Recenze Seat Toledo 1.9 TD
“Spolehlivé auto... fakt”

Autor recenze: j4ro (20 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1.900 ccm/ T.Diesel Stav km při koupi:251 000 km Stav km nyní:258 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 4.5 l/100 km Vloženo: 29. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: VW jetta (1980)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Při koupi mělo auto problémy s relé od potkávacích světel.

Jednoho dne při přeplněném autě (6 lidí ) mi při vyšší rychlosti jak jsem jel přes "vlnu" na silnici vystřelil zadní tlumič skrz zvon díky korozi. Vyvaření zadní "čtvrtky" stálo 3.000. Koroze je "prokletí" u tohoto vozu bohužel. Ale felicie jsou na tom daleko hůř.
Potom jsem vyměnil po majiteli lešenářskou trubku za klasický výfuk na toledo, čep řízení (vrzal) a brzdové obložení v bubnech.

Pak už jen maličkosti....

Po 7 tis. km se urval bovden na tachometr. Časem si člověk naučí využívat otáčkoměr díky měřákům rychlosti v obcích :-)

Ukopl jsem už naprasklou plastovou lištu dole u dveří na řidičově straně, plast u stínítka se zrcátkem u spolujezdce a možná ještě nějaké plasty popraskaly... plasty jsou bohužel křehké a asi špatně odlité protože vržou skřípou atd... :-)

Žárovky ve světlometech.

Brzdové válečky ( prasátka ) v bubnech.

Ložisko v PP kole.

Abych to shrnul tak Toledo ( 1.9 D, TD ne TDi ) má 4 hlavní závady které uvádí každý uživatel tohoto vozu....

1. Nejhorší je ta koroze ale to není problém jen toleda....
2. Plasty
3. Horší světla
4. Slabší brzdy


Hodnocení a zkušenosti s autem

Za peníze které mě toledo stálo nebyla šance sehnat lepší auto ( před rokem a půl 25.000 ).
Napůl s kamarádem jsme si pořídili toledo na ND takže díly jsme měli oba téměř zdarma , ale nové díly nejsou drahé díky staršímu podvozku.

Už auto zažilo i vážnější dopravní nehodu ( řidička si asi nevšimla """nenápadné""" :-D křižovatky a z vedlejší mi nedala přednost. Já jel cca po brždění cca 70 ona nevím. Krom rány jsem nic extra necítil, myslel jsem že auto bude K.O. protože renault scenic který mě naboural byl nepřirozeně blízko čelnímu sklu a navíc je o dost větší než toledo 1l.
Po vystoupení z vozu vidím všude spousty kapaliny ale jak vycouvala z renaultem tak mi bylo líp :-) měl jsem zničený jen blatník, světlo s blinkrem, malou díru v chladiči, chladičová stěna poohýbaná a podběh samozřejme zohlý ale to bylo vše.
Renault rozbitý celý předek, a posunutý motor. Ale hlavní je že se nikomu nic nestalo :-)

No... abych to shrnul tak jsem s autem nadmíru spokojen. Po utržení bovdenu má za sebou ( nechci lhát protože km mi nepočítá :-D ) cca 15.000 km a kromě výše uvedených poruch se nic nepokazilo a běží jak má bez divných zvuků.
Výbava na ten rok je dost slušná : 4x el okna fungují všechny :-) ,el. zrcátka, servo, šíbr, lampička pro spolujezdce vzadu, osvětlené zrcátko u spolujezdce ale to jsou maličkosti :-) ...

Jízdní vlastnosti jsou spíše pro klidnější jízdu... má lehký zadek a při dost vyšší rychlosti v zatáčkách ustřeluje... obrovský bonus zadní části je obří kufr...
Podvozek je tvrdý.
Motor na 55kw je celkem živý. Max když mi jel tachometr tak jsem na něm viděl 175 cca... převodovka víc neumožnuje a zbytečně ho nebudu točit do červeného. Kolem 4t. otáček už zalíhá v uších z hluku.
Spotřeba průměr cca 4.4 l ( počítal jsem projeté litry a podle mapy.cz jsem si zjistil kolik km měla trasa na jižní moravu kde jsem jel na výlet a to mi vyšlo. Cesta byla kombinace města, obcí a dálkových tras. Ale nejlíp na spotřebu se jezdí na 5st - 2000 rpm... sice je to 80 km/h a v obcíh by se tak jezdit nemělo ale že jedu tolik vím jen já takže nikdo ze spolujezdců nemívá připomínky heh :-)

Dokud auto nezničí koroze že začnou upadávat díly tak bude jezdit pořád. Ale plánuji komplet vyvaření karoserie tak to pár let seatu dodá :-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Toledo

Vložit komentář

Takove male tukance vetsinou nemeji s bezpecnosti auta nic spolecnyho.Je to sice paradox, ale je to tak.Asi 4 roky dozadu to do me napalil tehdy novej Fiat Punto, ja mel tehdy Golf II.Fiat byl totalka, ja dal vyklepat blatnik a jezdil jsem dal.Ovsem kdyby jsi se kouknul na crash test Golfu II, tak te zamrazi.

01.08.2009 | 14:02:49 | jamieson Reagovat

Toleedo 1,9TD 55kW, r.v. 1993

Mám na tomhle autě najeto za 16 let 320 000 km, byl jsem první majitel. Za tu dobu provozu mohu ocenit výborný a pružný motor s malou spotřebou, který i po 320 tis. nemá vůbec žádnou spotřebu oleje. Používám 10W40 a mezi intervaly výměny 10 tisíc nedolévám ani deci - ryska na měrce se ani nehne. je pravda, že ho šetřím- nikdy studený motor nepřetěžuji, max. výkon využívám krátkodobě, a každý rok 2X stříkám dutiny i spodek přípravky Vaxoyl- z Auto Kelly. Ten se mi osvědčil jako nejlepší, i když je drahý. Přesto je patrná koroze prahů a lemů blatníků. To nějak prostě nejde uhlídat. Spotřeba - rekord udělal můj optarně jezdící známý s půjčeným mým autem na dálkové trase - 3,8L. Já jezdím po Praze tak za 5-6 litrů. Myslím si, že ten motor ještě nemá konkurenci. Mám také jiné auto s motorem 2,0HDI Common Rail (výrobce Peugeot) a ten motor (je to v Suzuki Grand Vitara) mnohem horší - má horší průběh točivého momentu a větší tuerboefekt, byť jeho papírový výkon je větší - 80kW.
Závady: nedávno začalo prolínat těsnění (O-kroužek) v hlavě vstřikovacího čerpadla, v Diesel servisu HALLE za opravu čerpadla chtěli 25 až 40 000 kč!!!!! Spravil to nový O-kroužek za 20Kč.
ještě v záruce tekl olej do vody - vadné těsnění pod hlavou -prolínalo do vodního kanálku . To dělaly všechny tyto motory i v Passatech atd. samozřejmě nějaké tlumiče, zadní díly výfuku, ložiska zadních kol, dolní uložení McPherosona, a jinak vlastně ani nic. Mooc dobré auto, škoda té koroze . Můj předpoklad je, že ten motor najede tak 600 000km bez generálky. Ovšem v dobrých rokou. Soused měl stejný ročník, ohříval ho ,,cihlou na plynu" a ve 100 000 již žralo olej, tak ho dal pryč. Stejným způsobem ale zničil i Oktávku 1,9TDI, tak to jse spíš v nohou a citu.

27.02.2009 | 10:57:17 | Vojta Reagovat

koroze

myslim ze ta felcka na tom s tou korozi bude s tim toledem nastejno....jsou kousky ze jsou pekne ale i kousky ze se to da zamest...

29.01.2009 | 17:54:38 | jindra Reagovat

Renaulty su jedny z najbezpecnejcich aut, pochybujem, ze by bol na totalku a tvoj hnily crep bol ok.

29.01.2009 | 17:00:51 |  Reagovat