Rok výroby:1982Typ motoru:1048Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:60 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:27. 2. 2009
Dle mého názoru je toto auto velmi hezky zpracované a provedené, zejména pro milovníky klasických tvarů automobilu. Komfort uvnitř auta odpovídá roku 1981. Je to vše přehledné a bez zbytečností. Sedačky jsou celkem pohodlné. Zavazadlový prostor také není špatný, kufr vepředu + úložný prostor za sedačkami vzadu jsou celkem dostačující. Výbava neobsahuje bůhvíjaké vymoženosti, obyčejnému člověku ale plně postačí. Účinnost brzd je též v normálním provozu dobrá. Výkon motoru nic moc, ale pokud jedete sami nebo se spolujezdcem, vyjedete i mírný kopec na čtyřku. Horší je to s plně naloženým autem. Vyšší hlučnost se projevuje naplno až tak od 80km/h, ale těmito rychlostmi není třeba v běžném provozu cna kratší vzdálenosti cestovat. Ekonomické je s tímto autem cestovat rychlostí okolo 75 km/h. Spotřeba se drží kolem 7l/100km. Co se týká spolehlivosti, záleží vždy na majiteli, jak o své auto pečuje. Pokud je v dobrém stavu, není třeba se obávat. V zimě také oceníte pohon zadních kol při stoupání do svahu. Můžu toto auto doporučit všem nenáročným řidičům, pro které je na 1. místě dopravit se z místa A do místa B bezpečnou rychlostí a slušnou jízdou. Tento vůz se hodí nejvíce na cestování do vzdálenosti 50-100 km.
Vlastním vůz Škoda 120L, model 80. Jsem s tímto autem velice spokojený a ode dne koupi jsem s ním najezdil skoro 70 tis. kilometrů. Nejsem prvním majitelem, ale třetím. Auto má celkově najeto 166 tis. km. Škodovka mě nikdy nikde nenechala. Vše je to jen o pravidelné údržbě a kontrole auta. Když se na ni se*e, nemůžete čekat, že bude 100% bezporuchová. Já jsem si ji za dobu vlastnictví celkem vymazlil a postupně opravil. Dříve jsem ji využíval k dennímu ježdění. Nyní ji mám už jen na vyjížďky a srazy, ale to až poslední 3 roky. Celkově ji vlastním ji 9 let. Díky zástavbě 5q převodovky se zlepšil výrazně požitek z jízdy a především spotřeba. S lehkou nohou se dá jezdit i za 6 litrů na 100 km, jinak jezdím za těch 6,5 - 7,5 litrů na 100 km. Nemám jediný důvod na tato auta nadávat. Jednak jsem jejich velkým fanouškem a na druhou stranu, kdo na ně nadává, tak je buď nikdy neměl, nebo je zvyklý na novější auto a když si sdne do škodovky tak je v šoku, že najednou musí auto "řídit" a nemá k službám různé posilovače, čidla a jiné kraviny, které normální řidič nepotřebuje a obejde se bez nich. V práci jezdím s Kiou Clarus, novějším autem než je moje škodovka a při srovnání mohu říci, že lépe se cítím ve škodovce.
06.09.2012 | 00:13:00 | Vilém Mitlöhner
| 94.113.148.*Reagovat
Staré dobré škodovky :-)))
Plne s Vami súhlasím,staré škodovky sú dobré a spoľahlivé autá. Tiež mám škodu 105L,ale už M-kovú,r.v.1987 a som s ňou veľmi spokojný. Je pravda,že dnešným autám sa nevyrovná,no ale aj tak je to dobré autíčko,hlavne vďaka svojej jednoduchosti. Opravíš to hoci kde,stačí mať po ruke iba šrubovák,13- ku a 10 -ku kľúčik a nieje problém. :-))) A na dnešných autách nezrobíš nič,len otvoríš kapotu a zavreš,lebo samá elektronika tam! A smer servis a odťahovka! Zlaté staré škodovky! :-)))
Na nějaké popojíždění mezi 10 km tam a zpět nenáročnému člověku stačí i dnes, navíc s minimálními provozními níklady, použité náhradní díly jsou za cenu šrotu. Ještě nedávno jsem stodvacítku používal v zimě, zadní pohon+motor vzadu vyjede vše, ale to topení...
Pěkná recenze.Dříve jsem pohrdal těmito vozidly,ale pak jsem si z finančních důvodů(koupě a přestavba domu)jednu stopětku koupil za 5500kč.Najel jsem s ní asi 60 000km a po pěti letech prodal za 4000.Celou dobu věrně sloužila až na drobnosti bez závad.Před i po ní jsem měl mnohem modernější a výkonější auta,ale na tuhle škodovku s láskou vzpomínám.
Škodu 120 GLS (1978) jsem měl jako své první auto (od 18-ti do 24) a budu na něj vzpomínat jen v dobrém. Bylo to po majiteli, který ji vytahoval z garáže jednou za měsíc a i přesto, že bylo auto o dva roky staší než já, tak mě vždycky dovezlo. I když bych mohl také nadávat na její zaostalost už v době vzniku, nevěřím, že by se konstruktéři záměrně neinspirovali západními trhy a záměrně stvořili tohle - ale zřejmě to jinak nešlo. Proto buďme rádi, že tehdy bylo alespoň tohle (realitvně dosupné) a dnes máme možnost i za málo peněz poslat tyto škodovky do historie.
Aj ja som mal Š125 a svokor (tchán) mal Š105. Fakt je, že tieto škodovky boli výkonovo poddimenzované (špeciálne 105), hlučné, extrémne citlivé na bočný vietor a celá koncepcia s motorom vzadu a chladičom vpredu bola unikátna v negatívnom slova zmysle. Jediné pozitívum dané motorom vzadu spočívalo v tom, že auto vyšlo v zime do kopcov, kde sa súčasné autá s predným náhonom nedostanú. No a v mojom prípade azda aj to, že auto bolo dosť spoľahlivé. Raz sa mi na diaľnici roztrhol klinový remeń a raz mi zoxidoval kontakt na zapaľovacej cievka. To boli jediné 2 poruchy za viac ako 100 000 najazdených km. Jazdiť na takomto aute v súčasnosti považujem za riskantné. Azda ešte tak raz za týždeň z horného konca dediny na dolný a späť.
Za zošrotovanie dostaneš tak 1000Sk (po starom) a nie 1500€, to by som ich vykupoval a dával do šrotu. Inak je pravda, že to auto bola hanba na n-tú už v dobe vzniku. Veď to bol vergel. V tej dobe sa na západe vyrábali jednotkové Golfy a podobné autá, ja som si od kamaráta požičiaval VW Passat z roku 1979 bol to kombík, motor 1,6 TD už v tedy kopa vecí v elektrike, len som žasol, akí sme boli naozaj zaostalí. U nás sa za lepšiu výbavu považovalo sťahovanie zadných okien a v nemecku okná v elektrike. Proste to bol omyl ešte k tomu s brutálne poddimenzovaným motorom, ktorý mohol akurát tak bezpečne ovládať stierače (na tie by výkon hádam mal), ale nie hýbať s autom.
tak to fakt bylo.No a dnes na Slovensku za takéto auto dostaneš za šrotovanie 1500 EUR.Mám pocit,že za komančov to bola cena za nové auto.Takže super investícia.Kde boli všetci analitici,keby to predpovedali,kúpim celú produkciu škodoviek.Ako si napísal,ponuka wartburg,lada,škoda dacia,no a potom marketing,že čo je menej horšie.
Říkat o škodovce, že byla na tehdejší dobu super auto , je maximální píčovina. Ve spolehlivosti i startovatelnosti ji překonal i trabant. V pohodlí žigul i dacia, v akceleraci Wartburg. Oni to soudruzi tenkrát věděli, ale oblbovali národ. Víte, proč měla pohon vzadu? Protože tehdy žádný národní podnik NEUMĚL vyrobit poloosy s klouby pro přední pohon. Tak nás oblbovali, jaké to má výhody, motor vzadu. Jeden velký nesmsl. Chladič vpředu, metry trubek s vodou odpředu dozadu a zase zpátky, víčko nádrže se otvíralo dvěma rukama, BATERIE POD ZADNÍ SEDAČKOU...prostě to auto byla jedna blbost na druhou. A že to hnilo, jen to vidělo louži, je známá věc. Do kufru jsi nic pořádnýho nedal, z kopce na sněhu to neubrzdíš (lehký předek), věčně zamlžená a zamrzlá okna, co vlastně bylo na tom autě dobré? Možná zrcátka :-(
a pokud pojedeš víc jak 40 tak může být uspokojeno celkem 5 zájemců. To auto byl jeden velkej omyl, svět začal vyrábět golfy , fiesty.., s motorem a pohonem vepředu, odhlučněné , bezpečnější atd....
To záleží na tom, co si pod pojmem komfort kdo představuje. Například měkkost a pohodlí je ve šádovce určitě lepší než ve favoritu. Hlukově je to ovšem katastrofa, zvlášť pro cestující vzadu. A navíc, auto musíš srovnávat s auty tehdejšího východního bloku, soudruhu Brežněve. Čest!
Tak komfort uvnitř auta odpovídá spíš roku 1881 a nikoliv 1981. Jinak já bych tento vůz doporučil tak maximálně na nějaký ježdění po polních cestách do hospody a zpátky.
Níc proti takovému názoru. Je třeba si uvědomit že o vozech které jezdí dnes se také za 20 let bude hovořit stejně jako dnes o voze 105. Každé auto je poplatné své době. Já bych si tento vůz již nekoupil to je jasné. Ovšem můj děda měl Škodu 120GLX, a jezdil s ní 10 let bez nějakého problému. Pak si myslím koupil Felicii. To už je jedno, ale ve své době ten vůz odpovídal parametrům a odsloužil dobrou práci. A pro milovníky veteránů je zábava tohle auto dávat dohromady a některé kousky pak vypadají lépe jak když byly nové. To auto asi není špatné, jen je technicky zastaralé a to se stane časem každému autu.
Pánové, zvyk je železná košile. Kdo jezdí 20 let Trabantem, tak jiné auto už ani nechce. Je na něho prostě zvyklý a připadá mu úplně normální. Totéž platí zde. Pokud by si ale na pár dní půjčil jiné, modernější auto, jeho názor by se změnil.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105
já jsem spokojený
Vlastním vůz Škoda 120L, model 80. Jsem s tímto autem velice spokojený a ode dne koupi jsem s ním najezdil skoro 70 tis. kilometrů. Nejsem prvním majitelem, ale třetím. Auto má celkově najeto 166 tis. km.
Škodovka mě nikdy nikde nenechala. Vše je to jen o pravidelné údržbě a kontrole auta. Když se na ni se*e, nemůžete čekat, že bude 100% bezporuchová. Já jsem si ji za dobu vlastnictví celkem vymazlil a postupně opravil. Dříve jsem ji využíval k dennímu ježdění. Nyní ji mám už jen na vyjížďky a srazy, ale to až poslední 3 roky. Celkově ji vlastním ji 9 let.
Díky zástavbě 5q převodovky se zlepšil výrazně požitek z jízdy a především spotřeba. S lehkou nohou se dá jezdit i za 6 litrů na 100 km, jinak jezdím za těch 6,5 - 7,5 litrů na 100 km. Nemám jediný důvod na tato auta nadávat.
Jednak jsem jejich velkým fanouškem a na druhou stranu, kdo na ně nadává, tak je buď nikdy neměl, nebo je zvyklý na novější auto a když si sdne do škodovky tak je v šoku, že najednou musí auto "řídit" a nemá k službám různé posilovače, čidla a jiné kraviny, které normální řidič nepotřebuje a obejde se bez nich.
V práci jezdím s Kiou Clarus, novějším autem než je moje škodovka a při srovnání mohu říci, že lépe se cítím ve škodovce.
06.09.2012 | 00:13:00 | Vilém Mitlöhner | 94.113.148.* Reagovat
Staré dobré škodovky :-)))
Plne s Vami súhlasím,staré škodovky sú dobré a spoľahlivé autá.
Tiež mám škodu 105L,ale už M-kovú,r.v.1987 a som s ňou veľmi spokojný.
Je pravda,že dnešným autám sa nevyrovná,no ale aj tak je to dobré autíčko,hlavne vďaka svojej jednoduchosti.
Opravíš to hoci kde,stačí mať po ruke iba šrubovák,13- ku a 10 -ku kľúčik a nieje problém. :-)))
A na dnešných autách nezrobíš nič,len otvoríš kapotu a zavreš,lebo samá elektronika tam!
A smer servis a odťahovka!
Zlaté staré škodovky! :-)))
12.07.2012 | 09:27:51 | Ďodi | 147.232.1.* Reagovat
Hezky zpracované a provedené??:)))No chce to zkusit jiný auto.V této době říct o tomhle voze takové věci ,trochu k pousmání:))
08.08.2011 | 13:17:57 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
RE:
Nejlepší byly škodovky 120ls a 120Gls:D
07.07.2012 | 23:35:10 | | 88.100.57.* Reagovat
RE:
Tak pro vás třeba ano..
08.07.2012 | 01:56:51 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
to autor
Tak si sedni do NORMALNIHO vozu a pote neco pis.
11.03.2009 | 20:34:54 | jamieson Reagovat
A proč ne?
Na nějaké popojíždění mezi 10 km tam a zpět nenáročnému člověku stačí i dnes, navíc s minimálními provozními níklady, použité náhradní díly jsou za cenu šrotu. Ještě nedávno jsem stodvacítku používal v zimě, zadní pohon+motor vzadu vyjede vše, ale to topení...
03.03.2009 | 09:10:07 | Petr Reagovat
Pěkná recenze.Dříve jsem pohrdal těmito vozidly,ale pak jsem si z finančních důvodů(koupě a přestavba domu)jednu stopětku koupil za 5500kč.Najel jsem s ní asi 60 000km a po pěti letech prodal za 4000.Celou dobu věrně sloužila až na drobnosti bez závad.Před i po ní jsem měl mnohem modernější a výkonější auta,ale na tuhle škodovku s láskou vzpomínám.
02.03.2009 | 19:29:56 | Reagovat
Škodu 120 GLS (1978) jsem měl jako své první auto (od 18-ti do 24) a budu na něj vzpomínat jen v dobrém. Bylo to po majiteli, který ji vytahoval z garáže jednou za měsíc a i přesto, že bylo auto o dva roky staší než já, tak mě vždycky dovezlo. I když bych mohl také nadávat na její zaostalost už v době vzniku, nevěřím, že by se konstruktéři záměrně neinspirovali západními trhy a záměrně stvořili tohle - ale zřejmě to jinak nešlo. Proto buďme rádi, že tehdy bylo alespoň tohle (realitvně dosupné) a dnes máme možnost i za málo peněz poslat tyto škodovky do historie.
02.03.2009 | 08:16:28 | Honza Reagovat
Tak tak
Aj ja som mal Š125 a svokor (tchán) mal Š105. Fakt je, že tieto škodovky boli výkonovo poddimenzované (špeciálne 105), hlučné, extrémne citlivé na bočný vietor a celá koncepcia s motorom vzadu a chladičom vpredu bola unikátna v negatívnom slova zmysle. Jediné pozitívum dané motorom vzadu spočívalo v tom, že auto vyšlo v zime do kopcov, kde sa súčasné autá s predným náhonom nedostanú. No a v mojom prípade azda aj to, že auto bolo dosť spoľahlivé. Raz sa mi na diaľnici roztrhol klinový remeń a raz mi zoxidoval kontakt na zapaľovacej cievka. To boli jediné 2 poruchy za viac ako 100 000 najazdených km. Jazdiť na takomto aute v súčasnosti považujem za riskantné. Azda ešte tak raz za týždeň z horného konca dediny na dolný a späť.
28.02.2009 | 23:36:06 | Vlado 4 Reagovat
ŠKODA 105 JE CELKEM SLUŠNÝ AUTO - NETÁHNE, NEBRZDÍ, NEJEDE, NECOUVÁ, ALE MÁM JI RÁD.
28.02.2009 | 12:17:03 | Reagovat
Komfort 7 bodů,jízdní vlastnosti dokonce 8....co dodat.
28.02.2009 | 11:11:03 | Reagovat
Za zošrotovanie dostaneš tak 1000Sk (po starom) a nie 1500€, to by som ich vykupoval a dával do šrotu. Inak je pravda, že to auto bola hanba na n-tú už v dobe vzniku. Veď to bol vergel. V tej dobe sa na západe vyrábali jednotkové Golfy a podobné autá, ja som si od kamaráta požičiaval VW Passat z roku 1979 bol to kombík, motor 1,6 TD už v tedy kopa vecí v elektrike, len som žasol, akí sme boli naozaj zaostalí. U nás sa za lepšiu výbavu považovalo sťahovanie zadných okien a v nemecku okná v elektrike. Proste to bol omyl ešte k tomu s brutálne poddimenzovaným motorom, ktorý mohol akurát tak bezpečne ovládať stierače (na tie by výkon hádam mal), ale nie hýbať s autom.
28.02.2009 | 06:47:54 | Svoro Reagovat
Jó Stando
tak to fakt bylo.No a dnes na Slovensku za takéto auto dostaneš za šrotovanie 1500 EUR.Mám pocit,že za komančov to bola cena za nové auto.Takže super investícia.Kde boli všetci analitici,keby to predpovedali,kúpim celú produkciu škodoviek.Ako si napísal,ponuka wartburg,lada,škoda dacia,no a potom marketing,že čo je menej horšie.
28.02.2009 | 02:25:28 | 07 Reagovat
Říkat o škodovce, že byla na tehdejší dobu super auto , je maximální píčovina. Ve spolehlivosti i startovatelnosti ji překonal i trabant. V pohodlí žigul i dacia, v akceleraci Wartburg. Oni to soudruzi tenkrát věděli, ale oblbovali národ. Víte, proč měla pohon vzadu? Protože tehdy žádný národní podnik NEUMĚL vyrobit poloosy s klouby pro přední pohon. Tak nás oblbovali, jaké to má výhody, motor vzadu. Jeden velký nesmsl. Chladič vpředu, metry trubek s vodou odpředu dozadu a zase zpátky, víčko nádrže se otvíralo dvěma rukama, BATERIE POD ZADNÍ SEDAČKOU...prostě to auto byla jedna blbost na druhou. A že to hnilo, jen to vidělo louži, je známá věc. Do kufru jsi nic pořádnýho nedal, z kopce na sněhu to neubrzdíš (lehký předek), věčně zamlžená a zamrzlá okna, co vlastně bylo na tom autě dobré? Možná zrcátka :-(
27.02.2009 | 22:51:56 | Standa Reagovat
zrovna tenhle model šel do smyku sotva uviděl zatáčku
27.02.2009 | 19:36:46 | Reagovat
Zdravím Pepíku
prodej počítač, monitor, klávesnici, myš, stolek, židly, lampičku, knihu začínáme s PC, no a tu zasr**ou 105, a běž koupit normální auto.
27.02.2009 | 19:17:11 | Ferda Reagovat
Dobré jen na eutanázii
a pokud pojedeš víc jak 40 tak může být uspokojeno celkem 5 zájemců. To auto byl jeden velkej omyl, svět začal vyrábět golfy , fiesty.., s motorem a pohonem vepředu, odhlučněné , bezpečnější atd....
27.02.2009 | 18:50:44 | Otto Reagovat
Leonid Brežněv
To záleží na tom, co si pod pojmem komfort kdo představuje. Například měkkost a pohodlí je ve šádovce určitě lepší než ve favoritu. Hlukově je to ovšem katastrofa, zvlášť pro cestující vzadu. A navíc, auto musíš srovnávat s auty tehdejšího východního bloku, soudruhu Brežněve. Čest!
27.02.2009 | 18:34:43 | Reagovat
co?
Tak komfort uvnitř auta odpovídá spíš roku 1881 a nikoliv 1981. Jinak já bych tento vůz doporučil tak maximálně na nějaký ježdění po polních cestách do hospody a zpátky.
27.02.2009 | 18:30:26 | Leonid Brežněv Reagovat
Tahle recenze asi ležela 20 let někde v šuplíku . Jinak fpoho.
27.02.2009 | 15:23:09 | Itall Reagovat
Jak se to vezme
Níc proti takovému názoru. Je třeba si uvědomit že o vozech které jezdí dnes se také za 20 let bude hovořit stejně jako dnes o voze 105. Každé auto je poplatné své době. Já bych si tento vůz již nekoupil to je jasné. Ovšem můj děda měl Škodu 120GLX, a jezdil s ní 10 let bez nějakého problému. Pak si myslím koupil Felicii. To už je jedno, ale ve své době ten vůz odpovídal parametrům a odsloužil dobrou práci. A pro milovníky veteránů je zábava tohle auto dávat dohromady a některé kousky pak vypadají lépe jak když byly nové. To auto asi není špatné, jen je technicky zastaralé a to se stane časem každému autu.
27.02.2009 | 15:18:35 | JIH Reagovat
Zvyk
Pánové, zvyk je železná košile. Kdo jezdí 20 let Trabantem, tak jiné auto už ani nechce. Je na něho prostě zvyklý a připadá mu úplně normální. Totéž platí zde. Pokud by si ale na pár dní půjčil jiné, modernější auto, jeho názor by se změnil.
27.02.2009 | 14:43:42 | Standa Reagovat
Tohle auto je už vrak, nebezpečné s tím vyjet na cestu. Podobné Škodě Fabii.
27.02.2009 | 14:38:16 | Reagovat
Ty si sa asi ešte nevozil v normálnom aute.
27.02.2009 | 14:15:49 | Reagovat