomer vaha/vykon je v jeho prospech.
A k upravam :-) Verim ze si postrehol zameranie najma na komfort a ciastocne vylepsenie vzhladu.
Folie - syn ma vzadu menej ostreho slnka a menej sa prehrieva interier
koza na volant - pohodlie pre vodica, prijemnejsie ako plast v ruke
laktova opierka - opat pohodlie pre vodica, ciastocne spolujazdec a je kam odlozit napr. okuliare, kluce, mince a pod
vzduchove deflektory - opat pohodlie, nefuka ti do vnutra a pritom mozes vetrat interier
planovane upravy:
NEUVAZUJEM o ziadnych kridlach do zadu, sialenych koncovkach vyfuku, prednych spojleroch napodobenin Ferrari :)
Toto rozhodne nie. Xenony, sanie, obutie 16 palcov je vsetko o jazde. Osobne si nepotrebujem nic dokazovat :)
Mam svoj vek, uz nie som mlady zajko a nepotrebujem to :-D
btw: nebude to priamo sportove sanie ale IBA KN vlozka do originalneho boxu. Zlepsenie nasavania.
Nikde som nepisal o vyfuku, "upravy" typu vyhadzovania tlmicov a pod. Toto neuznavam.
Staci ze nam blizko bloku "testuju" svoje akoze "upravy" akoze "tunery" na starych feldach a BMW-ckach z 25 ruky....
Tiez sa mi taketo "upravy" nepacia.
# ad4) - 2Jirka
Dakujem este raz za pomoc s volantom :-) Moja krajsia polovicka je nadsena :-D .
Tie tycky som tiez nechapal, ale beriem ze sa to stava. Na Fabii a tiez na Astre mi odisli na cca 40tis.
Jednoducho koncept napravy je taky. Staci jazdit na vytlcenych cestach, sem tam hupnut do riadneho kratera a nevydrzia. :(
FILTER:
na KN som nasiel http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2920
Je to nahrada za ten co mam v aute VOLKSWAGEN - 036129620H -> toto som mal v aute ako original.
Podla Filter Cross Reference for K&N Part 33-2920 je to jeho nahrada.
Objednany uz mam cez f. Elit slovakia a ked pride nahodim ho a napisem....
Na prvy pohlad vyzera trosku inak ale ak pisu ze je to cross reference tak to musi sediet.
Naviac uvadzaju ze je to aj na 2008 SEAT IBIZA V 1.4L L4 F/I - All - a ta ma presne tento typ motora a filtra.
Pneu: 195/55 R15 su dobra volba, tie 16 su uz tesne na hranici komfortu ale este trosku zlepsia stabilitu.
Na toto auto uz 17 urcite nie:) Je myslim dizajnovo aj komfortom uz mimo.
# ad5) 2stroncium
Presne takto to vidim: auto je teraz v pohode, jednoducho sa mi podarilo kupit "pondelkovy" alebo "piatkovy" kus vo vyrobe. :-)
Stane sa. Neberiem to tragicky, hoci to trocha nastve, ale vsetko bolo v ramci zaruky takze nebol problem.
Nakaka.lo ma iba to ze som kvoli takym blbovinam musel do servisu kaydu chvilu a auto tam stalo....
A zo zvyskom plne vystihujes to co som potreboval.
Nove auto, ktore posluzi aj rodinke aj sa da na nom pripadne povozit.
Skutocne nemam pocit a hlavne skusenosti ze by auto zaostavalo, v beznej premavke sa rozhodne nestrati.
Iste nie je to porsche GT3 :-D, ale to som ani nehladal. Je predsa na ine jazdenie a najma za ine peniazky.
# 2 all : GL&HF

14.11.2008 | 10:27:29 | maniakomp Reagovat

No k tým stabilizátorom, ja ich mám po cca 30 000 km úplne v pohode. A u každej značky sa vyskytne aj chybný kus (nemyslím celé auto), takže tá reakcia o FR aute a 200 000 km je myslím odveci. U BMV sa kazia, resp, odchádzajú nápravy ako na bežiacom páse, hlavne 5 a 7 rada (sú z hliníkovej zliatiny a na SK a CZ cestách trpia). A k druhej poznámke len toľko: každý si vyberáme auto podľa toho aké sa nám páči a na aké máme. Takže ak si niekto kúpi Ibizu a potom si ju chce vylepšiť je to len jeho vec (aj keď Ibiza vyzerá už z fabriky super a dobrý tuning sa moc často nevidí, skôr opačne, všelijaké plastové spojlery sú iba na škodu). A 1,4 nie je určite chudáčik, pretekárov je po cestách už aj tak dosť. Ibiza váži cca 1 150 kg takže motor nemá zase tak moc práce a na dochádzanie do práce a rodinné potreby dostačuje a spotrebou nie je o moc horšia ako diesel. A okrem toho asi chcel kúpiť nové auto a nie ojazdené s pochybným pôvodom a stavom. A ak aj motoricky zaostáva, v zákrutách to doženie.

13.11.2008 | 23:17:45 | stroncium Reagovat

Volant

Předně gratuluju ke koupi tohoto auta a přeju mnoho šťastných kilometrů :-) Nemít cordobu, beru ibizu :-)
Musím také reagovat na ten volant - už v základní výbavě reference jde nastavovat v obou osách, tj. jak nahoru-dolu, tak vpřed-vzad. Stačí trochu víc zatáhnout :-) Vím to, protože mám výbavu reference (plus akční výbavu, viz má recenze).
Co se týká tyček stabilizátorů, tak trochu nechápu, já už mám skoro 35.000 km a ještě stále jsou v pohodě (snad jsem to nezakřikl). A to jezdím po všelijakém humusu. S cukáním motoru při startu už mám také nějaké zkušenosti, určitě závisí na kvalitě benzinu, ale podle servisu Seat je tohle cukání ve startovací fázi normální (pro ně je popravdě řečeno normální spousta věcí ...). Zvláštní, že od té doby, co testuju OMV Carrera 95 (cca 1 měsíc), se cukání vyskytuje mnohem méně.
Se vzduchovým filtrem na tenhle motor je to opravdu problém, to už jsem tu psal :-) Je to jako Yetti - všude o něm píšou, ale nikde o něm nic neví...
Ještě prosím o informaci, jak se motor chová se stooktanovým benzínem, taky bych to rád zkusil, ale mám trošku obavu.
Ohledně pneu mohu říct jedno - maximálně 15 palců, to je tak na hranici. Větší rozměr už musí být dost nekomfortní. Na zimních mám disky 14 palců a oproti letním 15 palcům je to znatelně komfortnější, i když ne tak pěkné :-)

13.11.2008 | 20:51:07 | Jirka Reagovat

Nerozumím jedné věci. Pokud chce někdo auto upravovat (folie, deflektory a jiné blbosti), nízkoprofiláče apod.,proč si nekoupí nekoupí třebas Celicu za lidovku a nehrabe se v ní? I dnes je to velice pěkný vůz. Taková hračka ne víkendové ježdění ideální. Místo toho Ibiza s chudáčkem 1.4 (naštěstí ne HTP) a ty nesmysly. Auto je to designově povedené, Ibiza není špatná, ale když vidím vozy tohoto ražení s těmito "upravami"....sorry, ale hnus.

13.11.2008 | 16:49:32 | Radek Reagovat

No neviem, dali ste

ano, na opätovnú kúpu auta...po tých všetkých patáliách? Zlatý Francúz, tyčky stabilizátorov som menil po 200.000 km, aj to som ešte skákal pol metra od zlosti...a servis ma stojí rovnako ako Vás, ale nie cez internet.

13.11.2008 | 13:56:29 | ľuboš Reagovat

Volant

Mám len jednu pripomienku a to, že volant sa dá nastaviť určite v dvoch osiach. Manželka je odomňa o dosť nižšia a tak sme vyberali auto, ktoré má už v základe výškovo nastaviteľné sedadlo a plne nastaviteľný volant.

13.11.2008 | 13:38:49 | stroncium Reagovat