Rok výroby:2010Typ motoru:1,2 TSIStav km při koupi:5 kmStav km nyní:1 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,4 l/100 kmVloženo:22. 11. 2010
Auto som kupoval ako nové, takže poruchy nemalo - proste som nemal smolu na blbý kus:) Iba prvých cca 200 km motor smrdel, čo som pripisoval tomu, že sa ešte na ňom vypalujú farby atď.
Hodnocení a zkušenosti s autem
KÚPA Dlho sme sa s polovičkou rozhodovali, či kúpime cca trojročné ojazdené auto v strednej triede (Ford Focus, Opel Astra, Mazda 3...), alebo nové v nižšej strednej triede. Nakoniec sme sa rozhodli kúpiť nové - predsa len nové je nové a plánujeme ho mať minimálne 5 rokov. Kedže plánujeme prírastok, chceli sme kombi, čím sa nám výber rapídne zúžil. V tejto triede toho moc nie je - Fabia Combi, Peugeot 207 SW, Renault Clio Grandtour a najnovsie aj Seat Ibiza ST. Peugeot z hľadiska pomeru cena/výbava/výkon nás ničím nezaujal, voči francúzskym autám som nedôverčivý, takže ostávala iba Fabia a Ibiza. No, pravdupovediac, stačí sa na tie autá pozrieť a rozhodnutie je jasné (aj keď o španielskej kvalite sa dá polemizovať:)). Testovaciu jazdu sme absolvovali na oboch modeloch s 1,2 TSI, ale pocity z Ibizi boli až natoľko pozitívne, že sme ju hneď po testovačke aj objednali. Išlo o model 1,2 TSI (77kW/105hp) vo výbave "Style". V Seate nám dali zľavu cca 1000 EUR, zimné gumy zdarma, 4-ročnú záruku bez obmedzenia počtu km, povinnú výbavu zdarma a financovanie natretiny bez navýšenia. Ostávalo len čakať a tešiť sa - auto nám malo prísť cca o 4-5 týždňov, no po troch týždňoch sme ho už mali. Proste radosť velká:)
JAZDNÉ VLASTNOSTI ..nad očakávanie.. Čo sa týka podvozku, Ibiza je postavená na novej platforme, ktorú v rámci koncernu má iba Ibiza a Polo (do Fabie ho zatiaľ nedávajú). Auto drží v zákrutach ako priklincované, nenakláňa sa a s nerovnosťami si hravo poradí. Prikláňam sa k jednému názoru čo som čítal, že Ibiza má vo svojej triede neprekonaný podvozok. Brzdy sú trošku tuhšie, no je to len otázka zvyku. Radenie je presné.
MOTOR Najprv pár slov k výkonu: do cca 1800 otáčok sa správa úplne klasicky, potom sa zapne turbo, čo je pekne cítiť. No žiadny športiak to nie je, ale na klasickú jazdu s možnosťou bezpečného predbiehania to stačí:). Motor plynule ťahá do cca 3500 - 4000 otáčok, kde ťah poľaví, ale stále ešte zrýchluje. Pri jazde do kopca sa správa ako na rovine:). Motor na volnobehu a v nižších otáčkach nie je takmer vôbec počuť, ozve sa až niekde okolo 3000 otáčok. Nad 4500 otáčok ho však už nemá význam držať. Čo sa týka sprevodovania, som milo prekvapený. Na 5-ke sa dá ísť od necelých 60 km/h (cca 1200 otáčok) do cca 190 (ešte som neskúšal:)), pri 130 km/h má 3000 otáčok, pri 150 km/h má 3400 otáčok. Palubný počítač vždy upozorní na to, aký prevodový stupeň môže byť pri danej rýchlosti zaradený. Keď sa toho držím, spotreba rapídne klesá, ale potenciál motoru je nevyužitý:)
SPOTREBA: Spotreba je ďalší poznatok, ktorý ma milo prekvapil. Kombinovanú spotrebu mám po 1700 km zatiaľ 6,4 l. Jazdím iba v meste, alebo na diaľnici, nič iné. Keby som jazdil podľa "príkazov" palubného počítača, predpokladám, že by mi spotreba ešte klesla:) Zatiaľ môžem len povedať, že pri 6-ke pri 60 km/h je spotreba cca 3l, pri 90 km/h cca 4,5l, pri130 km/h je to cca 7 l.
INTERIER: Na interier novej Ibizy v podstate existujú iba dva názory: pekný a škaredý. Pre mňa je pekný, zaujímavý od A po Z. Jazdí sa mi veľmi pohodlne, dokonca si trúfnem povedať, že mám pocit, ako by som jazdil s autom o triedu vyšším. Priesturu mám v predu vzhľadom na moju výšku (172 cm) až moc, vzadu som viezol dvoch ľudí nad 185 cm a nesťažovali sa. Kufor 430l - super. (Aj keď Fábia má 500l)
Mám klasickou 5-ti dveřovou taktéž s 1.2 tsi a nelze si stěžovat...podsvícení netahá oči, podvozek skvěle drží, motor je na tak lehké auto vážně dobrý a po 5000km mi přijde že jde spotřeba dolů (nyní průměr 6l město 50/okresky 20/dálnice 30%. Hlavní výtky mám k prostoru na zadních sedadlech (ale co by člověk chtěl u malého auta:) a dále k sedačkám...nevím jak u verze sport a výše, ale do verze style je poměrně dost měkká bederní část a po hodině jízdy jsem vždy zralý na pauzu (mám tedy 193cm). Ale jak jsem psal výše, vážně skvělé auto:)
o těch sedadlech jsem slyšel už od víc lidí, ale mně to nepřijde. Mám 190cm, 100kg a cesta 1000km se dvěma přestávkama po 15 minutách a vystupoval jsem jakoby nic, žádnej problém.
Ohledně sedaček musím dát za pravdu kolegovi výše...mám 195 cm, 100kg a hodina jízdy je tak akorát, pak se začínám cítit záda v bedrech, různě se kroutím, ale pomůže jen pauza. Prostě příliš měkká bederní část. Ale jinak s 1.2 TSI skvělé vozítko
Taky jsem si STčko 1.4 63kw pořídil.Zatím najeto jen 2500km .Jsem naprosto spokojený,nic nevrže,nic neupadlo,prostě vše ok.Akorát motor jezatím drobet línej,ale čekám že se ještě srovná.Kombinovanou spotřebu mám zatím 6.5,i ta by ještě měla jít dolů. Seátkům ZDAR
Koupil jsem kombíka 1,4 (63 kW) benzin. Rok stará, novinářský vůz, takže v perfektním stavu. Předchozí vůz Nissan Primera P12 wagon 1,9 TDI (100% spokojenost). Rozhodovali jsme se mezi starším autem vyšší třídy nebo novým menším. Vyhrálo nové. Vyřadili jsme Dacii (tak trochu kvůli přesudkům a opravdu malé velikosti), Kia Ceed (na tu značku myslím příliš drahá), Opel Astra (po zkušenostech z práce), Renault Mégane (líbivý, ale nad naším stanoveným rozpočtem), Peugeot (málo prostoru, hlavně vzadu se nevejde hlava ani nohy - mluvím o krátkém i o kombíku). Škoda Fabia (ošklivá - omluva patriotům). Vzhledem k tomu, že Ibiza je téměr stejné auto jako Fabia, navíc na lepším podvozku, rozhodl jednoznačně vzhled. Po 3 měsících jsme spokojeni, chvíli trvalo, než jsme si zvykli na menší auto, ale jízdní vlastnosti jsou dobré. Je znát, že je slabší proti předchozímu, ale není to tak hrozné. Podvozek je skutečně dobrý. Spotřeba 5,6 - 5,9 l/100 km (jezdíme přibližně 60 % město, 40 % mimo obec). Na dálnici mezi 6,5 a 7 l/100 km. Překvapivě neztrácí do kopce rychlost, drží stále 90. I do Babáku mezi Jičínem a Novou Pakou (pražáci jistě dobře znají) bez podřazení klesne maximálně na 86 km/h. K dotazům níže: Rádio hraje v pohodě (6 repro), červené podsvícení mi nedělá žádný problém a rozhodně netahá oči. Z předchozího vozu jsem byl zvyklý na opěrku mezi sedadly, musel jsem se tedy naučit pokládat si místo pravého, levý loket :o) Nemám problém s opřením na dveřích (měřím 188 cm). Prostor vpředu je dostačující, dokonce nemusím mít sedačku až vzadu. Za mnou si ale může sednout jen někdo menší kvůli posunuté sedačce. I se svojí výškou mohu sedět bez problémů vzadu (to nemohu ve francouzích). Zatím jsme v kuse jeli maximálně pouze okolo 300 km a nebyl žádný problém s pohodlím. Na dálnici je trošku hlučnější motor (možná je to i tím, že mimo dálnici není slyšet skoro vůbec). Na dlouhou cestu (nad 1000 km) se teprve chystáme, ale s dosavadními zkušenostmi s Ibizou (3 měsíce), nemám strach.
Můj dotaz: má někdo zkušenost s přívěsem? Plánuji instalaci tažného zařízení. Je to na 1,4 hodně znát, že táhne vozík (cca 2m + oj)?
odpovím si sám :o) s károu žádný problém (ložná plocha 2m). Po roce s autem zatím pouze dobré zkušenosti. I na dlouhou cestu OK - cca 5 tis. km na Sicílii a zpět (s károu). Ani přejezd Alp nebyl problém (toho jsem se s tímto motorem a připojenou károu trochu obával). Najeto něco přes 27 tis. km a pouze jediný problém - v únorových mrazech propouštělo těsnění v motorku ostřikovačů - výměna motorku včetně práce pod 500 Kč. Možná namíchaná zimní směs s letní. Koupě nelituji.
Ja mám 6 reprákov a hrá to fakt dosť dobre. Čo sa týka podsvietenia, nie je žiadny problém. V recenziách je síce spomínané, že vďaka malým písmenám a červenému podsvieteniu to nie je ideálne, ale skutočne s tým nie je žiadny problém.
jenom k tomu poodlí. sedadla jsou dostatečně komfortní pro běžnou postavu, ale kdybych byl trošku širší, tak by mi asi už vadilo boční vedení sedáku. co je pro mě zatím pořád nezvyk, je odkládání loktu levé ruky. madlo dveří je hodně nízko a položit loket na okno, to už je zase vysoko. byl jse zvyklej z F1, kde bylo madlo dveří pohodlně uprostřed. takhle celou cestu přehazuju ruku nahoru a dolů a zatím jsem si nenašel optimální polohu. nevím, jak to teď mají jiný nový auta, ale v tomhle mi vyhovovala F1 maximálně.
Zdravim vsetkych, tiez som mal trosku obavy z toho cerveneho pisma - cital som to niekde v recenziach, ale je to v pohode. Oci mi to absolutne netaha, citatelne je to uplne v pohode. Proste ma nic nerusi. Co sa tyka radia, hra super. Nemam mu co vytknut. V mojej vybave mam 6 reprakov (4 vpredu, 2 vzadu)
tak z toho radia a červeného nasvícení jsem měl taky obavy. Rádio po nastavení hraje hodně dobře a v základu je 4x repro vpředu a od středního stupně by měly přibýt další dva vzadu. Podsvícení je parádní, hlavně budíky a ani na rádiu mi nevadí a čitelnost je dobrá za každého osvětlení. Intenzita se dá ručně nastavit, což je už běžné, navíc je tam někde čidlo a samo se to ještě reguluje podle okolního světla.
Mne by u radia a vlastne aj ohledne palubni desky zajimalo, jak je to s ctenim cervenych znaku. Nasel jsem par ohlasu, ze pismo je diky te cervene barve "maznute" a blbe se cte. Navic by mne zajimalo, zda ti to "netaha" oci na palubku.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
tsi
Mám klasickou 5-ti dveřovou taktéž s 1.2 tsi a nelze si stěžovat...podsvícení netahá oči, podvozek skvěle drží, motor je na tak lehké auto vážně dobrý a po 5000km mi přijde že jde spotřeba dolů (nyní průměr 6l město 50/okresky 20/dálnice 30%. Hlavní výtky mám k prostoru na zadních sedadlech (ale co by člověk chtěl u malého auta:) a dále k sedačkám...nevím jak u verze sport a výše, ale do verze style je poměrně dost měkká bederní část a po hodině jízdy jsem vždy zralý na pauzu (mám tedy 193cm). Ale jak jsem psal výše, vážně skvělé auto:)
11.08.2011 | 13:56:53 | jb | 88.102.0.* Reagovat
RE:tsi
o těch sedadlech jsem slyšel už od víc lidí, ale mně to nepřijde. Mám 190cm, 100kg a cesta 1000km se dvěma přestávkama po 15 minutách a vystupoval jsem jakoby nic, žádnej problém.
05.09.2011 | 10:15:19 | vormen | 147.229.65.* Reagovat
RE:tsi
Ohledně sedaček musím dát za pravdu kolegovi výše...mám 195 cm, 100kg a hodina jízdy je tak akorát, pak se začínám cítit záda v bedrech, různě se kroutím, ale pomůže jen pauza. Prostě příliš měkká bederní část. Ale jinak s 1.2 TSI skvělé vozítko
14.11.2011 | 14:05:37 | TP | 88.102.0.* Reagovat
ST
Taky jsem si STčko 1.4 63kw pořídil.Zatím najeto jen 2500km .Jsem naprosto spokojený,nic nevrže,nic neupadlo,prostě vše ok.Akorát motor jezatím drobet línej,ale čekám že se ještě srovná.Kombinovanou spotřebu mám zatím 6.5,i ta by ještě měla jít dolů.
Seátkům ZDAR
11.07.2011 | 15:35:12 | berysek Reagovat
Opel Astra,Ford Focus nejsou auta střední třídy,je to nižší střední třída.Ibiza patří do třídy malých aut.
22.06.2011 | 21:02:57 | Reagovat
na šestke šesdesiat, chudák motor vymontovať tú kľukovku a biť ťa ňou po hlave.
22.06.2011 | 14:51:36 | Reagovat
spokojenost
Koupil jsem kombíka 1,4 (63 kW) benzin. Rok stará, novinářský vůz, takže v perfektním stavu. Předchozí vůz Nissan Primera P12 wagon 1,9 TDI (100% spokojenost).
Rozhodovali jsme se mezi starším autem vyšší třídy nebo novým menším. Vyhrálo nové. Vyřadili jsme Dacii (tak trochu kvůli přesudkům a opravdu malé velikosti), Kia Ceed (na tu značku myslím příliš drahá), Opel Astra (po zkušenostech z práce), Renault Mégane (líbivý, ale nad naším stanoveným rozpočtem), Peugeot (málo prostoru, hlavně vzadu se nevejde hlava ani nohy - mluvím o krátkém i o kombíku). Škoda Fabia (ošklivá - omluva patriotům). Vzhledem k tomu, že Ibiza je téměr stejné auto jako Fabia, navíc na lepším podvozku, rozhodl jednoznačně vzhled.
Po 3 měsících jsme spokojeni, chvíli trvalo, než jsme si zvykli na menší auto, ale jízdní vlastnosti jsou dobré. Je znát, že je slabší proti předchozímu, ale není to tak hrozné. Podvozek je skutečně dobrý. Spotřeba 5,6 - 5,9 l/100 km (jezdíme přibližně 60 % město, 40 % mimo obec). Na dálnici mezi 6,5 a 7 l/100 km. Překvapivě neztrácí do kopce rychlost, drží stále 90. I do Babáku mezi Jičínem a Novou Pakou (pražáci jistě dobře znají) bez podřazení klesne maximálně na 86 km/h.
K dotazům níže: Rádio hraje v pohodě (6 repro), červené podsvícení mi nedělá žádný problém a rozhodně netahá oči. Z předchozího vozu jsem byl zvyklý na opěrku mezi sedadly, musel jsem se tedy naučit pokládat si místo pravého, levý loket :o) Nemám problém s opřením na dveřích (měřím 188 cm).
Prostor vpředu je dostačující, dokonce nemusím mít sedačku až vzadu. Za mnou si ale může sednout jen někdo menší kvůli posunuté sedačce. I se svojí výškou mohu sedět bez problémů vzadu (to nemohu ve francouzích).
Zatím jsme v kuse jeli maximálně pouze okolo 300 km a nebyl žádný problém s pohodlím. Na dálnici je trošku hlučnější motor (možná je to i tím, že mimo dálnici není slyšet skoro vůbec).
Na dlouhou cestu (nad 1000 km) se teprve chystáme, ale s dosavadními zkušenostmi s Ibizou (3 měsíce), nemám strach.
Můj dotaz: má někdo zkušenost s přívěsem? Plánuji instalaci tažného zařízení. Je to na 1,4 hodně znát, že táhne vozík (cca 2m + oj)?
22.06.2011 | 10:46:20 | Mesi Reagovat
RE: spokojenost
odpovím si sám :o)
s károu žádný problém (ložná plocha 2m). Po roce s autem zatím pouze dobré zkušenosti. I na dlouhou cestu OK - cca 5 tis. km na Sicílii a zpět (s károu). Ani přejezd Alp nebyl problém (toho jsem se s tímto motorem a připojenou károu trochu obával).
Najeto něco přes 27 tis. km a pouze jediný problém - v únorových mrazech propouštělo těsnění v motorku ostřikovačů - výměna motorku včetně práce pod 500 Kč. Možná namíchaná zimní směs s letní.
Koupě nelituji.
07.03.2012 | 19:14:53 | Mesi | 77.78.89.* Reagovat
audio
Ja mám 6 reprákov a hrá to fakt dosť dobre. Čo sa týka podsvietenia, nie je žiadny problém. V recenziách je síce spomínané, že vďaka malým písmenám a červenému podsvieteniu to nie je ideálne, ale skutočne s tým nie je žiadny problém.
14.02.2011 | 21:00:08 | pepe80 Reagovat
pohodlí
jenom k tomu poodlí. sedadla jsou dostatečně komfortní pro běžnou postavu, ale kdybych byl trošku širší, tak by mi asi už vadilo boční vedení sedáku. co je pro mě zatím pořád nezvyk, je odkládání loktu levé ruky. madlo dveří je hodně nízko a položit loket na okno, to už je zase vysoko. byl jse zvyklej z F1, kde bylo madlo dveří pohodlně uprostřed. takhle celou cestu přehazuju ruku nahoru a dolů a zatím jsem si nenašel optimální polohu. nevím, jak to teď mají jiný nový auta, ale v tomhle mi vyhovovala F1 maximálně.
20.12.2010 | 08:54:52 | vormen Reagovat
TSI
Take premyslim nad Ibizou, ale nevim, jak je pohodlna na delsi cesty, bohuzel zadna skladovka nema ESP.
19.12.2010 | 22:29:14 | Pandora Reagovat
Cervene pismo a radio
Zdravim vsetkych, tiez som mal trosku obavy z toho cerveneho pisma - cital som to niekde v recenziach, ale je to v pohode. Oci mi to absolutne netaha, citatelne je to uplne v pohode. Proste ma nic nerusi.
Co sa tyka radia, hra super. Nemam mu co vytknut. V mojej vybave mam 6 reprakov (4 vpredu, 2 vzadu)
07.12.2010 | 17:00:15 | pepe80 Reagovat
tak z toho radia a červeného nasvícení jsem měl taky obavy. Rádio po nastavení hraje hodně dobře a v základu je 4x repro vpředu a od středního stupně by měly přibýt další dva vzadu. Podsvícení je parádní, hlavně budíky a ani na rádiu mi nevadí a čitelnost je dobrá za každého osvětlení. Intenzita se dá ručně nastavit, což je už běžné, navíc je tam někde čidlo a samo se to ještě reguluje podle okolního světla.
03.12.2010 | 11:40:39 | vormen Reagovat
Cervene pismo
Mne by u radia a vlastne aj ohledne palubni desky zajimalo, jak je to s ctenim cervenych znaku. Nasel jsem par ohlasu, ze pismo je diky te cervene barve "maznute" a blbe se cte. Navic by mne zajimalo, zda ti to "netaha" oci na palubku.
01.12.2010 | 17:42:35 | Dave Reagovat
Reproduktory
Zdar ? Muzu se optat, jak hraje radio, popripade kolik repraku ma ? Dik ;-)
29.11.2010 | 21:13:51 | MichalR Reagovat