Rok výroby:1986Typ motoru:1289Stav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,0 l/100 kmVloženo:23. 8. 2007
Můj vůz měl tolik much co třídenní mrtvola na slunci.. Sebral jsem jej hrobníkovi (bagru) z lopaty :) neboť tomu končila STK, bylo strašně shnilé, zralé na GO podvozku a karoserie. Kupodivu motor a startér (původní) fungovaly na první probrnknutí.
Tento vůz má výbavu GL + nadstandartní estetické a praktické doplňky, nebo´t byl vyroben na zakázku. Bohatý zákazník,který na něj dřel dva roky ve válce chtěl to nejluxusnější a nejrychlejší co mu mohla automobilka na sklonku roku 1986 nabídnout, ovšem ve čtyřdvéřovém provedení.
A tak dostal rudě červenou Š 130 GL s černou střechou a doplňky a svítivě krémovými ozdobnými poklicemi atd..Auto je to spolehlivé i když byl nucen kvůli prasklé hlavě vložit tam přebroušenou hlavu Š 105 a nyní i rozdělovač.Jede to sice pomalu, ale jak se to z kopce rozjede tak už to nikdo nepředjede.
A zkoušené čtyřúpístkové brzdy by mu jí mohli závidět i takové vozy jakým je například Peugeot 307.Jsou tak ostré, že zastaví na pětníku a již se mi to několikrát velice hodilo..Má to svůj charismatický zvuk.Auto je po GO všeho snad, lak má stále zachovalý a vypadá pěkně.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Valstní zkušenosti jsou výše uvedené.pokud někdo chce vůz se sportovními vlastnostmi,ale nesportovním podvozkem,nevadí mu každé ráno v zimě cepovat benzín a vytahvoat sytič,chce se stát SKUTEČNÝM A NEFALŠOVANÝM ŘIDIČEM srůst s autem tak aby to byla láska na první pohled, peníze a realita až naposled,naučit se zručným mechanikem a zjistit jak jsou Škodovky vlastně jednoduché a levné (byť s přibývajícími kilometry a láskou dražší) stroje(sám jsem prodavač) chce mít nějakou zvláštní verzi nebo individuálně vyrobenou/poupravenou doma nebo s ojedinělým rodokmenem (jako třeba má Š 120 LS)tak nemohu jinka
NEŽ DOPORUČIT ŠKODOVKU!!!!
Pokud si chcete navolit na dálnici na tempomatu 130,hluchnout ze sterea,klepat se společně s ABS,dostat facku od airbacku necaht si kecat do mapy,řízení i brďění popřípadě to udělat za vás,neví mco tu hledáte.Kupte si medvěda,či Bavora.Ale tolik historie a zábavy jako se Škůdkou si neužijete.
A kdyby BMW tahalo 20let dříví z lesa,vncui vytáčeli motor na poli,jel ose díra nedíra,vše se nechalo dozrát na rez,tak to BMW nerozdejchá a kousne se.Škodovka trpí,ale poslouchá..
Ty budeš asi velký inteligent...dle toho co čtu...Přijde mě to jako číst...recenzi před 25lety.To bych možná pochopil..jinak to člověka nutí k zamyšlení zda-li autor je normální.:)Chápu toho jenž to dokáže vzít s nadhledem...a hlavně tak jak to je.Ale takové básnění o popelnici je dost divný.Chápu..toho jenž potřebuje auto a na jiné..nemá pak ty jenž sou fanoušci ,ale ne blázni jako zřejmě ty.
Škoda 130 se objevila v roce 1984 – tedy rok poté, co byla provedena modernizace vozů Škoda 120 a 105. Škoda 130 získala kromě všech vylepšení předchozích modelů navíc i pětistupňovou převodovku, vlečenou zadní nápravu a především výkonnější motor o objemu 1289 cm3.
Seš totalne trapnej zes napsal 2 krat tu samou somarinu ! Se spamatuj protoze to nemas v hlave jasne.Jinak ani ta Felda co mate doma neni nic moc.Rozdil je jen v tom ze mate doma 2 krapy a ne jenom jeden. Jinak mi lezes na nervy ale je to jenom muj subjektivni pocit takze si to moc neber k srdci.Cus nepis bludy !!!
K andělovi.Po Felicii netoužím,padž ji máme doma.. Ano čtyřlitr se musí umět ovládat, ale je to už jen o tom udržet volant,zátah a zvládnout rychlost.U Škodovky je to o všem.Zvládnout to jako celek a přitom si umět poradit s každou částí.Záda mně ze Škůdky zas až tak nebolí,zaleží jak z který a to s nim jezdím i 600km daleko a pohoda,ještě si za jídzy stíhám prohlídnout krajinu a města,padž vím že ty vpředu i ty vzadu už nedoženu.Měl sem Audi 4.2 Quattro na víkend a je to rozhodně lehčí než se naučit řídit 120ku.Akorát než sem si zvykl na automat..A ve Škůdce pak zas odvykl..Ale máš pravdu je to v lidech a o lidech.Čau
Lituju tě, chlapče! Je vcelku úsměvné jak obhajuješ ten kus šrotu, i když z hloubi duše křičíš touhou alespoň po Felicii! Kdybys v životě jel v něčem jiném než je š120 a dřevěný kůň na kolotoči, nemohl bys tyhle bludy ani vypustit z huby!
presne tak! Subaru ma spoustu technickych a pro tebe tudiz nepripustnych, zbytecnych, zatracenych a nepotrebnych doplnku. Ale ony svou podstatu maji. Mas svy auto rad. Fajn, v poradku, ale co takhle zapojit do psani recenze trochu soudnosti... 120 jsem mel taky. A jsem rad ze je ta epizoda davno za mnou. Ted mam spoustu pro me podstatnych doplnku a jsem spokojeny. Nemusi me po 500 km rovnat a neplivu pri vyssich rychlostech plomby. A uvedom si, ze ctyrlitr neni pro kazdeho... protoze s takovym autem TEPRVE musis umet jezdit... jinak je to zbran. To nepatri do ruky kdekomu. Neni to o autech, neni to o komfortu, je to pouze o lidech...
Já nemluvil o sportovním Subaru, ale o luxusních sedanech typu Mercedes.Na luxus si zvykneš lehko, an bídu těžko.Sám sem jezdil týden s novým Audi A8 4.2Quattro, byl sem nervozní a jezdil 70km/h, pak už to šlo lehko a svádělo to k sakrarychlý jízdě i kamaráda, který jel po dálnici 250km/h a nemít dobrý brzdy, tak je dnes o jednu felicii s řidičem míň.pak sem si přesedl dotehdy svý pracovní Š 120 LS a myslel sem že se mi to auto rozapdá pod rukama a enchtěl sem ho.Ale pak už to bylo OK.S touhel raketou ajk říkate si jezdím 90km/h kochám se krajinou a městy a víc to nejede,takež se cítím být bezproblémovým a bezpečným účastníkem provozu, nepočítám -li že mně někdo sejme.Brácha chtěl taky pořád Subaru,dal sem mu tuto 130 an dojíždění do práce a vychvaluje sei spotřebu,starty i zimní kopce.MMCh Subaru má také ESP, ABS,airback atd...ne?el.stahování oken,milion repráků a další komfort?v té 130 mám záslepku rádia AZNP Kvasiny a jezdí to i bez něj.
No ne, tak ty mas rovnou dve "recenze". Skoda jen ,ze na jedno auto. Je tady tolik nesmyslu, nekompromisne masochistickych a zavistivych tvrzeni, ze nema cenu na to reagovat. Hlavne ze jsi s tim kramem poradne srostl a je z tebe nefalsovany ridic, vyvolavajici ve svem okoli se svou cervenou raketou jistou vlnu respektu. Vzdyt ono takove Subaru, nacpane elektronikou se ridi prece uplne samo... no jasne... sednes do nej, reknes do hlasoveho rozhrani " Subaru zavez me na Vaclavak" a uz jenom jedes a o nic se nestaras... a kdyz budes hodnej a nebudes zvracet, mozna se zjevi i stewardka a prinese ti capuccino. Snuska kecu. Zkus napsat treti recenzi... ale tentokrat objektivni. Budu drzet palce...
Ahoj no něco na tom bude, možná máš pravdu, ale spíš si myslím, že medvědi byli i tehdy a majitele nové Škody 130 GL, bych přirovnal k dnešnímu majiteli Fabie 1.4 16V 100ps Elegance a ne majiteli mercedesu. Navíc musíš uznat,že pokud do Me´dáku nenaložíš cement o čemž pochybuji, tak je Škodovka na zimu a bahno jak dělaná a prokede snad všude. i když hodně moc záleží na řidiči. Vyvstává otázka je řidič nového Mercedesu nebo Superbu ještě vlastně řidič,nebo jen podržvolant??Já si myslím že to druhé.Promiň se starými meďáky byla sranda a jsou to držáky víc než Škody,ale ta nová auta jsou luxusem a rychlostí až nebezpečná.Vidím to na sobě.
Tohle už je lepší, nic méně pořád z tebe mluví závist. Nemáš na 15 let starýho vyhoněnýho medvěda anebo bavora a tak na ně nadáváš. Nicméně to ukazuje na tvůj intelekt, tvoje Škoda 130 GL jak sám píšeš byla zakázková tzn. asi ne nejlevnější, jinými slovy pro lidi kteří si ji tehdy koupili by si v dnešní době koupily vozy na jaké pliveš??
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 130
Ty budeš asi velký inteligent...dle toho co čtu...Přijde mě to jako číst...recenzi před 25lety.To bych možná pochopil..jinak to člověka nutí k zamyšlení zda-li autor je normální.:)Chápu toho jenž to dokáže vzít s nadhledem...a hlavně tak jak to je.Ale takové básnění o popelnici je dost divný.Chápu..toho jenž potřebuje auto a na jiné..nemá pak ty jenž sou fanoušci ,ale ne blázni jako zřejmě ty.
19.01.2012 | 23:43:14 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
Škoda 130 se objevila v roce 1984 – tedy rok poté, co byla provedena modernizace vozů Škoda 120 a 105. Škoda 130 získala kromě všech vylepšení předchozích modelů navíc i pětistupňovou převodovku, vlečenou zadní nápravu a především výkonnější motor o objemu 1289 cm3.
28.10.2009 | 22:52:31 | Standa Reagovat
Seš totalne trapnej zes napsal 2 krat tu samou somarinu ! Se spamatuj protoze to nemas v hlave jasne.Jinak ani ta Felda co mate doma neni nic moc.Rozdil je jen v tom ze mate doma 2 krapy a ne jenom jeden.
Jinak mi lezes na nervy ale je to jenom muj subjektivni pocit takze si to moc neber k srdci.Cus nepis bludy !!!
13.03.2009 | 16:52:45 | jamieson Reagovat
Nejenom o lidech
Ja si myslim ze to neni jenom o lidech ale o penezich ne??
18.03.2008 | 15:12:04 | Jenda080 Reagovat
Diego
K andělovi.Po Felicii netoužím,padž ji máme doma..
Ano čtyřlitr se musí umět ovládat, ale je to už jen o tom udržet volant,zátah a zvládnout rychlost.U Škodovky je to o všem.Zvládnout to jako celek a přitom si umět poradit s každou částí.Záda mně ze Škůdky zas až tak nebolí,zaleží jak z který a to s nim jezdím i 600km daleko a pohoda,ještě si za jídzy stíhám prohlídnout krajinu a města,padž vím že ty vpředu i ty vzadu už nedoženu.Měl sem Audi 4.2 Quattro na víkend a je to rozhodně lehčí než se naučit řídit 120ku.Akorát než sem si zvykl na automat..A ve Škůdce pak zas odvykl..Ale máš pravdu je to v lidech a o lidech.Čau
24.08.2007 | 22:23:48 | Standa Reagovat
Politováníhodné
Lituju tě, chlapče! Je vcelku úsměvné jak obhajuješ ten kus šrotu, i když z hloubi duše křičíš touhou alespoň po Felicii! Kdybys v životě jel v něčem jiném než je š120 a dřevěný kůň na kolotoči, nemohl bys tyhle bludy ani vypustit z huby!
23.08.2007 | 17:45:22 | Anděl Reagovat
jen ho nechte,má svou šáde rád i když to trochu přehání
23.08.2007 | 14:47:30 | Loser Reagovat
to Standa
presne tak! Subaru ma spoustu technickych a pro tebe tudiz nepripustnych, zbytecnych, zatracenych a nepotrebnych doplnku. Ale ony svou podstatu maji. Mas svy auto rad. Fajn, v poradku, ale co takhle zapojit do psani recenze trochu soudnosti... 120 jsem mel taky. A jsem rad ze je ta epizoda davno za mnou. Ted mam spoustu pro me podstatnych doplnku a jsem spokojeny. Nemusi me po 500 km rovnat a neplivu pri vyssich rychlostech plomby. A uvedom si, ze ctyrlitr neni pro kazdeho... protoze s takovym autem TEPRVE musis umet jezdit... jinak je to zbran. To nepatri do ruky kdekomu. Neni to o autech, neni to o komfortu, je to pouze o lidech...
23.08.2007 | 13:43:35 | diego Reagovat
Diego
Já nemluvil o sportovním Subaru, ale o luxusních sedanech typu Mercedes.Na luxus si zvykneš lehko, an bídu těžko.Sám sem jezdil týden s novým Audi A8 4.2Quattro, byl sem nervozní a jezdil 70km/h, pak už to šlo lehko a svádělo to k sakrarychlý jízdě i kamaráda, který jel po dálnici 250km/h a nemít dobrý brzdy, tak je dnes o jednu felicii s řidičem míň.pak sem si přesedl dotehdy svý pracovní Š 120 LS a myslel sem že se mi to auto rozapdá pod rukama a enchtěl sem ho.Ale pak už to bylo OK.S touhel raketou ajk říkate si jezdím 90km/h kochám se krajinou a městy a víc to nejede,takež se cítím být bezproblémovým a bezpečným účastníkem provozu, nepočítám -li že mně někdo sejme.Brácha chtěl taky pořád Subaru,dal sem mu tuto 130 an dojíždění do práce a vychvaluje sei spotřebu,starty i zimní kopce.MMCh Subaru má také ESP, ABS,airback atd...ne?el.stahování oken,milion repráků a další komfort?v té 130 mám záslepku rádia AZNP Kvasiny a jezdí to i bez něj.
23.08.2007 | 13:31:36 | Standa Reagovat
jzs..
No ne, tak ty mas rovnou dve "recenze". Skoda jen ,ze na jedno auto. Je tady tolik nesmyslu, nekompromisne masochistickych a zavistivych tvrzeni, ze nema cenu na to reagovat. Hlavne ze jsi s tim kramem poradne srostl a je z tebe nefalsovany ridic, vyvolavajici ve svem okoli se svou cervenou raketou jistou vlnu respektu. Vzdyt ono takove Subaru, nacpane elektronikou se ridi prece uplne samo... no jasne... sednes do nej, reknes do hlasoveho rozhrani " Subaru zavez me na Vaclavak" a uz jenom jedes a o nic se nestaras... a kdyz budes hodnej a nebudes zvracet, mozna se zjevi i stewardka a prinese ti capuccino. Snuska kecu. Zkus napsat treti recenzi... ale tentokrat objektivni. Budu drzet palce...
23.08.2007 | 12:36:35 | diego Reagovat
Ahoj no něco na tom bude, možná máš pravdu, ale spíš si myslím, že medvědi byli i tehdy a majitele nové Škody 130 GL, bych přirovnal k dnešnímu majiteli Fabie 1.4 16V 100ps Elegance a ne majiteli mercedesu. Navíc musíš uznat,že pokud do Me´dáku nenaložíš cement o čemž pochybuji, tak je Škodovka na zimu a bahno jak dělaná a prokede snad všude. i když hodně moc záleží na řidiči. Vyvstává otázka je řidič nového Mercedesu nebo Superbu ještě vlastně řidič,nebo jen podržvolant??Já si myslím že to druhé.Promiň se starými meďáky byla sranda a jsou to držáky víc než Škody,ale ta nová auta jsou luxusem a rychlostí až nebezpečná.Vidím to na sobě.
23.08.2007 | 11:29:10 | Standa Reagovat
Tohle už je lepší, nic méně pořád z tebe mluví závist. Nemáš na 15 let starýho vyhoněnýho medvěda anebo bavora a tak na ně nadáváš. Nicméně to ukazuje na tvůj intelekt, tvoje Škoda 130 GL jak sám píšeš byla zakázková tzn. asi ne nejlevnější, jinými slovy pro lidi kteří si ji tehdy koupili by si v dnešní době koupily vozy na jaké pliveš??
23.08.2007 | 11:15:47 | Hanz Reagovat