Rok výroby:2000Typ motoru:1896/ALHStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:201 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:29. 7. 2008
Hneď keď som kúpil auto sa menili rozvody, kladky, vodné čerpadlo a samozrejme olej. Pri 170000km prasklo lanko ovládania el. okna na spolujazdcovej strane. Výmena ma stála 2500,-Sk.
Ďalšia oprava bola výmena ložiska vpredu na kolese asi na 172000km. Oprava kábla napájania do štartéra na 185000km (použitie novej koncovky).
Pred nedávnom na 199000km som menil na prednej náprave komplet silentbloky, čapy a uloženia. Mierne klepkali ale to je aj "vďaka" kombinácii obutia 17´´diskov a našich "SUPER" slovenských ciest.
Hodnocení a zkušenosti s autem
SUPER auto s nie drahými náhradnými dielmi, pravidelná výmena oleja 5W40 a auto šliape ako hodinky. Sériový výkon 66kW/90PS-210Nm je pomerne slabý, preto som si ho chipol a výsledné hodnoty 85kW/115PS-252Nm sú vynikajúce.
Spotreba do 6/100km pri naozaj svižnej jazde. Za prvý rok som s ním nabehal asi 50000km a som spokojný. Celkom dobre sedí na ceste,ale keď to porovnám s bývalím Mondeom 2.0TDCI tak až tak nie :-(. Je to celé o podvozku a každý asi vie čo robil Ford aspoň dobré na svojich autách. Priestor vpredu vyhovuvujúci, vzadu už je to slabšie. Kufor je obrovský aj keď s malou nakladaciou hranou. Hrdza žiadna okrem prednej kapoty.
Mierne kvitne po prvej zime strávenej na Slovensku. Zase super kombinácia o d naších cestárov SOĽ+BALVANY z posypu :-). V zime štartovanie na prvý pokus aj v mrazoch okolo -18°C.
Litrový výkon nie je dôležitý.V dnešnej dobe obecne platí, že čím má auto vyšší výkon pri malom objeme, tým sa motor viac zaťažuje a preto toľko nevydrží.To sa samozrejme netýka HTP a podobných nepodarkov.Prečo je asi hladký diesel skoro nesmrteľný ? Lebo nie je tak "napchatý" výkonom.
142kw, ale to je drobnost. Nicméně je podstatný rozdíl je v životnosti agregátu, jako celku. 1.9TDi 110kw rozhodně nenajezdí tolik, co lenoch 66kw, o bramboře ani nemluvím. Navíc motor BMW má velké rezervy, na rozdíl od 1.9TDi, jenž je na hranici možností.
vidíš snad někde, že bych psal, že 80KW je 125PS?nevidíš viď? bavil sem se o HW úpravě motoru, ne o SW úpravě motoru a to je rozdíl. pokud se tak dobře vyznáš v autech, tak určitě víš, že různě výkonné motory se vyrábí pořád, ikdyž koncept motoru je stejný, proč asi? kvůli emisím, povolených v zemích, kam jdou auta na export. pokud to máš tak dobře v merku, tak určitě víš, že toledo 1M se vyrábělo ve 3 výkonových verzích se vznětovým motorem, což bylo 66, 81 a 110KW, tak nemachruj, že máš bavoráka, kterej má 3litrovej motor atd.pokud si to dovedeš spočítat, tak 530d v modelovém roku 2001 má 143Kw, což je 193PS a toledo budu brát nejsilnější variantu, jelikož BMW výkonější nemá v 530d, tak po přepočtu na litrový výkon má BMW 64PS a toledo litrový výkon 78PS, takže kdyby obsah motoru měli oba vozy stejný, tak víš kam by sis mohl strčit to BMW apropo až to nastane, možná ti pomůže chip, abys to srovnal...
Naprosto souhlasim s Řezňou a s Radkem.Anyzi, Radek ma pravdu 80 kw do Toleda urcite neni buhvico.A pro tvou informaci 80 kw je zhruba 109 PS nikoli 125 PS.A i kdyby to tech 125 PS bylo, tak bych rekl, ze do Toleda je to uplny minimum.Jeste by to chtelo alespon 20 PS navic, si myslim.A kdyz uz chces mit silny auto, proc si rovnou nekoupis neco silnejsiho rovnou v zakladu ?
Radek má bavoráka v třílitru D pokud vím. Ten nepotřebuje nic chipovat. Já taky nechápu chipy. říkám si, proč to rovnou z fabriky nemělo o těch x procent víc výkonu, když to pak víc jede a míň žere..?? Já sám mám lagunu 2,0 102kW, no, říkal jsem si taky že by to mohlo jet víc, ale než to čipovat, tak to raděj prodám(tak za 20 tisíc:-))) a koupím to samé v třílitru nebo něco jiného ale silnějšího...Podle mě je nejlepší mít vysoký výkon origo a ne tam něco dodělávat...
To Radek: Pokud umíš číst, tak nepíšu chip, ale hardvare úprava, po úpravě map v RJ je výkon cca. 125PS...pokud se ti to zdá málo, tak mi řekni, jestli potřebuješ větší výkon, pokud teda nejsi vypatlaná hlava s nohou na plynu.pane chytrej a vy máte asi tak 1.2HTP, ne?
Vy ste teda inteligenti. Když to čtu od spoda, když přijedu na brzdu, tak jim neřekni, kolik to má asi mít, ale oni mi to změří, navíc tam máš graf průběhu motoru. Chip tuning není jen o naftě. kdyby se přidávala jen nafta, tak by to šlo jednoduše přes VAG a nemusíš platit chip. Z 66KW dostaneš v klidu i 85KW, ale životnost nebude nic moc. Mám sám 66KW a výkon cca. 80KW, což je uděláno hardvarovou úpravou,trysky, egr off, čistej výfuk. Pokud má 66KW již turbo s naklápěcími lopatkami, tak výkon lze dohnat poměrně vysoko, ale ne víc jak 140PS. Každopádně buran co píše, že je to kec má doma škodovku a do karburátoru, tak přilívá víc benzínu a myslí si, že to je tak správně.Tyhle lidi fakt nemaj co mezi autama co dělat...
Shodou okolností měl nedávno stejnej problém kamarád. Jelikož autu solil hrozným způsobem, tak už př 120 tkm bylo auto na odpis. Stejnej problém, co popisuješ u něj znamenalo zničenou převodovku. Byla to Octavia 2001 TDI 81kW.
ahoj.chtel jsem se zeptat mam tdi 66kw rok vyroby 2000 mam najeto 176000 a trochu neco klepe v motoru,spise cvaka.Nevite co by to mohlo byt?A pak take mi nejde moc snadno radit 1. rychlostni stupen.nemate s tim zkusenost?
chip tuning ale nie je zázrak a má len určité možnosti. Bežné benzínové motory môžu mať zvýšený výkon o cca 10%. Turbo motory potom do 30%.chip tuning nemá rovnaký efekt pri každom aute. Hlavným predpokladom dobrej dynamiky auta je vhodný pomer medzi výkonom motora a jeho hmotnosťou.chip tuningu je možné naladiť riadiacu jednotku, tak, že napr. pri Felícii 1.3 MPI bude mať vozidlo síce výkon 55 kW pri 5500 ot. ale do 4500 ot. bude priebeh výkonu a krútiaceho momentu ako v sérii. Druhá verzia bude mať síce výkon 50 kW ale bude mať upravený výkon a priebeh krútiaceho momentu v otáčkach od 1500 do 4000. Určite by ste mi po skúške dali za pravdu
Riadiacou jednotkou môžeš meniť dobu predvstreku a množstvo paliva, inú čast motora riadiaca jednotka neovlada (nemá to variabilnu dlžku sania, na turbe tiež nie je žiadna elektronika) Ona stále vychádza iba z údajov vahy vzduchu a lambda sondy,snímača natočenia klukovky podla ktorých dávkuje palivo. Jedine vplyvom vačšieho množstva paliva sa vytvorí viac vyfukových plynov a nimi sa teda turbo viac roztočí... Hrozí tam ale zvýšena teplota, lebo turbo je malé, musí točiť viac ako vačšie čo sa odzrkadlí na jeho životnosti, a samozrejme prepálenie piestov, ale kto ako chce... Preto čím vykonnejší motor tým vykonnejšie turbo. Oni sú neni taký sprostý, všetko je vypočítane aj na výkon aj na životnosť motora
sorry Ivan,ale chipom môžeš zmeniť vlastne celú mapu riadicej jednotky.Čiže aj napríklad takú vec ako je dĺžka vstreku ale aj tlak turba,tým že sa bude roztáčať do vačších obrátok...mechanicky nemusí byť pozmenené,čiže ani vačšie ani menšie,ale tým že dosiahne väčšie obrátky,napumpuje do motora viac vzduchu a zvýši výkon... je to na dlhšiu debatu,ale rozhodne čipom môžeš výkon motora zvýšiť,dokonca až na hranicu jeho fyzikálnych možností,ale to už píšem o extrémoch...takže nie je to o tom koľko si zaplatíš na brzde:-)
Práve to som myslel 66 nemajú všetky naklápatelné lopatky... Chipom nenastaviš v podstate nič okrem paliva... Nepridáš turbu , nezmeníš ostrosť vačky, nezmeníš otvaranie ventilov, nezmeníš nič čo je mechanického charakteru... Tie motory sú takmer identicke s motormi ktoré boli vyrobené 15 rokov dozadu, akurát majú miesto mechanickeho dávkovania paliva elektronické. A o tej brzde ked si zaplatíš chip 20PS tak ti odmerá o 20PS viac ked 30 tak ti odmera o 30 viac, všetko sa dá...
...zrejme máš o chiptuningu dosť chabé informácie. Mimochodom chiptuning nieje len o množstve vstrekovanej nafty ale aj o niných veciach. Výkon mám zmeraný na brzde, hoci mám sériu 66kW tak tam mám turbo s variabilnou geometriou lopatiek (ak ti to niečo hovorí). K veciam o ktorých asi nič nevieš sa radšej nevyjadruj. Nerobí to dobré meno chiptuningu a hlavne tebe aj keď každý má právo na svoj názor.
takýchto ludí mam najradšej, mám chip na 85kW. Za prvé to nemáš zmerané, za druhe motory 66/81kw nemajú všetky rovnaké turbo, a 85kW má tiež iné turbo !!! Chipom turbo nevymeniš takže realny výkon je max 10-15% , stále neviem kde všetci berú tie presné údaje (85kW). A na inom fore som raz čital - "Odmeraný výkon na brzde = aký výkon si zaplatíš taky ti odmerá. Brat má A3 origo 81kw, kamoš Alfa 146 1.9JTD 77kW chip na 103kW , a absolútne sa nehrabe ani na zrýchlenie ani na rýchlosť, celá veda je v tom že ti to tam čúra viac nafty a má to lepší tah od spodu
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Toledo
A to jako HW úprava motoru znamená výměnu turba, pístů atd.? Těžko, tudíž je to jen a jen obyčený chip.
20.11.2009 | 16:44:44 | Radek Reagovat
Radek ma predbehol.Keď som písal svoj príspevok, ešte tam Radkov nebol.To len aby si si nemyslel, že len opakujem :-P
20.11.2009 | 16:44:04 | Matúš Reagovat
for Anyz
Litrový výkon nie je dôležitý.V dnešnej dobe obecne platí, že čím má auto vyšší výkon pri malom objeme, tým sa motor viac zaťažuje a preto toľko nevydrží.To sa samozrejme netýka HTP a podobných nepodarkov.Prečo je asi hladký diesel skoro nesmrteľný ? Lebo nie je tak "napchatý" výkonom.
20.11.2009 | 16:42:05 | Matúš Reagovat
142kw, ale to je drobnost. Nicméně je podstatný rozdíl je v životnosti agregátu, jako celku. 1.9TDi 110kw rozhodně nenajezdí tolik, co lenoch 66kw, o bramboře ani nemluvím. Navíc motor BMW má velké rezervy, na rozdíl od 1.9TDi, jenž je na hranici možností.
20.11.2009 | 16:42:00 | Radek Reagovat
vidíš snad někde, že bych psal, že 80KW je 125PS?nevidíš viď?
bavil sem se o HW úpravě motoru, ne o SW úpravě motoru a to je rozdíl.
pokud se tak dobře vyznáš v autech, tak určitě víš, že různě výkonné motory se vyrábí pořád, ikdyž koncept motoru je stejný, proč asi? kvůli emisím, povolených v zemích, kam jdou auta na export.
pokud to máš tak dobře v merku, tak určitě víš, že toledo 1M se vyrábělo ve 3 výkonových verzích se vznětovým motorem, což bylo 66, 81 a 110KW, tak nemachruj, že máš bavoráka, kterej má 3litrovej motor atd.pokud si to dovedeš spočítat, tak 530d v modelovém roku 2001 má 143Kw, což je 193PS a toledo budu brát nejsilnější variantu, jelikož BMW výkonější nemá v 530d, tak po přepočtu na litrový výkon má BMW 64PS a toledo litrový výkon 78PS, takže kdyby obsah motoru měli oba vozy stejný, tak víš kam by sis mohl strčit to BMW
apropo až to nastane, možná ti pomůže chip, abys to srovnal...
20.11.2009 | 15:44:35 | Anyz Reagovat
Naprosto souhlasim s Řezňou a s Radkem.Anyzi, Radek ma pravdu 80 kw do Toleda urcite neni buhvico.A pro tvou informaci 80 kw je zhruba 109 PS nikoli 125 PS.A i kdyby to tech 125 PS bylo, tak bych rekl, ze do Toleda je to uplny minimum.Jeste by to chtelo alespon 20 PS navic, si myslim.A kdyz uz chces mit silny auto, proc si rovnou nekoupis neco silnejsiho rovnou v zakladu ?
02.08.2009 | 17:42:29 | jamieson Reagovat
Radek má bavoráka v třílitru D pokud vím. Ten nepotřebuje nic chipovat. Já taky nechápu chipy. říkám si, proč to rovnou z fabriky nemělo o těch x procent víc výkonu, když to pak víc jede a míň žere..?? Já sám mám lagunu 2,0 102kW, no, říkal jsem si taky že by to mohlo jet víc, ale než to čipovat, tak to raděj prodám(tak za 20 tisíc:-))) a koupím to samé v třílitru nebo něco jiného ale silnějšího...Podle mě je nejlepší mít vysoký výkon origo a ne tam něco dodělávat...
13.05.2009 | 00:01:02 | Řezňa Reagovat
To Radek: Pokud umíš číst, tak nepíšu chip, ale hardvare úprava, po úpravě map v RJ je výkon cca. 125PS...pokud se ti to zdá málo, tak mi řekni, jestli potřebuješ větší výkon, pokud teda nejsi vypatlaná hlava s nohou na plynu.pane chytrej a vy máte asi tak 1.2HTP, ne?
12.05.2009 | 23:41:03 | Anyz Reagovat
Chiptuning
Samozrejme je rozdiel aj v spotrebe paliva. Pri väčšom počte otáčok je priamo úmerných viac nasávacích cyklov - viz http://chiptuning.motortuning.sk/
18.03.2009 | 08:43:35 | MotorTuner Reagovat
Chip z 66kw na 80kw, tak to je odvaz. Určitě nej brko na světě.
23.02.2009 | 17:58:03 | Radek Reagovat
Vy ste teda inteligenti. Když to čtu od spoda, když přijedu na brzdu, tak jim neřekni, kolik to má asi mít, ale oni mi to změří, navíc tam máš graf průběhu motoru. Chip tuning není jen o naftě. kdyby se přidávala jen nafta, tak by to šlo jednoduše přes VAG a nemusíš platit chip. Z 66KW dostaneš v klidu i 85KW, ale životnost nebude nic moc. Mám sám 66KW a výkon cca. 80KW, což je uděláno hardvarovou úpravou,trysky, egr off, čistej výfuk. Pokud má 66KW již turbo s naklápěcími lopatkami, tak výkon lze dohnat poměrně vysoko, ale ne víc jak 140PS.
Každopádně buran co píše, že je to kec má doma škodovku a do karburátoru, tak přilívá víc benzínu a myslí si, že to je tak správně.Tyhle lidi fakt nemaj co mezi autama co dělat...
23.02.2009 | 17:48:10 | Anýz Reagovat
Motory
Když je 66 kW málo, proč si nekoupíš auto se silnějším motorem? Ale ten bys asi přečipoval taky, aby byl ještě silnější? Zítra si čipnu své Picanto
30.01.2009 | 14:50:28 | Reagovat
chiptuning cz www chiptuner.cz
Přátelé, diseselové motory, mnohý z Vás by se divil jak jsou podhozené výkonem, co umí...
30.01.2009 | 14:41:53 | Michal Reagovat
To Jirka
Shodou okolností měl nedávno stejnej problém kamarád. Jelikož autu solil hrozným způsobem, tak už př 120 tkm bylo auto na odpis. Stejnej problém, co popisuješ u něj znamenalo zničenou převodovku. Byla to Octavia 2001 TDI 81kW.
23.10.2008 | 20:06:24 | Luther Reagovat
klepani motoru,horsi razeni
ahoj.chtel jsem se zeptat mam tdi 66kw rok vyroby 2000
mam najeto 176000 a trochu neco klepe v motoru,spise cvaka.Nevite co by to mohlo byt?A pak take mi nejde moc snadno radit 1. rychlostni stupen.nemate s tim zkusenost?
15.10.2008 | 22:24:51 | Jirka Reagovat
chip tuning ale nie je zázrak a má len určité možnosti. Bežné benzínové motory môžu mať zvýšený výkon o cca 10%. Turbo motory potom do 30%.chip tuning nemá rovnaký efekt pri každom aute. Hlavným predpokladom dobrej dynamiky auta je vhodný pomer medzi výkonom motora a jeho hmotnosťou.chip tuningu je možné naladiť riadiacu jednotku, tak, že napr. pri Felícii 1.3 MPI bude mať vozidlo síce výkon 55 kW pri 5500 ot. ale do 4500 ot. bude priebeh výkonu a krútiaceho momentu ako v sérii. Druhá verzia bude mať síce výkon 50 kW ale bude mať upravený výkon a priebeh krútiaceho momentu v otáčkach od 1500 do 4000. Určite by ste mi po skúške dali za pravdu
04.08.2008 | 18:02:17 | Reagovat
chip
Riadiacou jednotkou môžeš meniť dobu predvstreku a množstvo paliva, inú čast motora riadiaca jednotka neovlada (nemá to variabilnu dlžku sania, na turbe tiež nie je žiadna elektronika) Ona stále vychádza iba z údajov vahy vzduchu a lambda sondy,snímača natočenia klukovky podla ktorých dávkuje palivo. Jedine vplyvom vačšieho množstva paliva sa vytvorí viac vyfukových plynov a nimi sa teda turbo viac roztočí... Hrozí tam ale zvýšena teplota, lebo turbo je malé, musí točiť viac ako vačšie čo sa odzrkadlí na jeho životnosti, a samozrejme prepálenie piestov, ale kto ako chce... Preto čím vykonnejší motor tým vykonnejšie turbo. Oni sú neni taký sprostý, všetko je vypočítane aj na výkon aj na životnosť motora
31.07.2008 | 18:50:17 | Ivan Reagovat
to Ivan
sorry Ivan,ale chipom môžeš zmeniť vlastne celú mapu riadicej jednotky.Čiže aj napríklad takú vec ako je dĺžka vstreku ale aj tlak turba,tým že sa bude roztáčať do vačších obrátok...mechanicky nemusí byť pozmenené,čiže ani vačšie ani menšie,ale tým že dosiahne väčšie obrátky,napumpuje do motora viac vzduchu a zvýši výkon...
je to na dlhšiu debatu,ale rozhodne čipom môžeš výkon motora zvýšiť,dokonca až na hranicu jeho fyzikálnych možností,ale to už píšem o extrémoch...takže nie je to o tom koľko si zaplatíš na brzde:-)
31.07.2008 | 16:17:25 | kakafko Reagovat
chip
Práve to som myslel 66 nemajú všetky naklápatelné lopatky... Chipom nenastaviš v podstate nič okrem paliva... Nepridáš turbu , nezmeníš ostrosť vačky, nezmeníš otvaranie ventilov, nezmeníš nič čo je mechanického charakteru... Tie motory sú takmer identicke s motormi ktoré boli vyrobené 15 rokov dozadu, akurát majú miesto mechanickeho dávkovania paliva elektronické. A o tej brzde ked si zaplatíš chip 20PS tak ti odmerá o 20PS viac ked 30 tak ti odmera o 30 viac, všetko sa dá...
31.07.2008 | 15:21:17 | Ivan Reagovat
žeby chiptuner ???
...zrejme máš o chiptuningu dosť chabé informácie. Mimochodom chiptuning nieje len o množstve vstrekovanej nafty ale aj o niných veciach. Výkon mám zmeraný na brzde, hoci mám sériu 66kW tak tam mám turbo s variabilnou geometriou lopatiek (ak ti to niečo hovorí). K veciam o ktorých asi nič nevieš sa radšej nevyjadruj. Nerobí to dobré meno chiptuningu a hlavne tebe aj keď každý má právo na svoj názor.
31.07.2008 | 09:11:39 | Reagovat
chip
takýchto ludí mam najradšej, mám chip na 85kW. Za prvé to nemáš zmerané, za druhe motory 66/81kw nemajú všetky rovnaké turbo, a 85kW má tiež iné turbo !!! Chipom turbo nevymeniš takže realny výkon je max 10-15% , stále neviem kde všetci berú tie presné údaje (85kW). A na inom fore som raz čital - "Odmeraný výkon na brzde = aký výkon si zaplatíš taky ti odmerá. Brat má A3 origo 81kw, kamoš Alfa 146 1.9JTD 77kW chip na 103kW , a absolútne sa nehrabe ani na zrýchlenie ani na rýchlosť, celá veda je v tom že ti to tam čúra viac nafty a má to lepší tah od spodu
30.07.2008 | 22:54:21 | Ivan Reagovat