Rok výroby:2011Typ motoru:1,4Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:2 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:8. 7. 2011
Pokusím se napsat nestranou recenzi,ikdyž to nebude jednoduché,protože jsem po ujetí 2000 km z autíčka doslova unešen. Když dosloužila naše stařičká Škoda Felicia combi 1.6,začal jsem s manželkou hledat nové auto.Kritéria byla jásná,minimálně stejné rozměry a výkon jako naše stará Felicia combi 1.6 55kw a příznivá cena. Výběr v tomto segmentu nebyl zase tak bohatý jak jsem čekal,ale o to byl výběr jednoduší.Volba tedy byla Seat Ibiza ST 1.4 16v 63kw/85k. Protože jsme chtěli autíčko co nejdříve,koukal jsem hlavně po skladových vozech.Nakonec jsme jedno v černé metalíze našli v Praze v autosalonu.Obědnali jsme se na skušební jízdu,která nás po jejím absolvování v našem výběru jen utvrdila.Po vyřízení všech formalit(pojištění,finance atd.....) jsme měli za 4 dny vůz doma. Za necelých 270 000,-Kč jsme dostali Ibizu ve výbavě Reference + akční paket Copa.Výbava je za tuto cenu více než bohatá.Mimo jiné například manuální klimatizace, radio cd mp3,hliníková kola, tempomat, mlhovky s fukcí odbočovacích světel, 4x airbag, centrální zamykání na dálkové ovládání, elektrická přední okna a zrcátka a mnoho dalšího,ale to bych se upsal,kdyby jsem měl vše vypisovat! Motor asi nemá cenu zatím hodnotit.Mám zatím najeto jen 2000 km.Motor je zatím příliš syrový.Nicméně mi zatím přijde poněkud líný,ale má na to zatím právo a čekám,že se časem srovná.Pokud máte rádi sportovnější jízdu,tak je potřeba motor více honit do otáček.Probouzí se až kolem 3000 ot.Jinak ocenuji,že je motor tichý,zvýšený hluk začnete pocitovat za hranicí 3000 ot,ale ani poté není nijak nepříjemný.Průměrná spotřeba se zatím pohybuje kolem 6.5 l(70% mimo město, 20%město,10%dálnice)a to ho nijak nešetříme.Čekám ale, že půjde ještě spotřeba dolů,protože motor je zatím opravdu syrový.Řazení má krátké dráhy a je příjemně přesné. Podvozek Ibizy je jedním slovem fenomenální!Ibiza totiž dostala nový podvozek od VW (Polo,Audi A1).Při projíždění zatáček ve vyšších rychlostech Ibiza drží jak přibitá!Už se těším,jak se bude chovat v zimě.Nerovnosti na dannou třídu tlumí velmi dobře.Tím nechci říci že vymetám každou díru, ale když už nějakou projedete,tak vám zuby rozhodně nevymlátí! Exteriér a jeho desing asi nemá cenu komentovat.Jedná se momentálně asi o nejhezčí malé kombi na trhu.Česká Škoda Fabia může jen závidět!Všechny díly jsou velmi dobře slícované. Interiér je spracován velmi (německy)kvalitně.Nečkejte ale německou strohost.Právě naopak,v interiéru na vás dýchne španělská hravost a sportovní duch.Na danou třídu má nádech vozů vyšších tříd.Ve voze je dostatek místa pro 4 dospělé osoby.5 se také vejde,ale na zadních sedačkách se pak 3 dospělé osoby jako doma v křesle cítit asi nebudou,není to ale žádná pohroma.Pokud máte 185 cm a více,nebo rádi nosíte klobouky,tak si raději na zadní sedačky raději vůbec nesedejte.Je to bohužel dan,za líbivý desing.Na předních sedačkách je ale místa na rozdávání.Přijde mi , že jako spolujezdec tam mám více místa než v Oktavii 2. Řidič také nebude mít žádný problém s posazem za volantem.NIkde nic netlačí do kolen,což je dnes u nových malých aut skoro zázrak(teda občas si přepnu radio kolenem na ovladači pod volantem).Pohodlný posez si najde každý řidič,protože volant i sedačka jsou nastavitekné ve dvou osách.Sedačky mají dostatečné boční vedení a posez je vice než příjemný.Palubní přístroje a budíky mají červené a bílé podsvícení,které je příjemné a nikterak neřeže do očí.Jen zamrzí absence ukazatele teploty vody.Je tam jen kontrolka,která se vám rozsvítí,až když se motor začne přehřívat.Jinak jsou zde všechny ukazatele,které v moderním autu mají být.Jinak jsou na palubní desce použity i měkčené plasty,které jsou příjemné na dotek.Při jízdě v interiéru nic nevrže a neskřípe.Rádio hraje výborně(v základu 4x repro),jen přijde,že má trochu chaotické ovládání,ale dá se na to zvyknout.Odkládací prostory a schránky svou velikostí neohromí,ale vejde se vše nezbytné a nutí vás to nenechávat v autě zbytečnosti. Zavazadlový prostor je dostačující,je asi o 16 l menší než u felicie kombi.Pokud vám nebude stačit,tak stačí sklopit zadní sedačky, které se dají sklápět v poměru 70:30 téměř do roviny.Poté odvezete téměř vše.Já osobně jsem bez problému odvezl 3m složený skleník + psa(labrador)
Tak to je zatím vše.Doufám že jsem Ibizu moc nepřechválil a budu dál spokojený.Budu rád pokud někomu recenze pomůže v rozhodování.Samozřejmě se budu snažit recenzi s narůstajícími kilometry aktualizovat.
no ja mám 185 cm výšku a teda som bol velmi prekvapený že ani dopredu som si nemohol sadnút hlavu som mal na 90st ohnutú aby som videl von predným oknom niečo otrasné!!!!,že clovek s takouto bežnou výškou ani vpredu by som nemohol sedieť nie ešte jazdit!!!!
To bych souhlasil,s komentářem níže.Vzadu je to nákupní taška,tak ideální auto pro dva,nebo rodinu s menšími dětmi.Ale ve předu je místa až až.Mám 178cm,a což je méně jako vy,ale nad hlavou jsem měl ještě spousty místa.Možná jste měl,vyvýšené sedadlo..:D.A kolega co jsme spolu jezdili byl o něco větší jako já,nebo zhruba stejně.A ten si sedadlo,ještě výškově nastavoval a že by měl ohnutou hlavu o 90st,nebo že by si stěžoval jsem opravdu neslyšel:)Je to asi úplně stejné,jako ve dvojkové Fabce kde tedy taky problém,nemám.
Takže jsem se rozhodnul po roce a 21 tis km provozu přidat pár postřehů o STčku. Předně musím říci, že IBA až na pár drobností dělá jen radost. Šlape na 1*. Spotřeba se ustálila na +- 6l/100km takže spokojenost. Jak to tak bývá, tak se vždy najde nějaká chybička. Ta 1 je nízká odolnost vrchní části šalt páky proti poškrábání. S autem jezdí manželka a pravou ruku má plnou prstínků, takže ten lakovanej plast se prostě odřel.Vše by vyřešilo kdyby byl ten klacek celej v kůži a bylo by vše OK. 2 problém byl s kolečkem ovládání zrcátek.To kolečko prostě upadlo. Drží tam totiž jen na 2mm průhledném plastu. Jako reklamace neuznáno!!! Výměna stála 500,-Kč. Technik ale "šeptem "dodal , že nejsem první, tak teď nevím co si o tom mám myslet. Jestli to upadne ještě jednou, tak si se mnou v servisu užijou.
Taky jsem už měnil zadní světlo.Žádná závada,ale vandalismus!!! Výměna v servisu 2500,-Kč. Já ho ale koupil v Auto Kelly za 1000,-Kč a vyměnil si ho sám (práce na cca 10 min ). Výměnu zvládne opravdu i méně šikovný človíček. :-)
Už mám samozřejmě za sebou i garančku po 15 tis. Výměna olej+ filtr atd... mě stála 2800,-Kč což mne mile překvapilo.
Jinak vše maká jak má a IBA mne stále jen mile překvapuje.Takže celkově naprostá spokojenost !!!
Koupila jsem si před 14dny úplně stejnou Ibizku 1.4 a miluju ji. Je to můj Batmobil :) Nádherně se ovládá, není ani velký ani malý, sportovní, řazení přesné, na cestě se chová dravě, v zatáčkách sedí jak přibité i na mokré vozovce, do trojky krásně akceleruje, motor nejde téměř slyšet (pokud zrovna nechcete trhat asfalt :). Jezdím z 90% ve městě, takže žere dost (8l/100km), bude třeba mu trochu vypálit motor na dálnici. Vevnitř je velice pohodlný, člověk má pocit, že sedí ve velkém autě. Vzadu je již místa méně. Kufr obří. Má neskutečný šmrnc, hlavně v černé. Takže jednoznačně doporučuji.
Joo povedla se klukům španělským.Tvrdá??No nevím,ale já jsem nad míru spokojený. V zatáčkách sedí jak přibitá!!!To co jsem se bál s Feldou projet v 80km/h,tak to teď s Ibou ve 100km/h a ani to nepoznám. Ale asi ji vyvezu na tankodrom D1 a uvidíme jak natom bude.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
VW Ibiza
no ja mám 185 cm výšku a teda som bol velmi prekvapený že ani dopredu som si nemohol sadnút hlavu som mal na 90st ohnutú aby som videl von predným oknom niečo otrasné!!!!,že clovek s takouto bežnou výškou ani vpredu by som nemohol sedieť nie ešte jazdit!!!!
16.08.2012 | 11:23:29 | Ivan | 78.98.15.* Reagovat
RE: VW Ibiza
No nevim. Bud nevíš kolik měříš, nebo jsi seděl v jiném autě.Vzadu ano, tam to pro dlouhány opravdu není, ale ve předu je mraky místa, tak fakt nevím.
20.11.2012 | 23:35:29 | berysek | 31.47.100.* Reagovat
RE: VW Ibiza
To bych souhlasil,s komentářem níže.Vzadu je to nákupní taška,tak ideální auto pro dva,nebo rodinu s menšími dětmi.Ale ve předu je místa až až.Mám 178cm,a což je méně jako vy,ale nad hlavou jsem měl ještě spousty místa.Možná jste měl,vyvýšené sedadlo..:D.A kolega co jsme spolu jezdili byl o něco větší jako já,nebo zhruba stejně.A ten si sedadlo,ještě výškově nastavoval a že by měl ohnutou hlavu o 90st,nebo že by si stěžoval jsem opravdu neslyšel:)Je to asi úplně stejné,jako ve dvojkové Fabce kde tedy taky problém,nemám.
21.11.2012 | 07:10:37 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE: VW Ibiza
A co třeba snížit výšku sedadla...je polohovatelné :-D
26.05.2013 | 16:24:41 | snecktom | 46.13.80.* Reagovat
po 21 tis
Takže jsem se rozhodnul po roce a 21 tis km provozu přidat pár postřehů o STčku.
Předně musím říci, že IBA až na pár drobností dělá jen radost. Šlape na 1*. Spotřeba se ustálila na +- 6l/100km takže spokojenost.
Jak to tak bývá, tak se vždy najde nějaká chybička.
Ta 1 je nízká odolnost vrchní části šalt páky proti poškrábání. S autem jezdí manželka a pravou ruku má plnou prstínků, takže ten lakovanej plast se prostě odřel.Vše by vyřešilo kdyby byl ten klacek celej v kůži a bylo by vše OK.
2 problém byl s kolečkem ovládání zrcátek.To kolečko prostě upadlo. Drží tam totiž jen na 2mm průhledném plastu. Jako reklamace neuznáno!!! Výměna stála 500,-Kč. Technik ale "šeptem "dodal , že nejsem první, tak teď nevím co si o tom mám myslet. Jestli to upadne ještě jednou, tak si se mnou v servisu užijou.
Taky jsem už měnil zadní světlo.Žádná závada,ale vandalismus!!! Výměna v servisu 2500,-Kč. Já ho ale koupil v Auto Kelly za 1000,-Kč a vyměnil si ho sám (práce na cca 10 min ). Výměnu zvládne opravdu i méně šikovný človíček. :-)
Už mám samozřejmě za sebou i garančku po 15 tis. Výměna olej+ filtr atd... mě stála 2800,-Kč což mne mile překvapilo.
Jinak vše maká jak má a IBA mne stále jen mile překvapuje.Takže celkově naprostá spokojenost !!!
14.05.2012 | 23:59:02 | 1berysek | 31.47.100.* Reagovat
Fantom
Koupila jsem si před 14dny úplně stejnou Ibizku 1.4 a miluju ji. Je to můj Batmobil :) Nádherně se ovládá, není ani velký ani malý, sportovní, řazení přesné, na cestě se chová dravě, v zatáčkách sedí jak přibité i na mokré vozovce, do trojky krásně akceleruje, motor nejde téměř slyšet (pokud zrovna nechcete trhat asfalt :). Jezdím z 90% ve městě, takže žere dost (8l/100km), bude třeba mu trochu vypálit motor na dálnici. Vevnitř je velice pohodlný, člověk má pocit, že sedí ve velkém autě. Vzadu je již místa méně. Kufr obří. Má neskutečný šmrnc, hlavně v černé. Takže jednoznačně doporučuji.
03.05.2012 | 21:59:35 | Verunka | 85.70.30.* Reagovat
Díky,Zatím vše OK!
17.07.2011 | 17:41:23 | berysek Reagovat
Nádherný design. Jo, designer od alfy romeo se nezapře. Vypadá moc hezky. Tak ať taky dobře slouží.
15.07.2011 | 21:14:21 | Reagovat
dyzajn fakt super
Ibiza st je opravdu krásná. Jen nevím zda není moc tvrdá :o(
06.08.2011 | 15:05:20 | poly | 81.30.243.* Reagovat
RE:dyzajn fakt super
Joo povedla se klukům španělským.Tvrdá??No nevím,ale já jsem nad míru spokojený.
V zatáčkách sedí jak přibitá!!!To co jsem se bál s Feldou projet v 80km/h,tak to teď s Ibou ve 100km/h a ani to nepoznám.
Ale asi ji vyvezu na tankodrom D1 a uvidíme jak natom bude.
09.08.2011 | 23:09:56 | | 213.195.224.* Reagovat