Rok výroby:1998Typ motoru:1900Stav km při koupi:210 000 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:18. 6. 2009
Předchozí auto: Auda A4 Avant,Seat Leon,Škoda Octavia,Opel Vectra B,Mitsubishi Galant
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Auto je zatím bez poruch
Hodnocení a zkušenosti s autem
Předem mé recenze musím upozornit, že jsem auto kupoval jako druhý - pracovní - vůz kvůli stavbě domu. Proto jsem neočekával nějaký komfort a šlo mi čistě o praktičnost, spolehlivost a úspornost.
Tohle vše se mi dostalo a s autem jsem maximálně spokojen!
Interiér - interiér je poměrně zachovalý, jeho stav je adekvátní ke stáří a stavu vozidla. Je to prakticky stejný interiér jako v Ibize. Kvalita je srovnatelná s vozy typu Škoda Felicia. Sem tam něco zavrže, pokud by mi to hodně vadilo, tak se to dá odstranit různým podlepením inkriminovaných míst izolačním materiálem. Ale není to zapotřebí kvůli důvodům uvedených v úvodu recenze.
Podvozek - je hodně naddimenzován, stavěný na velkou zátěž, kterou také vozidlu dopřávám. Na městských, často rozbitých silnicích příliš netlumí a v zatáčkách vozu nedává příliš velkou oporu. Nicméně nevyžaduje téměř žádnou péči a plní tak opět svůj účel.
Motor a převodovka - motor je samozřejmě hlučný, pravděpodobně nemá najetý počet kilometrů, který ukazuje tachometr, ale je spolehlivý. Při letošní mrazivé zimě nebyl sebemenší problém a starty při teplotách kolem -20st. byly vždy na "brnk"... Nekouří a téměř nežere olej. Měním ho po 15ti tísích. Spotřebu měřím od tankování do tankování a při podílu 90% město - 10% mimo město, se spotřeba ustálila na hodnotě 6,2 l/100km. V zimě cca. o půl litr víc. Věřím,že při cestě mimo obec, se při rychlosti kolem 100km/h dá udržet spotřeba na 5 litrech. Převodovka je o něco přesnější než ve felicii, ale o přesnosti nemůže být řeč. Za studena při odbočování vlevo jde hůř zařadit "dvojka", po ohřátí je po problému. Kdo by věděl čím to je, tak ať mi poradí.
Zavazadlový prostor - logicky největší přednost vozu. Po sklopení sedaček mám ověřeno, že se do něj vejde EURO paleta s nižším nákladem. Vůz je 5ti místný a občas slouží jako rodinné auto při "couračkách" městem po nákupech. V tomhle případě se z něj stane prostorné rodinné auto s kufrem, který pojme větší nákup i s kočárkem.
Celkový dojem - do vozu jsem za 10 měsíců užívání a najetých 20 000 km nevrazil ani korunu. Pouze výměna oleje a filtru. Jsem s ním maximálně spokojený a člověk, který si takový vůz koupí a pak nadává, že je to rachotina, tak to s prominutím nemá v hlavě v pořádku. Jsou tisíce krásnějších a pohodlnějších vozů, ale tohle je dělník a nic jiného od něj neočekávám. Mohu vřele doporučit živnostníkům a lidem, které takové auto využijí.
tak světlo na spátečku toto auto má, samozřejmě že je jen na jedné straně zhoršuje osvětlení na couvání, ale to jsem já vyřešil přídavným světlem. Jináč toto auto má ještě jeden menší problém a to jsou homokinetické klouby, které ve většině případů odchází po zhruba 50000km ale to se dá přežít. jináč co se týká pohodlí, tak zaleží taky na řadě a přesném typu vozidla. Já toto auto mám z roku 2002 tedy už s druhou řadou motoru SDi a spotřebově jsem i s aditivi na užasné spotřebe 3,8-4 l/100km. Jináč elektrika a cokoliv v autě nemá žadnou chybu.
15.09.2010 | 13:47:06 | typek co tuningujeReagovat
RE:
kde jsi měnil klouby po 50000km? Já mám na autě poctivých 259000km a ještě se neměnil ani jeden. Ale silentbloky na motoru 1,9D jsou už měněny 2x. Co se týče spotřeby tak mám cca 5,2-6,5L
27.04.2012 | 23:25:36 | Michal
| 85.207.251.*Reagovat
Pro anonyma
nevím kde jsi vzal,že auta v 21 století nemají couvačky!!! Jestli se trochu zajímáš o auta,tak by jsi takový nesmysl nemohl napsat!!! Máš vůbec řidičák??? Rád si přečtu a vyslechnu každý názor,ale komentáře tvého typu spíše zesměšňijí autora - tedy tebe!!! Jinak ostatním díky za rady a připomínky.
Koukni na olej v převodovce,ale určitě bych ho vyměnil,podle mě tam bude ještě puvodni,jinak měl jsem vw caddy 1,9,což je to same jako tento seat,bohužel mi pan nedal přednost a bylo po autě,ale jinak dělnik super,měl jsem najeto něco přes 400tis a nebyl problem,jezdil pořad,v lete v zime..
Konečne človek, ktorý auto zaradil tam kam patrí, kúpil si ho na účel, na aký bolo toto auto stavané a nevyžaduje od robotníka luxus. vo firme sme mali presne takúto Incu, bol to nezmar.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Inca
tak světlo na spátečku toto auto má, samozřejmě že je jen na jedné straně zhoršuje osvětlení na couvání, ale to jsem já vyřešil přídavným světlem. Jináč toto auto má ještě jeden menší problém a to jsou homokinetické klouby, které ve většině případů odchází po zhruba 50000km ale to se dá přežít. jináč co se týká pohodlí, tak zaleží taky na řadě a přesném typu vozidla. Já toto auto mám z roku 2002 tedy už s druhou řadou motoru SDi a spotřebově jsem i s aditivi na užasné spotřebe 3,8-4 l/100km. Jináč elektrika a cokoliv v autě nemá žadnou chybu.
15.09.2010 | 13:47:06 | typek co tuninguje Reagovat
RE:
kde jsi měnil klouby po 50000km? Já mám na autě poctivých 259000km a ještě se neměnil ani jeden. Ale silentbloky na motoru 1,9D jsou už měněny 2x. Co se týče spotřeby tak mám cca 5,2-6,5L
27.04.2012 | 23:25:36 | Michal | 85.207.251.* Reagovat
Pro anonyma
nevím kde jsi vzal,že auta v 21 století nemají couvačky!!!
Jestli se trochu zajímáš o auta,tak by jsi takový nesmysl nemohl napsat!!! Máš vůbec řidičák??? Rád si přečtu a vyslechnu každý názor,ale komentáře tvého typu spíše zesměšňijí autora - tedy tebe!!!
Jinak ostatním díky za rady a připomínky.
25.06.2009 | 14:46:33 | Laďa Reagovat
Inca je to auto, které v 21. století nemá couvačky? Asi se inspirovali Trabantem.
22.06.2009 | 21:42:21 | Reagovat
Koukni na olej v převodovce,ale určitě bych ho vyměnil,podle mě tam bude ještě puvodni,jinak měl jsem vw caddy 1,9,což je to same jako tento seat,bohužel mi pan nedal přednost a bylo po autě,ale jinak dělnik super,měl jsem najeto něco přes 400tis a nebyl problem,jezdil pořad,v lete v zime..
22.06.2009 | 21:27:09 | Reagovat
Seat
Konečne človek, ktorý auto zaradil tam kam patrí, kúpil si ho na účel, na aký bolo toto auto stavané a nevyžaduje od robotníka luxus. vo firme sme mali presne takúto Incu, bol to nezmar.
19.06.2009 | 21:25:52 | erytro Reagovat
Nejsem odborník na koncernové motory, ale tuším, že u 1.9D byl interval výměny oleje v motoru 7.500km.
18.06.2009 | 18:42:51 | Radek Reagovat
Skus vymenit olej v prevodovke.
18.06.2009 | 11:57:45 | Lukas Reagovat